Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vertellen jullie je kindje wat er gebeurt?

+12
kletskousje
Annie24
-Ieniemienie-
Printje
M@niek
sheila123
ekjir@M
pindaatje
LMCurious
Liadan
PapillonRose
duckie
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

vertellen jullie je kindje wat er gebeurt? Empty vertellen jullie je kindje wat er gebeurt?

Bericht  duckie wo 10 aug 2011 - 3:13

ik hoorde laatst van iemand dat het zou zijn om je kindje te vertellen wat er gebeurt, als ze prikjes moeten, op vakantie gaan, slapen ed... doen jullie dit?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vertellen jullie je kindje wat er gebeurt? Empty Re: vertellen jullie je kindje wat er gebeurt?

Bericht  PapillonRose wo 10 aug 2011 - 3:17

Ja, dat doe ik vrijwel altijd. Ik praat veel tegen haar, en ook gewoon over dingen die we gaan doen. En uitleggen doe ik dus ook, vind het wel zo fijn om het zo te doen. Al snapt ze vast niet alles, ik vind het zelf ook wel fijn en als ik het vanaf het begin doe dan hoef ik het me later ook niet meer aan te wennen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

vertellen jullie je kindje wat er gebeurt? Empty Re: vertellen jullie je kindje wat er gebeurt?

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 3:30

Ja. Ik lul aan 1 stuk door tegen haar Laughing
Al toen ze een baby was.

Ook tijdens het wandelen, ik ben soms wel eens heel raar aangekeken haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vertellen jullie je kindje wat er gebeurt? Empty Re: vertellen jullie je kindje wat er gebeurt?

Bericht  Liadan wo 10 aug 2011 - 3:31

Ja dat doe ik ook altijd. Aan onze dochter leg ik alles uit en aan ons zoontje ook. Ik merk trouwens ook echt dat het bijv. helpt als ik aan mijn zoontje vertel dat hij uit bad gaat en ik hem af ga drogen. Als ik dat doe zonder iets te zeggen, raakt hij helemaal overstuur.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vertellen jullie je kindje wat er gebeurt? Empty Re: vertellen jullie je kindje wat er gebeurt?

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 3:32

Ik praatte al tegen ze toen ze nog binnen zaten Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vertellen jullie je kindje wat er gebeurt? Empty Re: vertellen jullie je kindje wat er gebeurt?

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 3:39

Ja dat doe ik ook altijd. Vooral wanneer hij prikjes ect moet. Dan kan ik hem er toch een beetje op voorbereiden.
Ik vertel nu nog steeds wat we gaan doen ect.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vertellen jullie je kindje wat er gebeurt? Empty Re: vertellen jullie je kindje wat er gebeurt?

Bericht  LMCurious wo 10 aug 2011 - 3:44

Ja, eerst over alles wat ik doe enzo om hem dat te leren. Maar merk nu ook dat Joris het prettig vind te weten waar hij aan toe is. Hij kan nu ook s ochtends wakker en worden en meteen vragen; wat gaan we vandaag doen? En met logeren/vakantie proberen we hem een beetje voor te bereiden, dat papa en mama even niet mee gaan naar opa en oma, maar dat hij een dag later weer thuis komt. En dat we ergens anders gaan slapen op vakantie. De vakantie voorpret is ook leuk om vast te delen. Joris heeft al besloten dat hij wel met het vliegtuig op vakantie wil. (gaan we dus niet doen Very Happy maar mensen om ons heen toevallig wel) Verder gaat hij wel mee naar zee, om zandkastelen te bouwen met papa (zoals in zijn boekje), boten te kijken, (want die varen op zee) en eendjes te zoeken (want die waren op onze laatste vakantie veel te zien, haha) Dus het is ook leuk om te merken wat hij ervan verwacht! En zo dus ook met andere dingen.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

vertellen jullie je kindje wat er gebeurt? Empty Re: vertellen jullie je kindje wat er gebeurt?

Bericht  pindaatje wo 10 aug 2011 - 3:45

Ik vertel mijn dochter ook altijd alles, en meestal ook waarom! Al vanaf kleins af aan, en ik merk dat ze dat prettig vind. Als iemand iets met haar gaat doen zonder te zeggen wat er gaat gebeuren, wordt ze vaak boos of verdrietig omdat ze het niet snapt.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vertellen jullie je kindje wat er gebeurt? Empty Re: vertellen jullie je kindje wat er gebeurt?

Bericht  ekjir@M wo 10 aug 2011 - 3:50

Ik praat ook altijd tegen J. Ik leg hem dan uit wat er gaat gebeuren en waarom. Het is hier eigenlijk vanzelf ontstaan weet niet waarom. Zo hebben we ook een heel liedje bij het wassen en slapen gaan zelf verzonnen en het gaat net nergens over volgens m´n vriend, die zit me af en toe aan te kijken of ik niet helemaal lekker ben Laughing

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vertellen jullie je kindje wat er gebeurt? Empty Re: vertellen jullie je kindje wat er gebeurt?

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 3:56

Het lijkt mij ook wel goed om te doen.. Maar laatst begon het wel een beetje te kriebelen bij een vrouw in de bus die echt constant op een piepig hoog toontje tegen haar zoontje van 8 maanden aan het vertellen was hoe of wat. (en dan bedoel ik ook echt constant :P )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vertellen jullie je kindje wat er gebeurt? Empty Re: vertellen jullie je kindje wat er gebeurt?

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 5:47

Mijn moeder deed dat wel altijd, anders werd ik schijnbaar nogal woest Wink.
Ooit moest ik 2 prikken halen, maar ik had een aantal kinderziektes al gehad, dus na lang praten had mijn moeder geregeld dat ik er maar 1 kreeg, want de 2e was niet meer nodig.
Ik ging toen door het lint omdat ik er maar 1 kreeg, mn moeder had het echt over 2 gehad..!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vertellen jullie je kindje wat er gebeurt? Empty Re: vertellen jullie je kindje wat er gebeurt?

Bericht  sheila123 wo 10 aug 2011 - 6:18

O ja vanaf dat ze geboren waren praat ik tegen ze! Dat schijnt in de loop der tijd ook goed te zijn voor de spraakontwikkeling omdat ze jou steeds horen praten. Anyway; ik doe het niet eens met een reden maar het gaat gewoon automatisch. Vind het juist raar als je niks tegen je baby zegt.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vertellen jullie je kindje wat er gebeurt? Empty Re: vertellen jullie je kindje wat er gebeurt?

Bericht  M@niek wo 10 aug 2011 - 9:17

Ik praat heel veel. Ook als we aan het winkelen zijn, het is eigenlijk zo ingeburgerd dat ik het weleens doe als ze er niet bij is Rolling Eyes
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vertellen jullie je kindje wat er gebeurt? Empty Re: vertellen jullie je kindje wat er gebeurt?

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 9:20

Tegen de oudste heb ik wel altijd alles verteld wat we gingen doen, daar kon ik de hele dag tegen praten en nu nog haha ... Bij de jongste kan ik dit niet doen vanwege haar communicatie verwerking (deze loopt trager dan bij 'normale' kinderen) tegen haar leg ik sommige dingen wel uit, andere weer niet. Als ik iets wel uitleg dan benadruk ik het heel letterlijk, kort en bondig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vertellen jullie je kindje wat er gebeurt? Empty Re: vertellen jullie je kindje wat er gebeurt?

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 19:52

Ja, ik leg veel uit. Bij ons is het heel duidelijk dat ze dan minder overstuur zijn als wanneer ik niets vertel en het maar laat gebeuren. En dan heb ik het met name over prikjes, bezoekjes ziekenhuis en dat soort dingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vertellen jullie je kindje wat er gebeurt? Empty Re: vertellen jullie je kindje wat er gebeurt?

Bericht  Printje wo 10 aug 2011 - 20:25

Ook ik praat vrijwel dehele dag tegen hem...geen wonder dat meneer hetzelfde doet inmiddels hahaha en over een woordenschat bezit waar je u tegen zegt...
Ik vertelde al vanaf dag 1 wat ik deed etc etc.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vertellen jullie je kindje wat er gebeurt? Empty Re: vertellen jullie je kindje wat er gebeurt?

Bericht  -Ieniemienie- wo 10 aug 2011 - 20:44

Liadan schreef:Ja dat doe ik ook altijd. Aan onze dochter leg ik alles uit en aan ons zoontje ook. Ik merk trouwens ook echt dat het bijv. helpt als ik aan mijn zoontje vertel dat hij uit bad gaat en ik hem af ga drogen. Als ik dat doe zonder iets te zeggen, raakt hij helemaal overstuur.
+1
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

vertellen jullie je kindje wat er gebeurt? Empty Re: vertellen jullie je kindje wat er gebeurt?

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 21:24

Ja ik praat wel veel tegen hem smile hij begrijpt ook al heel veel, als ik zeg we gaan zo naar buiten dan loopt hij al naar de gang enz smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vertellen jullie je kindje wat er gebeurt? Empty Re: vertellen jullie je kindje wat er gebeurt?

Bericht  Annie24 wo 10 aug 2011 - 23:45

Wij doen het ook, al vanaf het begin.

Toevallig was er pas geleden in dat programma met Derek Ogilvie (of hoe je dat schrijft angel ) een gezin waarvan het zoontje dwars was en dat kwam volgens Derek omdat de ouders nooit vertelden wat ze gingen doen. Toen ze dat wel gingen doen was het 'probleem' opgelost en ging hij ook weer nachten doorslapen en was een stuk rustiger enzo.

Ook al zijn kindjes nog klein, ze 'snappen' het echt wel wat je zegt.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vertellen jullie je kindje wat er gebeurt? Empty Re: vertellen jullie je kindje wat er gebeurt?

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 23:46

Ja, dat doe ik al vanaf het begin. Merk ook dat hij dat fijn vindt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vertellen jullie je kindje wat er gebeurt? Empty Re: vertellen jullie je kindje wat er gebeurt?

Bericht  kletskousje wo 10 aug 2011 - 23:56

Printje schreef:Ook ik praat vrijwel dehele dag tegen hem...geen wonder dat meneer hetzelfde doet inmiddels hahaha en over een woordenschat bezit waar je u tegen zegt...
Ik vertelde al vanaf dag 1 wat ik deed etc etc.

+1
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vertellen jullie je kindje wat er gebeurt? Empty Re: vertellen jullie je kindje wat er gebeurt?

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 9:04

Ik praat ook heel veel tegen mijn dochter vanaf de geboorte. Nu heeft ze de leeftijd bereikt dat ze nog meer terug praat smile. Ik praat ook tegen haar als ze achter op de fiets zit, soms krijg ik dan wel een gekke blik wanneer mensen haar niet zien zitten en denken dat ik in mezelf praat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vertellen jullie je kindje wat er gebeurt? Empty Re: vertellen jullie je kindje wat er gebeurt?

Bericht  Leah vr 12 aug 2011 - 21:31

Twellie schreef:Ik praat ook heel veel tegen mijn dochter vanaf de geboorte. Nu heeft ze de leeftijd bereikt dat ze nog meer terug praat smile. Ik praat ook tegen haar als ze achter op de fiets zit, soms krijg ik dan wel een gekke blik wanneer mensen haar niet zien zitten en denken dat ik in mezelf praat.

Hahaha...heel herkenbaar dit!
Leah
Leah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 59
Punten : 69
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vertellen jullie je kindje wat er gebeurt? Empty Re: vertellen jullie je kindje wat er gebeurt?

Bericht  Barbabella vr 12 aug 2011 - 21:32

Ja, alles wat ik doe of wat Levi gaat doen dat vertel ik. Ik heb ook alltijd gehoord dat dat heel goed is voor de spraakontwikkeling enzo.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vertellen jullie je kindje wat er gebeurt? Empty Re: vertellen jullie je kindje wat er gebeurt?

Bericht  snoezel vr 12 aug 2011 - 22:07

Haha, hier ook één die al tegen dr kindje praat sinds ze in de baarmoeder zat :P Ook praatte toen al veel tegen mijn buik en nu nog steeds tegen haar. Ook lees ik al vanaf dat ze geboren is s avonds voor het slapen gaan een verhaaltje voor. Hoeveel mensen me daar raar over hebben aangekeken, want verhaaltjes, dat snappen die babies toch helemaal niet..!!!?
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vertellen jullie je kindje wat er gebeurt? Empty Re: vertellen jullie je kindje wat er gebeurt?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum