Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

+62
Weegschaal
Puggle
Jella
tweeling
Pinkel
Highway
Roos
woezel
Makamba
blondje1313
Floor
Twellie
koNijntje
Creabea_28
Mizzie
Jade
Slakje
Filoria
Bimbam
Clapperdie
CCC
Linnie1985
Joss1
meisjesmama
Susan
Lindsya
Juutjepetuutje
slaatje
Mama Titty
Travelgurly
Supertalentje
mzcharlotte
Annemoontje
Printje
Kruidkoek
mystery mom
L!ND@
Alex
Amber-
Snoes
Jasmine
LDJ
M-G
Paper Crown
Muppetje
Flip Fluitketel
kwak
Puzzle
NoName88
Lejow
nina86
Limburg85
bolus26
MAS
loesje
lente
Knof
Viva
Flower_L
superwoman
Alyssa
Muis
66 plaatsers

Pagina 15 van 40 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 27 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 15 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Juutjepetuutje di 29 mei 2012 - 5:39

Hey meiden!

Ook hier goed nieuws!!!! Een mooi kloppend hartje!! Ben echt zo blij en een beetje opgelucht! Het zal nog wel even spannend blijven, maar we moeten ook een beetje vertrouwen houden he haha!!
De termijn kwam aardig overeen, dacht zelf 7 wk 6 dagen, vk kwam uit op 7 wk 5 dagen dus vooruit haha

Flower, ik las in je andere topic dat jouw echo ook goed was!!
Wat een fijn nieuws allemaal vandaag smile
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 15 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 6:23

Juutjepetuutje: super meid!!

En Flower ook goed nieuws. Dat maakt een mens vrolijk!!!

Nou ik nog donderdag... begin nu toch wel weer een beetje nerveus te worden haha...

Gast
Gast

Bericht  kwak di 29 mei 2012 - 6:24

ik zat te denken he, als ik nu 7+2 ben dan heb ik met 3 week een positieve test gehad, dat kan toch helemaal niet?
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 6:28

kwak schreef:ik zat te denken he, als ik nu 7+2 ben dan heb ik met 3 week een positieve test gehad, dat kan toch helemaal niet?

Ze doen de termijnecho niet voor niets pas tussen de 10 en 12 weken hier Wink Dat is de meest betrouwbare periode om een termijn te kunnen stellen. Voor die tijd is het vruchtje zo klein dat het moeilijk te meten is en dat als ze er een paar mm naast zitten, het direct een week scheelt. Zou dus best kunnen dat je bij de termijnecho bij de VK wel meer richting je verwachte datum uitkomt!

Gast
Gast

Bericht  kwak di 29 mei 2012 - 6:32

Rejoy. schreef:
kwak schreef:ik zat te denken he, als ik nu 7+2 ben dan heb ik met 3 week een positieve test gehad, dat kan toch helemaal niet?

Ze doen de termijnecho niet voor niets pas tussen de 10 en 12 weken hier Wink Dat is de meest betrouwbare periode om een termijn te kunnen stellen. Voor die tijd is het vruchtje zo klein dat het moeilijk te meten is en dat als ze er een paar mm naast zitten, het direct een week scheelt. Zou dus best kunnen dat je bij de termijnecho bij de VK wel meer richting je verwachte datum uitkomt!

niet dat die 4 dagen mij wat uitmaakt maar ik vind het vreemd. Ik houd voor mezelf maar 8 week aan.

hoe gaan jullie het de familie vertellen/
Ik denk dat ik uitnodigingen ga maken met of ze half januari beschuit met muisjes komen eten.
we gaan het zondag aan de broers en aanhang van mijn man vertellen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Bericht  Flower_L di 29 mei 2012 - 6:59

Wauw vier goede echo's! Topdag dus!

Gefeliciteerd kwak printje en juutjepetuutje (wat een lastige naam heb je Cool ) !!!!

Jetje: leuk dat we nu gelijk lopen. Eerst was het 31dec, dus ga nu uit van 29dec. Gaat goedkomen donderdag...maar is dat dan meteen de termijnecho?

Even andere pagina's teruglezen en daarop reageren...tot zo smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  NoName88 di 29 mei 2012 - 7:37

Slaatje, Juutje en Lindsya gefeliciteerd! Kan met voorstellen dat het een spannende tijd is Juutje! Hopelijk mag deze keer alles goed gaan! In ieder geval al een goede echo!

En alle andere met goede echo's, geweldig! Lijkt me zo bijzonder om voor het eerst dat hartje te zien kloppen... Hopelijk zien wij dat vrijdag!

Kruidkoek, spannend he? Probeer je eigen niet gek te maken! Luister maar naar de goede adviezen van je vriend.

Flip, naar he die misselijkheid? Aan de andere kant, een echt teken van zwanger zijn toch?

Hier alles goed, ben aardig in m'n doen de laatste dagen. Vrijdag dus echo, dat vind ik wel heel spannend! M'n man is de hele dag vrij. 's Ochtends hebben we de echo, daarna gaan we het mijn ouders en zusje vertellen. Zaterdag vertellen we het mijn schoonouders en zwagers+schoonzus. Vrienden en collega's enzo volgen later.
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Bericht  Flower_L di 29 mei 2012 - 7:52

@ Kwak, leuk, wij gaan het ook zondag vertellen. Wij laten de vakantiefoto's zien, en willen dan een foto van L. er tussen stoppen, met ballonnen, een feestmutsje op en een echo + test in de handen oid. Herkenbaar die pijnlijke borsten, en veelvuldige toiletbezoekjes.

@ Kruidkoek, volgens mijn nog niet welkom gezegd, bij deze: Welkom! *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 15 561177 Vervelend zeg die onzekerheid. Maar vooralsnog is er naar mijn idee nog geen slecht teken...

@ MzCharlotte, Slaatje, TravelGurly, MamaTitty, Juutjepetuutje, Lindsya: eveneens Welkom! *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 15 561177 Hopelijk allemaal een voorspoedige zwangerschap!

@ Jetje, wat een buik al! Dat wordt nog een hele klus, verborgen houden.

@ NoName, ook last van de opgezette darmen dus. Hier ook. In ochtend platte buik, en naarmate de dag vordert, groeit ie aardig. Heb ook formulier meegekregen, denk dat ik volgende week of dan die week doe. Ben dan 10/11 weken. Hoeft niet direct, heb ik ook gevraagd.

@ Bolus, leuk dat jullie het nu anderen ook vertelt hebben.

@ Printje, komt vast goed! Kan me voorstellen dat je gaat piekeren, maar je hebt een kloppend hartje gezien, dat is al heel goed teken!

@ Mistery Girl, succes met je zwangerschap!

@ FF, hier misselijkheid ook in stijgende lijn aanwezig helaas. Ben nog niet zo met voeding bezig, maar wil er wel op gaan letten. Wat beste is om te eten, zodat het minder wordt.

Nu moet ik echt weer verder met de was. Wat een boel zeg. Vakantie was heerlijk, maar 1 dag extra vrij is toch wel weinig, nu weer drie dagen werken.
Net belde MvM op, doen jullie daar aan mee? Ze komt volgende week donderdag langs. Ze zei nog "ow, dat is wel laat". Ja, ik ga daar natuurlijk geen vrij voor nemen.....
Zoveel kan ik ook niet inzamelen, want ik werk 28u p.w.
Doen jullie nog extra onderzoeken? Nekplooimeting e.d.? Wij niet, had er een aparte afspraak voor staan, maar die is nu omgezet naar de intake. Vandaag was puur echo. Over 1 a 2 weken moet ik weer komen voor de termijnecho. Wil deze het liefst pas over min. 2 weken, vind nog niet nodig zo snel....liever pas rond 12 weken. Wel leuk, we kunnen het hopelijk wereldkundig maken op moment dat ons zoontje 2 wordt.

Fijne avond !

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Lindsya di 29 mei 2012 - 7:56

Dank jullie wel voor de felicitatie's en voor het welkom heten. Ik moet nog wel even wennen aan de namen maar dat komt wel goed.

Juutje, super dat je een goede echo heb gehad.

Flip Fluitelketel, dat is al snel met de misselijkheid, sterkte. Ik heb zelf ook nergens trek in op dit moment, gelukkig ben ik nog niet misselijk.

Meisjemama, dank je wel meis.

Noname, spannend vrijdag de echo. Leuk dat jullie het de familie gaan vertellen.

Flower, gelukkig dat alles goed was met de echo. Ik moet me nog aanmelden voor MvM, goed dat je het zeg. Ik heb er gebruik van gemaakt ook om zwanger te worden. We hebben bij de eerste kind wel een nekplooimeting gedaan omdat het toen advies was van onze arts. Misschien laten we het nu wel weer doen, dat weet ik nog niet zeker.

Groetjes
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  Flower_L di 29 mei 2012 - 8:19

Overigens, mn vriend mag alleen nog maar mee naar echo's van mij...hij stelt honderd vragen en hoort maar de helft...weet ik wel na bijna tien jaar, maar toch.... Cool

Zegt de echoscopiste...hier knopjes van de benen, die zijn nu nog niet zo lang.
Vriend ' huh...heeft het kindje lange benen'?

Vraagt o.a....Of bepaald iets op beeld de ruggegraat van mij was....of hij de foto's op usb mocht....of ze met dat ding dwars door mn buik keek....of het kindje op de kop lag...

En tot slot merkt ie op dat de tijd niet goed stond op het apparaat...

Grr...soms...

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Joss1 di 29 mei 2012 - 8:20

Lindsya: Wat een super nieuws! Gefeliciteerd!!
Joss1
Joss1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 165
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-12

Bericht  NoName88 di 29 mei 2012 - 8:56

@ Flower je hebt een komische vriend smile
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Bericht  Printje di 29 mei 2012 - 9:00

NoName88 schreef:@ Flower je hebt een komische vriend smile

hahhaa +1 ik vind het wel schattig klinken eigenlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 19:36

Flower: ik krijg morgen inderdaad de termijnecho. Ben heel benieuwd... Ik moet stiekem wel erg lachen om je vriend hoor haha. Maar ik kan me voorstellen dat je echt denkt: hou je mond!!! Ik doe wel mee met MvM, maar merk wel dat ik minder consequent ben dan de eerste keer. Ik ben gewoon veel drukker en heb het dan boven staan en heb geen zin om elke keer naar boven te lopen. (heel lui ik weet het...). Verder doen we geen combinatietest of wat ook. Ik wil die onzekerheid niet, want het zegt nog steeds niet alles.

NoName: spannend hoor meid vrijdag.

Hebben jullie al opvang of kraamzorg geregeld? Wij gaan deze week de knoop doorhakken qua opvang, we weten nog even niet hoe we het moeten invullen allemaal...

Ik heb trouwens sinds een paar dagen ontzettende last van mijn rug *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 15 1371890812

Gast
Gast

Bericht  bolus26 di 29 mei 2012 - 19:48

Succes morgen jetje

Fijn om te lezen dat meer mensen geen combinatietest doen.op mn werk reageerden collega's allemaal zo verbaasd! Of opmerkingen als; bij een 2e zou ik t maar wel doen anders zadel je later je oudste ermee op.

Ik kan me wel voorstellen dat je er zo over denkt maar laat mij lekker zelf een keuze maken! Daarbij heeft Mijn broertje (is al 23 maar toch) heeft een verstandelijke beperking.dus lekker tactisch!

Zaterdag gaan we kennismaken bij de kinderopvang.vooral mijn man dan, ik ken de organisatie al!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  kwak di 29 mei 2012 - 21:18

succes morgen Jetje!

kraamzorg, ik heb me er nog niet in verdiept. Ik wil waarschijnlijk de organisatie waar ik ook werk alleen dan de kraamzorg"tak" maar ik ben heel bang dat mijn oude stagebegeleidster daar nog loopt en die heeft mij zo vreselijk zwart gemaakt en de grond in getrapt dat ik er nu, z'n 6 jaar later nog last van heb. Die vrouw komt hier de oprit nog niet eens op en die trap ik, ook al heb ik persweeen de deur uit. Ik kan wel aangeven dat ik die niet wil maar voor het zelfde geld doet zij de intake ofzo.

opvang, wij hebben al een gastouder voor D. De baby gaat er straks ook heen.

combitest, wij doen het ook niet. Het kindje weglaten halen is hier geen optie en wat voegt het toe als je weet dat je kindje iets heeft?
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Bericht  Linnie1985 di 29 mei 2012 - 21:24

Wat leuk, ik mag hier nu ook posten Very Happy
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248

Bericht  Kruidkoek di 29 mei 2012 - 21:28

Bedankt voor al jullie lieve reacties

Ik maak me al wat minder zorgen. Er was hier net iemand van MoedersvoorMoeders (daar heb ik me een paar dagen na positieve test aangemeld) en zij kon mij ook vertellen dat het vaker voorkomt dat je de eerste weken wel krampjes hebt en daarna niet meer, kan innesteling geweest zijn.

Ik moest een zwangerschapstest doen en in no time kwam de 2e streep in beeld dus dat was wel fijn. Ik heb van hun een mooie ketting en armband gekregen en een dik zwangerschapsmagazine voor de "moeite" die ik ga doen. Eigenlijk mocht ze alleen een armband of ketting geven maar omdat ik in een buitengebied woon moet ik zelf de kratten met flessen brengen en halen dus vandaar dat ik ketting en armband kreeg, erg aardig.

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Bericht  Flip Fluitketel di 29 mei 2012 - 21:31

Flower en Juutjepuutje Fijn dat de echo helemaal in orde bleek te zijn.

Linnie Welkom en gefeliciteerd!

Kruidkoek Fijn dat er een dikke 2e streep tevoorschijn kwam. Dan voel je denk ik ook wat zekerder!

Jetje Succes morgen! Ik heb ook al last van mijn rug/bekken. Tijdens vorige zwangerschap ook erg veel last gehad van bekkeninstabiliteit dus ook kans bij deze zwangerschap.

Kraamzorg doe ik na de 12 weken (en echo termijnbepaling) regelen. Weet ook niet welke, maar wel een ander dan de vorige keer in ieder geval. Je kan bij onze ziekenfonds tot de 20wkn kraamzorg opgeven.

Oppas ook niet te regelen werk onregelmatig en mijn man is altijd op dinsdag en meestal de weekenden thuis en opa en oma's zijn oppas.

Combitest niet van toepassing hier. Wat heeft het voor waarde om al te weten of je kindje iets heeft en het is voor ons geen optie om het kind weg te halen.

Zo en nu gaan we eens ff douchen en aankleden....
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Linnie1985 di 29 mei 2012 - 21:35

Thnx.

Ik moest van mijn vriend de dokter vandaag bellen om informatie in te winnen. Die stelde me voor om de vk te bellen.

Net gedaan en ook de gyn. voor echo, afspaak voor beide op 21 juni!
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248

Bericht  Lejow di 29 mei 2012 - 21:57

Doet jullie VK zelf geen echo's Linnie?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  bolus26 di 29 mei 2012 - 21:59

Hoe dat bij linnie is weet ik niet maar ik krijg mijn echo's ook niet bij de vk maar bij een medisch centrum
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow di 29 mei 2012 - 22:00

Oh ja, dat kan natuurlijk ook nog. Onze VK deed alle echo's, behalve de 20 weken, zelf.
Vond dat echt ideaal!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Lindsya di 29 mei 2012 - 22:03

Goedemorgen,

Joss1, bedankt Very Happy

Jetje, succes morgen. Wij hebben geen opvang nodig en kraamzorg heb ik nog niet geregeld doe ik pas na 12 weken regelen, heb ik bij mijn zoontje toen ook gedaan.

Kruidkoek, dat is lief dat je ze allebei kreeg.

Kwak, inderdaad even aan geven, ik zou die vrouw ook niet in mijn huis willen.

Linnie, welkom. Leuk dat je 21 juni je eerste echo krijgt.

Lejow, de vk die ik had bij mijn zoontje maakte ook geen echo's bij mij, daarvoor moest ik naar het ziekenhuis.

Ik heb mij vandaag aangemeld voor MvM, nu zou ik binnen een week terug gebeld worden voor een afspraak dus ik ben benieuwd.

Groetjes

Laatst aangepast door Lindsya op di 29 mei 2012 - 22:04; in totaal 1 keer bewerkt
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  bolus26 di 29 mei 2012 - 22:03

Zou ik ook wel willen maar helaas! Ach ja mn vk zit nu 3 straten verder dus dat is ook luxe!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 15 van 40 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 27 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: