Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ziekenhuistas inpakken: welke maat kleertjes?

+14
Flower_L
Tiara
Happydobby
SarahKey
Pien
Liadan
blondje1313
Bruintje Beer
PapillonRose
joyce0606
Barbabella
Susan
pitbullgup
*Lookie*
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ziekenhuistas inpakken: welke maat kleertjes? Empty Ziekenhuistas inpakken: welke maat kleertjes?

Bericht  *Lookie* wo 16 nov 2011 - 22:57

Ik ben nu de tas voor het ziekenhuis aan het inpakken maar zit in twijfel welke maat kleertjes in moet inpakken voor de baby. De baby werd maandag (met 35+6) al geschat op 6 pond. Past hij dan rond de 40 weken nog wel in maat 56? En misschien wordt het ook wel eerder ingeleidt, mochten er naast de hoge bloeddruk complicaties ontstaan. Misschien maar 2 maten inpakken?

En op wat voor temperatuur hebben jullie de babykleertjes eigenlijk gewassen? Ik heb nu het witte spul op 60 graden gewassen en de bonte was op 40 en zonder wasverwachter.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekenhuistas inpakken: welke maat kleertjes? Empty Re: Ziekenhuistas inpakken: welke maat kleertjes?

Bericht  pitbullgup wo 16 nov 2011 - 22:59

Met 6 pond passen zeker nog in maat 56! ik heb 1 pakje 50 en 1 pakje 56 in de tas zitten

Ow wacht lees het verkeerd... maar met een schatting kunnen ze er ook behoorlijk naast zitten. Bedoelde ze niet dat ze met de 40 weken 6 pond verwachte?
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Ziekenhuistas inpakken: welke maat kleertjes? Empty Re: Ziekenhuistas inpakken: welke maat kleertjes?

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 23:00

Maat 56 zal echt wel passen hoor! Sommige dingen passen mijn mannen nog wel (al moet het dan wel groot vallen) en die zijn ook geen 8 pond meer Wink

J was bijna 6 pond en paste maat 44, maar ze waren wel vrij kort met hun 47 cm.

Edit: Zou gewoon het een en ander klaar leggen thuis en maat 56 mee nemen. Past het niet is het zo opgehaald toch?
Ik had maat 44 uit de tas gehaald omdat ze 'groot' waren, maar maat 50 verzopen ze in.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 23:03

Vrijwel alle baby's passen in maat 56, of het moet erg klein vallen natuurlijk. Ik zou een 50 en een 56 meenemen.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 16 nov 2011 - 23:05

In maat 56, nou, dat lijkt me wel, ik denk dat er niet veel baby's zijn die bij de geboorte meteen in maat 62 passen. Yrsa was bij de geboorte een flinke meid van ruim acht pond, maar zij zat pas met een maand of twee in maat 62 (en vervolgens heeft ze nog tot haar eerste verjaardag maat 62/68 gedragen en nu is het nog een minimeisje, dus je geboortegewicht zegt alsnog niet hoe groot je daarna wordt, maar dat terzijde).

Ik zou gewoon iets in maat 50/56 in mijn tas stoppen. Sowieso, als je kiest voor een los broekje, omslagvestje en slofjes in plaats van een pakje aan één stuk, dan is het echt niet zo snel te klein.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Barbabella wo 16 nov 2011 - 23:05

Ik had een 50 en een 56 bij. Mijn zoontje woog bijna 8,5 pond en paste maatje 50 nog een paar dagen smile
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Susan wo 16 nov 2011 - 23:05

Arden schreef:Vrijwel alle baby's passen in maat 56, of het moet erg klein vallen natuurlijk.

Dat had ik inderdaad wel, een pakje van Noppies in maat 56 dat bij Ezra meteen al te strak zat, Yrsa heeft het helemaal niet gedragen. Wel jammer. Maar goed, dat pakje had ik niet mee naar het ziekenhuis.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  joyce0606 wo 16 nov 2011 - 23:07

Ik had maat 44, 50 en 56.bij me. Zoveel ruimte neemt het niet in beslag. De verpleegkundige Lachte me echt uit dat ik maat 44 bij mij had, daar zou hij nooit never in passen!...nou hij heeft maat 44 aan en dan moet ik nog zijn mouwtjes dubbel slaan. dit is een prenatal merk pakje en rompers. Ze had hem maat 50 aan gedaan, maar zag er werkelijk niet uit!

Nu heeft hij dus maat 44 aan. En hij is tog niet heel klein met zijn 6 pond en 51 cm. Het is een lange sliert! smile
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  PapillonRose wo 16 nov 2011 - 23:12

Het pakje wat ik graag als eerste pakje aan wilde hebben, was maat 50/56. Dit zat wel aan de ruime kant, maar niet enorm storend. Verder had ik nog meer in de tas gestopt voor het geval dat, iets in maat 50 en iets in 56 dacht ik. En hier was ze 47cm en 3250 gram met de geboorte.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 23:13

Ik had alles gewassen op 30 graden. Dat vond ik wel voldoende en ik wilde de kleertjes toch blijven wassen op 30 graden

Ik ben met 40+4 bevallen, S. was bijna 6,5 pond en pastte een aantal dingen van 50. Ik had zowel maat 50 als maat 56 meegenomen

Gast
Gast

Bericht  *Lookie* wo 16 nov 2011 - 23:14

pitbullgup schreef:Met 6 pond passen zeker nog in maat 56! ik heb 1 pakje 50 en 1 pakje 56 in de tas zitten

Ow wacht lees het verkeerd... maar met een schatting kunnen ze er ook behoorlijk naast zitten. Bedoelde ze niet dat ze met de 40 weken 6 pond verwachte?

Nee, hij wordt echt nu al op 6 pond geschat. Maar ik heb ook geen idee hoe hard ze nog groeien die laatste weken.

Maar bedankt voor jullie reacties, dan pak ik gewoon maat 50/56 in. Mijn tantezeggertje (van stiefbroer) had wel meteen maat 62 trouwens, maar dat komt dus blijkbaar toch wel heel weinig voor.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 23:18

*Lookie* schreef:
pitbullgup schreef:Met 6 pond passen zeker nog in maat 56! ik heb 1 pakje 50 en 1 pakje 56 in de tas zitten

Nee, hij wordt echt nu al op 6 pond geschat. Maar ik heb ook geen idee hoe hard ze nog groeien die laatste weken.

Maar bedankt voor jullie reacties, dan pak ik gewoon maat 50/56 in. Mijn tantezeggertje (van stiefbroer) had wel meteen maat 62 trouwens, maar dat komt dus blijkbaar toch wel heel weinig voor.

Ik heb het 1 keer meegemaakt toen ik nog babykleding verkocht, toen was een baby bij de geboorte 12 pond! Was ook zwangerschapssuiker enzo, die familie kwam toen ook kleding halen in maat 62.
Maar met 50/56 zit je vast goed! En een schatting is ook maar een schatting smile

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer wo 16 nov 2011 - 23:18

Ik zou maatje 50 en 56 meenemen. Hier zat hij in in maat 50 in het zkh maar dat was nog te groot. Hebben nog maatje 44 voor hem gekocht. Hier werd hij met 35 weken op 3500 gram geschat maar was met 39 weken maar 2605 gram. En ik heb ook veel groeiecho's gehad dus staar je er niet blind op.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  *Lookie* wo 16 nov 2011 - 23:20

Ja, daar hebben jullie wel gelijk in, ze schatten het toch ook nog wel regelmatig verkeerd he? Nou ja, we zien het wel maar nu ben ik even wat zekerder iig.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Bericht  blondje1313 wo 16 nov 2011 - 23:55

Lotte heeft nu met 6 weken nog pakjes maat 50/56 aan, pakjes maat 50 probeer ik nog wel, maar dat is toch wel over. Het wordt wel tijd om te gaan shoppen denk ik, zelf hebben we nog niet veel in 62 gekocht, maar dat mag nu toch wel.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Liadan do 17 nov 2011 - 0:11

Maat 56 zal wel lukken denk ik, maar ik zou voor de zekerheid toch ook maat 62 in je tas stoppen. Kian heeft zijn eerste pakje in maat 56 maar 1 keer aangekund en eigenlijk was het toen al te klein, maar het rekte gelukkig goed mee smile (hij was 55 cm en 4200 gram).
Hij zat bijna meteen in maat 62 (en dat was in het begin vooral voor de lengte).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Susan do 17 nov 2011 - 0:16

Liadan schreef:Maat 56 zal wel lukken denk ik, maar ik zou voor de zekerheid toch ook maat 62 in je tas stoppen. Kian heeft zijn eerste pakje in maat 56 maar 1 keer aangekund en eigenlijk was het toen al te klein, maar het rekte gelukkig goed mee smile (hij was 55 cm en 4200 gram).
Hij zat bijna meteen in maat 62 (en dat was in het begin vooral voor de lengte).

Ja, maar de kans dat een baby meteen bij de geboorte al echt niet in maat 56 past is toch vrij klein? Ik bedoel, dan moet je eigenlijk drie maten babypakjes gaan meenemen, want je kan ook best een heel klein kindje krijgen en maat 50 nodig hebben, sterker nog, mijn nicht is met bijna 43 weken bevallen en voor haar baby was maat 50 nog te groot. Dus als je helemaal zeker wil zijn moet je ook nog maat 44 in je tas doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pien do 17 nov 2011 - 0:25

Susan schreef:mijn nicht is met bijna 43 weken bevallen en voor haar baby was maat 50 nog te groot. Dus als je helemaal zeker wil zijn moet je ook nog maat 44 in je tas doen.
ook hier met 43 weken bevallen en E draagt nu nog maat 56. Heb inmiddels wel wat maat 56 opgeruimd omdat ik er naar bijna 4 maanden wel klaar mee ben. Bij de geboorte kreeg ze een noppies pakje aan maat 56 maar ze verzoop er echt in! Dat pakje zit haar nu sinds 3 weken te klein...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  SarahKey do 17 nov 2011 - 0:27

Ik zou van maat 50 en iets van maat 56 meenemen.

Ik heb helemaal geen maat 44 kleding gekocht. Ons kindje zal vast niet klein zijn/worden ivm (beginnende) zwangerschapssuiker hier dus hoef ook geen maatje 44 aan te schaffen gok ik zo.

(hoop wel dat ons moppie in maat 50 past want heb zo'n leuk setje als eerste pakje Laughing I love you)
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Happydobby do 17 nov 2011 - 0:38

M. woog 3046 en zijn eerste pakje was maat 50, die heeft hij zeker nog 4 weken aangekund terwijl hij wel 52 cm was, maat 56 past ook evt met omgeslagen mouwen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Liadan do 17 nov 2011 - 0:51

Susan schreef:
Liadan schreef:Maat 56 zal wel lukken denk ik, maar ik zou voor de zekerheid toch ook maat 62 in je tas stoppen. Kian heeft zijn eerste pakje in maat 56 maar 1 keer aangekund en eigenlijk was het toen al te klein, maar het rekte gelukkig goed mee smile (hij was 55 cm en 4200 gram).

Ja, maar de kans dat een baby meteen bij de geboorte al echt niet in maat 56 past is toch vrij klein? Ik bedoel, dan moet je eigenlijk drie maten babypakjes gaan meenemen, want je kan ook best een heel klein kindje krijgen en maat 50 nodig hebben, sterker nog, mijn nicht is met bijna 43 weken bevallen en voor haar baby was maat 50 nog te groot. Dus als je helemaal zeker wil zijn moet je ook nog maat 44 in je tas doen.
Ja, dat kan maar als het kindje nu al 6 pond wordt geschat is de kans dat het klein is niet zo groot toch? (ik heb niet veel verstand van schattingen).
Maar je hebt gelijk, de kans dat het kindje maat 56 niet past is niet zo groot denk ik. Maar aangezien bijna iedereen ook wel maat 62 in de kast heeft liggen, is dat toch zo in de tas gestopt.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Tiara do 17 nov 2011 - 0:54

Ik had maat 50 en 56 bij me, alle twee 2 pakjes. Uiteindelijk heeft ze nog een tijdje in maat 50 gezeten. Het vest had ik dan wel in 56 dat was groot zat. Ze was ook bijna 6 pond bij de geboorte.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  Susan do 17 nov 2011 - 0:55

Liadan schreef:
Ja, dat kan maar als het kindje nu al 6 pond wordt geschat is de kans dat het klein is niet zo groot toch? (ik heb niet veel verstand van schattingen).
Maar je hebt gelijk, de kans dat het kindje maat 56 niet past is niet zo groot denk ik. Maar aangezien bijna iedereen ook wel maat 62 in de kast heeft liggen, is dat toch zo in de tas gestopt.

Nee, dat is waar, hoewel ze er soms wel flink naast zitten met die schattingen. Mijn nichtje woog bij de geboorte rond de 5 pond, dat is dan inderdaad wel onwaarschijnlijk.

Je kunt het wel doen, maar dan zou ik er wel even duidelijk bij zeggen dat dat pakje alleen is bedoeld voor het geval dat het een erg grote baby is. Dion had anders rustig in het ziekenhuis het pakje maat 62 gekozen om klaar te leggen zonder naar het labeltje te kijken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 0:59

Mijn oudste 2 waren 8 pond, en die hebben 4 maanden in 56 gezeten. Dus dan lukt het jouw kindje vast ook nog wel tegen de 40 weken. Wink

Ik heb alle kleertjes op 40 graden gewassen, was veel te bang dat er iets zou krimpen.

Gast
Gast

Bericht  Flower_L do 17 nov 2011 - 1:52

L was ook ruim 6 pond en had als eerste pakje mt 56 aan (Prenatal). Heb toen wel bij moeten kopen in mt 50...56 was toch nog te groot.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: