Hoeveel kleertjes om mee te beginnen, en welke maten?
+19
Filoria
Pien
Tiara
CCC
_Lana_
Supertalentje
Marin
tweeling
Ezzer
LDJ
Viva
kwak
Tania
Puggle
Clapperdie
M@niek
Happydobby
Susan
Muppetje
23 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Re: Hoeveel kleertjes om mee te beginnen, en welke maten?
Muppetje schreef:Wow, Puggle, jij hebt echt veel
Ja beetje los geslagen. Maar het is ook veel van de wibra, leuk en niet duur! En zo hoef ik niet zo veel wasjes te doen in de week hoop ik plus iedere dag wat anders aan vind ik zelf ook leuk
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Muppetje schreef:Pippa schreef:Muppetje schreef:Wow, Puggle, jij hebt echt veel
Ik heb zo'n vermoeden dat als ik eenmaal een kind krijg, ik ook helemaal los zal gaan, hahaha. Vooral voor een meisje met jurkjes en rokjes gok ik
Oh, maar er zijn ook onwijs veel leuke dingen voor jongens hoor... Ik ken mezelf alleen, ik blijf kopen, dus wil n beetje n leidraad hebben, haha
Haha dat weet ik, dat zie ik regelmatig in de stad! Maar ik ben gewoon jurkjes van, ook voor mezelf
Gast- Gast
Pippa schreef:Muppetje schreef:Pippa schreef:Muppetje schreef:Wow, Puggle, jij hebt echt veel
Ik heb zo'n vermoeden dat als ik eenmaal een kind krijg, ik ook helemaal los zal gaan, hahaha. Vooral voor een meisje met jurkjes en rokjes gok ik
Oh, maar er zijn ook onwijs veel leuke dingen voor jongens hoor... Ik ken mezelf alleen, ik blijf kopen, dus wil n beetje n leidraad hebben, haha
Haha dat weet ik, dat zie ik regelmatig in de stad! Maar ik ben gewoon jurkjes van, ook voor mezelf
Ik ook, ik spaar ze, heb er denk ik wel 65
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Tip: niet te veel! Bijkopen kun je altijd nog. Want het is toch nooit goed;) S. zou een grote baby worden dus ik had kleertjes vanaf mt 56 gekocht. Uiteindelijk is hij begonnen met mt 44.
Had ook best veel vestjes in maat 62 (ook gekregen) maar we hadden een hele mooie nazomer dus die vestjes heeft hij maar 1x gedragen ofzo.
Dus ik zou je aanraden om niet te veel te kopen.. Maar ik kan me ook wel weer voorstellen dat je het allemaal niet kunt laten liggen, dat kon ik ook niet;)
Had ook best veel vestjes in maat 62 (ook gekregen) maar we hadden een hele mooie nazomer dus die vestjes heeft hij maar 1x gedragen ofzo.
Dus ik zou je aanraden om niet te veel te kopen.. Maar ik kan me ook wel weer voorstellen dat je het allemaal niet kunt laten liggen, dat kon ik ook niet;)
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Tania schreef:Parel schreef:Clapperdie schreef:Wij hadden 1 pakje in maat 50. Daarnaast nog een pakje van hema in 50/56. Verder hadden wij 4 broekjes in 56 en iets van 6 shirtjes in 56.
62 had ik ook gekocht maar dat is nu nog veels te groot voor T. Dus dat had niet gehoeven.
Ik heb een paar omslagrompers met lange mouw en die vind ik heel erg fijn omdat dit niet over zijn hoofdje getrokken wordt, want dat vind T. nooit zo fijn.
Verder zou ik ook rompertjes zonder mouw aanschaffen want niet alle truitjes zitten mooi/lekker met rompertjes met lange mouw.
Ik zou wel 2 vestjes aanschaffen in 56.
Maar als het koud is is het toch veel warmer voor je kindje om dubbele lange mouwen te hebben? Dus een romper met lange mouwen? Echt, zo vervelend zit het hier bij L. niet, en die draagt nog hèèl vaak lange mouwen onder lange mouwen.
De laatste jaren werd het hier in NL juist weer warm in September =)
Ik gebruik alleen rompers met lange mouw onder truitjes met korte mouw als het daar te koud voor is. Een lange mouwen romper onder een truitje met lange mouwen is voor allebei echt veel te warm. Dus ik zou ook zeker rompers zonder mouw aanschaffen.
Oh ja ze draagt ook wel vaak spaghettitoprompers hoor, maar met dit wisselvallige weer doe ik 2x lange mouwen, heeft ze wel maar een joggingvestje aan naar buiten.
Gast- Gast
Ik heb tot nu toe:
- 10 rompers met lange mouw 50-56
- 2 rompers met lange mouw 60-62
- 2 rompers zonder mouw 50-56
- 3 jurkjes + 2 leggings 50-56
- 2 pakjes maat 50
- 2 pakjes maat 56
- 3 broekjes + 6 shirtjes 50-56
- 1 vestje 50 en 1 vestje 50-56
- 10 paar sokjes
- 3 mutsjes
hmmz best veel eigenlijk
- 10 rompers met lange mouw 50-56
- 2 rompers met lange mouw 60-62
- 2 rompers zonder mouw 50-56
- 3 jurkjes + 2 leggings 50-56
- 2 pakjes maat 50
- 2 pakjes maat 56
- 3 broekjes + 6 shirtjes 50-56
- 1 vestje 50 en 1 vestje 50-56
- 10 paar sokjes
- 3 mutsjes
hmmz best veel eigenlijk
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Muppetje schreef:
Haaha ja ik vind ook altijd dat ze leukere kleertjes voor jongens hebben, met autootjes,monstertjes, robotjes en stoere prints er op haha. Om nog maar niet van die geweldige overhempjes enzo te spreken
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Hoeveel is te veel? Ik heb hele verzamelingen gekocht, alles tot maat 74 Die hele schattige witte pakjes met tekst heb ik allemaal in maat 50 50/56 gekocht. Toen zoon geboren werd (3090 gr) was alles te groot en hebben we maat 46-48 ingeslagen. Ik hou niet van te grote kleding, maar sommigen vinden dit geen probleem. Hij heeft tot 3 maanden in maat 56 gezeten, ik was dat witte, snoezige spul zo zat!
Overslagrompers van ISI vond ik erg fijn. Die hoef je niet over het hoofd te trekken en is hele goede kwaliteit. In het begin kunnen baby's zich nog niet zo goed op temperatuur houden en na september wordt het toch al kouder buiten dus ik zou voor lange mouwen gaan en 2 korte mouw. Kleine man draagt ook bloesjes en hoewel die lange mouwen hebben zijn ze toch wat dun dus doe ik daar ook lange mouwen onder. Sowieso vind ik het kleine babyspul niet dik van stof, kortom (haha) ik heb hier de eerste maanden alleen lange mouwen gedragen En joggingbroekjes vond ik heel fijn in het begin, dan slapen ze nog zoveel, je legt ze ook geen 6 keer per dag weg in een spijkerbroek. Ik heb 1 spijkerbroekje van name it maat 56 en die is echt heel zacht (itt Mexx bv) zoiets kun je ook nog kopen (en dan met zo'n wit snoezig shirtje )
Hoeveel je 'moet' hebben staat wel in lijstjes. Sommigen dragen rompers een dag en nacht, anderen wisselen 3 keer per dag, dan moet je er meer hebben. Wil je 1 keer per week wassen of was je iedere dag, afhankelijk van dat soort dingen ga je kopen. En het is echt waar, alles wat je nog mist, te weinig van hebt of toch nog ziet kun je altijd nog kopen
Overslagrompers van ISI vond ik erg fijn. Die hoef je niet over het hoofd te trekken en is hele goede kwaliteit. In het begin kunnen baby's zich nog niet zo goed op temperatuur houden en na september wordt het toch al kouder buiten dus ik zou voor lange mouwen gaan en 2 korte mouw. Kleine man draagt ook bloesjes en hoewel die lange mouwen hebben zijn ze toch wat dun dus doe ik daar ook lange mouwen onder. Sowieso vind ik het kleine babyspul niet dik van stof, kortom (haha) ik heb hier de eerste maanden alleen lange mouwen gedragen En joggingbroekjes vond ik heel fijn in het begin, dan slapen ze nog zoveel, je legt ze ook geen 6 keer per dag weg in een spijkerbroek. Ik heb 1 spijkerbroekje van name it maat 56 en die is echt heel zacht (itt Mexx bv) zoiets kun je ook nog kopen (en dan met zo'n wit snoezig shirtje )
Hoeveel je 'moet' hebben staat wel in lijstjes. Sommigen dragen rompers een dag en nacht, anderen wisselen 3 keer per dag, dan moet je er meer hebben. Wil je 1 keer per week wassen of was je iedere dag, afhankelijk van dat soort dingen ga je kopen. En het is echt waar, alles wat je nog mist, te weinig van hebt of toch nog ziet kun je altijd nog kopen
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Ik zou niet al teveel kopen hoor. Vooral mijn dochter heeft zoveel kleren, ik weet soms van gekkigheid niet meer wat ik haar aan moet trekken, haha.
Een pakje maat 50 als eerste pakje. En een paar maat 56, de meeste kindjes kunnen dit wel even aan.
En anders sla je de mouwtjes om.
Wij hebben trouwens alleen mouwloze rompers. Dit zit denk ik het lekkerst onder de kleertjes. De rompers met lange mouwen gaan alleen onder een jurkje met korte mouwen.
Daar kun je er trouwens niet genoeg van hebben, vind ik.
Een pakje maat 50 als eerste pakje. En een paar maat 56, de meeste kindjes kunnen dit wel even aan.
En anders sla je de mouwtjes om.
Wij hebben trouwens alleen mouwloze rompers. Dit zit denk ik het lekkerst onder de kleertjes. De rompers met lange mouwen gaan alleen onder een jurkje met korte mouwen.
Daar kun je er trouwens niet genoeg van hebben, vind ik.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Wij hebben al hangen van maat 44 t/m 72 hahaha. Ik weet 't ook niet. Koop alles wat ik leuk vindt .
Gast- Gast
Hier is de kast ook veeeel te goed gevuld En blijf er soms nog wat bijkopen... Heb nu van 50 (niet teveel 50 trouwens) t/m 74 hangen in de kast
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou ook niet te veel kopen. Ik vond gewone zachte kleertjes wel het fijnst. Ik had ook 1-2 jurkjes in die kleine maten, maar dat vond ik helemaal niet fijn voor haar. Dus dat heeft ze misschien 1 keer voor de show gedragen. Maat 50 zou ik zeker wel wat inkopen iig. Voor rompers hadden we gewoon met korte mouw. Dat was warm genoeg.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Ik had in maat 50 geen 1 pakje. wel 2 pakjes 50/56.
UIteindelijk toen ik bevallen was 3 pakjes maat 50 bijgekocht. Ik zorg dat ik altijd 7 pakjes heb, helemaal compleet. Ik was namelijk 1 keer per week en zo red ik het precies. Onze dochter spuugt nooit en heeft ook vrijwel nooit ongelukjes met luiers o.i.d.
Inmiddels heb ik trouwens meer per maat hoor, maar dat zijn dan dingetjes die ik ook onderling goed kan combineren. Ik vind het namelijk erg leuk om niet altijd dezelfde combi's te maken maar veel te kunnen varieren.
Rompers hadden we er wel heel veel, hebben we nog steeds trouwens. Dat komt omdat ik rompers met spaghettibandjes, mouwloos, korte mouw en lange mouw wil hebben. Van allen hebben we er minstens 4.
UIteindelijk toen ik bevallen was 3 pakjes maat 50 bijgekocht. Ik zorg dat ik altijd 7 pakjes heb, helemaal compleet. Ik was namelijk 1 keer per week en zo red ik het precies. Onze dochter spuugt nooit en heeft ook vrijwel nooit ongelukjes met luiers o.i.d.
Inmiddels heb ik trouwens meer per maat hoor, maar dat zijn dan dingetjes die ik ook onderling goed kan combineren. Ik vind het namelijk erg leuk om niet altijd dezelfde combi's te maken maar veel te kunnen varieren.
Rompers hadden we er wel heel veel, hebben we nog steeds trouwens. Dat komt omdat ik rompers met spaghettibandjes, mouwloos, korte mouw en lange mouw wil hebben. Van allen hebben we er minstens 4.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Wist je dat de winkels niet allemaal voor eeuwig sluiten na je bevalling? De wereld draait door hoor :o
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Filoria schreef:Wist je dat de winkels niet allemaal voor eeuwig sluiten na je bevalling? De wereld draait door hoor :o
Toch zou ik er klaar voor willen zijn en stel dat je weken uit de roulatie bent, dan kun je niet zelf shoppen (alleen online) dus dan zou ik liever gewoon teveel in huis hebben hahaha.
Gast- Gast
Pippa schreef:Filoria schreef:Wist je dat de winkels niet allemaal voor eeuwig sluiten na je bevalling? De wereld draait door hoor :o
Toch zou ik er klaar voor willen zijn en stel dat je weken uit de roulatie bent, dan kun je niet zelf shoppen (alleen online) dus dan zou ik liever gewoon teveel in huis hebben hahaha.
Idd, de winkels kunnen wel open zijn, maar als je een ander erop moet sturen terwijl je van te voren zelf kunt kopen, tja dan maar wat meer kleding.
Ik had hier in maat 56 echt veel. Een lading heerlijke zachte broekjes van de hema en veel longsleeves. Paar vestjes. Rompers had ik ook wat gekregen maar die hadden geen mouw. Wist ik veel... had er twee met lange mouw. Siem werd geboren toen het héél koud was dus alleen de rompers met lange mouw werden gebruikt. Daarvan heeft mijn schoonmoeder nog wat bijgehaald want met twee red je het net niet. Achteraf gezien had ik die rompers zonder mouw niet eens aangepakt want heb er misschien 1 aangedaan en de andere 9 niet.
Maat 50 had ik, op aanraden van heel veel mensen, maar 2 pakjes, 1 broekje en 1 soort vestje gekocht. Daar had ik achteraf meer van moeten hebben want Siem heeft bijna een maand in maat 50 gezeten.
Maat 56, de kleertjes zijn allemaal veel gebruikt want ik gebruik sommige kleertjes nog. Shirtjes en broekjes die klein uitvielen heb ik nu weggedaan en aangevult met kleertjes van maat 62 die klein uitvallen. Hij zit nu tussen twee maten in.
Van maat 62 heb ik ook veel, maar als hij daar ook meer als 2 maanden in zit komen alle kleertjes meerdere keren aan de beurt.
Gekregen kleertjes heb ik vanaf maat 68 gekregen en gevraagd. Maat 68 heb ik nu ook compleet en maat 74 half (moet nog rompers en pyama's tegen die tijd) Maar Siem groeit minder hard als ik dacht dus zal straks ook met kleding zitten in een verkeerd seizoen.
Heb trouwens heel veel tweedehands gekocht of gekregen, maak me niet druk of het veel te veel is. Heb liever wat reserve en keuze. Maat 50, die kleertjes kon ik wel wegkijken op een gegeven moment, Werd om de dag snel gewassen en gedroogd en hup weer aan. Was toen blij dat hij wat stoerdere shirtjes van maat 56 aankon. (Die ik nu weer zat ben haha dus hopenlijk gaat hij snel helemaal over op maat 62)
Filoria schreef:Wist je dat de winkels niet allemaal voor eeuwig sluiten na je bevalling? De wereld draait door hoor :o
Dat zeg ik toch ook nergens. Open dit topic juist omdat ik niet te veel wil kopen...
Muppetje- Ratel
aanitaa schreef:Ik zou ook niet te veel kopen. Ik vond gewone zachte kleertjes wel het fijnst. Ik had ook 1-2 jurkjes in die kleine maten, maar dat vond ik helemaal niet fijn voor haar. Dus dat heeft ze misschien 1 keer voor de show gedragen. Maat 50 zou ik zeker wel wat inkopen iig. Voor rompers hadden we gewoon met korte mouw. Dat was warm genoeg.
Zijn jurkjes juist niet fijn voor een jonge baby? Ik zag zo'n leuk overslagjurkje bij de hema, die wilde ik misschien kopen voor als eerste pakje. Ik dacht dat het juist onhandig was als ze veel gingen rollen en kruipen.
Haha, ik ben echt wat van mn a propos, met een babymeisje op komst, na twee jongens die allebei in mei geboren zijn!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Had ik nog niet gezegd, maar leuk Darius, een meisje!
Muppetje- Ratel
Darius schreef:aanitaa schreef:Ik zou ook niet te veel kopen. Ik vond gewone zachte kleertjes wel het fijnst. Ik had ook 1-2 jurkjes in die kleine maten, maar dat vond ik helemaal niet fijn voor haar. Dus dat heeft ze misschien 1 keer voor de show gedragen. Maat 50 zou ik zeker wel wat inkopen iig. Voor rompers hadden we gewoon met korte mouw. Dat was warm genoeg.
Zijn jurkjes juist niet fijn voor een jonge baby? Ik zag zo'n leuk overslagjurkje bij de hema, die wilde ik misschien kopen voor als eerste pakje. Ik dacht dat het juist onhandig was als ze veel gingen rollen en kruipen.
Haha, ik ben echt wat van mn a propos, met een babymeisje op komst, na twee jongens die allebei in mei geboren zijn!
Ik vond het zelf niet zo fijn, ook voor slapen, nu moet ik wel zeggen dat ik echt wel jurkjes had van een stuggere stof/ballonrokje bijv en ik vond het met aan en uitkleden ook niet handig. In de winkel vond ik die dingen er zo schattig uit zien, maar toen ze zo geboren was ben ik daar op terug gekomen. Ik denk dat ik wel weet van de hema welke jij bedoeld, maar die is lekker zacht en leuk met een legging/broekje.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Parel schreef:Clapperdie schreef:Wij hadden 1 pakje in maat 50. Daarnaast nog een pakje van hema in 50/56. Verder hadden wij 4 broekjes in 56 en iets van 6 shirtjes in 56.
62 had ik ook gekocht maar dat is nu nog veels te groot voor T. Dus dat had niet gehoeven.
Ik heb een paar omslagrompers met lange mouw en die vind ik heel erg fijn omdat dit niet over zijn hoofdje getrokken wordt, want dat vind T. nooit zo fijn.
Verder zou ik ook rompertjes zonder mouw aanschaffen want niet alle truitjes zitten mooi/lekker met rompertjes met lange mouw.
Ik zou wel 2 vestjes aanschaffen in 56.
Maar als het koud is is het toch veel warmer voor je kindje om dubbele lange mouwen te hebben? Dus een romper met lange mouwen? Echt, zo vervelend zit het hier bij L. niet, en die draagt nog hèèl vaak lange mouwen onder lange mouwen.
De laatste jaren werd het hier in NL juist weer warm in September =)
Ik had niet eens rompers met lange mouwen. Zoon is ook in de winter geboren, maar heeft ze niet aangehad de 1e tijd. Gewoon mouwloos met een truitje was echt warm genoeg. Voor buiten een jasje en dan in de zak.
Ik gebruik lange rompers nu wel veel bij de meiden, maar dat is dan voor onder korte mouwen. Verder niet.
Gast- Gast
Ik had voor de oudste 2 alleen maar 56 in huis, allemaal neutrale pakjes.
En voor de jongste 2 had ik een paar in maat 50. Kleiner niet, ze werden rond de 6 pond geschat en dat klopte ook, dus 50 was ook goed hier. Iets te ruim, maar 44 zou niet hebben gepast volgens mij.
En voor de jongste 2 had ik een paar in maat 50. Kleiner niet, ze werden rond de 6 pond geschat en dat klopte ook, dus 50 was ook goed hier. Iets te ruim, maar 44 zou niet hebben gepast volgens mij.
Gast- Gast
Darius schreef:aanitaa schreef:Ik zou ook niet te veel kopen. Ik vond gewone zachte kleertjes wel het fijnst. Ik had ook 1-2 jurkjes in die kleine maten, maar dat vond ik helemaal niet fijn voor haar. Dus dat heeft ze misschien 1 keer voor de show gedragen. Maat 50 zou ik zeker wel wat inkopen iig. Voor rompers hadden we gewoon met korte mouw. Dat was warm genoeg.
Jurkjes kunnen prima, mijn dochter draagt bijna niet anders , ze heeft nog maat 56. Legging eronder en het zit heerlijk.
Alleen dat jurkje van de Hema vind ik wel heel mooi ( als we dezelfde bedoelen ), maar dat vind ik geen lekker jurkje. De binnenste 'flap' gaat steeds los, heel vervelend.
Ik heb het over dit jurkje:
http://www.hema.nl/winkel/babyspullen/meisjes/baby-meisjes-jurkje-(33180160)
Dus die zou ik niet als eerste pakje doen.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
offtopic, wat leuk dat jullie een meid er bij krijgen!
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Ziekenhuistas inpakken: welke maat kleertjes?
» Wijn leren drinken, met welke beginnen?
» johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen?
» Kleertjes.com
» Kleertjes
» Wijn leren drinken, met welke beginnen?
» johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen?
» Kleertjes.com
» Kleertjes
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: