Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel kleertjes om mee te beginnen, en welke maten?

+19
Filoria
Pien
Tiara
CCC
_Lana_
Supertalentje
Marin
tweeling
Ezzer
LDJ
Viva
kwak
Tania
Puggle
Clapperdie
M@niek
Happydobby
Susan
Muppetje
23 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel kleertjes om mee te beginnen, en welke maten? Empty Hoeveel kleertjes om mee te beginnen, en welke maten?

Bericht  Muppetje do 10 mei 2012 - 5:25

Ik vind zoooo veel leuk dat ik bang ben veel te veel te kopen.

Wie helpt mij, hoeveel koop je, en in welke maten?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kleertjes om mee te beginnen, en welke maten? Empty Re: Hoeveel kleertjes om mee te beginnen, en welke maten?

Bericht  Susan do 10 mei 2012 - 5:27

Ik had gewoon heel erg veel. Geen idee meer hoeveel precies, maar onze kraamverzorgster was helemaal perplex en heeft ons verboden om nog meer te kopen. Daar hebben we ons toen vervolgens een paar weken aan gehouden. Hoeveel kleertjes om mee te beginnen, en welke maten? 394967

Maar ik moet zeggen dat ik ook wel heel veel kleertjes kreeg (en krijg) van mijn moeder. Yrsa heeft nu helemaal een bomvolle kast, want behalve haar nieuwe spullen heeft ze ook nog heel veel wat van nichtjes is geweest.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Hoeveel kleertjes om mee te beginnen, en welke maten? Empty Re: Hoeveel kleertjes om mee te beginnen, en welke maten?

Bericht  Happydobby do 10 mei 2012 - 5:35

Minimaal 1 setje per dag en dan hangt het ervan af hoeveel je wast. Koop niet teveel, ze groeien er snel weer uit.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Muppetje do 10 mei 2012 - 5:44

Ja maar hoeveel heb je sowiezo nodig in 50 en hoeveel in 56, en koop ik nu al 62?

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 5:47

Susan schreef:Ik had gewoon heel erg veel. Geen idee meer hoeveel precies, maar onze kraamverzorgster was helemaal perplex en heeft ons verboden om nog meer te kopen. Daar hebben we ons toen vervolgens een paar weken aan gehouden. Hoeveel kleertjes om mee te beginnen, en welke maten? 394967

Herkenbaar, en nog is het zo Hoeveel kleertjes om mee te beginnen, en welke maten? 394967

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 5:48

Ik zou 2 pakjes in maat 50 kopen ( niet alle kindjes passen in 50 of zijn er heel snel weer uit) en dan een stuk of 6 pakjes in maat 56 ( maar je krijgt vaak ook nog wel wat)
Voor elke dag een romper en dan nog 1 of 2 met lange mouw.
Je kan 62 kopen maar ik zou daar nog mee wachten tenzij je echt een super leuk pakje tegen komt.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 5:50

Muppetje schreef:Ja maar hoeveel heb je sowiezo nodig in 50 en hoeveel in 56, en koop ik nu al 62?

Dat is gewoon echt per kindje verschillend. Mijn dochtertje zit nu nog steeds in maat 56, heb weken in 50 gezeten. Ik had maar 1 pakje 50 gekocht 'want ze groeien er zo snel uit' en in 56 ook maar een paar dingetjes. Maar een neefje is 10 dagen na mijn dochter geboren en knalt nu al bijna úit 62. Ik zou gewoon zorgen dat je 2 pakjes voor de geboorte klaar hebt liggen in 50 en 56 en daarnaast wat verschillende maatjes. Wij hadden ook veel rompers maat 50/56, die waren een beetje te groot in het begin maar daar doet ze wel heel lang mee. In de kraamweek heb ik online flink geshopt, 5 pakjes in maat 50 erbij. Dat kan ook altijd nog hé!

Gast
Gast

Bericht  M@niek do 10 mei 2012 - 5:57

Koop niet teveel vooraf. Als de kleine is geboren is het ook weer zo leuk om dingen bij te kopen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Muppetje do 10 mei 2012 - 5:58

Nicci schreef:
Muppetje schreef:Ja maar hoeveel heb je sowiezo nodig in 50 en hoeveel in 56, en koop ik nu al 62?

Dat is gewoon echt per kindje verschillend. Mijn dochtertje zit nu nog steeds in maat 56, heb weken in 50 gezeten. Ik had maar 1 pakje 50 gekocht 'want ze groeien er zo snel uit' en in 56 ook maar een paar dingetjes. Maar een neefje is 10 dagen na mijn dochter geboren en knalt nu al bijna úit 62. Ik zou gewoon zorgen dat je 2 pakjes voor de geboorte klaar hebt liggen in 50 en 56 en daarnaast wat verschillende maatjes. Wij hadden ook veel rompers maat 50/56, die waren een beetje te groot in het begin maar daar doet ze wel heel lang mee. In de kraamweek heb ik online flink geshopt, 5 pakjes in maat 50 erbij. Dat kan ook altijd nog hé!

Das waar... Maar ik zal niet te weinig hebben hoor, eerder veeeeeel te veel Embarassed

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Muppetje do 10 mei 2012 - 6:01

Voor eind september heb ik voornamelijk lekker longsleeves nodig toch?

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 6:01

Muppetje schreef:Voor eind september heb ik voornamelijk lekker longsleeves nodig toch?

Dat weet je in Nederland maar nooit, haha!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 6:02

wij hebben nu vooral kleertjes in de combinatiemaat 50/56. Ik denk dat wij nu zo'n 10 a 12 broekjes en 10 a 12 shirtjes hebben. Alles wel neutraal, mocht het een meisje blijken dan hebben we ook nog heel veel van onze dochter.

Gast
Gast

Bericht  Muppetje do 10 mei 2012 - 6:04

Rejoy. schreef:wij hebben nu vooral kleertjes in de combinatiemaat 50/56. Ik denk dat wij nu zo'n 10 a 12 broekjes en 10 a 12 shirtjes hebben. Alles wel neutraal, mocht het een meisje blijken dan hebben we ook nog heel veel van onze dochter.

Jullie weten het geslacht niet?

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Susan do 10 mei 2012 - 6:05

Ik had ook vooral de combinatiemaat 50/56 en als het een enkele maat was dan nam ik meestal 56. Ik had wel een paar pakjes in maat 50, maar niet zoveel. Sommige merken vallen ook wel klein, ik had een pakje van Noppies in maat 56 en dat viel meteen al heel klein. Yrsa was 4090 gram, die heeft het helemaal niet meer aan gehad.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Clapperdie do 10 mei 2012 - 6:07

Wij hadden 1 pakje in maat 50. Daarnaast nog een pakje van hema in 50/56. Verder hadden wij 4 broekjes in 56 en iets van 6 shirtjes in 56.

62 had ik ook gekocht maar dat is nu nog veels te groot voor T. Dus dat had niet gehoeven.

Ik heb een paar omslagrompers met lange mouw en die vind ik heel erg fijn omdat dit niet over zijn hoofdje getrokken wordt, want dat vind T. nooit zo fijn.

Verder zou ik ook rompertjes zonder mouw aanschaffen want niet alle truitjes zitten mooi/lekker met rompertjes met lange mouw.

Ik zou wel 2 vestjes aanschaffen in 56.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 6:11

Muppetje schreef:
Rejoy. schreef:wij hebben nu vooral kleertjes in de combinatiemaat 50/56. Ik denk dat wij nu zo'n 10 a 12 broekjes en 10 a 12 shirtjes hebben. Alles wel neutraal, mocht het een meisje blijken dan hebben we ook nog heel veel van onze dochter.

Jullie weten het geslacht niet?

nee, bij onze dochter wel, dus wij hadden niks neutraals, dus ik mocht weer helemaal los deze zwangerschap. Vind alle neutrale kleertjes nu ook wel heel erg schattig smile Als dit kindje een meisje is, dan heeft dit kindje echt héél veel kleertjes in de kleinste maten.

Gast
Gast

Bericht  Puggle do 10 mei 2012 - 6:27

4 setjes in 50.

8 broekjes in 56.
10 shirtjes in 56.
4 vestjes in 56.
3 bolerotjes in 56.
5 leggings in 56.
2 rokjes in 56.
2 jurkjes in 56.

2 rokjes in 62.
3 leggings in 62.
2 broekjes in 62.
4 shirtjes in 62.
1 vest in 62.

En dan een hoop rompers in 56 en 62.

Best wel wat, maar ook wel dingen gekregen.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Muppetje do 10 mei 2012 - 6:30

Wow, Puggle, jij hebt echt veel :shock:

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Tania do 10 mei 2012 - 6:34

Susan schreef:Ik had gewoon heel erg veel. Geen idee meer hoeveel precies, maar onze kraamverzorgster was helemaal perplex en heeft ons verboden om nog meer te kopen. Daar hebben we ons toen vervolgens een paar weken aan gehouden. Hoeveel kleertjes om mee te beginnen, en welke maten? 394967

Maar ik moet zeggen dat ik ook wel heel veel kleertjes kreeg (en krijg) van mijn moeder. Yrsa heeft nu helemaal een bomvolle kast, want behalve haar nieuwe spullen heeft ze ook nog heel veel wat van nichtjes is geweest.

Hier precies hetzelfde

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 6:41

Clapperdie schreef:Wij hadden 1 pakje in maat 50. Daarnaast nog een pakje van hema in 50/56. Verder hadden wij 4 broekjes in 56 en iets van 6 shirtjes in 56.

62 had ik ook gekocht maar dat is nu nog veels te groot voor T. Dus dat had niet gehoeven.

Ik heb een paar omslagrompers met lange mouw en die vind ik heel erg fijn omdat dit niet over zijn hoofdje getrokken wordt, want dat vind T. nooit zo fijn.

Verder zou ik ook rompertjes zonder mouw aanschaffen want niet alle truitjes zitten mooi/lekker met rompertjes met lange mouw.

Maar als het koud is is het toch veel warmer voor je kindje om dubbele lange mouwen te hebben? Dus een romper met lange mouwen? Echt, zo vervelend zit het hier bij L. niet, en die draagt nog hèèl vaak lange mouwen onder lange mouwen.

De laatste jaren werd het hier in NL juist weer warm in September =)

Gast
Gast

Bericht  kwak do 10 mei 2012 - 6:44

ik heb denk ik nog een stuk of 5 neutrale setjes van onze dochter, al haar roze kleertjes in kleine maatjes heb ik al weg gedaan.
bij deze baby willen we waarschijnlijk wel weten wat het wordt dus dan ga ik los.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 6:45

Muppetje schreef:Wow, Puggle, jij hebt echt veel :shock:

Ik heb zo'n vermoeden dat als ik eenmaal een kind krijg, ik ook helemaal los zal gaan, hahaha. Vooral voor een meisje met jurkjes en rokjes gok ik :cheering:

Gast
Gast

Bericht  Muppetje do 10 mei 2012 - 6:47

Pippa schreef:
Muppetje schreef:Wow, Puggle, jij hebt echt veel :shock:

Ik heb zo'n vermoeden dat als ik eenmaal een kind krijg, ik ook helemaal los zal gaan, hahaha. Vooral voor een meisje met jurkjes en rokjes gok ik :cheering:

Oh, maar er zijn ook onwijs veel leuke dingen voor jongens hoor... Ik ken mezelf alleen, ik blijf kopen, dus wil n beetje n leidraad hebben, haha

Laatst aangepast door Muppetje op do 10 mei 2012 - 6:49; in totaal 1 keer bewerkt

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Tania do 10 mei 2012 - 6:48

Parel schreef:
Clapperdie schreef:Wij hadden 1 pakje in maat 50. Daarnaast nog een pakje van hema in 50/56. Verder hadden wij 4 broekjes in 56 en iets van 6 shirtjes in 56.

Maar als het koud is is het toch veel warmer voor je kindje om dubbele lange mouwen te hebben? Dus een romper met lange mouwen? Echt, zo vervelend zit het hier bij L. niet, en die draagt nog hèèl vaak lange mouwen onder lange mouwen.

De laatste jaren werd het hier in NL juist weer warm in September =)

Ik gebruik alleen rompers met lange mouw onder truitjes met korte mouw als het daar te koud voor is. Een lange mouwen romper onder een truitje met lange mouwen is voor allebei echt veel te warm. Dus ik zou ook zeker rompers zonder mouw aanschaffen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Viva do 10 mei 2012 - 6:50

Ik ga denk ik vooral los via mp enzo.
We hebben nog wat van onze dochter (neutraal), aan setjes voor de kleine maten.
Denk dat ik er daar 7 setjes aan toevoeg (geslachtsbepalend). Je weet maar nooit of een kindje die dag net 3x helemaal vies wordt Wink

En of je al in 62 moet kopen, dat hoeft nog neiet, maar ik ga deze zomer al wel lekker in de uitverkoop kijken naar leuke dingetjes voor ons kindje voor volgende zomer. Lekker goedkoop, leuk toch Very Happy
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: