Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal?

+9
Mida4you
Darius
sheila123
Teddyaapje
Susan
Flip Fluitketel
juffie001
duckie
Liadan
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal? Empty Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 6:24

Ik zit eraan te denken om er één te kopen omdat bij Ciske de bv niet voldoende op gang kwam.
Hadden jullie er één of vertrouwden jullie er gewoon op dat het voldoende was wat jullie baby dronk?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal? Empty Re: Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 6:25

Mijn advies: Doe het niet.
Je maakt jezelf echt helemaal gek daarmee.
Probeer vertrouwen te hebben in jezelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal? Empty Re: Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal?

Bericht  Liadan zo 16 jan 2011 - 6:30

Nee die hadden wij niet. Ik vertrouwde erop dat ze genoeg binnen kreeg, ze groeide goed, ze plaste goed en ze was tevreden.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal? Empty Re: Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 6:41

PrinsesBo schreef:Mijn advies: Doe het niet.
Je maakt jezelf echt helemaal gek daarmee.
Probeer vertrouwen te hebben in jezelf.

Ja, daar ben ik dus ook bang voor maar het is al een keer mislukt (wel in een ziekenhuissituatie) dus vertrouwen op mijn lichaam kan ik niet echt..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal? Empty Re: Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal?

Bericht  duckie zo 16 jan 2011 - 6:41

ik heb er ook geen 1, in de kraamweek is ze wel elke week gewogen. ik denk ook dat ik me zelf er alleen maar gek mee zou maken als ik haar elke keer zou wegen
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal? Empty Re: Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 6:43

Ik persoonlijk zou er niet aan beginnen.
Bij de oudste moesten we in het zkh ook steeds wegen, maar ik vond het niets. Werd er alleen maar onzekerder van en was blij dat we er mee mochten stoppen.
Mocht je echt willen weten of hij goed groeit, zou ik eerder ervoor kiezen om hem 1x per week te laten wegen op het cb ipv elke voeding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal? Empty Re: Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 6:46

Ja, maar hoe weet ik dan of de baby uberhaubt iets binnen krijgt?
Ik ken ook iemand die met haar baby in het ziekehuis lag en daar vergaten ze dus te wegen en die baby heeft dus 4 dagen niets gedronken. Daar kwamen ze pas achter toen ze begon te "fladderen".

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal? Empty Re: Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal?

Bericht  Liadan zo 16 jan 2011 - 6:50

Ik hoorde Yara slikken en ik wist dus in die eerste dagen dat ze wat binnen kreeg. Verder had ze plasluiers en veel poepluiers. De eerste week weegt de kraamhulp ook regelmatig en ik zou er als je onzeker bent daarna er ook voor kiezen om 1 keer in de week naar het inloopspreekuur van het CB te gaan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal? Empty Re: Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 6:52

1 keer per week naar het cb gaan doe ik sowieso wel de eerste tijd.
Hmm, ik ga er nog even over nadenken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal? Empty Re: Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal?

Bericht  juffie001 zo 16 jan 2011 - 6:55

wij moesten ons zoontje voor en na elke voeding wegen omdat hij te vroeg geboren was. (en eigenlijk iets te snel mee naar huis gegaan is zie ik achteraf in)
Ik heb hem geleend van het consultatiebureau.

ik was er toch wel blij mee want elke keer als ik dacht dat hij aardig wat binnen had gekregen bleek hij maar 10 gram zwaarder te zijn, en hij viel zelf steeds in slaap dus van hem kon ik nog niet zo heel goed vanuit gaan.. de borstvoeding was eigenlijk te vermoeiend voor hem in het begin
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal? Empty Re: Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal?

Bericht  Flip Fluitketel zo 16 jan 2011 - 7:02

Ik had ook geen weegschaal. In de kraamweek is ze regelmatig gewogen, alleen in een paar dagen was ze op 3weegschalen gewogen namelijk bij kraamhulp, de VK en bij het CB thuisbezoek. Alle 3 de keren gaven ze een afwijkend geicht aan. Dat maakte me wel erg onzeker, mede omdat elke weegschaal steeds een lager gewicht aangaf en ze uiteindelijk flink was afgevallen. Het CB bood aan om ons een weegschaal te leen geven om het gewicht bij te houden, maar ik zou dan nog mee obsessief bezig zijn met het gewicht van mijn dochter. En ben wekelijks na het inloopspreekuur gegaan.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal? Empty Re: Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal?

Bericht  Susan zo 16 jan 2011 - 7:06

Toen de kraamverzorgster wegging was Yrsa nog niet terug op haar geboortegewicht, dus toen hebben we er bij de zorgwinkel eentje gehuurd voor een weekje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal? Empty Re: Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal?

Bericht  Teddyaapje zo 16 jan 2011 - 7:18

Hey,

Ik geef ook bv en T. is 6 dgn na zn geboorte opgenomen in het zh omdat hij te weinig dronk. Op dag 4 bleek hij best veel te zijn afgevallen en zijn we hem gaan wegen voor en na een voeding (de weegschaal hadden we gehuurd bij de thuiszorgwinkel, die is de eerste week gratis). Hij bleek maar 30cc te drinken terwijl hij 60 moest hebben. Met kolven kreeg ik al 100 tot 120cc per borst dus dat was niet het probleem.

In het ziekenhuis heeft hij met een maagsonde de voeding bij gekregen die hij zelf niet dronk en na een paar dagen kwamen ze erachter dat hij een verhoogde ontstekingswaarde had in zn bloed. Gelukkig knapte hij vanzelf op en hoefde hij hier geen anti-biotica voor. Waarschijnlijk heeft hij iets van een griepje gehad. Toen hij beter was dronk hij ook weer goed en zelfs meer dan wat hij binnen móest krijgen. Hij heeft een goede inhaalslag gemaakt en zit weer op de goede lijn.

We hebben voor de zekerheid de weegschaal nog een week aan huis gehouden om er zeker van te zijn dat hij genoeg dronk. Na die week had ik er weer vertrouwen in en hebben we hem terug gebracht.

Bij een evt. volgend kindje denk ik dat ik het wel weer ga doen in het begin met wegen, gewoon om mezelf gerust te stellen. Doe waar je jezelf goed bij voelt!

xx teddy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal? Empty Re: Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 7:22

Liadan schreef:Nee die hadden wij niet. Ik vertrouwde erop dat ze genoeg binnen kreeg, ze groeide goed, ze plaste goed en ze was tevreden.
Hier hetzelfde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal? Empty Re: Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal?

Bericht  sheila123 zo 16 jan 2011 - 7:28

Twixx schreef:
Liadan schreef:Nee die hadden wij niet. Ik vertrouwde erop dat ze genoeg binnen kreeg, ze groeide goed, ze plaste goed en ze was tevreden.
Hier hetzelfde.
+1
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal? Empty Re: Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 7:30

Ik zie nu trouwens idd dat ik hem ook kan huren bij de borstvoedingwinkel hier in de buurt. Misschien dat ik dat dan doe voor de eerste dagen, gewoon om te weten of het dit keer wel goed op gang komt.

Hadden jullie eigenlijk ook al flesvoeding in huis? Of vertrouwden jullie erop dat het gewoon ging lukken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal? Empty Re: Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal?

Bericht  Teddyaapje zo 16 jan 2011 - 7:34

Wij hadden van de verloskundige een pak frisohypoallergene voeding gekregen (proefverpakking) voor de zekerheid, maar dat was niet nodig. Wij hebben trouwens na de bevalling 2 dagen in het ziekenhuis gelegen dus daar was voldoende kunstvoeding aanwezig mocht het nodig zijn.

Voor je eigen gemoedsrust kun je misschien wat in huis halen. Zoals ik net al zei, doe waar jij je goed bij voelt, dat is het belangrijkste!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal? Empty Re: Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal?

Bericht  Liadan zo 16 jan 2011 - 7:42

Ik had geen flesvoeding in huis, ik vertrouwde erop dat het ging lukken. Nu haal ik ook weer geen flesvoeding in huis.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal? Empty Re: Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal?

Bericht  Darius zo 16 jan 2011 - 7:43

Wij mochten die van de kraamverzorgster nog een weekje lenen, ze was na ons toch een week vrij. Ik heb hem maar een paar keer gebruikt, ik hoorde hem na een paar dagen ook slikken tijdens de borstvoeding dus ik wist dat hij wat binnen kreeg.

Als ik jou was, zou ik hem ook 1 of 2 weekjes huren.

Ik vind trouwens ook dat je wel 'gek' gemaakt wordt met het wegen. Pas na de kraamweek kreeg ik bezoek van de wijkverpleegkundige die het maar raar vond dat ik L niet op de weegschaal wilde leggen. Zelfs na twee keer uitleggen dat hij en nu net sliep en we dus nog zelf een weegschaal hadden heeft ze zich er maar morrend bij neer gelegd. Wat een mens zeg, als ik nog aan dat hele gesprek terugdenk, maar dat terzijde.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal? Empty Re: Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 7:57

Ik had er geen. Nu weet ik ook wel zeker dat hij genoeg binnen kreeg, hij huilde eigenlijk nooit. Wel is hij altijd aan de te lichte kant geweest, maar als ik het niet vertrouwde, ging ik even langs het cb om extra te wegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal? Empty Re: Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 8:00

Sunprincess schreef:Ik zie nu trouwens idd dat ik hem ook kan huren bij de borstvoedingwinkel hier in de buurt. Misschien dat ik dat dan doe voor de eerste dagen, gewoon om te weten of het dit keer wel goed op gang komt.

Hadden jullie eigenlijk ook al flesvoeding in huis? Of vertrouwden jullie erop dat het gewoon ging lukken?

Wij hadden ook geen flesvoeding in huis. Mocht er echt nood aan de man zijn, dan is er altijd wel ergens een apotheek open. Ik wilde geen voeding in huis, omdat ik dan eerder geneigd zou zijn om alsnog de fles te pakken. Ook deze keer halen we niks in huis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal? Empty Re: Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 8:28

Ook ik had geen flesvoeding in huis. Ging er helemaal vanuit dat het gewoon zou lukken en ach, anders is het zo gehaald.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal? Empty Re: Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal?

Bericht  Mida4you zo 16 jan 2011 - 9:21

Je maakt jezelf gek denk ik als je er 1 koopt. Dan ga je teveel wegen. Ik had precies dezelfde twijfels toen onze kleine ook in het begin bijna 10% was afgevallen maar ik ben elke week naar de vrije inloop geweest op het CB. Dat is echt beter.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal? Empty Re: Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal?

Bericht  Tazz zo 16 jan 2011 - 9:29

Liadan schreef:Ik hoorde Yara slikken en ik wist dus in die eerste dagen dat ze wat binnen kreeg. Verder had ze plasluiers en veel poepluiers. De eerste week weegt de kraamhulp ook regelmatig en ik zou er als je onzeker bent daarna er ook voor kiezen om 1 keer in de week naar het inloopspreekuur van het CB te gaan.

Helemaal mee eens. Ik denk dat je jezelf nu al een beetje gek loopt te maken. Met de juiste hulp komt het vast wel goed, en die krijg je wel als je van te voren aangeeft dat je BV wilt geven.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal? Empty Re: Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal?

Bericht  Teddyaapje zo 16 jan 2011 - 10:21

_MamaRosa_ schreef:Ik had er geen. Nu weet ik ook wel zeker dat hij genoeg binnen kreeg, hij huilde eigenlijk nooit. Wel is hij altijd aan de te lichte kant geweest, maar als ik het niet vertrouwde, ging ik even langs het cb om extra te wegen.

T. huilde ook nooit, hij was ziek en had daardoor geen eetlust en dronk dus te weinig waardoor hij veel te veel afviel. Doordat we hem op een gegeven moment zijn gaan wegen voor en na de voeding kwamen we erachter dat hij te weinig binnenkreeg. Het niet huilen is dus geen garantie dat het goed zit.

@ Liadan: Ik hoorde T ook goed slikken als hij dronk dus ook dat is geen garantie.

Ik denk dat als er niks is mis gegaan bij eerdere kindjes dat je je ook niet druk maakt en dat jullie mischien denken dat "wij" ons alleen maar gek maken, maar als het al een keer eerder mis is gegaan (ik weet niet wat bij TO de reden was?) dan kan zo'n weegschaal juist rust bieden denk ik.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal? Empty Re: Voor de bv mama's: Hadden jullie een babyweegschaal?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum