Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

+18
LMCurious
Slakje
Darius
PapillonRose
Bolleke
Fearie
juffie001
Twellie
SarahKey
Teddyaapje
Filoria
studiebol
Pandora
Mamsie
Roodkapje
Dolphinne
Parisienne
RYW
22 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 2 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Darius za 12 mei 2012 - 8:45

1 of 2 glazen alcohol op een avond vind ik wel kunnen, ook waar de kinderen bij zijn. Wellicht dat alcohol zo 'normaal' wordt gemaakt, en dat kinderen het vanaf hun 16e ook bij 2 glaasjes op een avond houden, ipv zich laveloos te zuipen.

Mijn vader is een keer zo enorm dronken geweest, toen was ik al 21, maar het was verschrikkelijk.

Laatste zin niet quoten aub.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 2 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  RYW za 12 mei 2012 - 10:10

PapillonRose schreef:Het scheelt hier dat ik zelf niet drink, dus ik ben altijd in staat alert te reageren of auto te rijden als het nodig mocht zijn. Aangezien ik helemaal niet drink, zal A. mij dan ook niet zien drinken.

Maar ik vind het niet zo'n heel groot probleem als ze op een verjaardag ofzo eens iemand alcohol ziet drinken. Dat hoort er vaak ook bij, en zolang het met mate is (excessief drinken wil ik niet hebben in haar buurt) en duidelijk is dat het alleen voor volwassenen is, heb ik er geen probleem mee. Zo leert ze ook wat dat is, ik ga dat niet krampachtig voor haar verborgen proberen te houden. Scheelt denk ik ook wel weer dat ze het sowieso niet heel vaak zal zien dat mensen alcohol drinken. Alleen zo nu en dan dat iemand een glaasje neemt op een verjaardag.

Wat betreft ouders die drinken vind ik dat een glaasje wel moet kunnen. Zolang er maar niemand dronken wordt, en er minstens een van de ouders nuchter blijft zodat er in noodgevallen gehandeld kan worden.

Dat vat wel redelijk samen wat ik vind, eigenlijk. Als één van de twee kan handelen en er wordt niemand dronken of aangeschoten (want dat vind ik dus een slecht voorbeeld) dan kan het wel. Ik vind er niets krampachtigs aan, in elk geval, wat ik doe.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 2 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 10:15

Ik vind dat er minstens 1 van de ouders nuchter moet zijn. Of de kinderen nu thuis of bij opa en oma ofzo is.
Toen wij kleiner waren is het wel eens gebeurd dat we bij mijn vader logeerden en dat ik misselijk wakker werd maar mijn vader was dan gewoon niet aanspreekbaar. Zo dronken was hij. Daardoor heb ik echt een enorme hekel aan alcohol of dronken mensen.Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 2 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Filoria za 12 mei 2012 - 10:22

@RYW: dan snap ik dat jij een auto nodig hebt ja! Ik woon in het centrum van een stad met een ziekenhuis op vijf minuten fietsen, dus das een heel ander verhaal.

Minneke schreef:Ik ben wel benieuwd waarom het per sé een slecht voorbeeld zou zijn als je als ouders een glaasje wijn drinkt. Dan heb ik het natuurlijk niet over excessief drinken, dat lijkt me totaal onverantwoord in aanwezigheid van kinderen.

Maar een glas wijn op een feestje, wat is daar zo slecht aan?

Een glas wijn op een feestje vind ik oké, dan zien kinderen dat alcohol iets is voor bijzondere gelegenheden. Maar 'zomaar' thuis drinken waar kinderen bij zijn zou ik niet zo gauw doen. Dan geef je ze toch het idee dat het prima is om regelmatig alcohol te drinken.

Waarschijnlijk komt het doordat mijn vader alcoholist is. Thuis drinken (zonder dat er iets te vieren valt) voelt voor mij niet goed.

Ik denk dat het sterk per persoon verschilt hoe je die grens voelt en hoe je het weet uit te leggen naar je kinderen toe. Op deze leeftijd is dat nog niet eens relevant natuurlijk. Maar als je kinderen 12 of 13 zijn vind ik wel dat je moet kunnen uitleggen wat alchohol met je doet en waarom je het beter niet elke dag kunt drinken. Dan is het nogal dubbel als je dat zelf wel doet. Vandaar mijn opmerking over dat goede voorbeeld.

Ik zie jou er niet echt voor aan om elke dag glaasjes wijn te zitten drinken als je alleen met de kinderen bent, of wel Minneke? Very Happy
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 2 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Slakje za 12 mei 2012 - 18:47

Op dit moment drinken wij nooit als Louise in de buurt is. Als we willen drinken zorgen we dat we die avond/nacht niet voor Louise moeten zorgen. Dus meestal ga ik alleen uit, of mijn vriend. Soms samen. Nu niet dat we dan helemaal bezopen thuiskomen, hoor.
Enkel een glaasje wijn bij het eten bij een speciale gelegenheid kan wel eens voorvallen, maar dan zijn er altijd genoeg mensen in de buurt.

Ik ben er als de dood voor dat ik Louise iets (onbewust) zou aandoen als dronken zou zijn.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 2 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Parisienne za 12 mei 2012 - 19:35

Als ik er behoefte aan heb om thuis een glas wijn te drinken waar N. bij is zal ik het niet laten. Gelukkig heb ik deze behoefte niet, dus ik drink alleen tijdens speciale gelegenheden (uitgaan, feestje, bruiloft, etc.). Eigenlijk is N. in al deze gevallen uit logeren, maar zelfs dan wil ik altijd nog helder genoeg blijven om in noodsituaties weg te kunnen. Het 'op een zuipen zetten' doe ik dus echt nooit.

Maar ik vind het dus geen probleem als kinderen hun ouders een glas wijn/biertje zien drinken. Mits het met mate is.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 2 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  LMCurious za 12 mei 2012 - 20:19

Ik drink vooral op feestjes, bij een etentje enzo. En dan ben ik in elk geval vrijwel nooit aangeschoten. Als dit wel het geval is is het een latertje, en dan zijn de kinderen sowieso al ergens logeren. Verder drink ik zomers meer, bij bbq. En soms in het weekend 's avonds. Dus eigenlijk is het vrijwel alleen bij de bbq in de zomer dat de kinderen mij zien drinken.
Dave drinkt net ff vaker een biertje, ook wel vaker al een keer 's middags als het lekker weer is, of als we ergens op visite/terras zitten. Joris weet ook heel goed wat biertjes zijn, en zegt ook in de supermarkt dat de biertjes voor papa's zijn bijvoorbeeld.

Ik vind persoonlijk juist goed als kinderen zien hoe je omgaat met alcohol. Dus gewoon af en toe. En dan niet met de intentie om dronken te worden ofzo, maar omdat we het lekker vinden en er zin in hebben, en het dan af en toe wel kan. Er kan ook zomaar een maand zonder alcohol voorbijgaan hier in huis, en dan kan er een maand zijn waarin er elke week wat gedronken word. Ik ben er wel hel erg alert op dat we geen gewoontes maken van alcohol, dus elke avond vind ik overdreven, dan kan ik net zo goed glaasje fris pakken vind ik.

Qua alertheid zijn wij dus beide eigenlijk zelden aangeschoten/dronken, maar wel geregeld dat we niet meer mogen rijden, en in elk geval zal ik uberhaupt niet rijden als ik ook maar en half glas op heb. Dave bij 1tje als er min. 2 uur tussen heeft gezeten wel. Mocht er nou in die tijd iets gebeuren zou ik 112/taxi bellen afhankelijk van de noodzaak. En voor kleine handelingen zijn wij dan wel genoeg bij, zo niet zijn er dan ook nog familie/vrienden/buren in de buurt die kunnen inspringen als het dan echt nodig is. Ik vind het ook overdreven om niet te drinken omdat er misschien iets met de kinderen zou kunnen gebeuren. Als wij allebei iets willen drinken vind ik dat dat moet kunnen.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 2 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Sophiee za 12 mei 2012 - 23:33

Straks als de baby er is, willen we ervoor zorgen dat er altijd iemand nuchter is tijdens een feestje/verjaardag. Wij drinken thuis eigenlijk nooit, alleen met feestjes of op vakantie. We zullen wel in het bijzijn van haar een drankje nuttigen. Maar ik vind het drinken van 1 drankje anders dan aangeschoten raken.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 2 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  L!ND@ za 12 mei 2012 - 23:37

Ik drink niet zoveel en als ik wat drink, is dat eigenlijk altijd 's avonds als D. toch al op bed ligt. Mijn man drinkt op de zondagmiddag wel eens een biertje waar ze bij is, maar daar heb ik eigenlijk geen probleem mee. Ze weet dat het voor "grote mensen" is en hij zuipt zich niet klem.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 2 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  L!ND@ za 12 mei 2012 - 23:38

Sophiee schreef:Maar ik vind het drinken van 1 drankje anders dan aangeschoten raken.
+1
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 2 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Thunder zo 13 mei 2012 - 0:10

Ik ben het in deze helemaal eens met Minneke.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 2 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 0:58

ik drink zelf minimaal, maar ik vind niet dat wanneer je ouder bent, je nooit meer wat meer mag drinken. Je een dikke kegel zuipen en dan de volgende ochtend ergens in de berm gevonden worden kan niet (maar dat vind ik sowieso niet kunnen :P ), maar als de kinderen uit logeren zijn, vind ik dat je als ouder best af en toe even los kunt gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 2 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 3:52

Fearie schreef:Wij drinken allebei in het algemeen niet, mocht een van beide wel willen drinken dan drinkt de ander gewoon niet. Wij willen dat er altijd iemand kan autorijden als het nodig zou moeten zijn.

+1

In de achtertuin drinken we op een zomerse dag heus wel eens lekker een drankje samen. Maar als we ergens zijn hebben we altijd 1 bob (komende 7 maanden ben ik dat weer haha) en ook als we thuis een drankje doen, drink ik er nooit meer dan 1.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 2 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 4:51

Ik drink gerust 1 of 2 glazen wijn waar mijn zoontje bij is. Met mooi weer drink ik ook wel een glas wijn. Het is niet zo dat ik me ladder zat zuip. Maar lust wel graag een wijntje en vind dat ook wel kunnen. Mijn vriend drinkt niet. Dus die kan altijd wel rijden. Mijn zoontje ziet zijn opa ook wel eens bier drinken, en zijn oma ook wel wijn. Zolang ik niet als een alcoholist aan de drank zit, vind ik mezelf ook geen slecht voorbeeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 2 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Filoria zo 13 mei 2012 - 6:51

Maar hoe moet een kind dan het verschil zien tussen verantwoord alcoholgebruik en alcoholistisch gedrag?

Mijn vader is alcoholist. Je denkt dan meteen aan iemand die steeds dronken thuiskomt en rare dingen doet, maar zo is het niet. Hij drinkt veel over de dag verspreid. Zoals anderen water of thee drinken, drinkt hij bier. Hartstikke ongezond. Hij heeft niet voor niets een enorme buik, allerlei gezondheidsproblemen, en al een hartaanval en een beroerte gehad.

Voor mij voelt dit goed: alcohol drink je - met mate - als er iets te vieren valt of als je bij/met gasten bent. Niet 'zomaar' thuis. Net zoals dat je niet zomaar taart eet.

Maar misschien vind ik die grens belangrijker voor mezelf dan voor Tomas hoor. Ik ben ook verslavingsgevoelig en wil echt mijn vader niet achterna. Vandaar dat ik nog nooit ook maar één trekje van een sigaret heb genomen (hij is ook kettingroker).
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 2 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 6:56

Mijn vriend drinkt ook wel eens gewoon een biertje, meestal op vrijdag of zaterdagavond. Ook komt hij meer dan eens lichtelijk aangeschoten thuis op zondag. Maakt me echt geen bal uit, ik drink nooit.

Alcohol waar ze bij is moet kunnen hoor, al zal ik haar niet snel blootstellen aan een hossende dronken massa. Ik vertrouw op mijn eigen gevoel en opvoedingswijze, ze krijgt heus wel door dat alcohol niet iets is wat je heel makkelijk en altijd kan drinken zoals thee bijv.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 2 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  LMCurious zo 13 mei 2012 - 7:03

Filoria, ik snap je gevoel hierin wel. En toevallig had ik het er met mijn ouders van de week over hoe opvallend sommige keuzes zijn. Bepaalde dingen heb ik van vroeger uit al gezegd, dit ga ik nooit zo doen met mijn kinderen, die krijgen het beter, en die dingen die ik vervelend vond doe ik nu anders, maar andere dingen zal Joris nu ook vervelend vinden, en later ook anders doen. Want uiteindelijk bestaat de perfecte ouder natuurlijk niet. Maar blijf je toch gebrand op bepaalde ervaringen die je zelf hebt.

En zo heb jij nu een heftige ervaring lijkt me met alcohol en je vader, begrijpelijk dat je daar strikter in bent. Ik heb die ervaring niet, mijn moeder dronk elke avond 1 wijntje, af en toe in de zomer een biertje in de middag, mijn vader lust geen alcohol, dus dronk nooit. Ik vind dit wel prima, en wij doen dus soort gelijk, mbt het drinken als je er zin in hebt. Ik snap dat dat juist voor jou een valkuil lijkt. maar ik heb niet het gevoel dat dat vlug anders zou gaan bij ons.
En ik vind het wel grappig dat je zegt dat je taart ook alleen met een feestje eet. Dat hebben wij dus ook niet. Wij eten taart ook als we er zin in hebben. Dus regelmatig in het weekend bij de koffie of als we in de stad ergens koffie drinken. Dus zeker 2x per maand buiten verjaardagen om. Echter moet ik ook toegeven dat ik hier wel lastiger mijn grenzen ken, en het liefste elke dag een taartje zou eten, wat ook wel te zien is aan mijn gewicht. Ik kan soms gewoon snoepen, soms gewoon taartje eten, maar goed, dat is weer mijn probleem, waar ik soms wel mee worstel hoe ik dit doorgeef aan de kinderen. Vooralsnog eet ik vaak taartjes expres 's avonds bij de koffie zodat hij al op bed ligt en het niet door heeft ipv bijv. 's ochtends bij de koffie. Dus ik begrijp je ook wel ergens.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 2 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Filoria zo 13 mei 2012 - 7:08

Taart is ook lekker natuurlijk Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 2 3920004554

Maar inderdaad: iedereen maakt zijn eigen keuzes in dit soort dingen. Dat het onverantwoord is om stomdronken te zijn als je alleen thuis bent met je kind, daar zullen we het allemaal wel over eens zijn.


@All: nu ben ik n.a.v. dit topic wel benieuwd hoe jullie het willen gaan doen als de kinderen pubers zijn en ook echt zelf gaan drinken. Vanaf welke leeftijd mogen ze dat? En liever thuis of buiten de deur? En wat nou als je kind van 16 stomdronken thuiskomt, wat doe je daar dan mee?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 2 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 7:14

Filoria: ik vind voorlichting vooral heel erg belangrijk. Ik ga haar niet verbieden om te drinken, ik denk dat je zoiets heel moeilijk kunt verbieden, als een puber van 15 of 16 wil drinken, dan doet ie dat wel. Als het niet thuis is, is het wel ergens anders. Ik stimuleer drinken, roken en drugs gebruiken niet, maar ik ga het ook niet verbieden. Ik heb liever dat we daar eerlijk over kunnen zijn en ik weet wat ze doen, dan dat alles achter onze rug om gebeurt en ik nergens weet van heb.
Als onze dochter van 16 stomdronken thuis komt, dan hoop ik dat dit niet iets is wat een wekelijks terugkerend fenomeen is. Een enkele keer zal ik niet boos om worden, maar ik hoop wel dat ze weet wat alcohol met je lichaam doet en ik hou m'n hart vast voor jongens die misbruik zullen maken van een dronken meisje Evil or Very Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 2 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 7:15

Ja hoor, dat doen wij gewoon. Echt helemaal ladderzat zijn wij eigenlijk nooit, en al helemaal niet allebei maar een beetje aangeschoten waar mijn zoon bij is vind ik niet erg.
Vannacht hadden wij 'm wel flink hangen en toen we thuis kwamen merkte ik dat mijn zoon in zijn bed had geplast. Dat is op zo'n moment dan eerder vervelend voor ons want heb niet het idee dat hij dat heeft gemerkt tijdens het verschonen enzo. Als je normaal moet doen dan lukt dat namelijk wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 2 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Susan zo 13 mei 2012 - 7:17

Inderdaad, verbieden lijkt me ook niet de oplossing. Ik had vroeger van die schoolreisjes naar het buitenland waar sommige klasgenootjes echt gingen drinken om het drinken, niet om de gezelligheid, maar echt een winkel in, fles drank halen, leegdrinken, nog meer drank halen. Bij hen had ik echt het idee dat ze thuis heel kort werden gehouden en vonden dat ze iets in te halen hadden. Het is denk ik een kwestie van de goede middenweg vinden, maar dat lijkt me nog best moeilijk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 2 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Bolleke zo 13 mei 2012 - 7:18

Ik denk dat als C. het zelf wil hij vanaf zijn 14de een pilsje mag proberen. Meestal vinden ze het dan toch niet lekker, en leren ze het als ze dan uiteindelijk gaan stappen.
Als hij stomdronken thuis komt op zijn 16de hoop ik dat hij ervan leert en de volgende keer minder/niet drinkt (wishfull thinking).
Verder heb ik liever dat hij thuis zou drinken met zijn vrienden dan ergens waar ik er geen zicht op heb. Maar goed je kunt toch niet in de toekomst kijken hoe dat eventueel zou gaan..
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 2 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Filoria zo 13 mei 2012 - 7:28

Susan schreef:Het is denk ik een kwestie van de goede middenweg vinden, maar dat lijkt me nog best moeilijk.
Dat lijkt mij ook!

Ik hoop dat ik Tomas iets kan leren waar ik zelf veel aan heb: voordat je uitgaat met jezelf afspreken hoeveel glazen alcohol je gaat drinken en je daar aan houden.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 2 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 7:31

Filoria schreef:

Ik hoop dat ik Tomas iets kan leren waar ik zelf veel aan heb: voordat je uitgaat met jezelf afspreken hoeveel glazen alcohol je gaat drinken en je daar aan houden.

Maar waarom zou je dat altijd van te voren moeten bepalen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 2 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Susan zo 13 mei 2012 - 7:33

Elodie schreef:

Maar waarom zou je dat altijd van te voren moeten bepalen?

Ik denk omdat je er wat minder helder over na kan denken als je er eenmaal een paar op hebt, en je dan sneller laat meeslepen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 2 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum