Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huiselijk geweld

+6
Herfstblaadjes
TukTuk
Coco
SuperGrover
Thunder
Bolleke
10 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Huiselijk geweld - Pagina 2 Empty Re: Huiselijk geweld

Bericht  Bolleke za 5 mei 2012 - 21:51

Pff ja ik weet het, ik ben gister daar geweest en haar moeder was er ook en heb ik dus echt heel veel dingen gehoord en ik heb meerdere keren gezegd dat ik dingen niet zou pikken. Hij word kwaad als de kinderen de schoenen niet opuimen nou ik zou echt uit mijn slof schieten als iemand kwaad op mijn zoon zou worden en dat heb ik ook gezegd. Ik snap ook dat het moeilijk is allemaal. Ik wil haar zo graag helpen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Bolleke za 5 mei 2012 - 21:53

Nois schreef:Ik vind het sowieso al dom van een vrouw met kinderen om een relatie te beginnen met iemand die op het verkeerde padje zit...pale vind dat nou niet bepaald je verantwoordelijkheid als ouder nemen.
Maar daar gaat het nu natuurlijk niet over. Maar als hij dreigt met dingen als een kop van een kind eraf schieten, is het dan geen idee om anoniem een melding te maken bij meldpunt kindermishandeling? Ik weet niet hoe oud die kinderen zijn, maar wellicht kan school dan ook alert zijn met signalen opvangen?

Ik denk dat hij bedoelt dat hij hem een knal voor zijn kop zou geven dus met zijn hand of vuist ofzo. Is ook erg natuurlijk, maar hij heeft de kinderen nog niet aangeraakt.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 5 mei 2012 - 22:04

Tja, mijn tenen gaan er altijd krom van staan als kinderen o zo fijn en zorgeloos kunnen opgroeien in zo'n 'veilige' omgeving. Zij hebben namelijk niets te kiezen, hun berschermer (moeder in dit geval) wel. Ik weet niet wat je relatie is met de buurvrouw maar als zij haar kinderen al niet vooropstelt dan zou ik dat wel doen, ongeacht wat mijn relatie met haar zou zijn. Ik zou haar dit echter wel zeggen van te voren. Zij heeft je gevraagd voor haar op te komen als ze in het nauw zit. Dan vraagt en verwacht ze nogal wat van je natuurlijk. Ik zou haar dan ook inderdaad vertellen dat ze zelf actie moet ondernemen in het belang van haar kinderen. Doet ze dit niet zou ik ook een melding maken bij het AMK. Iemand moet opkomen voor de kinderen, dan zou ik dat danmaar doen als de moeder het nalaat. Maar nogmaals, dit zou ik haar haarfijn uitleggen van te voren. Misschien dat ze dan wakker wordt en het juiste zal gaan doen.

Gast
Gast

Bericht  RYW za 5 mei 2012 - 22:09

Helemaal met Lieskuh eens. Wat onvoorstelbaar droevig voor die kinderen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 5 mei 2012 - 22:09

RYW schreef:Helemaal met Lieskuh eens. Wat onvoorstelbaar droevig voor die kinderen.
+1

Gast
Gast

Bericht  Bolleke za 5 mei 2012 - 22:15

Het is niet zo dat ze haar kinderen niet vooropstelt, die kinderen gaan zeker voor alles maar het is denk ik gewoon niet zo makkelijk allemaal. Ik heb gister ook gezegd dat ik het ontzettend zielig voor de kinderen vind, de oudste word 17 en de jongste is 10.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 5 mei 2012 - 22:31

Niet om lullig te doen Bolleke want ook voor jou is het niet makkelijk natuurlijk. Maar nee, zij stelt haar kinderen niet voorop. Gewoon 100% NIET. Jij zou er met geen haar op je hoofd aan moeten denken dat iemand zo tegen jou kind schreeuwt/praat, toch? Daar gaan je haren van overeind staan, dat weet ik zeker. Zij laat het toe, zo simpel is het gewoon. Natuurlijk snap ik dat het niet zo zwart wit is als ik het schets, maar zo zie ik het wel. Er komt geen verbetering en er komen nog zeker 10 laatste kansen voor hem. Want nadien is het een geweldige vent. Totdat........en zo blijven ze in het cirkeltje en zijn de kinderen er in mijn ogen het meeste de dupe van. Maar goed, zo zie ik het.

Gast
Gast

Bericht  Poubelle za 5 mei 2012 - 22:33

Lieskuh schreef:Niet om lullig te doen Bolleke want ook voor jou is het niet makkelijk natuurlijk. Maar nee, zij stelt haar kinderen niet voorop. Gewoon 100% NIET. Jij zou er met geen haar op je hoofd aan moeten denken dat iemand zo tegen jou kind schreeuwt/praat, toch? Daar gaan je haren van overeind staan, dat weet ik zeker. Zij laat het toe, zo simpel is het gewoon. Natuurlijk snap ik dat het niet zo zwart wit is als ik het schets, maar zo zie ik het wel. Er komt geen verbetering en er komen nog zeker 10 laatste kansen voor hem. Want nadien is het een geweldige vent. Totdat........en zo blijven ze in het cirkeltje en zijn de kinderen er in mijn ogen het meeste de dupe van. Maar goed, zo zie ik het.

Ik vind het nu overkomen alsof je die vrouw nu de schuld geeft. De kinderen zijn er de dupe van, maar ik denk dat als je niet zelf in zo'n situatie hebt gezeten er niet over kunt oordelen. Van een afstand is het altijd makkelijk praten.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Bolleke za 5 mei 2012 - 22:41

Ja Lieskuh dat klopt, ik zou dat niet toelaten maar het is natuurlijk niet alijd zo geweest. In het begin als ze ruzie hadden was hij alleen tegen haar bezig, sinds kort betrekt hij de kinderen erbij. Maar ik heb wel het idee dat ze er echt klaar mee is, ze verteld zoveel negatieve dingen over hem en ze zegt dat hij ook goede kanten heeft maar dat ze die steeds minder tot niet waardeert, dus het is niet zo dat het een geweldige vent is in haar ogen. Ik snap het ook niet, ik zou ook zeggen het is afgelopen en klaar en vooral nu hij de kinderen dreigt en zich extreem met ze bemoeit, maar zo simpel is het dus schijnbaar niet.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 5 mei 2012 - 22:41

Ik heb zelf niet in zo'n situatie gezeten maar er wel heel erg veel mee te maken gehad middels mijn werk. Ik geef de vrouw niet de schuld want zoals ik al zei is het niet zo zwart wit als ik al schets. Maar wat ik de vrouw ik kwestie wel 'verwijt' is dat ze het toelaat. Je kunt kinderen echt onherstelbaar beschadigen als je ze in deze situatie op laat groeien, daar zijn legio voorbeelden van. Om nog maar te zwijgen van de vrouw zelf. Er komt een tijd dat je voor jezelf op moet komen en als je dat niet kan dan moet je het voor je kinderen doen. Je kunt niet zo door blijven leven. Althans dat is niet echt wenselijk. Dus nee, ik geef de vrouw niet de schuld want het is voor haar ook erg zat, maar ze kan wel veel meer doen dan aan de buurvrouw vragen om de politie te bellen als ze iets hoort. Door zoiets te vragen weet je al dat het niet goedzit in je relatie lijkt me.

Gast
Gast

Bericht  Susan za 5 mei 2012 - 22:45

Ik ben het helemaal eens met Lieskuh.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Bolleke za 5 mei 2012 - 22:52

Ik ben het ook echt eens met Lieskuhg maar het zal allemaal gewoon niet zo makkelijk zijn, helaas. En ik ben blij dat ze al de moed heeft gehad mij in te lichten zodat ik eventueel actie kan ondernemen, en dat ga ik dus ook doen de eerstvolgende keer als ik iets hoor.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  Makamba za 5 mei 2012 - 22:56

Pixie schreef:
Lieskuh schreef:Niet om lullig te doen Bolleke want ook voor jou is het niet makkelijk natuurlijk. Maar nee, zij stelt haar kinderen niet voorop. Gewoon 100% NIET. Jij zou er met geen haar op je hoofd aan moeten denken dat iemand zo tegen jou kind schreeuwt/praat, toch? Daar gaan je haren van overeind staan, dat weet ik zeker. Zij laat het toe, zo simpel is het gewoon. Natuurlijk snap ik dat het niet zo zwart wit is als ik het schets, maar zo zie ik het wel. Er komt geen verbetering en er komen nog zeker 10 laatste kansen voor hem. Want nadien is het een geweldige vent. Totdat........en zo blijven ze in het cirkeltje en zijn de kinderen er in mijn ogen het meeste de dupe van. Maar goed, zo zie ik het.

Ik vind het nu overkomen alsof je die vrouw nu de schuld geeft. De kinderen zijn er de dupe van, maar ik denk dat als je niet zelf in zo'n situatie hebt gezeten er niet over kunt oordelen. Van een afstand is het altijd makkelijk praten.

Ik ben het helemaal met Lieskuh eens! Die vrouw laat het wel toe dat het zo loopt allemaal en dat is echt heel erg. Zij kiest er keer op keer voor om bij deze man te blijven. Het is absoluut niet makkelijk om uit zo'n situatie te stappen en vaak is het ook de angst voor wat er komen gaat. Het zal ook zeker niet makkelijk worden als ze eenmaal bij hem weggaat/van hem af is, maar je krijgt zoveel meer rust in je leven en je kinderen ook.

Weet er helaas alles van. Vorig jaar heb ik in een ontzettend vreselijke situatie gezeten en ik moest ook kiezen. Heb een gruwelijk onmenselijke keuze moeten maken, maar had er niet aan moeten denken om mijn leven lang aan die jongen vast te zitten. Heb het gedaan uit belang voor mijn kind(eren), want die zijn me meer waard dan wat dan ook. En ik vond en vind ook dat ik niet het recht heb om mijn kind(eren) in een bepaalde positie te plaatsen waar zij helemaal niet om hebben gevraagd en levens overhoop te gooien.

Nu zeg ik niet dat dat bij die vrouw niet zo is, maar die kinderen kunnen die keuze niet maken, zij wel!!
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Bolleke za 5 mei 2012 - 23:01

Jullie hebben allemaal gelijk, en ik denk dat ze het zelf ook wel weet. Hij had zijn spullen al klaar staan om te vertrekken en het boeide haar niets, toen is hij toch gebleven omdat hij in de gaten had dat het nu echt afgelopen was.

Makamba jij hebt een hele moeilijke beslissing moeten maken en vind het ook erg knap dat je dat gedaan hebt Huiselijk geweld - Pagina 2 699888
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  Makamba za 5 mei 2012 - 23:06

Bolleke schreef:Jullie hebben allemaal gelijk, en ik denk dat ze het zelf ook wel weet. Hij had zijn spullen al klaar staan om te vertrekken en het boeide haar niets, toen is hij toch gebleven omdat hij in de gaten had dat het nu echt afgelopen was.

Makamba jij hebt een hele moeilijke beslissing moeten maken en vind het ook erg knap dat je dat gedaan hebt Huiselijk geweld - Pagina 2 699888

Dat is wat ik bedoel! Bang voor wat gaat komen. Niet wetende hoe het nu verder moet. Ze zijn beter af zonder elkaar, maar op de een of andere manier wil dat maar niet lukken, totdat een van hun de knoop door hakt. Hij hoopte natuurlijk dat het haar zou boeien.

Dankjewel! Het was echt een van de moeilijkste beslissingen uit mijn leven en ik heb het daar tot de dag van vandaag nog steeds heel erg moeilijk mee. Ben nog steeds erg verdrietig en voel nog heel vaak pijn, maar ik had echt geen andere keus. Er is daarvoor en ook achteraf nog zoveel gaande geweest.

Ik had het zo graag anders gezien en gewild, maar ik heb het echt in het belang van mijn kind(eren) gedaan. Had er niet aan moeten denken wat er was gebeurd als ik dit door had gezet. Het is dan ook echt een verstandelijke keuze geweest en geen gevoelsmatige. En ik denk dat deze mevrouw verstandelijk heel goed weet wat ze moet doen, maar het gevoelsmatig nog niet voor elkaar krijgt.

Het is ook moeilijk, je hebt er een flinke dosis kracht voor nodig om het te doen, want de nasleep is in dit geval ellendig en zal een nachtmerrie worden. Maar daarna.. daarna is er rust voor iedereen.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Bericht  Bolleke za 5 mei 2012 - 23:14

Ja hij had gehoopt dat het haar geboeid had zodathij weer wat extra macht zou hebben door weg te gaan maar weer terug te komen. Toen hij zag dat het haar niets interesseerde is hij gebleven. Eikel.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  Makamba za 5 mei 2012 - 23:17

Bolleke schreef:Ja hij had gehoopt dat het haar geboeid had zodathij weer wat extra macht zou hebben door weg te gaan maar weer terug te komen. Toen hij zag dat het haar niets interesseerde is hij gebleven. Eikel.

Heel triest! Ik hoop echt dat je buurvrouw de moed en de kracht vindt om bij die man weg te gaan en te blijven. Als het niet voor haarzelf is, dan voor haar kinderen. Moeilijk dit.

Jij ook heel veel sterkte, want ik lees dat het jou ook erg aangrijpt wat natuurlijk logisch is. Huiselijk geweld - Pagina 2 699888

Laatst aangepast door Makamba op za 5 mei 2012 - 23:30; in totaal 2 keer bewerkt
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Bericht  RYW za 5 mei 2012 - 23:19

Lieskuh schreef:Ik heb zelf niet in zo'n situatie gezeten maar er wel heel erg veel mee te maken gehad middels mijn werk. Ik geef de vrouw niet de schuld want zoals ik al zei is het niet zo zwart wit als ik al schets. Maar wat ik de vrouw ik kwestie wel 'verwijt' is dat ze het toelaat. Je kunt kinderen echt onherstelbaar beschadigen als je ze in deze situatie op laat groeien, daar zijn legio voorbeelden van. Om nog maar te zwijgen van de vrouw zelf. Er komt een tijd dat je voor jezelf op moet komen en als je dat niet kan dan moet je het voor je kinderen doen. Je kunt niet zo door blijven leven. Althans dat is niet echt wenselijk. Dus nee, ik geef de vrouw niet de schuld want het is voor haar ook erg zat, maar ze kan wel veel meer doen dan aan de buurvrouw vragen om de politie te bellen als ze iets hoort. Door zoiets te vragen weet je al dat het niet goedzit in je relatie lijkt me.

Volledig mee eens. Als hun moeder is zij de laatste linie van veiligheid voor die kinderen. Ze veroorzaakt dit niet, maar laat het wel gebeuren.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  RYW za 5 mei 2012 - 23:20

Pixie schreef:

Je weet van achter je scherm ook niet hoeveel mensen er wel of niet ervaring mee hebben op verschillende niveaus hè...
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Bolleke za 5 mei 2012 - 23:25

Ja het grijpt me zeker aan, haar zoontje is het beste vriendje van mijn zoon dus die komt hier geregeld over de vloer, en ze is gewoon zo ontzettend lief. Ik krijg zoveel van haar, speelgoed en kleren van haar zoon, en kleding voor mij van haar nichtje die iedere maand ongeveer een nieuwe garderobe koopt en haar andere kleren (soms met prijskaartjes er nog aan) dan aan de buurvrouw geeft zodat ze ze weer aan mij kan geven. Het is gewoon zo'n lieve vrouw en ze verdient het gewoon niet. Hij zegt dat ze blij moet zijn met een kerel als hem, en dat het aan haar ligt dat hij agressief word en ik vind het gewoon echt ontzettend zielig en ik kan nu gewoon niets doen op het moment.
En dat ze de veiligheid van de kinderen voorop moet stellen weet ze wel, ik ga haar nu niet in de schoenen schuiven dat ze meer voor de kinderen op moet komen, zij doet nu al zoveel ze op dit moment kan en ik wil dat ze mij vertrouwd en ik ga haar dus niet nog meer een schuldgevoel aanpraten. Ze weet wel hoe ik er over denk want ik werd gewoon hardstikke kwaad gisteren toen ze me dat allemaal vertelde hoe hij met de kinderen om gaat.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  Poubelle zo 6 mei 2012 - 0:37

RYW schreef:
Pixie schreef:

Je weet van achter je scherm ook niet hoeveel mensen er wel of niet ervaring mee hebben op verschillende niveaus hè...

Ik weet van Lieskuh wat voor werk ze doet dus in die zin snap ik dat zij er ervaring mee heeft.
Ik ben het er wel mee eens, daar niet van, maar het is nogal makkelijk om te zeggen hoe of wat die vrouw zou moeten doen. Weten wij veel wat er daar nog meer speelt.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Makamba zo 6 mei 2012 - 2:31

Pixie schreef:
RYW schreef:
Pixie schreef:

Ik weet van Lieskuh wat voor werk ze doet dus in die zin snap ik dat zij er ervaring mee heeft.
Ik ben het er wel mee eens, daar niet van, maar het is nogal makkelijk om te zeggen hoe of wat die vrouw zou moeten doen. Weten wij veel wat er daar nog meer speelt.

Je hebt een punt natuurlijk! Maar zou het niet zo moeten zijn dat je zo'n situatie ook niet moet willen? Het is niet de vader van haar kinderen en al was hij dat wel, het is onverantwoord.

Deze mevrouw heeft hulp nodig en niet alleen met het weggaan en wegblijven van deze man, maar ze zit ook behoorlijk met zichzelf in de knoop denk ik, anders accepteer je zoiets niet. Daarbij heeft dit later en ik denk ook nu al (psychische) gevolgen voor de kinderen. Zo blijft het cirkeltje rond gaan en wordt het patroon nooit doorbroken.

Als haar handvaten worden geboden dan moet ze zelf alleen nog de kracht en de moed vinden om het te doen. Dat is moeilijk, zoals ik al eerder zei, maar het leven wordt er na alle ellende wel een stuk beter op voor haar en haar kinderen.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Bericht  Bolleke zo 6 mei 2012 - 3:24

Het gekke is dat ze een hele sterke vrouw is, ze komt niet instabiel over. Ze heeft altijd alles goed voor elkaar gehad, ik denk dat ze er nu alleen te diep in zit om er zelf een eind aan te maken (aan de situatie). Ik denk trouwens dat er misschien nog wel veel meer mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten.
Vind het wel fijn dat ik allen kan delen en van mij af kan schrijven.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 6 mei 2012 - 3:47

Ik zou zeker een melding maken.
Op zich ben ik het wel met Lieskuh eens maar wie weet waar hij mee dreigt als de vrouw het zelf doet?
Misschien is ze wel bang voor de gevolgen wanneer ze aangifte doet.

Gast
Gast

Bericht  Bolleke zo 6 mei 2012 - 3:49

Ze is sowieso bang dat als ze hem uit huis zet tijdens een ruzie dat er ongelukken gebeuren of dat hij haar niet met rust zal laten, dus ik denk dat het angst is, en als ze dan zelf de politie belt gebeuren er misschien wel ongelukken voordat de politie ter plaatse is.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud