Zwaar gelovig: afknapper?
+30
Makamba
Atelier Madame
girli
Barbabella
loura
SarahKey
RYW
Marsy28
Tazz
SuperGrover
Ugly Betty
Smaragdje
May
Muis
SoGood
SparklingEyes
rapa nui
kwak
Lima
Rouxxxe
Minx
Dora
Susan
Roxi3
Lady Starstruck
Lieke128
studiebol
Discordia
Printje
Filoria
34 plaatsers
Pagina 5 van 5
Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Zwaar gelovig: afknapper?
Vrienden van ons zijn gelovig,, gelukkig tegenwoordig niet meer zo fanatiek als vroeger. Maar in het begin gingen ze dan ook nog wel heel veel om met vrienden van de kerk, die kwamen ook allemaal op de verjaardagen etc.. En het viel mij op dat ze toen echt dachten dat mensen die niet geloven, dus geen normen en waarden zouden hebben.. Omdat ze geloofden dat je waarden/normen leert vanuit je geloof. Dat vind ik dus gelul. Ik ben niet in een religieus gezin opgevoed. Wel ben ik gedoopt, maar de keus is altijd aan mij geweest. Sinds een aantal jaar ben ik niet meer lid van een kerk, maar ik heb wel gewoon mijn waarden en normen waar ik naar leef en die ik heb meegekregen van mijn ouders.
Ik ben eigenlijk wel blij dat die vrienden van ons niet meer zo into de kerk zijn, ze zien die andere mensen gelukkig ook bijna nooit meer, scheelt weer irritaties haha. Dus ja, ik vind het een afknapper.
Ik ben eigenlijk wel blij dat die vrienden van ons niet meer zo into de kerk zijn, ze zien die andere mensen gelukkig ook bijna nooit meer, scheelt weer irritaties haha. Dus ja, ik vind het een afknapper.
Gast- Gast
Ieder zijn ding, zolang ze mij niks opdringen of proberen te overtuigen.Filoria schreef:Hoe kijken jullie aan tegen mensen die gelovig zijn en dit opvallend uitdragen? Bijvoorbeeld met religieuze teksten op facebook, of door het onderwerp 'god' naar boven te brengen in willekeurige gesprekken?
Gast- Gast
PurpleSparkle schreef:Ieder zijn ding, zolang ze mij niks opdringen of proberen te overtuigen.Filoria schreef:Hoe kijken jullie aan tegen mensen die gelovig zijn en dit opvallend uitdragen? Bijvoorbeeld met religieuze teksten op facebook, of door het onderwerp 'god' naar boven te brengen in willekeurige gesprekken?
+1
Nu weet ik niet of ik hier daadwerkelijk heb gepost of slechts 1000 pogingen heb gedaan. Maar één van mijn vrienden is dus van de zwarte kousen kerk. Met de ouderwetse denkbeelden die Supergrover heeft aangedragen. Hij luistert niet echt naar de kerk en minder naar de regels dan één van zijn betere vrienden van de kerk en zij proberen mij beiden niet te bekeren tot de kerk. Ze vinden het goed dat ik hun geloof niet aanhang en ik vind het goed dat zij op hun manier een kerk aanhangen en geloven in het soms volgen van bepaalde regeltjes. Zolang er wederzijds respect is, is geloof geen afknapper. Al zou ik geen relatie willen met iemand die op deze manier een kerk/geloof aanhangt. Dat wordt hommeles.
Gast- Gast
Ik zou er zeker op afknappen maar ik weet ook zeker dat een gelovige zwaar op mij zou afknappen Ik heb er helemaal niks mee
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
+1loura schreef:Ik zou er zeker op afknappen maar ik weet ook zeker dat een gelovige zwaar op mij zou afknappen Ik heb er helemaal niks mee
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
Zwaar gelovig zelf vind ik geen afknapper. Ik vind het wel een afknapper als diegene mij probeert te bekeren en het geloof in elke zin terugkomt.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ik vind zwaargelovig niet zo zeer een afknapper. Als mensen een levensovertuiging hebben en daar ook naar leven is dat aan hen. Wel vind ik dat ze hier andere mensen niet ongevraagd mee lastig moeten vallen. Dus niet mij gaan vertellen wat ik wel en niet mag en wat wel en niet goed is. Ik ben best geinteresseerd in het geloof en wil best mijn visie erop geven. Maar niet mij gaan vertellen dat ik in de hel beland zolang ik niet wil geloven dat Jezus voor mij aan het kruis gestorven is.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Discordia schreef:Ontzettende afknapper. Maar sowieso iedereen die iets aan andere mensen op wil leggen of hen wil overtuigen van iets vind ik vrij irritant.
+1
Ik had ooit een goede vriend die gelovig was en bij elk gesprek werd God naar voren gehaald door hem. Zó irritant en vervelend. Hij probeerde het me gewoon op te dringen. Altijd vragen wanneer ik naar de kerk kwam enzo.
Ik vind het prima als iemand een geloof heeft en je mag alles zeggen en doen, zolang je mij maar met rust laat en me vooral niet probeert te overtuigen dat het goed voor me zou zijn etc.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10
Makamba schreef:Discordia schreef:Ontzettende afknapper. Maar sowieso iedereen die iets aan andere mensen op wil leggen of hen wil overtuigen van iets vind ik vrij irritant.
+1
Ik had ooit een goede vriend die gelovig was en bij elk gesprek werd God naar voren gehaald door hem. Zó irritant en vervelend. Hij probeerde het me gewoon op te dringen. Altijd vragen wanneer ik naar de kerk kwam enzo.
Ik vind het prima als iemand een geloof heeft en je mag alles zeggen en doen, zolang je mij maar met rust laat en me vooral niet probeert te overtuigen dat het goed voor me zou zijn etc.
Ook mee eens.
Wat mij tegenstond vroeger, dat sommige revo's niet verder keken dan je kleding. Naar hoe je bent. Ik mocht als kind niet bij een bepaald buurmeisje spelen want ik droeg een broek Heb toen al gezegd: geloof zit niet in de kleding. Ze mochten ook geen tv, nee ze stonden allemaal bij ons naar binnen te kijken als wij tv keken op zondag twee keer naar de kerk want dat hoort, maar op maandag de hele boel bij elkaar roddelen bij de bakker/slager etc.
Buurvrouw van mijn broer (mijn vroegere buurmeisje) heeft binnen 10 jaar 8 kinderen gekregen. Mensje is twee weken terug bevallen met een keizersnede en doet nu alles al. Want de buurman helpt haar voor geen meter want het huis en de kids is vrouwenwerk. Had hem aan de oren meegetrokken en aan het werk gezet als ik net een keizersnede zou hebben gehad.
En idd overal God erbij halen of een bepaalde bijbeltekst. Zucht..
Nu zou ik ook niet zomaar een gelovige jongen tegen zijn gekomen. Ik ging stappen in kroegen en disco's terwijl de hele jeugd uit mijn dorp op kerkclub zat. Of ze moesten naar categesatie. (schrijf je vast anders)
Of ze gingen samen bij elkaar gitaar spelen. Moet er soms nog aan terugdenken
Heb trouwens wel ooit iets gehad met een jongen wat uit een zwaar gereformeerd gezin kwam. Kwam hem tegen tijdens het uitgaan, het zwarte schaap van de familie. Oh wat waren zijn ouders boos. Mocht daar ook niet in huis komen. Dus hij zat altijd bij mij wat ook weer niet goed was Op een gegeven moment wel stuk gegaan, maar wat wij hebben uitgespookt samen... zijn moeder zou helemaal ontploft zijn als ze dat toen zou horen. Dus er zitten wel kinderen/jongeren bij die gewoon hun eigen gang gaan. (Maar wel met heel veel gedoe en geruzie thuis, lijkt me ook niet fijn)
Ik vind het allemaal prima, zolang ze mij er maar niet mee lastig vallen.
Ik had een zwaar gereformeerde collega die het nodig vond om te zeggen dat alle vrouwen die seks hebben voor het huwelijk hoeren zijn. En bedankt he Hij heeft toen van het bedrijf uit een officiële waarschuwing gekregen.
Ik had een zwaar gereformeerde collega die het nodig vond om te zeggen dat alle vrouwen die seks hebben voor het huwelijk hoeren zijn. En bedankt he Hij heeft toen van het bedrijf uit een officiële waarschuwing gekregen.
Gast- Gast
Ik zou daar ook erg op afknappen! Heb ooit eens met een jongen gepraat die vond dat homo's een ziekte hebben, ik kan echt niet tegen zulke mensen!
Mijn vriend zijn familie is katholiek en daar kan ik al niet zo goed tegen eigenlijk. Ik snap gewoon niet dat mensen naar een kerk gaan waar vrouwen geen rol mogen vervullen en die tegen condooms zijn enzo. Met zulke mensen zou ik dus ook niet om kunnen gaan en zeker niet in een relatie.
Mijn vriend zijn familie is katholiek en daar kan ik al niet zo goed tegen eigenlijk. Ik snap gewoon niet dat mensen naar een kerk gaan waar vrouwen geen rol mogen vervullen en die tegen condooms zijn enzo. Met zulke mensen zou ik dus ook niet om kunnen gaan en zeker niet in een relatie.
Gast- Gast
Ik vind het op zich geen afknapper, maar ik kies er niet bewust voor om juist met die mensen veel om te gaan. Ik ben namelijk helemaal niet gelovig, dus dat zou teveel botsen.
Idem dito als ik een jongen leuk zou vinden die zo gelovig zou zijn, dan zou dat bij mij niet zorgen voor extra aantrekkingskracht, maar eerder een afknapper zijn.
Idem dito als ik een jongen leuk zou vinden die zo gelovig zou zijn, dan zou dat bij mij niet zorgen voor extra aantrekkingskracht, maar eerder een afknapper zijn.
Gast- Gast
Discordia schreef:Ontzettende afknapper. Maar sowieso iedereen die iets aan andere mensen op wil leggen of hen wil overtuigen van iets vind ik vrij irritant.
+1
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Ik kan best vrienden zijn met mensen die behoorlijk gelovig zijn, maar dat blijft dan toch redelijk oppervlakkig. In een relatie is het absoluut een no-go voor mij.
Gast- Gast
Ik heb er geen enkel probleem mee. Ben zelf behoorlijk Gereformeerd opgevoed, als in: zondag niet buiten spelen, nette kleding aan, minstens één keer naar de kerk. Nu doe ik er weinig tot niets meer mee, maar ik houd er sowieso niet van mensen te veroordelen op hun denkbeelden als anderen niet benadeeld worden door die denkbeelden. Iedereen mag van mij geloven / niet geloven wat die maar wil.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Tuinstoel schreef:Ik heb er geen enkel probleem mee. Ben zelf behoorlijk Gereformeerd opgevoed, als in: zondag niet buiten spelen, nette kleding aan, minstens één keer naar de kerk. Nu doe ik er weinig tot niets meer mee, maar ik houd er sowieso niet van mensen te veroordelen op hun denkbeelden als anderen niet benadeeld worden door die denkbeelden. Iedereen mag van mij geloven / niet geloven wat die maar wil.
Van mij ook, maar ik vind geloof wel iets essentieels in het leven van een mens. Als jij streng gelovig bent, baseer je alles wat je doet en denkt op dat geloof en dat botst nogal met hoe ik dingen doe en zie. Dat is in een vriendschap soms al lastig, maar in een relatie werkt dat gewoon niet.
Gast- Gast
Iedereen moet doen wat ie wil, maar val mij er niet mee lastig.
Ik vind wel dat veel geloven een flinke update kunnen gebruiken. De maatschappij verandert en wordt moderner, dus geloven zouden daarin mee moeten gaan. Vooral zaken als homo-huwelijk, abortus, euthenasie en dergelijke onderwerpen, dat kun je toch niet blijven verbieden of er radicaal tegen zijn? Een collega van mij is erg gelovig, maar op een redelijk moderne manier. Ze is alleen wel tegen voorbehoedsmiddelen, dat kan ik echt niet plaatsen. Ze werkt notabene in het wetenschappelijk onderzoek, hoe kun je dan tegen dereglijke vooruitgang zijn...
Ik vind wel dat veel geloven een flinke update kunnen gebruiken. De maatschappij verandert en wordt moderner, dus geloven zouden daarin mee moeten gaan. Vooral zaken als homo-huwelijk, abortus, euthenasie en dergelijke onderwerpen, dat kun je toch niet blijven verbieden of er radicaal tegen zijn? Een collega van mij is erg gelovig, maar op een redelijk moderne manier. Ze is alleen wel tegen voorbehoedsmiddelen, dat kan ik echt niet plaatsen. Ze werkt notabene in het wetenschappelijk onderzoek, hoe kun je dan tegen dereglijke vooruitgang zijn...
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10
Niekske schreef:Iedereen moet doen wat ie wil, maar val mij er niet mee lastig.
Veel geloven/gelovigen hebben die 'update' al wel gehad hoor. Alleen komen die nooit in het nieuws... Zo blijft het idee bestaan dat gelovigen en geloven ouderwets en achterhaald zijn. Terwijl er tegenwoordig zat 'moderne' manier van geloven zijn. Bij mij in de kerk hoef je echt niet aan te komen met het idee dat het homohuwelijk tegengehouden moet worden of dat anticonceptiemiddelen slecht zijn.
Gast- Gast
Niekske schreef:Iedereen moet doen wat ie wil, maar val mij er niet mee lastig.
Dat is al wel gebeurd hoor zo'n 'update'. Niet alles wat in de Bijbel staat, geldt nu nog voor deze tijd. Gelukkig hoeven vrouwen niet meer gestenigd te worden als ze zijn vreemdgegaan(nou ja, in bepaalde landen helaas nog wel)
Het is alleen dat veel dingen niet gezien worden door 'buitenstaanders'.
Tinus- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11
Het één betekent toch absoluut niet het ander?
Ik vind het niet per definitie een afknapper, ieder zijn ding. Het zou alleen niet bij mij passen.
Gast- Gast
Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Gelovig/ ongelovig
» Niet meer gelovig. Vertel jij het je ouders?
» Zwaar dilemma...
» zwaar verkouden
» Hoe zwaar met 10 maanden?
» Niet meer gelovig. Vertel jij het je ouders?
» Zwaar dilemma...
» zwaar verkouden
» Hoe zwaar met 10 maanden?
Pagina 5 van 5
Permissies van dit forum: