Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

+32
Joli86
bolus26
xxDila
Lynn_
NoorA
Caresses
Susan
loura
Mari
SoGood
Verona
ekiaam87
Flinder
Dennenappel
Zwerver
Highway
Kamperseboekenwurm
Sarah1985
Phileine
Oasis
Ella
Arwyn
Inge
lieke89
smooch
nina
RYW
Zonnetje
Caroow
Zwoesj
Zora
Lejow
36 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 3 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  SoGood ma 17 jan 2011 - 1:13

Jolie schreef:
Sogood schreef:Ik vind het heel moeilijk, ik ben bij mijn vriend ingetrokken, dus hij betaalt de gehele hypotheek. Die zou ik nooit kunnen betalen, ik werk (volledig tegen mijn zin in) maar part-time. Wij hebben ook nog helemaal niks vast gelegd dus doen eigenlijk maar wat. Het verloopt niet helemaal eerlijk dus daar baal ik wel van. Ik wil gewoon mijn droombaan vinden en een ander huis kopen met hem!

Dat wil ik in de toekomst ook. Ach, ja als je het zo een paar jaartjes overbrugt is het op een heel mensenleven ook niet heel erg. Ik zit in dezelfde situatie als jij.

Ik zag idd dat jij in dezelfde situatie zit als ik.. Het is ook niet zo heel erg allemaal maar ik ben al bijna 2 jaar op zoek naar mijn droombaan en dat lukt gewoon niet en al helemaal niet fulltime. Soms voel ik me afhankelijk van hem en dat wil ik niet. Hij vindt het allemaal niet zo'n probleem gelukkig en weet zeker dat het goed komt. Gisteren was ik het even helemaal beu aangezien ik jaren hard gestudeerd heb (inclusief studieschuld) en nu kan ik niks met mijn opleiding. Het komt ook goed, maar ik wil zo graag verder.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 3 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  loura ma 17 jan 2011 - 1:19

Mijn vriend is een stukje jonger dan ik en hij studeert nog. Ik werk dus ik betaal meer. Later als hij klaar is verdelen we het naar de inkomsten. We doen er niet al te moeilijk over smile
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 3 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 1:23

Sogood schreef:
Jolie schreef:
Sogood schreef:Ik vind het heel moeilijk, ik ben bij mijn vriend ingetrokken, dus hij betaalt de gehele hypotheek. Die zou ik nooit kunnen betalen, ik werk (volledig tegen mijn zin in) maar part-time. Wij hebben ook nog helemaal niks vast gelegd dus doen eigenlijk maar wat. Het verloopt niet helemaal eerlijk dus daar baal ik wel van. Ik wil gewoon mijn droombaan vinden en een ander huis kopen met hem!

Dat wil ik in de toekomst ook. Ach, ja als je het zo een paar jaartjes overbrugt is het op een heel mensenleven ook niet heel erg. Ik zit in dezelfde situatie als jij.

Ik zag idd dat jij in dezelfde situatie zit als ik.. Het is ook niet zo heel erg allemaal maar ik ben al bijna 2 jaar op zoek naar mijn droombaan en dat lukt gewoon niet en al helemaal niet fulltime. Soms voel ik me afhankelijk van hem en dat wil ik niet. Hij vindt het allemaal niet zo'n probleem gelukkig en weet zeker dat het goed komt. Gisteren was ik het even helemaal beu aangezien ik jaren hard gestudeerd heb (inclusief studieschuld) en nu kan ik niks met mijn opleiding. Het komt ook goed, maar ik wil zo graag verder.

Ik begrijp je helemaal. Ik heb gelukkig wel een hele leuke en uitdagende baan, maar ik werk niet fulltime, omdat ik studeer. Ik vind studeren best leuk, maar eigenlijk is het een tweede keuze. Ik had eigenlijk liever iets gedaan met de studie waar ik zo gepassioneerd voor ben gegaan. Daar zou ik dan ook echt voltijd mee aan de slag willen. Ik kan hier niets vinden, dus ben ik me maar gaan omscholen. Ik wil vertrouwen en geduld hebben, dat ik weer net zo gepassioneerd kan werken als tijdens mijn studie. Al vraag ik me soms af of ik van een baan niet minder moet gaan verwachten. Maar ja, als ik naar mijn vriend kijk, hij verwezenlijkt zijn dromen wel in zijn werk. Het kan dus wel. Nou, ja wat ik in ieder geval wilde zeggen is dat ik het heel rot voor je vind en dat ik hoop dat je toch je droombaan nog vindt en dat de ervaringen die je nu hebt opgedaan je toch inzicht en wijsheid hebben gebracht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 3 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 1:30

RYW schreef:
Trisha schreef:
CKC schreef:We werken beide fulltime.
We krijgen al het geld op 1 rekening. Of nahja, alles komt binnen op zijn zakelijke rekening voor hem. Hiervan geeft hij zichzelf 'salaris' die dan op de rekening binnenkomt waar ook mijn salaris opgestort wordt. Vervolgens gaat een deel hiervan naar de vaste lasten rekening. Dan een deel naar de spaarrekening en we krijgen beide nog hetzelfde bedrag gestort op onze prive rekeningen. Hiervan kopen we wat we van willen kopen! Betalen we ook de bioscoop en etentjes van.

Dus... Incl de zakelijke rekening hebben jullie .. 6 rekeningen? confused

Very Happy


Nee, we hebben er wel 8

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 3 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 1:38

Serieus! Waarom! Wat voor portemonnee heb je wel niet dat al die pasjes erin passen! Wauw..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 3 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Susan ma 17 jan 2011 - 1:41

Van een spaarrekening heb je alvast geen pasje nodig en van elkaars privérekeningen hebben ze misschien ook geen pasjes.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 3 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Caresses ma 17 jan 2011 - 1:42

Hij werkt en ik studeer.
Hij heeft het huis gekocht dus betaalt hij de hypotheek en al het andere wat bij een huis hoort (gas/water etc..)
Ik betaal de meeste boodschappen (en doe bijna alles in het huishouden) en betaal nog een x bedrag als bijdrage voor de hypotheek.
We hebben geen gezamenlijke rekening. Hij wil dat wel, maar ik niet omdat het dan 'voelt' of ik verantwoording af moet leggen wanneer ik nutteloze dingen koop en nu is het geld van mij en heeft hij niks te zeggen over waar ik het aan uitgeef.


Laatst aangepast door Caresses op di 18 jan 2011 - 22:23; in totaal 1 keer bewerkt

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 3 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 1:44

Susan schreef:Van een spaarrekening heb je alvast geen pasje nodig en van elkaars privérekeningen hebben ze misschien ook geen pasjes.
Precies. Wij gooien in feite ook alles op 1 hoop en toch hebben we zes rekeningen. Maar ik heb maar twee pinpassen, één van de gezamenlijke en één van mijn persoonlijke betaalrekening.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 3 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 1:58

Wij hebben ook alles op 1 hoop.

We hebben 2 spaar rekeningen. 1 voor het echte sparen (i.v.m. huis willen kopen) en van de andere sparen we voor leuke dingen.(nieuwe tv enz.)

Ook hebben wij onze eigen rekeningen nog daar storten we per maand ook een bedrag op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 3 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 2:18

Wij gaan nu officieel samenwonen en we gaan het waarschijnlijk zo doen: We hebben allebei onze eigen rekening + spaarrekening. Nu ga ik waarschijnlijk alles betalen omdat ik elke maand betaald krijg en mijn vriend elke 4 weken dus die krijgt heel onregelmatig betaald. Hij maakt dan gewoon de helft van het geld over wat ik aan vaste lasten heb betaald.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 3 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 5:35

Bij ons komt alles gewoon op één rekening, overzichtelijk en gemakkelijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 3 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  NoorA di 18 jan 2011 - 5:05

freakielief schreef:
Susan schreef:Van een spaarrekening heb je alvast geen pasje nodig en van elkaars privérekeningen hebben ze misschien ook geen pasjes.
Precies. Wij gooien in feite ook alles op 1 hoop en toch hebben we zes rekeningen. Maar ik heb maar twee pinpassen, één van de gezamenlijke en één van mijn persoonlijke betaalrekening.

Hier hetzelfde inderdaad. 1 "vaste lastenrekening" (daar zit nog een spaarrekening aanvast), dan de 'vrij-te-besteden/boodschappenrekening" (plus onvoorziene post/spaar) en dan nog een rekening voor extraatjes en onze 'echte' spaar (waar we maandelijks geld opstorten. Dat maakt zes haha. Vind het juist wel fijn. Maar ik ben ook echt een potjesmens, heb voor alles een apart potje:P.

En wij doen alles op 1 hoop hier. Vanaf de dag dat we gaan samenwonen is alles van ons samen.
NoorA
NoorA
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 158
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 3 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Lynn_ di 18 jan 2011 - 6:13

Wij hebben een gezamelijk rekening. Hier storten we per maand hetzelfde bedrag op (we verdienen nagenoeg hetzelfde). Daarnaast hebben we allebei onze eigen lopende en spaarrekening. Werkt prima zo. Als er teveel op de gezamenlijke rekening staat is dat voor ons een leuk extraatje.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 3 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  xxDila di 18 jan 2011 - 7:23

Wij wonen bijna twee jaar samen & hij betaald vanaf die tijd eigenlijk alles. Ik zit nog op school en hij werkt full-time. Ik betaal van mijn loon alleen alle boodschappen, maar hier heb ik ook wel eens te weinig voor en dan legt hij bij.
Voor de rest betalen mijn ouders mijn zorgverzekering, zij krijgen van mij weer elke maand teruggave. Zodra ik van school ben en een baan heb ga ik dit zelf betalen alleen blijft de teruggave bij mijn ouders voor het af betalen van mijn rijbewijs. (deze hebben zij voorgeschoten)
Ik heb een auto en betaalde voorheen de verzekering zelf(auto stond wel op ouders naam, was goedkoper!), ik heb nu een nieuwe auto van hem gekregen die een stuk duurder is in verzekering en wegenbelasting. Hij betaald hiervan nu de verzekering&wegenbelasting, ik betaal alleen de benzine.
Ik ben nu bijna klaar met mijn opleiding en als ik dan een baan heb gaan we eerst kijken wat ik verdien, dan gaan we de dingen delen. We willen het zo delen dat ieder eenzelfde percentage op zijn eigen rekening houdt, een gezamenlijke rekening waar de rest op gaat en hiervan alles betalen en een vast bedrag voor beiden wat naar onze spaarrekening gaat.
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 3 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  bolus26 di 18 jan 2011 - 7:37

Zwoesj schreef:Wij houden ieder een x bedrag per maand op onze eigen rekening (bedrag is voor beiden hetzelfde) en de rest gaat naar de gezamenlijke rekening. Zo heeft ieder prive ook nog even veel te besteden en kan er gespaard worden voor dingen die je echt zelf hebben wil.

zo doen wij het ook
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 3 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 8:10

Wij betalen beiden naar ratio. Ik 1/3 en hij 2/3. Hij verdiend ook een stuk meer dan ik ..
Hebben een gezamelijke rekening waar alle vaste lasten vanaf gaan.

Zelf hebben we ook een rekening en hier sparen we van en doen zelf leuke dingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 3 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Joli86 di 18 jan 2011 - 9:03

Alles komt op 1 rekening binnen... en alles gaat er helaas weer net zo snel er door heen.
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 3 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 9:04

Bij ons gaat alles op één grote hoop. Alle inkomsten komen op één rekening binnen en alle kosten worden van één rekening betaald. Samen hebben we ook één spaarrekening.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 3 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  SoGood di 18 jan 2011 - 9:50

Jolie schreef:
Sogood schreef:
Jolie schreef:
Sogood schreef:Ik vind het heel moeilijk, ik ben bij mijn vriend ingetrokken, dus hij betaalt de gehele hypotheek. Die zou ik nooit kunnen betalen, ik werk (volledig tegen mijn zin in) maar part-time. Wij hebben ook nog helemaal niks vast gelegd dus doen eigenlijk maar wat. Het verloopt niet helemaal eerlijk dus daar baal ik wel van. Ik wil gewoon mijn droombaan vinden en een ander huis kopen met hem!

Dat wil ik in de toekomst ook. Ach, ja als je het zo een paar jaartjes overbrugt is het op een heel mensenleven ook niet heel erg. Ik zit in dezelfde situatie als jij.

Ik zag idd dat jij in dezelfde situatie zit als ik.. Het is ook niet zo heel erg allemaal maar ik ben al bijna 2 jaar op zoek naar mijn droombaan en dat lukt gewoon niet en al helemaal niet fulltime. Soms voel ik me afhankelijk van hem en dat wil ik niet. Hij vindt het allemaal niet zo'n probleem gelukkig en weet zeker dat het goed komt. Gisteren was ik het even helemaal beu aangezien ik jaren hard gestudeerd heb (inclusief studieschuld) en nu kan ik niks met mijn opleiding. Het komt ook goed, maar ik wil zo graag verder.

Ik begrijp je helemaal. Ik heb gelukkig wel een hele leuke en uitdagende baan, maar ik werk niet fulltime, omdat ik studeer. Ik vind studeren best leuk, maar eigenlijk is het een tweede keuze. Ik had eigenlijk liever iets gedaan met de studie waar ik zo gepassioneerd voor ben gegaan. Daar zou ik dan ook echt voltijd mee aan de slag willen. Ik kan hier niets vinden, dus ben ik me maar gaan omscholen. Ik wil vertrouwen en geduld hebben, dat ik weer net zo gepassioneerd kan werken als tijdens mijn studie. Al vraag ik me soms af of ik van een baan niet minder moet gaan verwachten. Maar ja, als ik naar mijn vriend kijk, hij verwezenlijkt zijn dromen wel in zijn werk. Het kan dus wel. Nou, ja wat ik in ieder geval wilde zeggen is dat ik het heel rot voor je vind en dat ik hoop dat je toch je droombaan nog vindt en dat de ervaringen die je nu hebt opgedaan je toch inzicht en wijsheid hebben gebracht.

Dankjewel, dat hoop ik voor jou ook. De ervaringen die ik op heb gedaan zijn inderdaad al erg leerzaam geweest, en dan voornamelijk voor mij als persoon. Na een 'mislukte' studie (nou ja, ik heb heb hem wel afmaakt) was ik zo blij dat ik eigenlijk DE studie had gevonden. Ik was ook heel gepassioneerd en heb deze studie al binnen 2.5 jaar af kunnen ronden en ik wilde daarna niets liever dan meteen aan de slag..

Ik wens je veel succes met je studie en met je huidige baan. Ik hoop dat je snel weer net zo gepassioneerd kan werken als tijdens je studie. Oja, je verwachtingen verleggen dat herken ik, doe ik nu ook, ik denk dat het op dit moment gezien de crisis even niet anders kan maar er komen vast weer betere tijden aan voor ons beiden!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 3 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 10:15

Dromertje schreef:Bij ons gaat alles op één grote hoop. Alle inkomsten komen op één rekening binnen en alle kosten worden van één rekening betaald. Samen hebben we ook één spaarrekening.

Hier gaat het hetzelfde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 3 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Winegum di 18 jan 2011 - 22:17

Praktisch alle vasten lasten gaan van de rekening van mijn vriend af. Hij werkt fulltime. Ik studeer nog en heb daarnaast een bijbaantje. Aangezien ik elke maand andere inkomsten heb (werk niet elke week dezelfde uren) ligt het per maand eraan wat ik betaal. Ik stort in ieder geval elke maand geld naar onze gezamenlijke rekening waar we de boodschappen en cadeautjes van betalen, daar gaan we ook zo nu en dan van uit eten en doen we leuke dingen mee. Verder betaal ik mijn eigen vaste lasten zelf, zoals telefoonrekening, zorgverzekering, begrafenisverzekering etc. Daarnaast betaal ik ook regelmatig nieuwe dingen, zoals vorige week een nieuw strijkijzer omdat we die nodig hadden.

Er is dus niet echt een verdeling qua procenten ofzo, wie wat betaald. Wij vinden dit beiden niet erg. De ene maand betaal ik meer (extra) en de andere maand betaald mijn vriend de extra dingen.

De vakantie is het enige wat ik wil delen door 2, voor deze kosten spaar ik ook en haal ik geld van mijn spaarrekening.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 3 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  TukTuk di 18 jan 2011 - 22:25

Wij doen zo goed als alles door de helft.

Ik studeer en ontvang studiefinanciering, hij werkt fulltime en verdient dus wel meer.
We storten iedere maand ieder 125 euro op onze gezamenlijke rekening, die is puur voor boodschappen. Verder gaan dingen als G/W/L van mijn rekening af, en daarvan krijg ik weer iedere maand de helft van mijn vriend terug. We kunnen het wel naar de gezamelijke rekening om laten zetten, maar hebben we nog niet gedaan. We moesten toen snel even een rekeningnummer opgeven voor G/W/L, omdat we anti kraak gingen wonen en moest in een dag geregeld worden. Dit kwam allemaal heel onverwachts, dus hadden nog geen gezamenlijke rekening.
Verder betalen we onze ziektekosten etc zelf. Ook wordt er iedere maand 100 euro bij beide afgeschreven aan "huur" ,dus dat is automatisch al gesplit. Mijn vriend betaald mee aan mijn kamer in België, dus plus de helft van G/W/L.

Het enige wat mijn vriend nog aan extra betaald is het KPN pakket voor tv/telefoon en internet, daar betaal ik niet aan mee omdat ik minder inkomen heb.

Verder heb ik mijn eigen vaste lasten nog zoals mijn auto, wat ik geheel zelf betaal.

Ik vind het wel prettig dat we niet alles op 1 hoop gooien, ik zou me sneller schuldig voelen als ik ga shoppen bijvoorbeeld, en dat dan van onze gezamenlijke rekening zou moeten betalen.. Dan zou je moeten kijken wat je maximaal per persoon nog voor persoonlijke dingen mag besteden etc.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 3 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 23:34

We hebben idd ieder 2 pasjes.. een van onze eigen rekening en een keer van de gezamelijke rekening.
Van spaarrekening hebben we 1 pas en die laten we altijd thuis in de kluis. Netzoals de pas van de zakelijke rekening ook in de kluis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 3 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Pien di 18 jan 2011 - 23:45

wij hebben dat toen we 4,5 jaar geleden gingen samen wonen in percentage's gedaan.

mijn man verdiende toen meer als dat ik deed en betaalde dus ook meer aan de vaste lasten.

even fictieve bedragen, hij verdiende 2000 euro, ik verdiende 1000 euro. hij verdiende dus van onze totale inkomsten 66 % en ik de rest. van de vaste lasten betaalde hij dan ook dat precentage. zo hielde we beide een evenredig bedrag over!

inmiddels zijn onze inkomsten helemaal veranderd, verdien ik meer als hij en hebben we besloten gewoon alles op 1 grote hoop te gooien! veel beter en ineens hebben we ook veel meer geld over omdat ik minder snel dingen koop van de gezamelijke hoop als van mijn eigen rekening!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 3 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Pannetoet di 18 jan 2011 - 23:49

Wij hebben ieders een eigen rekening waar ons loon op gestord word en wij hebben 1 gezamelijke rekening waar alle vaste lasten vanaf gaan. Hier storten we elke maand ieders de helft op zodat het eerlijk verdeeld is smile Mijn vriend verdient meer dan mij dus automatisch heeft hij ook meer 'eigen' geld, hij spaart ook meer dan mij maar ik vind dat helemaal geen probleem! Ik vind het een superfijn idee dat wij allebei de helft betalen en dat hij dan meer geld overhoud..tja..so be it maar hij neemt mij dan ook geregeld mee uit eten, kadootjes, filmpje etc etc..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 3 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum