Voor de samenwoners: zitten jullie op 1 lijn qua geld?
+22
Flinder
Verona
minoessepoes
Merai
sanne-84
Arwyn
Miss G
studiebol
Roxi3
Silver
Snoes
Mida4you
Winegum
Lynn_
Joli86
Caroow
Pien
Dennenappel
Atelier Madame
Coccinelle
lieke89
nina
26 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Voor de samenwoners: zitten jullie op 1 lijn qua geld?
De titel zegt het al: zitten jullie op 1 lijn qua geld (uitgeven)?
Gast- Gast
Re: Voor de samenwoners: zitten jullie op 1 lijn qua geld?
Goede vraag... Ik denk niet helemaal. Mijn vriend staat makkelijker in het rood dan ik maar wij hebben nog steeds onze eigen financieen. We doen samen geld in de huishoudpot en dat is het. Dus we hebben er nu ook niet echt problemen mee.
Gast- Gast
Qua uitgeven wel, qua inkomen niet.
Gast- Gast
In het begin totaaal niet..
qua uitgeven niet, qua verdelings vaste lasten niet en qua inkomen helemaaal niet (hij werkte, ik studeerde)
Nu na 3,5 jaar samenwonen wel! Ook niet altijd, maar echt voor 90% van de tijd wel.....
qua uitgeven niet, qua verdelings vaste lasten niet en qua inkomen helemaaal niet (hij werkte, ik studeerde)
Nu na 3,5 jaar samenwonen wel! Ook niet altijd, maar echt voor 90% van de tijd wel.....
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn vriend is iets zuiniger dan ik, maar ik heb qua zuinigheid wel veel van hem geleerd, dus we zitten wel dicht bij elkaar qua uitgaven.
Qua inkomsten zit mijn vriend best hoger dan ik.
Qua inkomsten zit mijn vriend best hoger dan ik.
Laatst aangepast door Break Of Day op vr 4 maa 2011 - 21:48; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Wij qua inkomen wel, maar qua uitgeven niet. We hebben wel alles gescheiden, maar m'n vriend weet regelmatig niet hoe hij het einde van de maand moet halen.
Gast- Gast
meestal wel maar wat sommige dingen betreft niet. Zo heeft mijn vriend een opgepimpte oldtimer waar ontzettend veel geld in is gestoken. Persoonlijk vind ik dat echt zonde van het geld, maarja hij heeft er nu zoveel geld ingestopt dat hij die auto niet meer weg wil doen (ook al betekend dat dat er waarschijnlijk nog duizenden euro's in te toekomst in komen te zitten).
lieke89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10
Coco schreef:Qua uitgeven wel, qua inkomen niet.
+ 1
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Qua inkomen niet op 1 lijn, qua uitgeven zitten we voor 90% op 1 lijn..
Gast- Gast
We studeren allebei en qua inkomsten was het tot nu toe altijd wel redelijk gelijk: stufi + bijbaantje, alleen krijgt hij een stukje meer van zn ouders betaald, maar ik verdien net wat meer bij mn bijbaantje door ORT. Vanaf deze maand geen recht meer op stufi dus ik leen wat en krijg een lagere stagevergoeding dan mn bijbaantje was.. Maar alsnog te verwaarlozen qua verschill. Qua uitgaven zitten we redeljk gelijk ook, ik geef misschien iets meer geld uit aan kleding en uitstapjes, hij meer aan uitgaan.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Zusje van Bert schreef:Goede vraag...Ikdenkniet helemaal. Mijn vriend staat makkelijker in het rood dan ik maar wij hebben nog steeds onze eigen financieen. We doen samen geld in de huishoudpot en dat is het. Dus we hebben er nu ook niet echt problemen mee.
Precies zo! Hij geeft makkelijker geld uit dan mij, daarom vind ik het ook wel fijn dat het nog gescheiden is.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
qua inkomsten krijgen wij gewoon beide ons loon op onze eigen rekening. ik betaal mijn vaste lasten en de rest van mn loon gaat naar de rekening van mijn man. daar vandaan word er iedere vrijdag 75 euro boodschappengeld op onze gezamelijke rekening gestort en iedere vrijdag krijg ik 20 euro op mijn rekening gestort. ik heb dus eigenlijk per week 20 euro vrij te besteden, dit was eerst 25, toen 10 en nu ik zwanger ben weer 20. ik vind het fijn op deze manier, koop veel minder onzin dingen en als ik echt iets nodig heb kan ik het van de gezamelijke rekening kopen waar we inmiddels aardig wat opgespaard hebben omdat we geen 75 euro per week aan boodschappen uitgeven.
ik heb vroeger gigantische schulden gehad en kreeg de ene deurwaarder na de andere deurwaarder aan de deur... om dat te voorkomen hebben wij het op deze manier gedaan en ik vind het prima zo!! sinds wij het eigenlijk op deze manier doen kunnen we 300 euro extra per maand sparen!!
ik heb vroeger gigantische schulden gehad en kreeg de ene deurwaarder na de andere deurwaarder aan de deur... om dat te voorkomen hebben wij het op deze manier gedaan en ik vind het prima zo!! sinds wij het eigenlijk op deze manier doen kunnen we 300 euro extra per maand sparen!!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik heb een gat in mijn hand, daar past de waddenzee nog in. Mijn vriend denk heel bewust na over wat hij met zijn geld doet, en ik probeer hem sinds we samenwonen daarin na te doen. Ik neem gewoon geen geld mee, ik hoef eigenlijk nooit wat te kopen, dus dan kom ik niet in de verleiding.
Hij verdient wel meer dan ik, en betaald ook meer vast lasten.
Hij verdient wel meer dan ik, en betaald ook meer vast lasten.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ik dnek dat we goed in balans zijn. We hebben allebei onze eigen rekeningen nog, kúnnen allebei rood staan in geval van nood maar willen dat allebei eigenlijk niet. Hij houdt mij vaak tegen als ik weer van die impulsen heb dat ik nieuwe schoenen, een nieuwe telefoon of weet ik het wat wil, of als ik eten wil bestellen ofzo, ik hou hem vaak in de toom als hij weer uit de band wil vliegen met boodschappen doen.
De C1000 hier heeft sinds kort een nieuw systeem, dat je zélf met een scanapparaatje werkt, je scant alles voordat je het in je karretje doet en vervolgens hoef je bij de kassa alleen nog maar af te rekenen, je kunt alles gewoon in je kar laten zitten.
Wij hebben dat gisteren voor het eerst gebruikt en eigenlijk was dat (achteraf gezien) best lachwekkend. Op dat scanapparaatje zie je ook in één oogopslag je totaalbedrag en ik werd daar heel onrustig van, we waren nog niet eens op een kwart van de winkel en dat apparaat gaf al 30 euro aan. Resultaat: Ik liep maar op de kleintjes te letten en zuunig aan te doen terwijl manlief dat scannen reuze interessant vond, ineens óveral trek in had en de hele kar vol wilde mieteren
De C1000 hier heeft sinds kort een nieuw systeem, dat je zélf met een scanapparaatje werkt, je scant alles voordat je het in je karretje doet en vervolgens hoef je bij de kassa alleen nog maar af te rekenen, je kunt alles gewoon in je kar laten zitten.
Wij hebben dat gisteren voor het eerst gebruikt en eigenlijk was dat (achteraf gezien) best lachwekkend. Op dat scanapparaatje zie je ook in één oogopslag je totaalbedrag en ik werd daar heel onrustig van, we waren nog niet eens op een kwart van de winkel en dat apparaat gaf al 30 euro aan. Resultaat: Ik liep maar op de kleintjes te letten en zuunig aan te doen terwijl manlief dat scannen reuze interessant vond, ineens óveral trek in had en de hele kar vol wilde mieteren
Gast- Gast
Qua inkomen wel... qua uitgave helaas niet..
Ik let wel op wat we uitgeven, let op met boodschappen doen etc.
Mijn vriend rookt veel, heeft een dure hobby en heeft ook een gat in zijn hand tijdens het uitgaan. Soms vraag ik me dan ook af waarom ik probeer rekening te houden met reclames tijdens het boodschappen doen...
Ik let wel op wat we uitgeven, let op met boodschappen doen etc.
Mijn vriend rookt veel, heeft een dure hobby en heeft ook een gat in zijn hand tijdens het uitgaan. Soms vraag ik me dan ook af waarom ik probeer rekening te houden met reclames tijdens het boodschappen doen...
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Mijn vriend geeft zijn geld eenvoudiger uit dan ik maar ik merk dat hij er nu veel bewuster mee omgaat. Ik vind meningsverschillen over geld altijd erg vervelend en we proberen zoveel mogelijk in overleg te doen. We hebben naast onze gezamenlijke rekening ook allebei een eigen rekening. Dan kan hij niet zeuren over mijn dure schoenen en ik niet over zijn uitgaven die ik 'onnodig' vind. Werkt prima zo!
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Mwah, niet heel erg. Mijn vriend houdt van gadgets en dure dingen, daar gaat veel geld naar toe. Daarnaast kiest hij ook gerust voor alle dure dingen bij het boodschappen doen. Nu doe ik bijna altijd de boodschappen, dus daar probeer ik wel goed op te letten, zeker ook omdat we dat van ons gezamenlijk geld kopen. Zijn eigen dure dingen moet hij maar van zijn eigen geld kopen. Zolang hij elke maand gewoon haalt en niet rood staat, vind ik het prima.Gelukkig is het ook nooit aan de orde dat hij geen geld over heeft, hij doet het alleen van extra geld, naast het sparen.
Ik zelf heb gewoon een stuk minder te besteden, dus soms koop ik de ene maand veel en de andere maand niks. Ligt er ook maar aan wat ik overhoud.
Ik zelf heb gewoon een stuk minder te besteden, dus soms koop ik de ene maand veel en de andere maand niks. Ligt er ook maar aan wat ik overhoud.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Ja eigenlijk wel. Ok, hij vindt dat ik af en toe teveel naar concerten ga maar verder is alles ok en hebben we er nooit discussies over.
Gast- Gast
Nee absoluut niet eigenlijk. Ik ben al een paar maanden werkloos en heb maar een klein inkomen dus mijn man betaald veel op dit moment. Mijn man geeft heel makkelijk geld uit, vooral aan lekker eten, shag en gadgets etc. Dat heb ik totaal niet maar dat kan ik deze maanden ook niet omdat ik elke maand maar weer moet afwachten hoe ik er doorheen kom :S :S
Omdat mijn man nog een schuld heeft staan houdt hij ook niet veel over in de maand. Alleen wat geld voor z'n shag en nog wat kleine dingetjes.
Maar gelukkig heb ik vanaf 1 april weer een baan.
Omdat mijn man nog een schuld heeft staan houdt hij ook niet veel over in de maand. Alleen wat geld voor z'n shag en nog wat kleine dingetjes.
Maar gelukkig heb ik vanaf 1 april weer een baan.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Ja, wij zitten wel min of meer op dezelfde lijn en dat is echt heerlijk.
Vroeger gaf mijn vriend heel gemakkelijk geld uit, maar sinds een 2 à 3 jaar is hij daar echt een stuk beter in geworden.
Wij betalen dan ook alles van de gezamenlijke rekeningen. Werken beiden fulltime. Mijn vriend moet meestal meer belastinggeld enz betalen, maar hij krijgt dan ook weer bepaalde premies die ik niet krijg en hij heeft elke maand ook voor 500 euro overuren ongeveer. Hij heeft ook een dure auto die veel benzine zuipt, en in het begin betaalde hij altidj zelf de benzine. Maar ik vond het wel goed dat hij dat ook gewoon van de gezamenlijke deed.
Nu doen we gewoon alles van de gezamenlijke. Onze lonen worden er op gestort, en ik stort dan elke maand 100 euro naar onze eigen spaarrekening. Zo kunnen we, als we voor elkaar wat willen kopen, dit toch nog doen zonder dat de ander dit ziet.
Vroeger gaf mijn vriend heel gemakkelijk geld uit, maar sinds een 2 à 3 jaar is hij daar echt een stuk beter in geworden.
Wij betalen dan ook alles van de gezamenlijke rekeningen. Werken beiden fulltime. Mijn vriend moet meestal meer belastinggeld enz betalen, maar hij krijgt dan ook weer bepaalde premies die ik niet krijg en hij heeft elke maand ook voor 500 euro overuren ongeveer. Hij heeft ook een dure auto die veel benzine zuipt, en in het begin betaalde hij altidj zelf de benzine. Maar ik vond het wel goed dat hij dat ook gewoon van de gezamenlijke deed.
Nu doen we gewoon alles van de gezamenlijke. Onze lonen worden er op gestort, en ik stort dan elke maand 100 euro naar onze eigen spaarrekening. Zo kunnen we, als we voor elkaar wat willen kopen, dit toch nog doen zonder dat de ander dit ziet.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Soms wel, soms niet. Voor het grootste gedeelte zijn we hetzelfde en dat is ook de reden dat wij gewoon 1 pot hebben met geld, en niet zijn geld en mijn geld. Dat gaat prima. Maar soms bedenkt hij ineens een grote uitgave (nieuwe televisie, maar die van ons is pas 2 jaar) terwijl hij andersom nu geen geld zegt te hebben voor andere zaken, dus het ligt er maar net aan wat het is hoe zijn pet staat
Gast- Gast
Totaal niet. Ik geef geld (TE) snel uit. En me vriend wil er vaak over nadenken er later op terug komen etc..
Ik heb dan nog steeds een bijbaatje naast mijn studie. Ik ben dan ook elke keer blut aan het einde van de maand
Ik heb dan nog steeds een bijbaatje naast mijn studie. Ik ben dan ook elke keer blut aan het einde van de maand
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
We zitten wel op een lijn qua uitgaven maar dat komt omdat we altijd alles bespreken en overlegen. Als dat niet zo zou zijn dan zou mijn vriend meer geld uitgeven aan zijn hobby's en ik ook aan mijn eigen dingen. Wij geven namelijk allebei heel makkelijk geld uit dus we moeten het echt in de gaten houden.
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
Nee totaal niet!
Qua inkomen al helemaal niet en ik kom ook nooit bij hem in de buurt
Qua uitgaven ook niet, we hebben een gezamelijke rekening waar we naar rato op storten en daar worden de gezamelijke dingen van betaald. Onze eigen vaste lasten betalen we zelf,maar ja mijn vriend heeft 2 autos en heeft dus daarin ook al meer kosten. Verder geeft hij makkelijker geld uit aan gadgets, en als hij iets wil hebben is hij makkelijker met het gewoon kopen.
Ik denk over het algemeen iets meer na voor ik iets koop, en houd ook goed mijn financiele situatie bij dat doet mijn vriend ook niet echt structureel.
Voor ons is het gewoon goed, het gescheiden te houden, ik denk dat ik me anders te veel zou gaan irriteren dat mijn vriend zoveel geld aan de auto's uitgeeft en hij denk ik dat ik meer kleren koop.
Qua inkomen al helemaal niet en ik kom ook nooit bij hem in de buurt
Qua uitgaven ook niet, we hebben een gezamelijke rekening waar we naar rato op storten en daar worden de gezamelijke dingen van betaald. Onze eigen vaste lasten betalen we zelf,maar ja mijn vriend heeft 2 autos en heeft dus daarin ook al meer kosten. Verder geeft hij makkelijker geld uit aan gadgets, en als hij iets wil hebben is hij makkelijker met het gewoon kopen.
Ik denk over het algemeen iets meer na voor ik iets koop, en houd ook goed mijn financiele situatie bij dat doet mijn vriend ook niet echt structureel.
Voor ons is het gewoon goed, het gescheiden te houden, ik denk dat ik me anders te veel zou gaan irriteren dat mijn vriend zoveel geld aan de auto's uitgeeft en hij denk ik dat ik meer kleren koop.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Snoes schreef:Ja, wij zitten wel min of meer op dezelfde lijn en dat is echt heerlijk.
+1! Alsof ik het zelf had geschreven haha
Miss G- Fluisteraar
- Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?
» Voor de niet-samenwoners: Hoe vaak zien jullie elkaar?
» Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet?
» Voor de niet samenwoners...
» Bij weljke energieleverancier zitten jullie?
» Voor de niet-samenwoners: Hoe vaak zien jullie elkaar?
» Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet?
» Voor de niet samenwoners...
» Bij weljke energieleverancier zitten jullie?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: