Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders

+7
Bazinga
Rush
Lady1984
Alex
Thunder
Marin
Lenthe
11 plaatsers

Ga naar beneden

Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders Empty Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders

Bericht  Lenthe di 1 mei 2012 - 1:25

N.a.v. het topic in de pijler zwangerschap.
Wat zeg jij als er wordt gevraagd of je bij het overlijden van je broer/zus/vriendin de zorg over wil nemen van hun kinderen?
Waarom zou je ja/nee zeggen?
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders Empty Re: Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders

Bericht  Marin di 1 mei 2012 - 1:27

Familie (en schoonfamilie): Uiteraard, andersom zou ik dit ook zo regelen. Vind ik heel vanzelfsprekend ook voor de manier waarop wij omgaan met elkaar.

Vriendinnen: Ik denk niet dat ik close genoeg ben met iemand om dit te regelen/vragen. Zou er behoorlijk verbaast door zijn en het ook niet willen denk ik.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders Empty Re: Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders

Bericht  Thunder di 1 mei 2012 - 1:32

Ik heb 3 goede vriendinnen waar ik dat voor zou doen. Voor neefjes/nichtjes vanzelfsprekend. Maar goed, ik heb 2 kinderen. Ik weet niet of ik het gedaan zou hebben als ik zelf geen kinderen zou hebben gehad.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders Empty Re: Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 1:35

Ik heb in deze situatie gezeten doordat mijn moeder jong is overleden en mijn vader erg ziek was/is.

Ik heb nog jongere zusjes en een broertje die nog minderjarig zijn, dus er moest sowieso iets geregeld worden, stel dat mijn vader ook zou wegvallen.

Ik was aangewezen als voogd, en zou dus overal over beslissen.

Mijn vader is nu getrouwd, en ze hebben voor een paar weken terug alles weer veranderd, in principe is zijn 2e vrouw nu de voogd. Dat geeft toch wel weer heel wat rust. Ik zou met alle liefde mijn broertje en zusje in huis nemen, maar aan de andere kant is daar ook echt geen plek voor, dus dat zou echt een hele nare situatie zijn.

Voogd wil ik gerust voor de kinderen van mijn zus en zusje zijn. Dan kun je altijd nog overleggen wat de mogelijkheden zijn, maar heb je in ieder geval wel zeggenschap over ze, en komt er niet meteen de rechter aan te pas.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders Empty Re: Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 1:40

Voor mijn familie en goede vrienden zou ik geen moment twijfelen en de zorg overnemen als beide ouders komen te overlijden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders Empty Re: Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 1:44

Als ouders dat aan mij vragen, neem ik aan dat ik close ben met hun kinderen. Als ik denk dat ik voor hen een goed vangnet kan zijn, zou ik dat zonder twijfel doen. Al zou nu niemand dat vragen, omdat ik nog studeer en niet echt veel mensen in mijn omgeving heb die kinderen hebben. Ik kan me echter voorstellen dat het later wel zou kunnen gebeuren en als ik al een goede band heb met de kinderen dan zou ik dat doen. Als ik denk dat ze wellicht beter op hun plek zouden zijn bij anderen, omdat ik weet dat ze daar een veel betere band mee hebben, zou ik dat ook eerlijk zeggen denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders Empty Re: Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders

Bericht  Alex di 1 mei 2012 - 2:06

Powerbabe schreef:Voor mijn familie en goede vrienden zou ik geen moment twijfelen en de zorg overnemen als beide ouders komen te overlijden.

+1.

Daarbij vind ik het best een eer als je gevraagd wordt voogd te worden van andermans kinderen. Mijn zwager voelt zich nog steeds zeer vereerd dat wij hem als voogd hebben aangewezen mochten mijn man en ik komen te overlijden.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders Empty Re: Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders

Bericht  Lady1984 di 1 mei 2012 - 2:12

Daar kan ik pas op antwoorden als ik echt in de situatie zit. Hangt er helemaal vanaf door wie ik gevraagd zou worden. Ik heb zelf geen kinderen dus kan me eigenlijk niet voorstellen dat iemand dat aan mij zou vragen omdat ik zelf nog niet weet hoe ik ben in het ouderschap en een ander dat dus helemaal niet kan weten.
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders Empty Re: Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 2:16

Mijn zus verwacht in oktober een kindje en zij heeft mij als voogd gevraagd. Ze wil dit graag geregeld hebben voordat het kindje geboren is. Ik heb hier geen moment over getwijfeld en meteen ja gezegd. Bij vrienden/kennissen zou ik het denk ik ook wel doen, afhankelijk van de band die ik met de ouders en het kindje heb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders Empty Re: Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders

Bericht  Rush di 1 mei 2012 - 2:27

Ik ben voogd van m`n broers zoontje. Mocht de moeder van zijn zoontje iets overkomen, dan ben ik automatisch mede-voogd omdat mijn broer nooit volledig voor hem kan zorgen. Mocht mijn broer ook komen te overlijden dan ben ik voogd.

Niet quoten graag. Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders 561177
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders Empty Re: Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders

Bericht  Bazinga di 1 mei 2012 - 2:30

Mijn vriendinnen hebben nog geen kids, maar ik zou 't zo doen, zonder problemen en ik zou ook mijn kind aan haar toevertrouwen. (Ik denk nu specifiek aan één vriendin, omdat zij een huis heeft met tuin en genoeg slaapkamers etc en meer moedertype is dan de ander)

Van mijn nicht zou ik 't vreemd vinden, maar da's omdat haar partner nog familie heeft en zijzelf heeft nog een zus, die allemaal ouder en moederlijk etc zijn, dan ik ben.

Bij ons is 't wel zo, dat als er iets gebeurt, met de ouders van mijn broertje, ik zijn wettelijke voogd word. Dit is ook vastgelegd. Ik zie 't niet gebeuren dat er iets met zowel zijn vader als moeder gebeurt, maar 't is wel allemaal geregeld, just in case.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders Empty Re: Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders

Bericht  Highway di 1 mei 2012 - 2:35

Voor de kinderen van mijn zus zeker wel, echter hebben zij ervoor gekozen dat de kinderen dan naar mijn ouders gaan. Mijnbroer en de zus van mijn man hebben nog geen kindjes mar ik zou het zeker willen/doen indien het gevraagd wordt. Ik denk niet dat vrienden het zullen vrgn maar ik zal het dan zeker in overweging nemen.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders Empty Re: Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders

Bericht  Sanne di 1 mei 2012 - 2:54

Ik zou het zeker doen. Op zo'n moment denk ik niet meer aan mijn eigen belang, maar enkel nog aan het belang van de kinderen. De kinderen zijn dan hun ouders verloren. Dat is al zwaar genoeg, dus ik zou zonder meer mijn best doen om het verlies zo draaglijk mogelijk voor ze te maken en daar hoort bij dat ik ze zou opnemen in mijn gezin mocht dat mij gevraagd worden.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders Empty Re: Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders

Bericht  SuperGrover di 1 mei 2012 - 4:26

Nee. Op dit moment duidelijk niet. Ik ben een student, ik kan op mijn kamer sowieso geen kinderen hebben, ik heb geen geld, geen ruimte, geen tijd. Daarnaast kan ik niet omgaan met kinderen, ik denk dat die kinderen diep ongelukkig zouden worden bij mij. Maar ik denk ook niet dat iemand mij binnenkort in deze positie gaat plaatsen. Vriendinnen krijgen hopelijk nog lang geen kinderen en voor kinderen van mijn zus zou mijn moeder of de familie van mijn zwager een veel logischere (?) keuze zijn.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders Empty Re: Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 6:10

Ik heb dat geregeld met mijn nichtje toendertijd. Maar gezien het feit dat mijn zus en haar toenmalige partner uit elkaar zijn schat ik de kans nihil dat hen beide iets overkomt. Ik hoop natuurlijk dat het nooit nodig is maar ik zou er absoluut alles aan doen om de zorg op me te nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders Empty Re: Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 6:24



Zeker weten. Nu hebben mijn broer en zusje in Nederland nog geen kinderen, maar hun kinderen zou ik zonder aarzelen in huis nemen. Ik zou er nu geen geld en tijd voor hebben, maar als het zou gebeuren dan zorg ik daar maar voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders Empty Re: Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders

Bericht  Ibbeltje di 1 mei 2012 - 6:48

Ja dat zou ik wel doen.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders Empty Re: Zelf zorg overnemen van kinderen bij overlijden ouders

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum