Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'Melkvrij' opvoeden

+9
Filoria
Darius
Minx
CCC
Linda
_Nina
RYW
loesje
Lejow
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Lejow za 12 mei 2012 - 21:39

Linda schreef:Maar bestaat melkvrije flesvoeding dan? Ik wist dat niet. Waar is dat dan van gemaakt?
Ik was in de veronderstelling dat alleen de eiwitten stuk gemaakt zijn in allergievrije flesvoeding.

Dat is hypoallergene voeding, wij hebben nu nutrigamen (of nutramigen, onthou het nooit hehe). Het staat beneden, dus kan zo even niet kijken waar het van gemaakt is. Het is in ieder geval zonder melk en lactose.

Freakie, yoghurt is van een andere samenstelling, dat is makkelijker af te breken. Maar nogmaals, als B. later om melk vraagt, dan krijgt ze dat gewoon. Maar van mij hoeft het niet en ik zal haar al helemaal niet verplichten om bij het eten een glas melk te drinken.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  RYW za 12 mei 2012 - 22:20

Caulfield schreef:En waaruit blijkt dat, dat dierlijke vetten calcium afbreken? Ik zie geen enkele referentie naar onderzoek.
Ik ben zelf van mening dat we elk niet nodig hebben en dat je het dus gewoon weg kunt laten. Maar ik erger verwonder me wel als ik zulke stukken lees, vol aannames en zonder enige onderbouwing. Dat botontkalking meer voorkomt in landen met een hoge zuivelconsumptie zegt helemaal niet dat melk drinken leidt tot botontkalking, tendentieuze borrelpraat.

Het is oorzaak-gevolgtrekking zonder onderbouwing, net zoals: vroeger was er minder broeikaseffect en er waren meer piraten. Conclusie: piraten zijn goed tegen het broeikaseffect Wink

Ik ken trouwens een enkeling in mijn heeeele brede kennissenkring die lactoseintolerant is, en voor zover ik weet niemand die zijn of haar kind verplicht om melk te drinken.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Linda za 12 mei 2012 - 22:50

Lejow schreef:
Linda schreef:Maar bestaat melkvrije flesvoeding dan? Ik wist dat niet. Waar is dat dan van gemaakt?
Ik was in de veronderstelling dat alleen de eiwitten stuk gemaakt zijn in allergievrije flesvoeding.

Dat is hypoallergene voeding, wij hebben nu nutrigamen (of nutramigen, onthou het nooit hehe). Het staat beneden, dus kan zo even niet kijken waar het van gemaakt is. Het is in ieder geval zonder melk en lactose.

Ik ben best benieuwd waar dat dan van gemaakt is. Ik dacht dat de eiwitten bij hypoallergene melk een klein beetje verknipt zijn en bij die andere soorten steeds meer verknipt. Maar nogmaals, ik heb er verder geen verstand van.


Ik ken overigens wel kinderen die verplicht zuivel moeten drinken (bij de maaltijd), omdat het hoort. Ik heb het zelf vroeger ook altijd gedronken, maar ik vond het ook echt lekker. Inmiddels niet meer.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 23:15

Lejow schreef:Freakie, yoghurt is van een andere samenstelling, dat is makkelijker af te breken. Maar nogmaals, als B. later om melk vraagt, dan krijgt ze dat gewoon. Maar van mij hoeft het niet en ik zal haar al helemaal niet verplichten om bij het eten een glas melk te drinken.
Ok, maar dan heeft het dus niets met het argument melk is voor kalfjes te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Lejow zo 13 mei 2012 - 5:28

Nou ja, deels wel.
En dan niet met cola komen, want ieder ander zoogdier gaat daarna op een ander dieet over. Bij de dieren vlees en bij de mens behoort daar mac en cola bij.

Maar bij geen enkel zoogdier staat er nog melk, notabene van een ander dier, op het menu.
Dit is absoluut niet het belangrijkste argument, maar wel een argument waarvoor het voor mij dus minder noodzakelijk, of eigenlijk helemaal niet zo nodig hoeft
We kunnen prima zonder.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Lejow zo 13 mei 2012 - 5:59

Even van internet 'Op basis van intensief gehydrolyseerd caseïne-eiwit. Met toegevoegde vitamines en mineralen. Met het probiotische melkzuurbacterie LGG ter ondersteuning van een gezonde darm.'
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Lejow zo 13 mei 2012 - 6:04

Alleen wat wel raar is, zie ik nu, is dat het stuk wat ik gekopieerd heb aangeeft dat het lichaam niet gebouwd is op het afbreken van caseine, en dat dit van caseine gemaakt is.

Nou ja goed, om een lang verhaal kort te maken, de kans dat ze allergieën heeft is aanwezig. Daarom starten we nu met de melkvrije voeding. Als ze wat ouder is wil ik wel yoghurt enzo proberen. Reageert ze hier heftig op is het simpel, helemaal geen melk. Gaat dit goed kunnen we melkproducten gaan gebruiken.
Maar een pak melk zal ik niet kopen, dat vind ik absoluut niet nodig. Tenzij ze er om gaat vragen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Linda zo 13 mei 2012 - 6:30

Lejow schreef:Even van internet 'Op basis van intensief gehydrolyseerd caseïne-eiwit. Met toegevoegde vitamines en mineralen. Met het probiotische melkzuurbacterie LGG ter ondersteuning van een gezonde darm.'

Maar caseïne zit in koemelk. En gehydrolyseerd betekent gewoon dat het verknipt is. Dus dan is en blijft het toch gewoon koemelk? Alleen dan zodanig bewerkt dat het voor een kind met KMA verdragen kan worden. Of snap ik het nou verkeerd?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Lejow zo 13 mei 2012 - 6:37

Klinkt wel logisch. Wikipedia omschrijft het als een dierlijk eiwit.
Maar op de verpakking staat dat het melk en lactose vrij is.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Lejow zo 13 mei 2012 - 6:40

Zouden ze het er niet uitgefilterd hebben of iets?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Lejow zo 13 mei 2012 - 7:08

Er zit een foldertje bij die zegt het volgende: Het melkeiwit is gesplitst in zeer kleine deeltjes waardoor ze niet door het afweersysteem herkend worden. Het is wel zonder lactose.

Dus je hebt gelijk linda, in feite zit er gewoon melk in.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 7:27

Ik snap je wel Lejow. Ben het met je eens. Wil later ook uitzoeken of het mogelijk is onze kindjes geen melk te geven nadat ze het eigenlijk niet meer nodig hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Lejow zo 13 mei 2012 - 7:32

Carrie schreef:Ik snap je wel Lejow. Ben het met je eens. Wil later ook uitzoeken of het mogelijk is onze kindjes geen melk te geven nadat ze het eigenlijk niet meer nodig hebben.

Fijn om te horen Carrie!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Linda zo 13 mei 2012 - 7:49

Lejow schreef:Er zit een foldertje bij die zegt het volgende: Het melkeiwit is gesplitst in zeer kleine deeltjes waardoor ze niet door het afweersysteem herkend worden. Het is wel zonder lactose.

Dus je hebt gelijk linda, in feite zit er gewoon melk in.

Oké dus toch ja. Het leek me al sterk, want als het niet van een koe of geit is, waar zou het dan van gemaakt zijn. Misschien dat ze ooit in staat zijn om een namaaksel te maken, haha, dat wordt een gat in de markt.

Verder ben ik het met je eens hoor. Een mens heeft geen melk nodig. Althans, een kind in de groei wel, de vraag is alleen tot wanneer. Daar ben ik wel benieuwd naar.
Mijn dochter heeft een melk, ei en soja allergie. Van de week waren we bij de KA en ik vroeg aan hem wat ik kon geven als mijn dochter niet meer voldoende bv binnen krijgt. Toen kwam hij dus met allergy care of pepti oid aan zetten. Maar ik vraag me echt af of dat op deze leeftijd echt nog nodig is.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum