Wel of geen 2e kindje?
+8
M@niek
loesje
Purpleflower
duckie
Makamba
Twellie
Coco
Mida4you
12 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wel of geen 2e kindje?
Ik zit deze hele week al in dubio.... Het kriebelt mij aan alle kanten om voor een 2e kindje te gaan. En bij mijn man ook al. Maar we hebben eigenlijk altijd gezegd dat we het bij 1 kindje laten. Ik heb zo'n vreselijke bevalling achter de rug gehad ( traumatische herinneringen aan overgehouden ) Ik zou een bevalling echt niet nog een keer mee kunnen maken ( denk ik ) En we zitten financieel te kijken want we hebben het behoorlijk krap. Ook hebben we met Z. een hele slechte start gemaakt en ze heeft de eerste 3 maanden constant gehuild. Ik hield er al met al zowat een depressie aan over maar ik heb mij er nooit aan toegegeven. Het klinkt allemaal heel negatief maar zo is het wel allemaal gegaan. Ik droom ervan om weer een 2e kleine kindje in de handen te houden en nu ik dit typ kriebelt het mij ook weer aan alle kanten... Ik weet niet wat we moeten doen. We gaan over 2 maanden verhuizen en we laten het hier eerst bij. Na de verhuizing gaan we kijken of we er nog zo over denken. Ik ben gewoon bang dat als we er niet voor gaan dat ik over 2 of 3 jaar gigantische spijt zal hebben ( mijn man denkt er net zo over ) Maar omdat we altijd hebben gezegd dat we maar 1 kindje wilden hebben weet ik niet goed wat ik hier nou mee moet.... Zijn er meer mama's met deze dubio?
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Re: Wel of geen 2e kindje?
Je kan toch van gedachten veranderen? Na mijn bevalling zei ik ook 'nooit meer' en 'ze blijft enig kind'. Nu weet ik heel zeker dat ik ooit weer een 2de en laatste keer zwanger wil zijn en een kindje wil.
Het hoeft niet te gaan zoals bij je 1ste kindje. Het kan wel, en daar ben je op voorbereid, maar wellicht valt het alles mee. Onze dochter was een ongelooflijke spuger, bij een evt 2de hoop ik dat het toch wat anders is. Zoniet, overleef ik het wel en weet ik nu wat ik eraan kan doen.
Jullie willen het allebei en ik denk ook wel dat je spijt krijgt. Maar je bent nog jong toch? Je kan de optie open laten en gewoon ieder jaar kijken. Waar ik wel naar zou kijken is of je indien iets kan veranderen aan het financiële vlak tegen die tijd. En wellicht zelfs even wachten tot je oudste uit de luiers, voeding en kinderopvang is, zo verdeel je de kosten iets meer.
Het hoeft niet te gaan zoals bij je 1ste kindje. Het kan wel, en daar ben je op voorbereid, maar wellicht valt het alles mee. Onze dochter was een ongelooflijke spuger, bij een evt 2de hoop ik dat het toch wat anders is. Zoniet, overleef ik het wel en weet ik nu wat ik eraan kan doen.
Jullie willen het allebei en ik denk ook wel dat je spijt krijgt. Maar je bent nog jong toch? Je kan de optie open laten en gewoon ieder jaar kijken. Waar ik wel naar zou kijken is of je indien iets kan veranderen aan het financiële vlak tegen die tijd. En wellicht zelfs even wachten tot je oudste uit de luiers, voeding en kinderopvang is, zo verdeel je de kosten iets meer.
Gast- Gast
Maar als we te lang wachten gaat er misschien teveel jaren tussen zitten. Z. wordt in augustus alweer 2 jaar en als we nu nog 2 jaar wachten.... Ja het is moeilijk... Net zoals ik al zei wachten we eerst totdat we helemaal gesetteld zijn in ons nieuwe huis en dan kijken we wel verder. Ik ben ook zo bang dat het straks vreselijk druk wordt. Aangezien Z. echt een heel druk meisje is... He, al die twijfels ook!
Mida4you- Ratel
Ik vraag mij af wat er mis is met wat leeftijdsverschil? Mijn zus is 12 en mijn broer 10 jaar ouder. Niks mis mee. Zou voor mij geen reden zijn om niet nog een kind erbij te willen krijgen. Als je nog een kind wilt, wil je nog een kind. Dan maakt het toch niet uit als je andere kind(eren) een paar jaar ouder zijn?
Wellicht is een (geplande) keizersnede de oplossing voor je bevallingsangst?
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik denk dat je voor een tweede bevalling heel wat kan regelen. Hier was de eerste keer ook drama, deze keer goed overlegd met het ziekenhuis en gaat het al heel anders.
Wat betreft financieel, ik kan niet in jullie portemonnee kijken. Maar is er niet iets wat je kan veranderen zodat je meer inkomen krijgt of lagere lasten?
Wat betreft financieel, ik kan niet in jullie portemonnee kijken. Maar is er niet iets wat je kan veranderen zodat je meer inkomen krijgt of lagere lasten?
Gast- Gast
Nois schreef:Ik vraag mij af wat er mis is met wat leeftijdsverschil? Mijn zus is 12 en mijn broer 10 jaar ouder. Niks mis mee. Zou voor mij geen reden zijn om niet nog een kind erbij te willen krijgen. Als je nog een kind wilt, wil je nog een kind. Dan maakt het toch niet uit als je andere kind(eren) een paar jaar ouder zijn?
Okee daar heb je ook wel gelijk in dat het ook niet zo heel veel uitmaakt als er een paar jaar tussen zit. Een keizersnee of hoe we het willen aanpakken heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht. daar kunnen we wellicht over praten in het ziekenhuis of de vk.
Mida4you- Ratel
Jolicious schreef:Ik denk dat je voor een tweede bevalling heel wat kan regelen. Hier was de eerste keer ook drama, deze keer goed overlegd met het ziekenhuis en gaat het al heel anders.
We hebben ons hele financiële plaatje doorberekend ( al een paar maanden geleden ) maar ook dat moeten we opnieuw gaan bekijken als we in ons nieuwe huis wonen. Er vallen dan schulden af ( dan we zijn we schuldenvrij ) Verder zullen we het dan nog niet breed hebben maar goed we hebben het meeste in huis en hoeven niets aan te schaffen qua meubelen, kinderwagen etc. etc.
Mida4you- Ratel
Jolicious, wat hebben jullie goed overlegd met het ziekenhuis zodat het nu misschien wel beter gaat als de 1e keer?
Mida4you- Ratel
Mirjam4you schreef:Jolicious, wat hebben jullie goed overlegd met het ziekenhuis zodat het nu misschien wel beter gaat als de 1e keer?
De eerste keer is er veel mis gegaan. Er was een protocol voor mijn situatie, maar die is maar half na geleefd. Artsen wisten niet hoe en wat, de juiste mensen waren niet aanwezig, moest lang rijden naar het zkh, ben overtijd gegaan wat achteraf niet mocht enz. Ik kan er soms nog emotioneel om worden om hoe het gegaan is. En ik ben een vrij nuchter persoon wat dat betreft. Nu is het anders, ik word ingeleid, er word voor gezorgd dat dat vroeg op de dag gebeurt zodat de juiste bezetting aanwezig is enz enz. Ik hoor vaker dat mensen die een traumatische bevalling hebben gehad veel inspraak hebben over hoe het de 2e keer gaat.
Wat betreft financieel: kan je niet meer gaan werken? Bedenk je ook dat kinderopvangkosten enzo vooral de eerste 4 jaar zijn hè. Daarna gaan ze naar school en heb je eventueel alleen nog de BSO
Gast- Gast
En over de eerste maanden na de geboorte: nu weet je wat het is en bij een 2e kan je daar beter op in spelen en ook meteen hulp inschakelen mocht het weer zo gaan.
Gast- Gast
Leeftijdsverschil zou ik niet een al te grote rol laten spelen in de beslissing: kindjes die vlak op elkaar geboren zijn kunnen misschien wel niet met elkaar opschieten en kindjes met een groot leeftijdsverschil ertussen kunnen dat misschien wel. Mijn broer en ik schelen ook aardig wat jaren en toch altijd een goede band gehad.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Jolicious schreef:En over de eerste maanden na de geboorte: nu weet je wat het is en bij een 2e kan je daar beter op in spelen en ook meteen hulp inschakelen mocht het weer zo gaan.
Ja daar heb je gelijk aan. We hebben nu genoeg ervaring en we kunnen er dan inderdaad beter op inspelen. Het gebeurt idd vaak dat mensen een traumatische bevalling meemaken en helaas ben ik daar dus ook 1 van...... Ik wordt er ook zo weer emotioneel van. Het is eventueel een mogelijkheid om straks meer te gaan werken maar ik werk al 20 uur en Z. gaat al 3 dagen naar de kdv. Dat houdt in dat ze dan misschien 4 dagen heen moet? Dat is ook wel weer veel. Dat zijn allemaal nog dingen waar ik niet over nagedacht heb.
Mida4you- Ratel
Ik weet niet wat voor werk je doet, maar kunnen je man en jij jullie werktijden wat beter op elkaar afstemmen? Of dat jij in het weekend of als hij thuis is een zwart postadres erbij neemt? Tegenwoordig krijg je daar zo €12,50 voor in het uur. 3 uurtjes en dan 4 keer in de maand. Reken maar uit. Er zijn zoveel oplossingen om die eerste maanden financieel door te komen
Gast- Gast
De werktijden kunnen we niet echt op elkaar afstemmen. Hij werkt van 7 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds en ik winkeltijden. Meestal werk ik de zaterdag al dus een postadres kan er moeilijk bij. Zulke dingen moeten we gewoon gaan bekijken hoe we dit eventueel kunnen oplossen.
Mida4you- Ratel
Parel schreef:Je kan toch van gedachten veranderen? Na mijn bevalling zei ik ook 'nooit meer' en 'ze blijft enig kind'. Nu weet ik heel zeker dat ik ooit weer een 2de en laatste keer zwanger wil zijn en een kindje wil.
Zouden zo mijn woorden kunnen zijn! Met het overige ben ik het overigens ook eens.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10
wat ik me afvraag zou een 2e kindje zoveel duurder zijn? de meeste grote dingen heb je vaak al.... en als je wil kunt je ook veel 2e hands kopen...
kun je niet voordat je zwanger word al een gesprek bij een gyn/vk aanvragen om je angsten te bespreken ed?
kun je niet voordat je zwanger word al een gesprek bij een gyn/vk aanvragen om je angsten te bespreken ed?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Nois schreef:Ik vraag mij af wat er mis is met wat leeftijdsverschil? Mijn zus is 12 en mijn broer 10 jaar ouder. Niks mis mee. Zou voor mij geen reden zijn om niet nog een kind erbij te willen krijgen. Als je nog een kind wilt, wil je nog een kind. Dan maakt het toch niet uit als je andere kind(eren) een paar jaar ouder zijn?
Ik vraag me dat ook vaker af! Daarbij ben ik het ook eens met de reactie van Parel. De kosten zijn zo wat beter te verdelen.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Ik denk dat je pas klaar bent voor een 2e als er geen twijfels meer zijn.
Ik heb ook heel hard gegroepen "nooooooiiit een 2e"
(ook traumatisch bevalling die nu na 1,5 jaar een plekje heeft gekregen)
(En veel ziekenhuis bezoeken met onze dochter)
Nu na 1,5 jaar wil ik eerst genieten van ons meisje.
En of er nou 3 of 7 jaar tussen onze kindjes zit..
Mochten we ooit van gedachten veranderen, kunnen we het altijd weer proberen om een kindje te maken.
Ik heb ook heel hard gegroepen "nooooooiiit een 2e"
(ook traumatisch bevalling die nu na 1,5 jaar een plekje heeft gekregen)
(En veel ziekenhuis bezoeken met onze dochter)
Nu na 1,5 jaar wil ik eerst genieten van ons meisje.
En of er nou 3 of 7 jaar tussen onze kindjes zit..
Mochten we ooit van gedachten veranderen, kunnen we het altijd weer proberen om een kindje te maken.
Purpleflower- Prater
- Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11
Ik denk dat je pas klaar bent voor een 2e als er geen twijfels meer zijn. ben ik het mee eens!
Ik heb ook heel hard geroepen "nooooooiiit een 2e"
( traumatisch tijd na de bevalling die nu na 1,5 jaar een plekje heeft gekregen)
(En veel ziekenhuis bezoeken met onze zoon)
en nu ben ik weer zwanger.
Ik heb ook heel hard geroepen "nooooooiiit een 2e"
( traumatisch tijd na de bevalling die nu na 1,5 jaar een plekje heeft gekregen)
(En veel ziekenhuis bezoeken met onze zoon)
en nu ben ik weer zwanger.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Ja daar hebben jullie gelijk in. Als er geen twijfels meer zijn.... Voor als nu laten we het eerst zo en als we het allebei echt graag willen....
Mida4you- Ratel
Ik herken het wel! Heb ook altijd heel hard geroepen geen 2e. Nu kriebelt het soms wel. Maar toch willen we even wachten. Leeftijdverschil is voor mij geen reden om sneller een kindje te nemen wel praktische zaken. Daarnaast vind ik het gewoon heerlijk dat we gewoon gaan en staan waar we kunnen met 1 kindje is dat toch makkelijker dan met 2, ook met oppas e.d.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Het lijkt mij juist ook heerlijk om samen met L lekker weg te zwijmelen als ik ooit weer zwanger ben, dan kan ik dingen veel beter aan haar uitleggen, is ze zelfstandiger en kan ze zelfs misschien wel een beetje helpen mocht ik een (_&'?)zwangerschap en-of bevalling hebben. Is ze wat ouder, dan gaat ze naar school, en kan ik evt bijslapen als ze op school zit. Zeg ik overigens nu, voor hetzelfde geld ben ik volgend jaar zwanger haha
Praktische bezwaren zijn er waarschijnlijk altijd, daar zou ik bij kijken hoe erg ze zijn.
Als Z. zo´n druk meisje is zou ik JUIST nog een paar jaar wachten, dan kan ze zichzelf beter vermaken en lekker buiten spelen met vriendinnetjes e.d.
Ik scheel trouwens 6 jaar met mijn zus, en 9 met mijn zusje. Heb met allebei een prima band. Mijn vriend is een tweeling en die band is helemaal niet goed, al zien ze elkaar wel heel vaak, maar dat is meer omdat ze aan elkaar overgeleverd zijn, ze zitten ook in dezelfde vriendengroep bijv.
(edit) En persoonlijk lijkt mij het fijn als L wat ouder is dat ik, als zij op school zit of speelt, lekker wat quality time aan mijn ukkie kan besteden.
Praktische bezwaren zijn er waarschijnlijk altijd, daar zou ik bij kijken hoe erg ze zijn.
Als Z. zo´n druk meisje is zou ik JUIST nog een paar jaar wachten, dan kan ze zichzelf beter vermaken en lekker buiten spelen met vriendinnetjes e.d.
Ik scheel trouwens 6 jaar met mijn zus, en 9 met mijn zusje. Heb met allebei een prima band. Mijn vriend is een tweeling en die band is helemaal niet goed, al zien ze elkaar wel heel vaak, maar dat is meer omdat ze aan elkaar overgeleverd zijn, ze zitten ook in dezelfde vriendengroep bijv.
(edit) En persoonlijk lijkt mij het fijn als L wat ouder is dat ik, als zij op school zit of speelt, lekker wat quality time aan mijn ukkie kan besteden.
Gast- Gast
Bij ons was het niet de bedoeling dat er 3 jaar tussen zou zitten, maar ik moet zeggen dat ik het idee op zich nu wel lekker vind. Mijn zoon begrijpt nu al een heleboel, speelt gewoon lekker op straat met andere kinderen, kan zichzelf enigszins redden. Het is helemaal zo gek nog niet.
Gast- Gast
Daar hebben jullie misschien ook wel gelijk in dat het ook misschien beter is om nog even te wachten en dat Z. iets ouder is. Mijn man en ik gaan er binnenkort eens ff goed over praten.
Mida4you- Ratel
duckie schreef:wat ik me afvraag zou een 2e kindje zoveel duurder zijn? de meeste grote dingen heb je vaak al.... en als je wil kunt je ook veel 2e hands kopen...
In principe is een 2de kindje denk ik niet echt duurder, alleen je hebt wel dubbele kosten. Waar er nu 1 op zwemles moet, moeten er straks 2. En dan niet te zwijgen over het feit dat de kans op een 2ling er natuurlijk ook is.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» 2x pap als je kindje nog geen brood at
» Als je kindje geen opvolgmelk en potjes meer krijgt
» Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?
» Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)
» Geen ouderlijk gezag, geen rechten?
» Als je kindje geen opvolgmelk en potjes meer krijgt
» Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?
» Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)
» Geen ouderlijk gezag, geen rechten?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: