Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

inboedel verdelen

4 plaatsers

Ga naar beneden

inboedel verdelen Empty inboedel verdelen

Bericht  sanne-84 wo 11 mei 2011 - 7:11

mijn vriend en ik gaan uit elkaar, en waarschijnlijk koopt hij het huis over en ga ik naar een huurappartement. ik weet alleen niet wat slim is met alle spullen die nu in huis staan. alles hier laten staan en zelf iets nieuws kopen? en wat vraag ik dan voor alles? alles is nu 4 jaar oud. of is het financieel slimmer om alles mee te nemen? want iets nieuws kopen zal natuurlijk wel duurder zijn.
hoe hebben jullie dit gedaan (voor degene die uit elkaar gegaan zou zijn)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inboedel verdelen Empty Re: inboedel verdelen

Bericht  TGR wo 11 mei 2011 - 7:25

sanne-84 schreef:mijn vriend en ik gaan uit elkaar, en waarschijnlijk koopt hij het huis over en ga ik naar een huurappartement. ik weet alleen niet wat slim is met alle spullen die nu in huis staan. alles hier laten staan en zelf iets nieuws kopen? en wat vraag ik dan voor alles? alles is nu 4 jaar oud. of is het financieel slimmer om alles mee te nemen? want iets nieuws kopen zal natuurlijk wel duurder zijn.
hoe hebben jullie dit gedaan (voor degene die uit elkaar gegaan zou zijn)

Samenlevingscontract opgesteld om die dingen vast te laten leggen.

Zijn er spullen van jou bij of alleen maar van jullie? Je zou spullen kunnen verdelen of kopen van elkaar.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  sanne-84 wo 11 mei 2011 - 7:29

we hebben een samenlevingscontract, maar zo goed als alle spullen zijn van ons samen. en stel dat hij alles houdt, zou ik niet weten hoeveel ik er voor zou moeten hebben. ik kan er vast niet zoveel voor krijgen dat ik er iets nieuws voor kan kopen, dus mss wat da betreft slimmer om alles mee te nemen. maar dan is dat alleen maar omdat het mss (geen idee of dat dan ook echt zo is) financieel slimmer is
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  TGR wo 11 mei 2011 - 7:41

sanne-84 schreef:we hebben een samenlevingscontract, maar zo goed als alle spullen zijn van ons samen. en stel dat hij alles houdt, zou ik niet weten hoeveel ik er voor zou moeten hebben. ik kan er vast niet zoveel voor krijgen dat ik er iets nieuws voor kan kopen, dus mss wat da betreft slimmer om alles mee te nemen. maar dan is dat alleen maar omdat het mss (geen idee of dat dan ook echt zo is) financieel slimmer is

Je kunt toch gewoon afspreken dat jij een kast (bijvoorbeeld) houdt en jou geld geeft om een kast te kopen (hoeveel is aan jullie) Wat jij meeneemt, daar betaal jij hem dan geld voor om iets nieuws te kopen. Zo zou ik t aanpakken.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Rovine wo 11 mei 2011 - 7:41

Wil je die meubels nog, of vind je wat nieuws wel leuk? Het is financieel altijd voordeliger de huidige inboedel mee te nemen (tenzij je tweedehands koopjes gaat scharrelen), maar als je erop uitgekeken bent zou ik lekker alles laten staan. Het is altijd een beetje nattevingerwerk, dus de eerlijkste oplossing lijkt me gewoon verdelen. Hij de eettafel, jij de bank en salontafel bijvoorbeeld.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Carra wo 11 mei 2011 - 8:29

Wat naar voor je dat jullie uit elkaar gaan. Hopelijk kan alles wel in goed overleg. Dat zou veel schelen.

Het hangt er ook vanaf wat voor kwaliteit de meubelen hebben. Heb je 4 jaar geleden dure meubels gekocht en kan je het nu ook wel af met een IKEA tv meubel, dan hoeft het niet zo duur te zijn. Ik zou even op marktplaats kijken wat er voor meubelen wordt gevraagd en daar een berekeningtje van maken. Dan heb je het denk ik zo eerlijk mogelijk verdeeld.

Sterkte!
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud