Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wijn leren drinken, met welke beginnen?

+12
_Femme
Caro
minoessepoes
Phileine
Blond
silly-one
Guus
Effie_O
sanne-84
Zwerver
Zonnetje
Inge
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? Empty Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 5:04

Aangezien m'n hele familie en schoonfamilie wijn liefhebber is wil ik het ook graag leren drinken.
Maar met welke wijn kan ik het beste beginnen? Rood of wit? Welk merk? Ik hou wel van zoet denk ik.

En wat is jou favoriete wijn?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Inge ma 3 jan 2011 - 5:05

Je hebt een lekkere rose (fruit de rose... te koop bij plus, AH, boni, hoogvliet). Deze rose drinkt makkelijk weg, is lekker zoet en smaakt erg lekker... volgens mij een ideale wijn/rose om mee te beginnen :p
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Zonnetje ma 3 jan 2011 - 5:22

Ik ben zelf vroeger begonnen met Canei, dat is een heel zoete witte wijn. Ik vind hem nu niet meer zo lekker, maar om mee te beginnen is is prima.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Zwerver ma 3 jan 2011 - 5:34

Ik drink amper wijn maar Canei vind ik echt zoooo vies!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 5:35

Canei is echt te ranzig voor woorden..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  sanne-84 ma 3 jan 2011 - 5:39

hmm ik ben volgens mij ook begonnen met canei.. eerst de witte, toen de rose
drink nu vooral zoete witte wijn. rose en droge witte wijn krijg ik ook nog wel weg, maar gaat mn voorkeur niet naar uit.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 5:43

Ik zou beginnen met witte Lambrusco. Dat is gewoon echt lekker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Effie_O ma 3 jan 2011 - 6:30

Wit of rosé inderdaad, is hier al veel genoemd. Rode wijn is al heel snel te krachtig, een zoete witte of een fruitige rosé zou ik eerder proberen.
Waarom ga je niet eens naar een slijterij? Ik heb daar laatst echt heel goede hulp gehad (voor een cadeau en een wijn voor mezelf). Een goede slijter zal je waarschijnlijk wel vragen gaan stellen om tot een geschikte wijn te komen. Hoeft echt niet duur te zijn trouwens, als ik kijk naar mijn verkoper laatst, zou hij echt geen dure wijn aansmeren als je niet zeker weet of je het lust.

Ik drink trouwens juist graag heel krachtige, kruidige rode wijnen. Ik zal je maar geen tips gaan geven Wink
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 6:38

Canei hebben m'n ouders in de kelder liggen. Misschien dat ik die wel vast ga proberen !

Hoe lang doe je er eigenlijk over voordat je wijn echt lekker gaat vinden haha?

En thanks voor de tip Effie, misschien dat ik dat binnekort eens ga doen (als de Canei me niet bevalt) smile


Laatst aangepast door Razz_ op ma 3 jan 2011 - 6:39; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 6:38

Lambrusco en Canei vind ik beide zo niet lekker.. Ik hou niet van wijnen met bubbeltjes..

Ik drink graag een rosé of een lekkere zoete witte. Als het warm weer is, (zomer dus) drink ik graag droge witte..

Dat verschild per persoon.
Ik was meteen na mijn eerste wijntje verkocht..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Guus ma 3 jan 2011 - 6:48

Ik zou iddbeginnen met wit, ga eens naar de gall en gall oid en vraag bijvoorbeeld twee verschillende flessen mee om uit te proberen, ze kunnen je vast helpen!

Ik zou als ik jou was ook gaan voor een lichte, fruitige, frisse droge witte wijn. Die zijn vaak een stuk minder wrang dan bekende zware zoete!

Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 6:50

Oh oh Canei, de herinneringen komen weer boven I love you
Anyway, ik denk inderdaad dat Lambrusco wel een goede wijn is om mee te beginnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  silly-one ma 3 jan 2011 - 23:21

Wat ook kan helpen bij het leren drinken van wijn is een product erbij eten wat bij de wijn past. ZO heb ik echt in het begin een wijn heel vies gevonden omdat die niet paste bij het snacken wat ik at. Zo weet ik dat ik bij een lekkere wijn liever een kaas of een stukje worst moet eten om het in balans te houden en geen cheese onion chips. Iets happen bij een wijn kan echt de smaak verbeteren.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Blond ma 3 jan 2011 - 23:22

Ik ben ook begonnen met Canei, heel erg zoet. Wat ook een goede is, is Spatlesse van de Aldi. Die is ook behoorlijk zoet. (Mij nu te zoet..).

Ik merk trouwens dat ik nu een wat drogere wijn lekkerder vind dan die hele zoete wijnen..
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Phileine ma 3 jan 2011 - 23:34

Ik zou beginnen met een mousserende, fruitige wijn. Zelf vind ik Fresita erg lekker, dat is een mousserende wijn met aardbeienpulp. Je proeft de alcohol er niet bovenuit en het is een lekkere, zoete wijn. Er zijn ook lekkere rosés met bijvoorbeeld frambozensmaak.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  minoessepoes ma 3 jan 2011 - 23:52

Ik vind mousserende wijnen niet lekker en die heb ik ook nooit lekker gevonden terwijl ik alle kleuren wijn drink.

Ik ben zelf begonnen met zoete witte wijn, de Liebfraumilch van de AH, of inderdaad zoals hierboven al eerder genoemd de Spatlese van de Aldi, beide flessen kosten nog geen 2 euro, dus daar betaal je je ook geen breuk aan, mocht je het niet lekker vinden. Die wijn is wel echt zoet, inmiddels vind ik het niet echt lekker meer (zou ze nooit meer kopen), langzaam aan ben ik steeds drogere wijn gaan drinken.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Phileine di 4 jan 2011 - 0:10

Wat ik ook nog als tip wil geven: Bij sommige supermarkten hebben ze kleine flesjes wijn te koop, daar zit ongeveer 0,33 liter in. Dat kost niet zoveel en als je het niet lekker vindt, dan heb je tenminste geen volle fles over die je weg moet gooien. De wijn van canei verkopen ze sowieso in deze kleine flesjes.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Zwerver di 4 jan 2011 - 0:13

Vilein schreef:Wat ik ook nog als tip wil geven: Bij sommige supermarkten hebben ze kleine flesjes wijn te koop, daar zit ongeveer 0,33 liter in. Dat kost niet zoveel en als je het niet lekker vindt, dan heb je tenminste geen volle fles over die je weg moet gooien. De wijn van canei verkopen ze sowieso in deze kleine flesjes.
Inderdaad, witte en Rode van Canei
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 0:15

Ik vind Canei en Lambrusco echt supervies. Ik drink alleen droge witte wijn of rosé. Ik zou beginnen met een zoete witte huiswijn of zoete rosé van de supermarkt, droge vindt bijna niemand gelijk lekker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 3:02

Ik drink nog steeds eigenlijk geen wijn. Sommige zijn echt zooo vies en de alcohol komt tever naar voren, juk!
Wat ik drink is Canei (ja i know......................) en perzik canei. :shock: ik ben 26 en ik denk dat het nooit meer komt, dat ik wijn ga lusten. Ik drink het voornamelijk om me snel dronken te voelen whahah!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 3:20

Ook ik ben begonnen met Canei (bah bah sorry CKC Wink )
Op het begin dronk ik zoete witte, daarna droge witte. Nu drink ik in de zomer vaak een rosé van bijv la tulip (te koop bij AH en ook de rode versie is lekker!! Maar geen wijn om mee te beginnen)
Maar ben vooral 'fan' van een lekkere sterke kruidige rode wijn. Maar als ik krap bij kas zit, vind ik de wijn van de Aldi ook lekker! Dat is de Kaapse Pracht en kost iets van ruim 2 euro, echt een aanrader!

Oh en misschien is een prosecco ook lekker voor je?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  minoessepoes di 4 jan 2011 - 3:23

CKC schreef:Ik drink nog steeds eigenlijk geen wijn. Sommige zijn echt zooo vies en de alcohol komt tever naar voren, juk!
Wat ik drink is Canei (ja i know......................) en perzik canei. :shock: ik ben 26 en ik denk dat het nooit meer komt, dat ik wijn ga lusten. Ik drink het voornamelijk om me snel dronken te voelen whahah!

Dat heb ik met bier, dat vond ik altijd zo vies! Maar ik had altijd veel vriendinnen om me heen die ook wijn dronken dus er was ook geen noodzaak om bier te leren drinken. Tot ik verhuisd ben en hier ineens iedereen waar ik mee om ging bier dronk, zeker van de zomer met de WK toen het zo warm was, toen werd er ook niet gevraagd wat iedereen wilde drinken maar er werden gewoon dienbladen vol bier gehaald, toen heb ik het gewoon leren drinken. Had niet gedacht dat dat nog zou gebeuren om mijn 25ste! Hhaha

Maar ik drink nog steeds het liefs een wijntje en als ik bier drink het liefst een fluitje en geen vaasje/Amsterdammertje, vind ik vrouwelijker staan, een fles aan mijn mond zetten doe ik uit principe niet, zo'n tutje ben ik dan ook wel weer! Maar dat is een geheel andere discussie!

Twixx: Die Kaapse pracht vind ik ook goed te drinken maar ik gebruik hem vooral om in het eten te gooien, vind het zo zonde om dure wijn in een gerecht te doen! Voor 2 euro ben je klaar!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 3:27

Ik heb tot mijn achttiende gedacht dat ik gewoonweg geen wijn lustte, omdat ik alleen maar overal zoete wijn aangeboden kreeg. Toen zei mijn vader thuis een keer dat ik dan eens droge moest proberen. Dat ging meteen goed, daar hoefde ik niet aan te wennen. Wat ik wil zeggen: haak niet meteen af als je de standaard instapwijn niet lekker vindt. Misschien houd je juist meer van een droge wijn. Ik vind zoete wijn gewoon oprecht heel vies en zal dat denk ik ook nooit leren drinken (dat vind ik trouwens ook niet zo erg).

Tegenwoordig drink ik juist ook graag rood, omdat rode wijn vaak een wat zachtere smaak heeft. Rode wijn is goedkoop vaak ook nog wel te drinken en goedkope witte wijn is toch al gauw een stuk minder.

Tot dusver mijn wijnervaring (voor het geval het nog niet duidelijk was: ik ben geen kenner..).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 3:27

Purple schreef:Ik zou beginnen met witte Lambrusco. Dat is gewoon echt lekker.

Dat is nog steeds de enige wijn die ik echt lekker vind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Caro di 4 jan 2011 - 3:32

Hahaa ik vind sommige wijnen die jullie noemen écht niet te drinken. Zo kan ik Canei niet eens de stempel wijn geven.. Brrrr ;-). Maar ieder zijn ding natuurlijk :-).

Ik zou echt gewoon eens goed advies vragen aan iemand die er verstand van heeft ipv met 'rommel' als canei te gaan beginnen.. Waarom niet je schoonouders om hulp vragen?
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum