Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kleertjes

+5
Parisienne
Bruintje Beer
Flemy
Susan
Limburg85
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kleertjes Empty Kleertjes

Bericht  Limburg85 wo 5 jan 2011 - 7:14

Vanaf wanneer en welke maat hadden jullie kindje gewone kleertjes aan ipv new born pakjes?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes Empty Re: Kleertjes

Bericht  Susan wo 5 jan 2011 - 7:18

Ze hadden dat al vrij snel af en toe aan, maar vanaf maat 62 kocht ik alleen nog maar gewone kleertjes.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes Empty Re: Kleertjes

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 7:24

ik heb nooit boxpakjes of joggingspakjes enzo gehad, dat vind ik te lelijk voor woorden. Ze heeft altijd al losse broekjes en shirtjes aan gehad, maar eerst wel eerst van katoen, zonder ritsen en knopen. Vanaf maat 62 heb ik ook spijkerbroekjes en rokjes enzo gekocht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes Empty Re: Kleertjes

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 7:53

Hier ook al heel snel, de eerste week oid hadden ze alleen maar zachte pakjes aan en daarna wisselde ik de pakjes af met gewone kleertjes (wel zachte, in het begin sliepen ze er ook nog in) en ik vond ze ook al vrij snel niet meer baby genoeg om die zachte pakjes overdag te dragen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes Empty Re: Kleertjes

Bericht  Susan wo 5 jan 2011 - 7:54

Dromertje schreef:ik heb nooit boxpakjes of joggingspakjes enzo gehad, dat vind ik te lelijk voor woorden. Ze heeft altijd al losse broekjes en shirtjes aan gehad, maar eerst wel eerst van katoen, zonder ritsen en knopen. Vanaf maat 62 heb ik ook spijkerbroekjes en rokjes enzo gekocht.
Volgens mij bedoelt ze niet per se boxpakjes, maar van die zachte soepele pakjes.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes Empty Re: Kleertjes

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 7:59

Susan schreef:
Dromertje schreef:ik heb nooit boxpakjes of joggingspakjes enzo gehad, dat vind ik te lelijk voor woorden. Ze heeft altijd al losse broekjes en shirtjes aan gehad, maar eerst wel eerst van katoen, zonder ritsen en knopen. Vanaf maat 62 heb ik ook spijkerbroekjes en rokjes enzo gekocht.
Volgens mij bedoelt ze niet per se boxpakjes, maar van die zachte soepele pakjes.

dat is van dat fleece-achtige en joggingsbroek-achtige stof toch?

In maat 50/56 had ik wel broekjes die op die longsleeve-stof lijkt, rekbaar katoen zeg maar, maar vanaf maat 62 heb ik daar geen broekjes meer van gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes Empty Re: Kleertjes

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 8:04

Volgens mij had ik die pakjes alleen in maat 56. Vanaf maat 62 gewone, maar heel zachte kleding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes Empty Re: Kleertjes

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 8:47

In maat 56 had ik daar best veel pakjes van, en vooral de jongste heeft deze best een tijdje aangehad. Ook wel afgewisseld met andere kleding, maar ik vond die pakjes juist erg fijn. Ook makkelijk voor in bed, gebruikte ze als pyjama.

Ik bedoel dus ook gewoon losse truitjes en broekjes, van die echte boxpakjes vind ik ook niet mooi. Ik heb er ooit 1 gehad voor de oudste, was ook het 1e pakje van haar, maar doordat ze vrij lang was, zat ze er strak in, haha! Geen gezicht dus.


Laatst aangepast door _MamaRosa_ op wo 5 jan 2011 - 8:59; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes Empty Re: Kleertjes

Bericht  Flemy wo 5 jan 2011 - 8:50

Fleur draagt nu maat 62 en nog lekker van die zachte katoenen kleertjes. Wel altijd losse broekjes en shirtjes (dus niet van die pakjes in een geheel, afschuwelijk vind ik die haha). Ze heeft wel wat 'stugge' broekjes, maar die trek ik alleen aan als we weg gaan.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes Empty Re: Kleertjes

Bericht  Susan wo 5 jan 2011 - 8:52

Dromertje schreef:
dat is van dat fleece-achtige en joggingsbroek-achtige stof toch?

In maat 50/56 had ik wel broekjes die op die longsleeve-stof lijkt, rekbaar katoen zeg maar, maar vanaf maat 62 heb ik daar geen broekjes meer van gehad.

Ik denk eerder gewoon van katoen, waar ze bij de HEMA veel pakjes van hebben. Pakjes van fleece zie ik sowieso haast nooit.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes Empty Re: Kleertjes

Bericht  Limburg85 wo 5 jan 2011 - 9:20

Ik bedoel inderdaad van die pakjes die je bijvoorbeeld ziet bij de Hema, van die zachte katoenen kleertjes. Geen boxpakjes maar losse broekjes en shirts.

Ben al gauw geneigd om naar 'de stoere' kleding te kijken maar zo te lezen zitten ze toch zeker de eerste maand in die kleding.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes Empty Re: Kleertjes

Bericht  Bruintje Beer wo 5 jan 2011 - 9:21

Hier kreeg ze gauw gewone kleertjes aan. Denk dat ze al gauw 3/4 weken was.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes Empty Re: Kleertjes

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 9:28

M.ara draagt nu nog weleens van die pakjes uit 1 stuk maar dan zonder voetjes, wel een héle leuke al zeg ik het zelf Very Happy zie foto;

Kleertjes 1200159828_5_PhVZ

Verder draagt ze hier nog geen spijkerrokjes/broekjes e.d. dat staat bij haar zo stug. Meestal heeft ze soepele jurkjes aan meestal van Mexx of de Hema, die vallen lekker soepel of van Mim pi een shirtje en een rokje. Z8 en Lief draagt trouwens ook erg prettig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes Empty Re: Kleertjes

Bericht  Parisienne wo 5 jan 2011 - 9:38

@ Mama_van2 : leuke foto, leuk pakje! Waar heb je die vandaan?

Hier draagt N. ook 'normale' kleding sinds ze in maat 62 zit. Daarvoor had ik toch wat zachtere en soepelere kleding, maar echte pakjes heb ik haar nooit echt aangedaan. Ze draagt nu eigenlijk altijd wel haar 'nette' kleding, tenzij ze niet lekker is of als we een dag echt helemaal niks doen (en mama ook in pyjama loopt). Dan doe ik haar gewoon soepel zittende kleding aan van een zachte stof.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes Empty Re: Kleertjes

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 9:42

Dank je ! Ik heb het bij Rosada factory outlet gekocht, hij is van het merk Petit bateau.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes Empty Re: Kleertjes

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 9:49

Ik had een aantal spijkerbroekjes bekregen in maat 50 en 56 maar daar vond ik S. echt nog te klein voor
en ik vond het onhandig. Ik gebruikte gewoon van die broekjes van een zachte stof zonder ritsjes, knoopjes etc.
Vanaf maat 62 draagt hij spijkerbroekjes. Hetzelfde eigenlijk als met shirtjes en truitjes. Ik had een polo shirtje
gekregen in maat 56 en dat zat gewoon nog niet lekker bij hem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes Empty Re: Kleertjes

Bericht  Coccinelle wo 5 jan 2011 - 9:52

Leuk pakje Mama_van2. Hier ook vanaf maat 62 het merendeel gewone kleding. Toen ze mt 50/56 had deed ik haar wel vaak zachte pakjes aan. Boxpakjes heb ik ook een paar, die gebruik ik als pyama.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes Empty Re: Kleertjes

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 19:37

Mijn dochter heeft best lang kleding aangehad van die soepele stof.
Lijkt me voor het kindje ook veel fijner met bewegen dan stugge spijkerbroekjes.

Mijn dochter had met maat 74 voor het eerst een spijkerbroekje aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes Empty Re: Kleertjes

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 20:41

Hier droeg ons zoontje al vrij snel spijkerbroekjes en zo. Alleen maat 50/56 waren echt babypakjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes Empty Re: Kleertjes

Bericht  Flip Fluitketel vr 7 jan 2011 - 22:01

Hier droeg ze al redelijk snel spijkerbroekjes e.d. Ik hou niet zo van broekjes van soepele stoffen en van boxpakjes. Ze draagt nu nog 50/56 en is bijna 12weken en en vindt het niet echt leuk om nu nog boxpakjes e,d aan te doen. Ik had en heb niet echt het idee dat normale kleding ongemakkelijk zit bij haar.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes Empty Re: Kleertjes

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 23:20

De eerste weken droeg B. vooral soepele zachte kleertjes (niet uit een stuk, gewoon broekje/truitje). Had wel spijkerbroekjes en blousjes enzo, maar dat was hem nog te groot (wel maat 56). Nu draagt ie vaak spijkerbroekjes en vestjes/shirtjes/blousjes.. het staat zo stoer en schattig tegelijk! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes Empty Re: Kleertjes

Bericht  PapillonRose za 8 jan 2011 - 0:15

Hier in maat 50/56 ook vooral kleertjes van soepele stof, en het meeste gewoon losse broekjes en truitjes. Ze zit nu nog in 56, maar vanaf 62 heb ook ik wat meer kleertjes zoals spijkerbroekjes enzo gekocht. Wel broekjes die niet te stug zijn, dan kan ook een spijkerbroekje nog best fijn zitten denk ik zo. Het staat wel erg leuk vind ik, zo'n minispijkerbroekje Very Happy
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes Empty Re: Kleertjes

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 0:23

Het schijnt dat het voor de motorische ontwikkeling wel beter is om soepele kleertjes te laten dragen. Zo'n dikke, stugge spijkerbroek nodigt natuurlijk ook niet uit tot draaien, tijgeren en kruipen.

Zo las ik een keertje een verhaal in de ouders van nu (geloof ik) dat een moeder bij het CB kwam en het kindje van 5-6 maanden deed nog helemaal niets, ook niet draaien. Kind had een dikke, stugge, strakke spijkerbroek aan. CB-arts trekt de broek eens uit, legt het kindje neer, en voila, het draait zichzelf om.

Mij lijken spijkerbroekjes ook helemaal niet lekkerzitten voor die kleintjes. Je hebt wel verschillende soorten natuurlijk, maar ik geloof dat ik in elk geval zo lang mogelijk voor de zachte kleertjes zou gaan. Maar nu denk ik wel dat dat voor een meisje makkelijker is dan voor een jongen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes Empty Re: Kleertjes

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 0:34

Dan moet die spijkerbroek wel heel dik en stug zijn als een kindje zich daardoor niet om gaat/kan draaien. Ik let er wel op dat er geen enorm dikke knopen ofzo achterop zitten of dat er geen schurende naden in zitten, zodat ze geen pijn krijgt bij het liggen, maar ik merk toch echt niet dat ze zich motorisch anders gedraagd als ze een spijkerbroekje aanheeft en geen dun katoenen broekje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes Empty Re: Kleertjes

Bericht  Susan za 8 jan 2011 - 0:41

Maple schreef:Het schijnt dat het voor de motorische ontwikkeling wel beter is om soepele kleertjes te laten dragen. Zo'n dikke, stugge spijkerbroek nodigt natuurlijk ook niet uit tot draaien, tijgeren en kruipen.

Zo las ik een keertje een verhaal in de ouders van nu (geloof ik) dat een moeder bij het CB kwam en het kindje van 5-6 maanden deed nog helemaal niets, ook niet draaien. Kind had een dikke, stugge, strakke spijkerbroek aan. CB-arts trekt de broek eens uit, legt het kindje neer, en voila, het draait zichzelf om.

Mij lijken spijkerbroekjes ook helemaal niet lekkerzitten voor die kleintjes. Je hebt wel verschillende soorten natuurlijk, maar ik geloof dat ik in elk geval zo lang mogelijk voor de zachte kleertjes zou gaan. Maar nu denk ik wel dat dat voor een meisje makkelijker is dan voor een jongen.

Ik vind het allemaal een beetje overdreven eerlijk gezegd. Spijkerbroekjes voor kleine baby'tjes zijn helemaal niet van zulke dikke, sterk gekeperde spijkerstof als volwassen spijkerbroeken, de stof is veel dunner en soepeler.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes Empty Re: Kleertjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum