Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dat dit gebeurt!

3 plaatsers

Ga naar beneden

Dat dit gebeurt! Empty Dat dit gebeurt!

Bericht  heartsdale vr 15 jun 2012 - 6:17

http://www.nu.nl/binnenland/2835585/angstcultuur-bij-ggz-kliniek.html



Ik zat vanmiddag even naar de herhaling te kijken van de vijfde dag, en ik ben heel erg geschrokken.
Dat dit gebeurt hier in nederland.
En het allerergste vind ik dat deze man gewoon bij een andere kliniek aan de slag is op dit moment.

Ik weet niet of hier al een topic over was, maar moest het even delen.
Het knaagt de hele middag al aan me.
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dat dit gebeurt! Empty Re: Dat dit gebeurt!

Bericht  Angela_1986 vr 15 jun 2012 - 6:28

Ik kan meepraten over de 'geweldige' hulpverlening die de GGZ hier in Nederland biedt en dat is inderdaad diep, diep triest! En belachelijk dat het kan gebeuren en nóg veel belachelijker dat zo'n man dan gewoon maar weer op 'n andere plek in dezelfde functie aan het werk kan... Mad
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Dat dit gebeurt! Empty Re: Dat dit gebeurt!

Bericht  heartsdale vr 15 jun 2012 - 6:32

Nou wil ik niet zeggen dat dit overal gebeurt, dit is aan het licht gekomen.
Maar stel nou dat het meer gebeurt in andere klinieken van bv het GGZ of priveklinieken, dan is dat toch absurt, dit mag toch niet.

Mensen die psychische problemen hebben horen proffesionele hulp te krijgen.
Ik hou mn hart vast voor de toekomst.
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dat dit gebeurt! Empty Re: Dat dit gebeurt!

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 6:35

Je wilt niet weten hoeveel zaken er gebeuren die niet door de beugel kunnen en in de doofpot gestopt worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dat dit gebeurt! Empty Re: Dat dit gebeurt!

Bericht  heartsdale vr 15 jun 2012 - 6:37

Youandi schreef:Je wilt niet weten hoeveel zaken er gebeuren die niet door de beugel kunnen en in de doofpot gestopt worden.

Maar dat zou toch niet mogen?
Psychologen en hulpverleners leren toch niet voor niks ergens voor?

Als ik door rood licht rij word ik ook bekeurd, het is niet het meest mooie voorbeeld, maar dit moet toch nodig onderzocht worden?
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dat dit gebeurt! Empty Re: Dat dit gebeurt!

Bericht  Angela_1986 vr 15 jun 2012 - 6:41

heartsdale schreef:
Youandi schreef:Je wilt niet weten hoeveel zaken er gebeuren die niet door de beugel kunnen en in de doofpot gestopt worden.

Maar dat zou toch niet mogen?
Psychologen en hulpverleners leren toch niet voor niks ergens voor?

Als ik door rood licht rij word ik ook bekeurd, het is niet het meest mooie voorbeeld, maar dit moet toch nodig onderzocht worden?

Dat zou inderdaad niet moeten mogen maar het gebeurd écht! En ik zal ook niet zeggen dat dit in iedere GGZ-instelling gebeurd maar ik heb ervaring met 'n andere dan die in het artikel genoemd wordt en ook daar gebeurde dingen die absoluut niet door de beugel konden.

En dan kun je een klacht indienen en dan mag je voor een "onafhankelijke" commissie verschijnen bestaande uit psychiaters/hulpverleners van een GGZ-instelling 40 km verderop... hoezo onafhankelijk?!

Je kunt dan volgens mij nog wel verder gaan met klachten indienen maar ja, je bent meestal niet bij de GGZ voor je zweetvoeten dus je hebt al genoeg aan je hoofd en ik denk dat veel mensen het er dan dus ook maar bij laten zitten. Wij hadden op dat moment ook écht de energie niet om er mee verder te gaan, zeker omdat je het gevoel krijgt dat je aan een dood paard aan het trekken bent.


Laatst aangepast door Angela_1986 op vr 15 jun 2012 - 6:42; in totaal 1 keer bewerkt
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Dat dit gebeurt! Empty Re: Dat dit gebeurt!

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 6:41

Don't get me wrong, ik vind dit ook afschuwelijk. Het zóu ook niet mogen. Maar de controles laten te wensen over. Er wordt wat afgelogen en gechanteerd in dit wereldje.. Dat dit gebeurt! 1371890812

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dat dit gebeurt! Empty Re: Dat dit gebeurt!

Bericht  heartsdale vr 15 jun 2012 - 6:43

Angela_1986 schreef:
heartsdale schreef:
Youandi schreef:Je wilt niet weten hoeveel zaken er gebeuren die niet door de beugel kunnen en in de doofpot gestopt worden.

Maar dat zou toch niet mogen?
Psychologen en hulpverleners leren toch niet voor niks ergens voor?

Als ik door rood licht rij word ik ook bekeurd, het is niet het meest mooie voorbeeld, maar dit moet toch nodig onderzocht worden?

Dat zou inderdaad niet moeten mogen maar het gebeurd écht! En ik zal ook niet zeggen dat dit in iedere GGZ-instelling gebeurd maar ik heb ervaring met 'n andere dan die in het artikel genoemd wordt en ook daar gebeurde dingen die absoluut niet door de beugel konden.

En dan kun je een klacht indienen en dan mag je voor een "onafhankelijke" commissie verschijnen met psychiaters/hulpverleners van een GGZ-instelling 40 km verderop... hoezo onafhankelijk?!

Het is misschien een onbeleefde vraag hoor, maar heb je een klacht ingediend? Of is de conclusie op basis van wat je hebt gehoord? Als ik wist dat dit gebeurde, en ik had bewijs of getuigen ging ik echt tot op de bodem door, ik kan me hier namelijk slecht bij neer leggen.
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dat dit gebeurt! Empty Re: Dat dit gebeurt!

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 6:45

Eerlijk gezegd verbaast me dit helemaal niks,hoe triest het ook is Cry ik heb van dichtbij meegemaakt hoe slecht sommige patiënten behandeld worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dat dit gebeurt! Empty Re: Dat dit gebeurt!

Bericht  Phileine vr 15 jun 2012 - 6:46

Wat heftig, ik heb daar stage gelopen :O Maar dit kan echt niet, zeker omdat de meeste mensen daar ontzettend kwetsbaar zijn. En vaak ook ontzettend in de war, daardoor komt zoiets misschien wel nog harder aan. Ik schrik er nogal van.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Dat dit gebeurt! Empty Re: Dat dit gebeurt!

Bericht  Angela_1986 vr 15 jun 2012 - 6:47

heartsdale schreef:
Angela_1986 schreef:
heartsdale schreef:
Youandi schreef:Je wilt niet weten hoeveel zaken er gebeuren die niet door de beugel kunnen en in de doofpot gestopt worden.

Maar dat zou toch niet mogen?
Psychologen en hulpverleners leren toch niet voor niks ergens voor?

Als ik door rood licht rij word ik ook bekeurd, het is niet het meest mooie voorbeeld, maar dit moet toch nodig onderzocht worden?

Dat zou inderdaad niet moeten mogen maar het gebeurd écht! En ik zal ook niet zeggen dat dit in iedere GGZ-instelling gebeurd maar ik heb ervaring met 'n andere dan die in het artikel genoemd wordt en ook daar gebeurde dingen die absoluut niet door de beugel konden.

En dan kun je een klacht indienen en dan mag je voor een "onafhankelijke" commissie verschijnen met psychiaters/hulpverleners van een GGZ-instelling 40 km verderop... hoezo onafhankelijk?!

Het is misschien een onbeleefde vraag hoor, maar heb je een klacht ingediend? Of is de conclusie op basis van wat je hebt gehoord? Als ik wist dat dit gebeurde, en ik had bewijs of getuigen ging ik echt tot op de bodem door, ik kan me hier namelijk slecht bij neer leggen.

Ik heb net nog even 'n aanvulling gedaan op m'n vorige reactie smile

Dit is dus mijn eigen ervaring: we hebben klacht ingediend, we zijn voor een commissie verschenen, hebben 'bewijs' geleverd (maar de GGZ rommelt fijn met z'n eigen bewijs waardoor dat haaks op dat van ons stond) maar ze vegen alles zo van tafel of zeggen 'We zullen het in de toekomst proberen te verbeteren'.
Ik kan ook héél erg slecht tegen onrecht, vecht in dat soort situaties meestal door tot het bittere eind maar, zoals ik net al zei, je zit daar niet voor je zweetvoeten en op dat moment heb je écht geen energie om hier ook nog tegen te gaan vechten. Ze manipuleren ook wel zo dat je aan jezelf gaat twijfelen. Mijn vader is hetzelfde als ik hierin; vecht door en hij laat zich zéker niet snel van z'n stuk brengen maar ook hij kon het niet opbrengen om verder te vechten.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Dat dit gebeurt! Empty Re: Dat dit gebeurt!

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 6:49

Ik geloof dat dit soort dingen gebeuren en dat is schandalig.

Maar het is zeker niet in iedere ggz instelling zo. Mijn ervarimng in de GGZ is dat er juist heel integer gehandeld wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dat dit gebeurt! Empty Re: Dat dit gebeurt!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum