*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
+62
Weegschaal
Puggle
Jella
tweeling
Pinkel
Highway
Roos
woezel
Makamba
blondje1313
Floor
Twellie
koNijntje
Creabea_28
Mizzie
Jade
Slakje
Filoria
Bimbam
Clapperdie
CCC
Linnie1985
Joss1
meisjesmama
Susan
Lindsya
Juutjepetuutje
slaatje
Mama Titty
Travelgurly
Supertalentje
mzcharlotte
Annemoontje
Printje
Kruidkoek
mystery mom
L!ND@
Alex
Amber-
Snoes
Jasmine
LDJ
M-G
Paper Crown
Muppetje
Flip Fluitketel
kwak
Puzzle
NoName88
Lejow
nina86
Limburg85
bolus26
MAS
loesje
lente
Knof
Viva
Flower_L
superwoman
Alyssa
Muis
66 plaatsers
Pagina 27 van 40
Pagina 27 van 40 • 1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 33 ... 40
Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
Filoria schreef:Lindsya: stoer van je dat je meedoet met MvM hoor! En altijd leuk dat ze nog even een testje doen
Weet iemand trouwens of de verloskundige meestal naar het hartje luistert tijdens de intake? Kan dit al als je nog maar 6 weken zwanger bent?
Nee dan doen ze dat nog niet, op zn vroegst vanaf n week of 10/11 en das nóg heel vroeg
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Muppetje schreef:Filoria schreef:Lindsya: stoer van je dat je meedoet met MvM hoor! En altijd leuk dat ze nog even een testje doen
Weet iemand trouwens of de verloskundige meestal naar het hartje luistert tijdens de intake? Kan dit al als je nog maar 6 weken zwanger bent?
Nee dan doen ze dat nog niet, op zn vroegst vanaf n week of 10/11 en d as nóg heel vroeg
Bij ons ook pas bij 12 weken, woensdag dus!
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Nee doen ze pas de volgende keer bij 21 weken! Mn man besloot net dat hij t toch wel graag wil weten ik twijfel nog een beetje maar word ook wel nieuwsgierigloesje schreef:mooi he jullie spruit te kunnen zien konden ze ook al zien of het een jongetje of meisje was of was dat nog onduidelijk?
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Wat leuk dat je een goede echo hebt gehad Bolus! Zal wel genieten zijn geweest.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Wat fijn van de echo, Bolus!
Ik heb 20 juli een eerste echo, ik kijk er al naar uit!
Ik heb 20 juli een eerste echo, ik kijk er al naar uit!
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Slakje, zo laat pas? Als je nu al 6 of 7 weken denkt te zijn, dan ben je tegen die tijd al 13 of 14 weken.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Pfff jullie schrijven echt veeel!!! Hahaha. Ik zal proberen het allemaal een beetje bij te houden hoor!
@ Filoria:
Wij liepen al onder behandeling bij een gynaecoloog, en zaten in het "voortraject" van een behandelplan omtrent zwanger worden. Ik heb hiervoor 2 vruchtjes verloren rond de 5 weken. Vandaar dat we met 8 weken de officiële eerste echo zouden krijgen. Ik was natuurlijk veel te ongeduldig, en toen ik via Moeders voor Moeders een folder kreeg van een echo-praktijk die ook vroege echo's maakt, was de afspraak snel gemaakt!
Inmiddels dus 2x een kloppend hartje gezien op de echo, dus nu kunnen we er echt van gaan genieten dat wij een kleintje verwachten.
@ Highway:
Het is echt zo onwijs bijzonder om een echo mee te maken!! Je kon al wel een hoofdje en een rompje onderscheiden. En middenin het rompje zag je een heel duidelijk hartje kloppen, en dat was al met 7 weken en 1 dag! Met 8 weken zag je het nog iets duidelijker, en waren er zelfs al kleine beentjes en armpjes te herkennen.
@ Linnie1985:
Wat een schattige kleertjes!! Waren afgelopen zaterdag even bij de Prenatal, en heb al wat leuke dingen gezien, maar nog niks gekocht voor ons kleine frummeltje.
@ bolus:
Fijn dat je een mooie echo heb gehad!
Hier af en toe met vlagen misselijk, maar inmiddels goed onder controle. Hier helpt wat rustig aan opstaan en drink ontbijt in plaats van "vast" voedsel om ervoor te zorgen dat ik niet hoef te spugen. En een slok cola werkt hier ook prima!!
Mijn ouders en schoonouders weten het al, en ook mijn schoonzussen en zwagers weten het. Ze vonden het allemaal erg leuk!! Ook weet mijn werkgever het, dit omdat ik met hun beide op kantoor zit ( = een echtpaar). Ook van hun erg leuke reactie gehad, en ze leven erg mee, dus dat is ook wel fijn!
Groetjes, Pinkel
@ Filoria:
Wij liepen al onder behandeling bij een gynaecoloog, en zaten in het "voortraject" van een behandelplan omtrent zwanger worden. Ik heb hiervoor 2 vruchtjes verloren rond de 5 weken. Vandaar dat we met 8 weken de officiële eerste echo zouden krijgen. Ik was natuurlijk veel te ongeduldig, en toen ik via Moeders voor Moeders een folder kreeg van een echo-praktijk die ook vroege echo's maakt, was de afspraak snel gemaakt!
Inmiddels dus 2x een kloppend hartje gezien op de echo, dus nu kunnen we er echt van gaan genieten dat wij een kleintje verwachten.
@ Highway:
Het is echt zo onwijs bijzonder om een echo mee te maken!! Je kon al wel een hoofdje en een rompje onderscheiden. En middenin het rompje zag je een heel duidelijk hartje kloppen, en dat was al met 7 weken en 1 dag! Met 8 weken zag je het nog iets duidelijker, en waren er zelfs al kleine beentjes en armpjes te herkennen.
@ Linnie1985:
Wat een schattige kleertjes!! Waren afgelopen zaterdag even bij de Prenatal, en heb al wat leuke dingen gezien, maar nog niks gekocht voor ons kleine frummeltje.
@ bolus:
Fijn dat je een mooie echo heb gehad!
Hier af en toe met vlagen misselijk, maar inmiddels goed onder controle. Hier helpt wat rustig aan opstaan en drink ontbijt in plaats van "vast" voedsel om ervoor te zorgen dat ik niet hoef te spugen. En een slok cola werkt hier ook prima!!
Mijn ouders en schoonouders weten het al, en ook mijn schoonzussen en zwagers weten het. Ze vonden het allemaal erg leuk!! Ook weet mijn werkgever het, dit omdat ik met hun beide op kantoor zit ( = een echtpaar). Ook van hun erg leuke reactie gehad, en ze leven erg mee, dus dat is ook wel fijn!
Groetjes, Pinkel
Pinkel- Prater
- Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10
Filoria: bij mij niet. Ze heeft alleen de standaard vragen gesteld, maar niet geluisterd. Met een doptone kan dat ook geloof ik nog niet rond die periode...
Linnie: ik heb dat dagboek ook. Leuk he om er op die manier mee bezig te zijn. Ik vergelijk het ook elke keer met mijn vorige zwangerschap. Leuk om zo naast elkaar te leggen elke keer...
Bolus: wat super dat je echo goed was.
Pinkel: leuk he al die reacties.
Ik kreeg vandaag de vraag op mijn werk of ik een buikje aan het laten groeien was .
Zometeen nog even dweilen. Dat is altijd een nadeel van verjaardagen thuis vieren, je moet die troep weer opruimen bleh haha
Linnie: ik heb dat dagboek ook. Leuk he om er op die manier mee bezig te zijn. Ik vergelijk het ook elke keer met mijn vorige zwangerschap. Leuk om zo naast elkaar te leggen elke keer...
Bolus: wat super dat je echo goed was.
Pinkel: leuk he al die reacties.
Ik kreeg vandaag de vraag op mijn werk of ik een buikje aan het laten groeien was .
Zometeen nog even dweilen. Dat is altijd een nadeel van verjaardagen thuis vieren, je moet die troep weer opruimen bleh haha
Gast- Gast
Linnie: die 'veilig zwanger', heb je die al doorgenomen? Wat vind je ervan? Het was mijn zwangerschapsbijbel haha. Echt een superboek. Maar ik heb 'm uitgeleend aan mijn zwangere schoonzus. Ik kan 'm pas eind deze maand terugvragen, want dan gaan we het vertellen.
Bolus: wat fijn! Nu al een druktemakertje dus?
Muppetje en Jetje: bedankt voor jullie reacties. Ik zou het nog moeten kunnen weten van vier jaar geleden, maar zo lang doet mijn geheugen het blijkbaar niet
Pinkel: aah dus jullie hebben keiharde pegels betaald voor die extra echo? Kan me je nieuwsgierigheid voorstellen hoor, gezien je voorgeschiedenis.
Pfff ik ben echt niet normaal chagrijnig en misselijk vandaag Wat een hormonaal monster voel ik me. Blegh. Morgen weer een nieuwe dag!
Muppetje en Jetje: bedankt voor jullie reacties. Ik zou het nog moeten kunnen weten van vier jaar geleden, maar zo lang doet mijn geheugen het blijkbaar niet
Pinkel: aah dus jullie hebben keiharde pegels betaald voor die extra echo? Kan me je nieuwsgierigheid voorstellen hoor, gezien je voorgeschiedenis.
Pfff ik ben echt niet normaal chagrijnig en misselijk vandaag Wat een hormonaal monster voel ik me. Blegh. Morgen weer een nieuwe dag!
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
@ Jetje:
Die reacties zijn idd erg leuk!! Voor mijn vader en stiefmoeder (mijn biologische moeder is 10 jaar geleden overleden) wordt het hun eerste kleinkind, en merk aan mijn pa dat hij het ook erg spannend vind allemaal!!
@ Filoria:
Ach wat zijn keiharde pegels... De echo kostte maar €35,- en daar kregen we ook nog een dvd van de hele echo voor en natuurlijk baby's eerste foto's!!
Die reacties zijn idd erg leuk!! Voor mijn vader en stiefmoeder (mijn biologische moeder is 10 jaar geleden overleden) wordt het hun eerste kleinkind, en merk aan mijn pa dat hij het ook erg spannend vind allemaal!!
@ Filoria:
Ach wat zijn keiharde pegels... De echo kostte maar €35,- en daar kregen we ook nog een dvd van de hele echo voor en natuurlijk baby's eerste foto's!!
Pinkel- Prater
- Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10
Filoria schreef:Linnie: die 'veilig zwanger', heb je die al doorgenomen? Wat vind je ervan? Het was mijn zwangerschapsbijbel haha. Echt een superboek. Maar ik heb 'm uitgeleend aan mijn zwangere schoonzus. Ik kan 'm pas eind deze maand terugvragen, want dan gaan we het vertellen.
Ben er nog maar net in begonnen, maar vind het wel interesant. Heb nu heel ff geen zin om te lezen, ga lekker simsen heb ik zin in haha.
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Linnie > wat superschattig die kadootjes!
Bolus > fijn die goede echo. Leuk om te zien he?
Bolus > fijn die goede echo. Leuk om te zien he?
NoName88- Prater
- Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11
maken jullie al buikfoto's overigens?
bedacht me ineens dat we daar wel mee moeten beginnen, vorige zwangerschap best laat pas mee begonnen...eerste verschillen zijn later ook leuk om terug te kijken.
bedacht me ineens dat we daar wel mee moeten beginnen, vorige zwangerschap best laat pas mee begonnen...eerste verschillen zijn later ook leuk om terug te kijken.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Flower_L schreef:maken jullie al buikfoto's overigens?
Uhm... voor een paar weken terug 1 keer gedaan, daarna niet meer. Vergeet het steeds. Wil er eigenlijk wel weer mee beginnen (en dan ook netjes elke week )
NoName88- Prater
- Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11
Plakken jullie die foto's dan ook in een boekje?
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Slakje schreef:Plakken jullie die foto's dan ook in een boekje?
Ik heb een zwangerschapsdagboek gekocht, en daar staan dan open plekken waar staat dat je je buikfoto's kan plaatsen. Ik ben het iig wel van plan.
Linnie1985- Kletskop
Ik maakte buikfoto's en zetten ze op de computer in een soort collage. Ik maak nu nog geen buikfoto's pas als er iets te zien gaat zijn haha. Dit wat je nu ziet is mijn natuurlijke vet;)
Hier verder alles nog steeds goed. Gisteren alleen last gehad van hoogstwaarschijnlijk een lage bloeddruk. Werd in de klas even niet goed, allemaal zwarte lijntjes voor mijn ogen die maar niet weg wilde gaan.
Hier verder alles nog steeds goed. Gisteren alleen last gehad van hoogstwaarschijnlijk een lage bloeddruk. Werd in de klas even niet goed, allemaal zwarte lijntjes voor mijn ogen die maar niet weg wilde gaan.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
printje voor alsnog we de echo niet hebben gehad zijn de op dezelfde dag uitgerekend:D
Ik heb ook 1 buik foto gemaakt. Geloof ook niet dat er nu veel meer verschil al zit. denk over enkele weken dat ik wel wekelijks een foto ga maken.
Ik heb ook 1 buik foto gemaakt. Geloof ook niet dat er nu veel meer verschil al zit. denk over enkele weken dat ik wel wekelijks een foto ga maken.
Travelgurly- Prater
- Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10
He Printje wat naar. Doe je wel rustig aan? En eet je genoeg enzo?
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Lindsya schreef:
Vandaag is de mevrouw van MvM geweest. Ik ben vandaag gelijk begonnen en ik heb een mooie armband gekregen. Ze deed ook nog even een test en die gaf gelijk zwanger aan. Het besef is er soms nog niet helemaal bij mij
Groetjes
Maandag was MvM ook bij mij, heb jij ook die paarse armband? Ik heb armband en ketting gekregen omdat ik in buitengebied woon en zelf de flessen moet brengen en halen dus voor de " moeite" mocht ik dus beide hebben. Ik draag ze alleen nog niet omdat hun symbool (die druppel) best opvalt en ik hou mijn zwangerschap verder nog even stil en ik vrees dat die druppel vragen gaat opleveren
Kruidkoek- Fluisteraar
- Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11
iemand trouwens ook last van bloedend tandvlees met poetsen?
Travelgurly- Prater
- Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10
Ik heb me net ook aangemeld voor MvM. Mijn vriend vind het ook een heel goed doel waarvoor ik het doe!
Linnie1985- Kletskop
Even ego: Vandaag helder rode bloedverlies gehad. Geen krampen voor zover ik kan beoordelen, maar ik voel me niet zo heel lekker. Het bloedverlies is gestopt tot nu toe en het waren ook geen stromen ofzo, maar ik ben enorm geschrokken en bang. Ik heb de VK gebeld maar die kunnen niet zoveel omdat ik 6+5 ben, kan zoveel zijn en dat ik me maar rustig moest houden. Maar toch, ik ben echt zo zo bang.
mzcharlotte- Ratel
Ow jeetje Mzcharlotte, hopelijk is het niets.
Wanneer heb je een echo?
Wanneer heb je een echo?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Pas over 3 weken.
mzcharlotte- Ratel