Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen?

+20
Pandora
PapillonRose
_Jet
studiebol
Dani
Monnie
Lady1984
Mamsie
Thunder
SarahKey
koNijntje
SparklingEyes
Twellie
M@niek
Lejow
Supertalentje
Sanne
Teddyaapje
Sophiee
snoezel
24 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen? Empty Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen?

Bericht  snoezel ma 30 apr 2012 - 23:25

De titel zegt het al. Het is een beetje morbide onderwerp, maar mijn man en ik hebben het daar de laatste tijd over. Paar weken geleden was er weer zo'n gezin met 2 kinderen in de auto die verongelukt zijn, met alleen 1 kind als overlevende...
Ik bedoel- het kan natuurlijk gebeuren, ook al hoop je het niet. Maar in dat geval, kan je het maar beter goed geregeld hebben toch?

Ik vroeg me dan ook af in het geval dat jullie beiden (dus vader en moeder) overlijden, wat gaat er dan gebeuren met jullie kind(eren)? Hebben jullie dit vast laten leggen?

EN waarom hebben jullie voor dit gekozen? Wij zitten te dubben over onze ouders of bijvoorbeeld vrienden? Voors en tegens...

Ben benieuwd hoe anderen daarover denken en geregeld hebben...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen? Empty Re: Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen?

Bericht  Gast ma 30 apr 2012 - 23:29

Ja, wij hebben dat vast laten leggen.

Zolang mijn ouders voor ze zouden kunnen zorgen gaan ze naar mijn ouders.
Als mijn ouders niet meer in staat zijn dan gaan ze naar mijn jongste zusje.
We wilde eerst mijn oudste zus maar die heeft inmiddels zo'n totaal ander leven (zonder kinderen) en woont best ver weg.
Dat zou betekenen dat ze de rest van mijn familie en van mijn man's familie weinig tot niet meer zouden zien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen? Empty Re: Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen?

Bericht  Sophiee ma 30 apr 2012 - 23:30

Wij hebben het niet vast laten leggen, maar wel besproken. Onze dochter gaat naar mijn ouders. Mocht dat, om welke reden dan ook niet gaan, dan bepalen zij waar onze dochter naartoe gaat. Zij weten onze voorkeur, dat zal mijn zus of mijn vriend zijn broer worden.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen? Empty Re: Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen?

Bericht  Gast ma 30 apr 2012 - 23:33

Ik zou het echt niet weten, helaas hebben we geen familie die geschikt is. En van vrienden (kinderloos en een heel ander leven) is het ook nogal wat om te vragen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen? Empty Re: Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen?

Bericht  Teddyaapje ma 30 apr 2012 - 23:46

Wij hebben nog niks vast laten leggen. We zouden het fijn vinden als T. naar een bevriend stel van ons zou gaan. Ze hebben zelf (nog) geen kinderen maar delen wel onze opvoedstijl. Ze zitten beide in het onderwijs. We hebben ze nog niet gevraagd (moeten we toch echt eens gaan regelen), zijn een beetje bang dat ze 'nee' zullen zeggen Embarassed
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen? Empty Re: Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen?

Bericht  Sanne ma 30 apr 2012 - 23:46

freakielief schreef:Ik zou het echt niet weten, helaas hebben we geen familie die geschikt is. En van vrienden (kinderloos en een heel ander leven) is het ook nogal wat om te vragen.

+1 En dat vind ik eigenlijk een heel naar idee, maar ik weet gewoon echt niemand...

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen? Empty Re: Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen?

Bericht  Gast ma 30 apr 2012 - 23:51

Als ik het me kan herrineren gaan de kids naar mijn ouders, en mochten die niet meer leven na mijn zusje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen? Empty Re: Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 0:08

Sophiee schreef:Wij hebben het niet vast laten leggen, maar wel besproken. Onze dochter gaat naar mijn ouders. Mocht dat, om welke reden dan ook niet gaan, dan bepalen zij waar onze dochter naartoe gaat. Zij weten onze voorkeur, dat zal mijn zus of mijn vriend zijn broer worden.

Gaan jullie het wel laten vastleggen? Want als je dat niet doet, kan je moeder nog al je voorkeuren weten, maar bepaalt een rechter wat er met jullie kindje gebeurt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen? Empty Re: Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 0:19

Hier gaat S. naar mijn ouders mocht er iets met ons gebeuren

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen? Empty Re: Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen?

Bericht  Supertalentje di 1 mei 2012 - 0:21

Hele domme vraag; maar hoe leg je dat vast?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen? Empty Re: Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen?

Bericht  Sanne di 1 mei 2012 - 0:24

Supertalentje schreef:Hele domme vraag; maar hoe leg je dat vast?

Bij de notaris of in een door jullie beiden ondertekende verklaring.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen? Empty Re: Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 0:24

Supertalentje schreef:Hele domme vraag; maar hoe leg je dat vast?



Bij de notaris toch?

Wij hebben het ook nog steeds niet gedaan. Hier is het ook iets lastigs. Mijn vader vinden we niet handig ivm zijn gezondheid. Mijn zus en zusje hebben zelf kinderen, dus dat is ook niet iets wat je 1, 2, 3 beslist, al staan ze er wel open voor.

En de jongere zusjes en broertje zijn nog niet meerderjarig.

Schoonouders zou een optie zijn, maar die wonen weer ergens anders, en dat wil ik de kinderen ook niet aan doen, zo uit hun omgeving halen. Ik denk dat mijn zus en zusje dus de meest logische optie is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen? Empty Re: Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen?

Bericht  Lejow di 1 mei 2012 - 0:30

Hier is het ook lastig. Mijn vader en schoonouders zijn 'te oud'. Mijn moeder is dan wel jonger, maar geen optie vanwege haar ziekte.
Broers en zussen hebben we niet.

Dan zou mijn beste vriendin met haar vriend overblijven.
Daar voelen we ons beide goed en vertrouwd bij. Maarja.. hoe vraag je zo iets?
Kijk je gaat er van uit dat het ons niet overkomt natuurlijk en dus niet nodig is, maar als het wel het geval is, is het nogal wat..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen? Empty Re: Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen?

Bericht  M@niek di 1 mei 2012 - 0:44

Als wij komen te overlijden dan gaat onze dochter naar mijn schoonouders maar mijn moeder zal dan ook een deel mee beslissen in de opvoeding.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen? Empty Re: Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen?

Bericht  Twellie di 1 mei 2012 - 0:52

De kinderen gaan dan naar mijn broer.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen? Empty Re: Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen?

Bericht  SparklingEyes di 1 mei 2012 - 0:56

Mijn man en ik hebben mijn schoonouders gevraagd de kinderen op te vangen, maar wanneer zei niet meer kunnen / willen, willen we nog een bakc up vragen. We gaan dit binnenkort op papier zetten, maar zowel mijn ouders als mijn schoonouders zijn al wel op de hoogte..


Ik vind het overigens geen morbide onderwerp, maar heel goed dat het wordt aangekaart..

Edit:

Wij hebben rekening gehouden met de leefomgeing van de kinderen. We willen niet dat ze in zo'n geval weggetrokken worden uit hun vertrouwde omgeving, vandaag dat we voor mijn schoonouders hebben gekozen ipv mijn ouders..
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen? Empty Re: Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen?

Bericht  koNijntje di 1 mei 2012 - 0:59

we hebben mijn schoonzusje en haar vriend (zusje van mijn vriend) al gevraagd en zij zijn/worden voogd van t., we moeten het alleen nog vastleggen bij de notaris.. willen dan gelijk iets van een testament laten opmaken, dan is dat gelijk geregeld..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen? Empty Re: Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen?

Bericht  SarahKey di 1 mei 2012 - 1:09

Tuinstoel schreef:De kinderen gaan dan naar mijn broer.

Bij ons ook.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen? Empty Re: Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen?

Bericht  SarahKey di 1 mei 2012 - 1:11

SparklingEyes schreef:Mijn man en ik hebben mijn schoonouders gevraagd de kinderen op te vangen, maar wanneer zei niet meer kunnen / willen, willen we nog een bakc up vragen. We gaan dit binnenkort op papier zetten, maar zowel mijn ouders als mijn schoonouders zijn al wel op de hoogte..


Ik vind het overigens geen morbide onderwerp, maar heel goed dat het wordt aangekaart..

Edit:

Wij hebben rekening gehouden met de leefomgeing van de kinderen. We willen niet dat ze in zo'n geval weggetrokken worden uit hun vertrouwde omgeving, vandaag dat we voor mijn schoonouders hebben gekozen ipv mijn ouders..

Heb je er ook bij stil gestaan dat, mocht er iets gebeuren als je kinderen pubers zijn, al een stuk ouder zijn?

Daarom hebben wij niet gekozen voor (schoon)ouders, want ze zijn nu midden 50 maar goed, dan al midden 6- tegen de 70. Dan vinden wij de zorg over een puber of meerdere best zwaar voor hun.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen? Empty Re: Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 1:15

Mijn schoonzus hebben we trouwens gevraagd voogd te zijn van J. Ik zal dit ook voor ons tweede kindje vragen en dan leggen we het meteen voor allebei vast

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen? Empty Re: Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen?

Bericht  Thunder di 1 mei 2012 - 1:26

Hier gaan ze dan naar mijn schoonzus en zwager. Mijn eigen zus kan dat niet aan (hersenbeschadiging) en mijn broer vinden we te jong (net 21). Onze beide ouders is geen optie geweest ivm leeftijd (mijn schoonouders zijn bijna 60, mijn eigen ouders zijn bijna 50.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen? Empty Re: Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 1:34

Ik heb nog geen kinderen, maar ik zou mijn kinderen denk ik het liefst naar mijn zus zien gaan in dat geval en anders mijn ouders, maar die zijn tegen die tijd denk ik al wat te oud. Ik vraag me alleen echt af wat mijn schoonmoeder daar van zou vinden, ik zie het al gebeuren dat ze beledigd is. Heeft iemand hier daar wel eens onenigheid over gehad?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen? Empty Re: Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen?

Bericht  Mamsie di 1 mei 2012 - 1:52

Hier gaan ze naar mijn zus.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen? Empty Re: Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen?

Bericht  Lady1984 di 1 mei 2012 - 2:01

Powerbabe schreef:Ik heb nog geen kinderen, maar ik zou mijn kinderen denk ik het liefst naar mijn zus zien gaan in dat geval en anders mijn ouders, maar die zijn tegen die tijd denk ik al wat te oud. Ik vraag me alleen echt af wat mijn schoonmoeder daar van zou vinden, ik zie het al gebeuren dat ze beledigd is. Heeft iemand hier daar wel eens onenigheid over gehad?

Ik dacht hier ook aan. Wij hebben nog geen kids, maar inderdaad, wat als iemand zich door deze beslissing gepasseerd voelt? Uiteindelijk denk ik, je doet het voor de bestwil van je eigen kind(eren) en dat de rest zich maar aan moet passen.

Ik had zelf een peettante (zo noem je dat toch?) die ik eigenlijk helemaal niet zo leuk vond. Mijn vader is overleden toen ik klein was dus mijn moeder wilde het goed regelen voor als haar wat overkwam. Maar gelukkig ben ik nu volwassen en leeft mijn moeder nog dus hoefde mijn peettante die rol niet over te nemen.
Als ik zelf die beslissing zou moeten maken zou ik ook graag willen dat het bijzonder goed klikt tussen mijn kind en degene die de rol van ons over zou moeten nemen. Naast normen en waarden die overeenkomen en je de kinderen zo weinig mogelijk uit hun omgeving hoeft te halen. Ik zou iemand uit de familie kiezen zoals ik het nu zie. Maar gelukkig hoef ik deze beslissing nog niet te maken.
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen? Empty Re: Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen?

Bericht  Sophiee di 1 mei 2012 - 2:41

Jetje schreef:
Sophiee schreef:Wij hebben het niet vast laten leggen, maar wel besproken. Onze dochter gaat naar mijn ouders. Mocht dat, om welke reden dan ook niet gaan, dan bepalen zij waar onze dochter naartoe gaat. Zij weten onze voorkeur, dat zal mijn zus of mijn vriend zijn broer worden.

Gaan jullie het wel laten vastleggen? Want als je dat niet doet, kan je moeder nog al je voorkeuren weten, maar bepaalt een rechter wat er met jullie kindje gebeurt.

Nee, gaan we ook niet doen. Mijn vader en zus zijn advocaat van beroep en zeiden dat het niet nodig is. Mochten wij komen te overlijden, dan weten zij precies wat te doen.

Een rechter bepaalt dat overigens in overleg met beide families.


Laatst aangepast door Sophiee op di 1 mei 2012 - 2:45; in totaal 1 keer bewerkt
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen? Empty Re: Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum