Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zwaar verkouden

+2
CCC
_Mashimaro_
6 plaatsers

Ga naar beneden

zwaar verkouden Empty zwaar verkouden

Bericht  _Mashimaro_ zo 24 feb 2013 - 3:00

Mijn zoon is zwaar verkouden, met een rochelende/snurkende ademhaling.
Wat kan ik doen om het te verlichten? Een hoestdrank o.i.d. mag hij nog niet hebben.
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar verkouden Empty Re: zwaar verkouden

Bericht  CCC zo 24 feb 2013 - 4:08

Ik heb hier een paar weken terug zwitsal ademvrij gebruikt, lekker veel in een heet badje gedaan. Heerlijk vond ze het en daarna was ze zo moe en rozig dat ze lekker sliep. Heb verder ook luuf gebruikt, zoutoplossing en een ui onder haar bed.
Wij hebben voor N. tussikind hoestdruppels gebruikt, werkt als een tierelier. Er zijn best hoestdrankejs die baby's en kinderen al mogen. Je moet alleen even goed kijken en je laten voorlichten evt. bij het drogist/ apotheek.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar verkouden Empty Re: zwaar verkouden

Bericht  Supertalentje zo 24 feb 2013 - 8:22

Ik gebruik ook ademvrij in bad, vaak sochtends nog even in de douche gezet als ik ging douchen, stoom verlicht. Zoutoplossing, tussikind (vsm), nisykind (vsm), Luuf, ui onder het bed. Davos, Naouli en Eucalypta druppels van Chi op de bovenkant van zn matras. Voor het slapengaan neusspray vanaf 2 jaar, houdt zn neus even vrij, hij kan niet in slaap vallen zonder speen. Veel kiwi's, versgeperste jusdorange voor extra weerstand. Kamertemp op 16 graden, droge koude lucht is weer beter voor de luchtwegen volgens cb.

Kan het ook een doorkomend kiesje/tandje zijn? Ik geef hem ook nog chamodent omdat er ook kiesjes doorkomen.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar verkouden Empty Re: zwaar verkouden

Bericht  Razz zo 24 feb 2013 - 8:31

Zijn bedje bij het hoofdeind met wat boeken omhoog zetten, met hem in de badkamer gaan staan met de douche op de heetste stand en 'stomen', Luuf smeren op zijn borstje, halve ui op zijn kamertje leggen en een neuspray (bijv. eigen merk Kruidvat met Calendula) gebruiken. Dit allemaal geeft verlichting bij onze zoon als hij flink verkouden is.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar verkouden Empty Re: zwaar verkouden

Bericht  Lejow zo 24 feb 2013 - 8:32

Supertalentje schreef:Ik gebruik ook ademvrij in bad, vaak sochtends nog even in de douche gezet als ik ging douchen, stoom verlicht. Zoutoplossing, tussikind (vsm), nisykind (vsm), Luuf, ui onder het bed. Davos, Naouli en Eucalypta druppels van Chi op de bovenkant van zn matras. Voor het slapengaan neusspray vanaf 2 jaar, houdt zn neus even vrij, hij kan niet in slaap vallen zonder speen. Veel kiwi's, versgeperste jusdorange voor extra weerstand. Kamertemp op 16 graden, droge koude lucht is weer beter voor de luchtwegen volgens cb.

Kan het ook een doorkomend kiesje/tandje zijn? Ik geef hem ook nog chamodent omdat er ook kiesjes doorkomen.

Houdt dat echt verband met elkaar? Hier is B namelijk ook steeds verkouden als er iets van een tandje zit te kwarren!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar verkouden Empty Re: zwaar verkouden

Bericht  Supertalentje zo 24 feb 2013 - 8:41

Hier wel, Lejow, niet met tanden, wel met kiezen. En zo niet, het zijn 6 homeopatische druppels door de fles savonds, zal vast geen kwaad kunnen.

@TO; ik heb nog even gekeken, ik heb ook Rinikind neusspray (ook VSM), voor bij neusverkoudheid en oorpijn.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar verkouden Empty Re: zwaar verkouden

Bericht  Happydobby ma 25 feb 2013 - 0:40

Mijn zoon hoestte een maand of 2 geleden ook flink en ik ben naar de apotheek geweest, ze hadden ook hoestdrank voor kindjes.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar verkouden Empty Re: zwaar verkouden

Bericht  _Mashimaro_ ma 25 feb 2013 - 4:11

Ik ben voor de zekerheid naar de huisarts geweest en zijn longen zaten inderdaad vol. Daarom heeft de huisarts een pufje voorgeschreven en dat moet verlichting brengen. Voor de rest is het uitzieken.

Maar in ieder geval bedankt voor jullie tips. Ik zal ze proberen te onthouden voor de volgende keer.
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar verkouden Empty Re: zwaar verkouden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum