Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ziek zijn en kinderen.

+10
Sterrin_
Caroow
Susan
Amber-
Viva
tweeling
mickey
Juutjepetuutje
CCC
Jezzie
14 plaatsers

Ga naar beneden

Ziek zijn en kinderen. Empty Ziek zijn en kinderen.

Bericht  Jezzie zo 23 dec 2012 - 19:41

Wat doe jij als je zelf ziek bent met je kind(eren)?

Ik voel me echt zo beroerd en vriend is naar zijn werk.
L ligt nu naast me in bed met wat speelgoed. Denk dat ze wakker werd van mij, want meestal slaapt ze tot 8.00 en vandaag was het 6.15!
Hopelijk wil ze zo nog even slapen, dan kan ik dat ook nog even. En dan maar hopen dat het snel 14.30 is, dan komt mijn vriend thuis.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek zijn en kinderen. Empty Re: Ziek zijn en kinderen.

Bericht  CCC zo 23 dec 2012 - 20:08

Oei, ja dat is lastig! Ik ben nu één keer goed ziek geweest sinds dat N. er is en dat was geen pretje. Ik heb mijn moeder gebeld om te vragen of zij haar een half dagje kon nemen, de dag erna heeft mijn vriend thuis gewerkt. Zou haar inderdaad lekker naast je in bed leggen en zo min mogelijk doen. Is niet makkelijk als moeder, want het leven gaat door. Als je fv geeft zou je een thermoskan/ waterkoker naast je bed kunnen zetten zodat je zo min mogelijk eruit hoeft ed. Luiers naast het bed enzo.

Sterkte en beterschap!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek zijn en kinderen. Empty Re: Ziek zijn en kinderen.

Bericht  Juutjepetuutje zo 23 dec 2012 - 20:10

Vervelend dat je ziek bent! Wat heb je?
Mama's kunnen eigenlijk niet ziek zijn. Laatst hadden mijn man en ik buikgriep en toen heeft mijn moeder mijn zoon opgehaald, toen lukte het echt niet. Ik ben ook wel eens ziek geweest toen ik geen oppas kon vinden, toen zijn we samen op de bank gekropen en maar een beetje de tijd uitzitten..
Succes en beterschap!
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek zijn en kinderen. Empty Re: Ziek zijn en kinderen.

Bericht  mickey zo 23 dec 2012 - 21:40

Ik heb vorig jaar een blindedarmontsteking gehad, toen mijn zoon 3 weken was. Toen duidelijk werd dat ik opgenomen moest worden voor een operatie heb ik méér gehuild om het feit dat ik daardoor mijn zoon niet bij me had, dan van de pijn... Ook moest hij toen een paar dagen fv krijgen, vanwege de contrastvloeistof en daarna de narcose. Gelukkig mocht ik de dag ná de operatie weer naar huis, maar ik kon mijn zoon zelf niet uit bed tillen. Mijn vriend heeft toen een paar dagen vrij kunnen nemen, maar zodra ik F weer zelf uit bed kon tillen en de trap af, ging mijn vriend weer werken.
Voor de rest ben ik gelukkig niet snel ziek.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek zijn en kinderen. Empty Re: Ziek zijn en kinderen.

Bericht  Jezzie zo 23 dec 2012 - 22:05

Ccc, bedankt voor de tip. Ik heb nu fv en een thermoskan heet water en een flesje koud water naast bed staan. Misschien dat ik straks ook wel een kopje thee lust.

Mickey, Oei, dat is ook heftig als je kindje nog zo klein is! Wel fijn dat daarna weer snel naar huis mocht.

Ik heb buikgriep.Ziek zijn en kinderen. 1371890812 En dat terwijl we vanavond kerstdiner bij mijn schoonouders hebben. Ik moet nu echt nog even niet aan eten denken!
L ligt nu al vanaf 8.15 heerlijk naast me te slapen. Papa's bed slaapt natuurlijk veel lekkerder dan haar eigen bedjeZiek zijn en kinderen. 561177
Heb zelf ook nog even geslapen gelukkig.
De hele week heft mijn vriend late dienst en uitgerekend als hij vroeg moet wordt ik ziekZiek zijn en kinderen. 1270000679
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek zijn en kinderen. Empty Re: Ziek zijn en kinderen.

Bericht  tweeling zo 23 dec 2012 - 22:21

Bah wat vervelend meid, hoop dat je je snel weer beter voelt!
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek zijn en kinderen. Empty Re: Ziek zijn en kinderen.

Bericht  Viva zo 23 dec 2012 - 22:27

Ik was, en ben nog deels, ziek. Man net 3 dagen van huis (tenminste, pas thuis als de kids op bed lagen) eind vorige week toen ik ook koorts had, bijna geen stem etc.
Dat is heel vervelend, vooral als je zo'n meid bij je heb die bijna 4 is, veel voor je uit rent, en die je niet terug kan roepen vanwege je keelpijn/stem.
Wat ik gedaan heb, paracetamol geslikt en gewoon mijn normale dag proberen te draaien. Maar als het even kan (volgens mij was jullie dochtertje nog maar 3 mnd toch?) zou ik lekker zoveel mogelijk mijn bed in duiken als ik jou was. Dat kon ik niet want dan zou onze oudste dochter mij toch de hele tijd wakker houden.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek zijn en kinderen. Empty Re: Ziek zijn en kinderen.

Bericht  Amber- zo 23 dec 2012 - 22:31

Ik heb ongeveer 7 weken geleden ook buikgriep gehad, alles kwam er van boven en onder uit. Mijn man is toen een dag thuis gebleven, kon toen echt niet voor luuk zorgen. Drie weken geleden had ik weer die buikgriep, maar gelukkig een stuk minder heftig. Toen is mijn man even thuis gekomen om de fles te geven en daarna heeft luuk bij mij op de bank gelegen. Ik heb het geluk dat mijn man op een paar minuten van ons huis werkt en makkelijk even weg kan.
Hopelijk voel je je snel beter, beterschap!!
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek zijn en kinderen. Empty Re: Ziek zijn en kinderen.

Bericht  Jezzie zo 23 dec 2012 - 22:45

Viva, ja ze is bijna 4 maanden, dus we blijven lekker in bed.

Amber, dat is fijn dat je man makkelijk even weg kan. Dat kan mijn vriend niet helaas. Ik had L vanochtend op het voedingskussen gelegd en zo de fles gegeven.

Ze ligt nog steeds te slapen...terwijl het al weer bijna tijd is voor de fles
*weg*


Laatst aangepast door Jezzie89 op ma 24 dec 2012 - 1:05; in totaal 1 keer bewerkt
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek zijn en kinderen. Empty Re: Ziek zijn en kinderen.

Bericht  Susan zo 23 dec 2012 - 22:54

Natuurlijk kunnen moeders wel ziek zijn. Als ik écht ziek ben blijft mijn man thuis. Dat doet hij niet bij een verkoudheidje of als ik me wat grieperig voel, alleen als het echt niet gaat. Zelf ziek thuisblijven doet hij ook alleen als het echt niet gaat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek zijn en kinderen. Empty Re: Ziek zijn en kinderen.

Bericht  Caroow zo 23 dec 2012 - 23:18

Als ik ziek zou zijn zou ik mijn moeder vragen om te komen. Mijn vriend kan echt niet thuis blijven van het werk.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek zijn en kinderen. Empty Re: Ziek zijn en kinderen.

Bericht  Jezzie zo 23 dec 2012 - 23:31

Mijn moeder woont helaas te ver weg daar voor. En schoonmoeder heeft geen rijbewijs.
Maar zo te horen regen het hard buiten. Dus een dag in bed is niet zo erg!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek zijn en kinderen. Empty Re: Ziek zijn en kinderen.

Bericht  Sterrin_ ma 24 dec 2012 - 2:23

Ik probeer me in ieder geval aan te kleden en voor de rest zie ik het daarna wel. Was laatst ook behoorlijk ziek, overgeven enz. Helaas kan mijn man niet zomaar vrij nemen, dus het komt hier wel echt op mij neer. Hoe vervelend ook. Hij probeerd dan wel op tijd thuis te zijn, maar op tijd is bij zijn werk alsnog pas om 17.00 met een beetje geluk.

De oudste moest wel gewoon naar school, dat heeft mijn vader toen gedaan, en tussen de middag heeft ze bij mijn zusje gegetem en die heeft haar na schooltijd weer thuis gebracht.

Ik heb helaas maar weinig hulptroepen, dus ik zal wel zelf uit bed moeten. Ik zet de kinderen dan wel achter een film voor een dag.Ziek zijn en kinderen. 394967

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek zijn en kinderen. Empty Re: Ziek zijn en kinderen.

Bericht  Gast ma 24 dec 2012 - 2:35

Toen ik 35 weken zwanger was had ik flinke buikgriep, waardoor het er even op leek dat het de bevalling in gang zou zetten en mijn man een allergische reactie op een AB, waarvoor hij naar de SEH moest. Toen hadden we ook even een opvangprobleempje met de oudste. Zij is toen overdag bij de gastouder geweest en de nacht bij mijn schoonouders. Daarna waren we wel weer zo ongeveer in staat om haar zelf te verzorgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek zijn en kinderen. Empty Re: Ziek zijn en kinderen.

Bericht  Coco ma 24 dec 2012 - 2:36

Als ik echt ziek ben en het niet meer red dan moet mijn man gewoon naar huis komen. We hebben geen familie in de buurt dus dan zit er weinig anders op. Kinderen zijn ook niet meer op die leeftijd om in bed pret te maken.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek zijn en kinderen. Empty Re: Ziek zijn en kinderen.

Bericht  Gast ma 24 dec 2012 - 4:09

Ik ben nu ziek en heb t geluk dat mijn vriend thuis is.
Maar anders probeer ik eerst opa/oma's en anders als ik echt ziek ben komt vriend naar huis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek zijn en kinderen. Empty Re: Ziek zijn en kinderen.

Bericht  CCC ma 24 dec 2012 - 7:56

Hoe gaat het nu? Voel je je alweer ietsjes beter?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek zijn en kinderen. Empty Re: Ziek zijn en kinderen.

Bericht  Slakje ma 24 dec 2012 - 7:59

Veel beterschap!

Bij valt het erg te zien hoe ik ben. Bij mijn maag darmontsteking kon ik nog wandelen en toen ging ik er gewoon door. Maar bij mijn baarmoederontsteking kon ik alleen maar liggen/zitten. Ik kon niet staan; dus toen deed mijn vriend haar elke dag van 6u30 tot 18u30 naar de crèche. En daarna was hij heel de tijd met haar in de weer. Ik kon het gewoon echt niet.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek zijn en kinderen. Empty Re: Ziek zijn en kinderen.

Bericht  Susan ma 24 dec 2012 - 8:34

Ik lees een paar keer dat de partner echt niet weg kan blijven, maar in sommige gevallen zal het toch wel moeten? Als je bijvoorbeeld in het ziekenhuis belandt dan moet het toch ook?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek zijn en kinderen. Empty Re: Ziek zijn en kinderen.

Bericht  Jezzie ma 24 dec 2012 - 8:40

Lief dat je het vraagt ccc. Het gaat gelukkig al weer wat beter. Toen mijn vriend thuis kan ben ik gaan douchen en zijn we toch naar mijn schoonouders gegaan om te eten. Al hoefde ik niet zo veel. Lig nu op de bank met een warme kruik. M'n vriend voelt zich nu ook niet zo lekker.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek zijn en kinderen. Empty Re: Ziek zijn en kinderen.

Bericht  Sterrin_ ma 24 dec 2012 - 9:17

Susan schreef:Ik lees een paar keer dat de partner echt niet weg kan blijven, maar in sommige gevallen zal het toch wel moeten? Als je bijvoorbeeld in het ziekenhuis belandt dan moet het toch ook?

Ja, dan wordt het een ander verhaal, dan kan hij zorgverlof of calamiteitenverlof opnemen, maar als ik gewoon een buikgriep heb, ookal kan ik niet veel beginnen, tja, dan gaat hij toch echt werken.

Als het echt ziekenhuis zou worden blijft hij uiteraard wel thuis.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek zijn en kinderen. Empty Re: Ziek zijn en kinderen.

Bericht  Shopaholic ma 24 dec 2012 - 9:27

Als ik echt hoog zit met ziek zijn komen mijn ouders of gaan ze daarheen, tenzij zij niet kunnen dan zou mijn man echt naar huis moeten komen, al kan dat niet altijd.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek zijn en kinderen. Empty Re: Ziek zijn en kinderen.

Bericht  Manderijn ma 24 dec 2012 - 9:41

Hangt er van wat hoe ziek ik zou zijn.
Als ik (zoals in jou voorbeeld) wel naar mijn schoonouders zou kunnen, maar geen eten kan verdragen, zou ik er niet iets voor regelen.

Ik had de laatste keer flink de griep, diarree, hoofdpijn en hoge koorts, toen is de oudste door mijn schoonmoeder mee genomen, en ben ik met de jongste in de reis mee op bed gegaan. Tegen half 5 mijn moeder gebeld, en die heeft de jongste opgehaald, want die wou echt uit bed, en ik bleef maar hoofdpijn en hoge koorts houden. Dat was gewoon geen doen. Maar dat was eigenlijk de eerste keer in bijna 4 jaar, dat ik de kinderen naar een oppas had omdat ik ziek was.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek zijn en kinderen. Empty Re: Ziek zijn en kinderen.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum