Wel of geen 2e kindje?
+8
M@niek
loesje
Purpleflower
duckie
Makamba
Twellie
Coco
Mida4you
12 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Wel of geen 2e kindje?
Ik zou me ook niet zo druk maken over het leeftijdsverschil, dan zet je jezelf wel erg voor het blok. Dan zou je er nu voor moeten gaan terwijl dit niet het juiste moment is óf je moet er helemaal vanaf zien terwijl dat ook niet is wat je wil. Waarom zou je jezelf niet wat meer keuzevrijheid gunnen door dat - in jouw ogen - ideale leeftijdsverschil wat meer los te laten? Dat je er geen twintig jaar tussen wil kan ik begrijpen, maar het hoeft ook niet per se twee jaar te zijn.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
loesje schreef:Ik denk dat je pas klaar bent voor een 2e als er geen twijfels meer zijn. ben ik het mee eens!
Ik heb ook heel hard geroepen "nooooooiiit een 2e"
( traumatisch tijd na de bevalling die nu na 1,5 jaar een plekje heeft gekregen)
(En veel ziekenhuis bezoeken met onze zoon)
en nu ben ik weer zwanger.
Post je nu twee keer hetzelfde maar dan met een andere naam of zie ik het verkeerd?
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
tweeling schreef:loesje schreef:Ik denk dat je pas klaar bent voor een 2e als er geen twijfels meer zijn. ben ik het mee eens!
Ik heb ook heel hard geroepen "nooooooiiit een 2e"
( traumatisch tijd na de bevalling die nu na 1,5 jaar een plekje heeft gekregen)
(En veel ziekenhuis bezoeken met onze zoon)
en nu ben ik weer zwanger.
Post je nu twee keer hetzelfde maar dan met een andere naam of zie ik het verkeerd?
Ik denk dat het qouten bij haar niet goed is gegaan...
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Ik wil juist wat meer leeftijdsverschil tussen N. en een eventueel tweede kindje. Juist omdat het bij mij ook zwaar/moeilijk verliep (zwangerschap, bevalling, eerste maanden). Zeker wat N.'s slapen betreft willen wij nog wachten met een tweede kindje. Ik zei het pas nog tegen mijn vriend: "Ik wil eerst een jaar goede nachtrust hebben gehad voordat we aan een tweede beginnen!" Het moment wanneer we kunnen gaan 'tellen' moet nog komen.
Minder leeftijdsverschil lijkt me heel leuk voor kinderen, maar als ik naar mezelf en onze situatie kijk wil ik juist graag wat meer leeftijdsverschil omdat N. dan een stuk zelfstandiger is. En ik ken ook genoeg broers/zussen die ondanks een leeftijdsverschil van jaren toch een hechte band hebben.
Ik zou me daar dus niet druk om maken. Geef het nog even tijd, geniet lekker van Z. en kijk over een tijdje weer verder.
Minder leeftijdsverschil lijkt me heel leuk voor kinderen, maar als ik naar mezelf en onze situatie kijk wil ik juist graag wat meer leeftijdsverschil omdat N. dan een stuk zelfstandiger is. En ik ken ook genoeg broers/zussen die ondanks een leeftijdsverschil van jaren toch een hechte band hebben.
Ik zou me daar dus niet druk om maken. Geef het nog even tijd, geniet lekker van Z. en kijk over een tijdje weer verder.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik heb er nog eens goed over nagedacht en ik DENK ( weet het nog niet zeker ) dat het in onze positie beter is om toch nog even te wachten totdat Z. iets ouder is. En gewoon eerst heerlijk genieten van de momenten die we nu hebben met Z.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Het is toch ook wel heel leuk als je als kind op de kleuterschool zit en er komt dan een baby bij? Ik was altijd stikjaloers op kinderen uit mijn klas die een klein broertje of zusje kregen, dat leek me prachtig. Op die leeftijd maak je het denk ik ook wat bewuster mee. Plus dat je als moeder overdag je handen vrij hebt voor de baby.
Elk leeftijdsverschil heeft voor- en nadelen.
Elk leeftijdsverschil heeft voor- en nadelen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Elk leeftijdsverschil heeft voor- en nadelen. Hier heb je gelijk in Susan. Zo is er altijd wel wat
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Mirjam4you schreef:Elk leeftijdsverschil heeft voor- en nadelen. Hier heb je gelijk in Susan. Zo is er altijd wel wat
Gewoon lekker genieten van jullie kindje...
En er komt misschien vanzelf wel een dag dat jullie er weer klaar voor zijn...
Purpleflower- Prater
- Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» 2x pap als je kindje nog geen brood at
» Als je kindje geen opvolgmelk en potjes meer krijgt
» Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?
» Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)
» Geen ouderlijk gezag, geen rechten?
» Als je kindje geen opvolgmelk en potjes meer krijgt
» Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?
» Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)
» Geen ouderlijk gezag, geen rechten?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: