Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwaar gelovig: afknapper?

+30
Makamba
Atelier Madame
girli
Barbabella
loura
SarahKey
RYW
Marsy28
Tazz
SuperGrover
Ugly Betty
Smaragdje
May
Muis
SoGood
SparklingEyes
rapa nui
kwak
Lima
Rouxxxe
Minx
Dora
Susan
Roxi3
Lady Starstruck
Lieke128
studiebol
Discordia
Printje
Filoria
34 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Zwaar gelovig: afknapper? Empty Zwaar gelovig: afknapper?

Bericht  Filoria vr 4 mei 2012 - 9:08

Hoe kijken jullie aan tegen mensen die gelovig zijn en dit opvallend uitdragen? Bijvoorbeeld met religieuze teksten op facebook, of door het onderwerp 'god' naar boven te brengen in willekeurige gesprekken?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwaar gelovig: afknapper? Empty Re: Zwaar gelovig: afknapper?

Bericht  Printje vr 4 mei 2012 - 9:09

Ik vind dat geen probleem al geloof ik zelf helemaal nergens in.

Ik zou denk ik nooit een relatie kunnen hebben met zo'n persoon omdat ik er gewoon echt allemaal niet in geloof en denk dat we dan veel te ver van elkaar af zouden staan.

Ik vind het wel altijd zo'n dooddoener dat 'God' met alles een reden zou hebben. Daar geloof ik geen snars van, waarom moeten jonge kindjes dan bijv overlijden daar is toch geen reden voor te bedenken. Met zulke mensen ben ik snel klaar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Discordia vr 4 mei 2012 - 9:11

Ontzettende afknapper. Maar sowieso iedereen die iets aan andere mensen op wil leggen of hen wil overtuigen van iets vind ik vrij irritant.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 9:11

Ik probeer dat onderwerp zoveel mogelijk te omzeilen, maar ik ga niet om met mensen die echt sterk geloven. Dat zou ik niet kunnen, ik zou er dan een grap uit gooien en die mensen zwaar beledigen.
Daarnaast vind ik er helemaal niets aan om alles maar met God te linken dus nee... not my kind of people.

Gast
Gast

zwaar gelovig is voor mij geen probleem, mits ik er maar niet constant mee geconfronteerd wordt. Geloven is een aspect van je leven, dus dat het af en toe naar voren komt is voor mij geen probleem, maar ik hoef er niet te pas en te onpas mee geconfronteerd te worden.

Gast
Gast

Discordia schreef:Ontzettende afknapper. Maar sowieso iedereen die iets aan andere mensen op wil leggen of hen wil overtuigen van iets vind ik vrij irritant.

Eens!

Gast
Gast

Bericht  studiebol vr 4 mei 2012 - 9:12

Tja, aan de ene kant vind ik dat mensen dat zelf moeten weten. Ik heb er zelf niks mee maar ja hun zullen dan ook wel niks met mijn gedachte gang hebben.

Ben het wel met Printje eens, dat als mensen zeggen dat god het zo bedoelt heeft bij overlijden of ziekte ofzo dan kan ik me daar wel aan irriteren.

Een relatie met een man die streng gelovig is zou ik niet kunnen hebben.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Lieke128 vr 4 mei 2012 - 9:12

Ligt er maar net aan wat voor relatie ik met die persoon heb. Ik ben zelf niet gelovig, tenminste niet in een God, maar ik respecteer wel dat het voor anderen een bepaalde houvast kan zijn. Het is voor mij ook geen afknapper als mensen er over praten. Wel heb ik een tijd geleden een bijna-relatie gehad met een christelijke jongen en het is niet voor niets een bijna-relatie gebleven. Hij is dus erg gelovig en we hebben ontzettend veel discussies gehad. Ik houd van discussies, maar ik merkte telkens weer dat we écht niet op één lijn lagen, we praatten en dachten totaal langs elkaar heen. Op andere vlakken klikt het erg goed, dus een vriend is het zeker nog, maar een relatie zie ik niet zitten en dat komt echt door zijn geloof. Ook bijvoorbeeld omdat hij op zondag twee keer naar de kerk wil, terwijl dat juist mijn dag is/was om leuke dingen te gaan doen samen! Of op zaterdag stappen en dan bij iemand blijven slapen (met een vriendengroep) was echt not done!

Lieke128
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 308
Punten : 346
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Lady Starstruck vr 4 mei 2012 - 9:12

PrinsesBo schreef:
Discordia schreef:Ontzettende afknapper. Maar sowieso iedereen die iets aan andere mensen op wil leggen of hen wil overtuigen van iets vind ik vrij irritant.

Eens!

Ook eens
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Printje vr 4 mei 2012 - 9:14

Dat vind ik ook een afknapper als ze het proberen op te dragen. Dan ga ik er alleen maar feller tegenin haha maar ik heb eigenlijk helemaal geen zwaar gelovige vrienden/kennissen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Filoria vr 4 mei 2012 - 9:16

Zero schreef:Daarnaast vind ik er helemaal niets aan om alles maar met God te linken dus nee... not my kind of people.
Dat heb ik dus ook... Verstandelijk gezien heb ik respect voor gelovigen, maar gevoelsmatig: ik krijg er gewoon jeuk van als mensen dingen zeggen als: 'dit is wat God voor jou heeft bedacht'. No

Als ik promotie krijg heb ik daar zelf hard voor gewerkt hoor, daar heeft god niks mee te maken!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 9:16

Ik stoor me er niet aan.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 9:16

Precies. Meestal zijn die mensen ook nogal kortzichtig. En ik hou niet van kortzichtige mensen

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 9:17

Geen problemen mee maar ze moeten dit niet aan een ander op willen dringen of er een ander mee lastig vallen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 9:21

Jolicious schreef:

Precies. Meestal zijn die mensen ook nogal kortzichtig. En ik hou niet van kortzichtige mensen
inderdaad.

Gast
Gast

Bericht  Printje vr 4 mei 2012 - 9:21

Wij hebben hier in de stad wel zo'n zwaargelovige man in een rolstoel die de hele dag over God schreeuwt. Die is wel vreseljk irritant. Hij herhaalt continue de zelfde zin

Er is geen waarheid bla bla want jij bent geen waarheid of zoiets.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Discordia vr 4 mei 2012 - 9:22

Printje schreef:Wij hebben hier in de stad wel zo'n zwaargelovige man in een rolstoel die de hele dag over God schreeuwt. Die is wel vreseljk irritant. Hij herhaalt continue de zelfde zin

Eindhoven Very Happy
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 9:23

Discordia schreef:
Printje schreef:Wij hebben hier in de stad wel zo'n zwaargelovige man in een rolstoel die de hele dag over God schreeuwt. Die is wel vreseljk irritant. Hij herhaalt continue de zelfde zin

Eindhoven Very Happy

Arnold die zijn vrouw weer heeft laten lopen...
Of een andere vrouw. Toch?

Gast
Gast

Bericht  Roxi3 vr 4 mei 2012 - 9:24

Ik dacht altijd dat ik daar geen moeite mee had, totdat ik voor mijn minor een half jaar lang heel intensief samen moest werken met iemand die heel extreem was op dat gebied. Deze persoon viel andere mensen constant lastig met haar opvattingen en ik moet zeggen dat ik haar na een tijdje het liefst wilde neerslaan. Zij betrok haar geloof ook op alles, als ik bijvoorbeeld een opmerking maakte over een leuke jongen dan moest zij mij vertellen dat dit vreemdgaan was. In de bijbel stond (volgens haar) immers beschreven dat denken aan een ander, vreemdgaan in gedachten is. In mijn geval is het antwoord op je vraag dat het helemaal aan de persoon ligt. Ik heb echt geen moeite met verhalen over god, de kerk of de bijbel maar ik wil geen commentaar op mijn manier van leven vanuit dat perspectief.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Susan vr 4 mei 2012 - 9:24

Ik ging vroeger met iemand om die heel gelovig was, maar ook heel erg wereldwijs, heel erg geïnteresseerd in de wereld om hem heen, van alles op de hoogte, echt een heel fijne persoon om mee om te gaan. Ik had met hem een van de beste vriendschappen die ik ooit gehad heb. Bij hem was het dus echt geen afknapper.

In een relatie lijkt het me wel lastig omdat het toch wel impact heeft op de manier waarop je je leven inricht, je kinderen opvoedt, et cetera. Een vriendschap is uiteindelijk toch veel vrijblijvender.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Dora vr 4 mei 2012 - 9:25

Ik heb zo iets van iedereen zijn keuze, maar val er mij als je blieft niet mee lastig.
Ik heb mijn keuze gemaakt en daar blijf ik bij, die keuze heb ik jong gemaakt en nogsteeds kan ik me niet in een bepaald geloof/groepering (of welke naam dan ook) vinden. Misschien ook wel mede door mijn sexuele voorkeur.

Zo komt er op mijn werk een klant die na het betalen: God zegene U zegt. Erg vervelend vind ik het. Ondanks dat ik niks met de Islam heb moet ik toch moeite doen om niet te zeggen: Allah is groot.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Printje vr 4 mei 2012 - 9:25

TBIB schreef:
Discordia schreef:

Eindhoven Very Happy

hahaha geen idee, het is wel een onwijs lekker ding8)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje vr 4 mei 2012 - 9:26

Teigertje schreef:Ik heb zo iets van iedereen zijn keuze, maar val er mij als je blieft niet mee lastig.
Ik heb mijn keuze gemaakt en daar blijf ik bij, die keuze heb ik jong gemaakt en nogsteeds kan ik me niet in een bepaald geloof/groepering (of welke naam dan ook) vinden. Misschien ook wel mede door mijn sexuele voorkeur.

Zo komt er op mijn werk een klant die na het betalen: God zegene U zegt. Erg vervelend vind ik het. Ondanks dat ik niks met de Islam heb moet ik toch moeite doen om niet te zeggen: Allah is groot.

whahaha ik hoor het je al zeggen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Discordia vr 4 mei 2012 - 9:26

Printje schreef:
TBIB schreef:
Discordia schreef:

Eindhoven Very Happy

hahaha geen idee, het is wel een onwijs lekker ding8)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Arnol_Kox
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Bericht  Filoria vr 4 mei 2012 - 9:27

Haha, moet je een keer doen Teigertje!

Als van die types waar Printje het over heeft mij aanspreken zeg ik altijd: 'ik ben compleet van god los meneer'. Dan kijken ze me meestal heel verbaasd aan. Cool
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: