Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Testament / voogden; bij overlijden ouders

+9
loesje
studiebol
Roodkapje
Mamsie
Coco
kwak
Parisienne
RiLiJu
PapillonRose
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Testament / voogden; bij overlijden ouders Empty Testament / voogden; bij overlijden ouders

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 9:09

- Hebben jullie dit goed geregeld, waarom wel/niet?

- Naar wie gaan de kids?

- Zijn de door jullie gewenste voogden op de hoogte?

- Is dit vastgelegd bij een notaris?

- Weet jij wat er gebeurd als je dit niet vastlegt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Testament / voogden; bij overlijden ouders Empty Re: Testament / voogden; bij overlijden ouders

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 9:12

Shoesdontlie schreef:- Hebben jullie dit goed geregeld, waarom wel/niet?

- Naar wie gaan de kids?

- Zijn de door jullie gewenste voogden op de hoogte?

- Is dit vastgelegd bij een notaris?

- Weet jij wat er gebeurd als je dit niet vastlegt?

Ja wij hebben dit goed geregeld, gewoon omdat we het goed geregeld wilden hebben Wink wij wilden ook absoluut niet dat de kinderen naar mijn schoonouders zouden gaan, de enige manier om dit 100% te voorkomen was het vast laten leggen. De kinderen gaan naar mijn ouders (zijn nog jong). Over een jaar of tien willen we het veranderen naar mijn broertjes (die zijn nu 21 en 18, te jong). Het is vastgelegd. En of ik weet wat er gebeurd... niet precies eigenlijk. Maar ik weet wel dat ze dan niet sowieso naar mijn ouders zouden gaan omdat die het dichtsbij staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Testament / voogden; bij overlijden ouders Empty Re: Testament / voogden; bij overlijden ouders

Bericht  PapillonRose di 17 jan 2012 - 9:13

Shoesdontlie schreef:- Hebben jullie dit goed geregeld, waarom wel/niet?
Ja, ik wil anderen er niet mee opzadelen en ik wil niet dat er dingen gebeuren waar ik niet achter zou staan.

- Naar wie gaan de kids?
Dat zet ik hier liever niet neer ivm eventuele meelezers, maar ik heb meerdere personen geregeld.

- Zijn de door jullie gewenste voogden op de hoogte?
Ja, die heb ik benaderd voordat ik het ging regelen.

- Is dit vastgelegd bij een notaris?
Ja, dit heb ik laten vastleggen bij een notaris.

- Weet jij wat er gebeurd als je dit niet vastlegt?
Dan heb je kans dat je kind/kinderen eerst in het systeem van jeugdzorg terecht komen voordat ze hopelijk alsnog bij familie/vrienden/iemand anders van jou keuze worden geplaatst. Als je pech hebt gebeurt dit pas na een tijdje, of wordt er een keuze gemaakt waar je het niet eens mee eens geweest zou zijn.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament / voogden; bij overlijden ouders Empty Re: Testament / voogden; bij overlijden ouders

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 9:22

Nog niet, maar we willen gaan vastleggen dat de kinderen dan naar mijn broer of een hele goede vriendin gaan. Met beiden is er kort over gesproken, maar nog niet uitgebreid genoeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Testament / voogden; bij overlijden ouders Empty Re: Testament / voogden; bij overlijden ouders

Bericht  RiLiJu di 17 jan 2012 - 9:30

Shoesdontlie schreef:- Hebben jullie dit goed geregeld, waarom wel/niet?
Nee, dit hebben wij (nog) niet geregeld. Eigenlijk geen reden voor, maar het blijft er elke keer bij. Nu maar weer bedacht dat we dit inderdaad binnenkort eens moeten gaan regelen.

- Naar wie gaan de kids? Ik denk naar mijn ouders. Zij zijn nog jong en hebben nog kinderen thuis wonen. Aan de andere kant vind ik het ook wel heel lastig. Eigenlijk is er niemand in onze omgeving die goed bij onze opvoedstijl aansluit. (We moeten dus maar gewoon in leven blijven, minimaal de komende 18 jaar;))

- Zijn de door jullie gewenste voogden op de hoogte?
NVT

- Is dit vastgelegd bij een notaris?
Nee, nog niet.

- Weet jij wat er gebeurd als je dit niet vastlegt?
Ja, dan komen de kinderen waarschijnlijk eerst onder een voogd van Jeugdzorg. Dan is het misschien vechten tussen verschillende mensen die ze willen hebben. En kan het tijden duren voor ze bij een bekende voor ons terecht komen, met de vraag of dit dan onze keus zal zijn.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament / voogden; bij overlijden ouders Empty Re: Testament / voogden; bij overlijden ouders

Bericht  Parisienne di 17 jan 2012 - 9:34

- Hebben jullie dit goed geregeld, waarom wel/niet?
Nee, we hebben dit nog niet vastgelegd. Dit omdat we daar nu even geen geld voor hebben.

- Naar wie gaan de kids?
Naar mijn vader en mijn stiefmoeder. Zij zijn nog relatief 'jong' (50 en 42), N. is daar al wekelijks en heeft daar een eigen kamer, zij kunnen het zich veroorloven minder te gaan werken om voor N. te zorgen, etc.

- Zijn de door jullie gewenste voogden op de hoogte?
Ja, evenals mijn moeder en stiefvader (die het geheel met onze keuze eens zijn)

- Is dit vastgelegd bij een notaris?
Nee

- Weet jij wat er gebeurd als je dit niet vastlegt?
Nee. Ik hoop dat onze wensen gerespecteerd worden door andere betrokkenen, hierbij heb ik het met name over de moeder van mijn vriend..
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament / voogden; bij overlijden ouders Empty Re: Testament / voogden; bij overlijden ouders

Bericht  kwak di 17 jan 2012 - 9:39

wij moeten nog naar de notaris maar stellen het uit doordat het best duur is en we dat op dit moment niet echt kunnen missen, z'n slecht excuus maar toch.

D. gaat naar mijn man zijn oudste broer, hij wordt de hoofdvoogd. Zijn vrouw wil ook met alle liefde van de wereld voor onze D. zorgen maar de notaris had geadviseerd om de hoofdvoogd een familielid te doen en niet zijn/haar man of vrouw ivm met het eventuele scheiden van hen als dat zou gebeuren.
dan zou D. weer in de ellende en onzekerheid zitten en moet er weer om D. "gevochten" worden.
mijn zwager en schoonzus weten hier van en zullen als het nodig is voor D. zorgen als hun eigen dochter als hoop ik dat het nooit nodig zal zijn.
nu nog snel naar de notaris.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament / voogden; bij overlijden ouders Empty Re: Testament / voogden; bij overlijden ouders

Bericht  PapillonRose di 17 jan 2012 - 9:45

Nog even een tip voor degenen die naar de notaris willen gaan, vergelijk even wat prijzen. Dat kan echt een hoop schelen! Ik kreeg die tip ook. Tussen de twee dichtsbijzijnde notarissen hier zat een verschil van ruim 100 euro voor dezelfde dienst :shock: Gelukkig wist ik dat op tijd en ben ik naar de goedkoopste gegaan.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament / voogden; bij overlijden ouders Empty Re: Testament / voogden; bij overlijden ouders

Bericht  Parisienne di 17 jan 2012 - 9:51

Hoe duur is het ongeveer om dit te laten regelen?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament / voogden; bij overlijden ouders Empty Re: Testament / voogden; bij overlijden ouders

Bericht  PapillonRose di 17 jan 2012 - 10:13

Als ik het me goed herinner was ik hier 180 euro kwijt. Dit was dan dacht ik voor twee dingen tegelijk (testament + voogdij). Geen idee of het nog goedkoper kan, maar zo dicht mogelijk bij huis was dit de goedkoopste notaris.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament / voogden; bij overlijden ouders Empty Re: Testament / voogden; bij overlijden ouders

Bericht  RiLiJu di 17 jan 2012 - 10:15

Pappilon: Als het te persoonlijk is hoef je natuurlijk geen antwoord te geven, maar jij en de vader van je dochter zijn niet meer samen toch? is het dan niet zo dat zij 'gewoon' naar haar vader gaat, zodra jou iets zou overkomen?
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament / voogden; bij overlijden ouders Empty Re: Testament / voogden; bij overlijden ouders

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 10:21

Wij waren 300 euro kwijt voor twee testamenten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Testament / voogden; bij overlijden ouders Empty Re: Testament / voogden; bij overlijden ouders

Bericht  PapillonRose di 17 jan 2012 - 10:25

RiLiJu: Je hebt gelijk, ik ben niet meer samen met de vader van A. En de voogdij heb ik geregeld op het moment dat ik geen contact meer met hem had. Dus in eerste instantie zou ze niet naar hem gaan. Nu is het contact weer hersteld en zou ze wel naar hem gaan, of naar de personen die ik al had aangewezen in het geval dat hij niet wil/kan of dat ons beiden iets zou overkomen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament / voogden; bij overlijden ouders Empty Re: Testament / voogden; bij overlijden ouders

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 10:29

Nee, nog niet geregeld. Ik weet eerlijk gezegd ook niet naar wie mijn kinderen toe zouden moeten..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Testament / voogden; bij overlijden ouders Empty Re: Testament / voogden; bij overlijden ouders

Bericht  Coco di 17 jan 2012 - 10:43

Jolicious schreef:Nee, nog niet geregeld. Ik weet eerlijk gezegd ook niet naar wie mijn kinderen toe zouden moeten..



+1.
Bij mijn schoonfamilie ben ik bang dat ze te streng islamitisch worden gehouden. Bij mijn kant van de familie weer bang dat ze te weinig van hun (gedeeltelijke) afkomst mee krijgen en zouden ze naar de andere kant van het land moeten, maakt nu niet uit, maar vanaf de basisschool wel.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament / voogden; bij overlijden ouders Empty Re: Testament / voogden; bij overlijden ouders

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 11:01

Hier staat bij de notaris vast dat mijn ouders de zorg op zich nemen en wanneer dit niet meer kan door bijv. gezondheid dat wij hun het vertrouwen geven om een goede keuze te maken mbt onze kids

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Testament / voogden; bij overlijden ouders Empty Re: Testament / voogden; bij overlijden ouders

Bericht  Mamsie di 17 jan 2012 - 11:04

- Hebben jullie dit goed geregeld, waarom wel/niet? ja, we vinden het belangrijk dat dat vast staat en zo iedereen weet waar ze aan toe zijn.

- Naar wie gaan de kids? mijn zus

- Zijn de door jullie gewenste voogden op de hoogte? Ja natuurlijk

- Is dit vastgelegd bij een notaris? Ja

- Weet jij wat er gebeurd als je dit niet vastlegt? Ik meen dat dan de (kinder) rechter bepaalt
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament / voogden; bij overlijden ouders Empty Re: Testament / voogden; bij overlijden ouders

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 11:23

- Hebben jullie dit goed geregeld, waarom wel/niet? Ja in testament

- Naar wie gaan de kids? Nu staat er in naar mijn moeder maar er wordt vooral ook iemand uitgesloten hierin. Ik wil het gaan veranderen in mijn zus.

- Zijn de door jullie gewenste voogden op de hoogte? Uiteraard.

- Is dit vastgelegd bij een notaris? Ja.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Testament / voogden; bij overlijden ouders Empty Re: Testament / voogden; bij overlijden ouders

Bericht  Roodkapje di 17 jan 2012 - 18:37

- Hebben jullie dit goed geregeld, waarom wel/niet? Officieel nog niet, omdat wij eerst ons GP wilde doen en daarna onze testamenten wilden opstellen.. Gp is geweest maar van een afspraak verder hierover is het nog niet gekomen ivm drukte verhuizing

- Naar wie gaan de kids? Ik hoop naar mijn zussen en absoluut niet mijn schoonfamilie.. Ik las dat je ook mensen kon uitsluiten bij iemand, toch??

- Zijn de door jullie gewenste voogden op de hoogte? Mijn zusjes heb ik er al wel eens wat over gevraagd, maar zal ik nog eens over moeten doen. Willen / kunnen zij niet kies ik voor mijn ouders.

- Is dit vastgelegd bij een notaris? Dat gaan we wel doen.

- Weet jij wat er gebeurd als je dit niet vastlegt? Ruzie om de kinderen met mijn schoonmoeder gok ik. Die is van mening dat ze de beste oma van de wereld is alleen vergeet ze soms babytjes van 10 weken oud eten te geven in de nacht smile En dan maar afvragen waarom ze huilt :P Dus no way dat mijn kind daar heen gaat:)
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament / voogden; bij overlijden ouders Empty Re: Testament / voogden; bij overlijden ouders

Bericht  studiebol di 17 jan 2012 - 20:45

Ik heb een afspraak gemaakt voor in Februari(dan heeft mijn vriend vakantie, dus daarom dan pas) we gaan dan vast laten leggen dat ze absoluut niet naar mijn schoonouders mogen. Ik wil dat absoluut niet hebben en ik wil ook niet dat mijn familie ruzie moet maken met mijn schoonfamilie om de kids dus dan maar vast leggen.

Ik denk dat we laten vast leggen dat ze naar mijn ouders gaan en dat als mijn ouders te oud zijn zij een goede plek voor de meisjes zoeken.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament / voogden; bij overlijden ouders Empty Re: Testament / voogden; bij overlijden ouders

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 20:49

Wij hebben mijn schoonouders niet letterlijk uitgesloten, dat kon wel. Maar drie jaar geleden was de situatie nog niet zo slecht dat ik dat zou doen. Nu zou ook de helft van ons bezit naar ze toegaan als we zouden overlijden (ook de kinderen dan). We hebben verder niks dus dat maakt nu niet uit. Maar als de situatie blijft zoals ie blijft gaan we ze wel expliciet uit laten sluiten als we het gaan aanpassen, en ook dat ze niks zouden krijgen van ons toekomstige vermogen. Als mijn ouders nu allebei weg zouden vallen voordat ik mijn broertjes geschikt vind om ze als voogd aan te wijzen zouden de kinderen naar mijn oom en tante gaan (zou ik dat vast laten leggen dus).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Testament / voogden; bij overlijden ouders Empty Re: Testament / voogden; bij overlijden ouders

Bericht  studiebol di 17 jan 2012 - 20:55

Wij hebben toen we onze testamenten gingen afsluiten ook niemand bij voorbaat al uitgesloten(ook al waren er toen nog geen kinderen) gezien de situatie hoe die nu is.. en hoe die eigenlijk de afgelopen weken verslechterd is en ik inschat dat het niet beter gaat worden wil ik mijn schoonouders uitsluiten vandaar dat ik een afspraak heb gemaakt..Plus dat ik echt vind dat mijn schoonmoeder een heel naar karakter heeft en ik me serieus afvraag of zij geen psychische problemen heeft, wil ik absoluut niet dat zij eventueel ooit mijn kinderen gaat opvoeden.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament / voogden; bij overlijden ouders Empty Re: Testament / voogden; bij overlijden ouders

Bericht  loesje di 17 jan 2012 - 21:23

Hebben jullie dit goed geregeld, waarom wel/niet?
we vinden dit heel belangrijk

- Naar wie gaan de kids? naar mijn broer en zijn vrouw

- Zijn de door jullie gewenste voogden op de hoogte? ja

- Is dit vastgelegd bij een notaris? dat gaan we binnenkort doen

- Weet jij wat er gebeurd als je dit niet vastlegt? Dan heb je kans dat je kind/kinderen eerst in het systeem van jeugdzorg
terecht komen voordat ze hopelijk alsnog bij familie/vrienden/iemand
anders van jou keuze worden geplaatst. Als je pech hebt gebeurt dit pas
na een tijdje, of wordt er een keuze gemaakt waar je het niet eens mee
eens geweest zou zijn.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament / voogden; bij overlijden ouders Empty Re: Testament / voogden; bij overlijden ouders

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 21:25

Ik heb hier nog een vraag over.. Wij hebben nog niets vast laten leggen bij de notaris, al heb ik wel meerdere notariskantoors benaderd voor een prijsopgaaf. Maar als wij nu besluiten om een testament- en voogdij verklaring laten vast leggen voor onze zoon, geldt die dan ook automatisch voor ons 2e kindje? Of moet ik zodra dit kindje er is, alsnog een nieuwe laten vastleggen? Iemand die dat weet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Testament / voogden; bij overlijden ouders Empty Re: Testament / voogden; bij overlijden ouders

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 21:34

Nera, dat geldt voor alle kinderen dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Testament / voogden; bij overlijden ouders Empty Re: Testament / voogden; bij overlijden ouders

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum