Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

+32
Joli86
bolus26
xxDila
Lynn_
NoorA
Caresses
Susan
loura
Mari
SoGood
Verona
ekiaam87
Flinder
Dennenappel
Zwerver
Highway
Kamperseboekenwurm
Sarah1985
Phileine
Oasis
Ella
Arwyn
Inge
lieke89
smooch
nina
RYW
Zonnetje
Caroow
Zwoesj
Zora
Lejow
36 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? Empty Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 2:15

Ik weet dat er al vaker zo'n topic geweest is, maar toch maar weer de vraag...Hoe verdelen jullie de inkomsten en de kosten enzo?

Ik woon nu ruim 2 jaar samen, maar wij hebben eigenlijk tot op heden alles precies door midden gedeeld, ongeacht of de een meer te besteden heeft dan de ander (hij heeft een tijd zonder werk gezeten toen ik wel werk had, en nu dus precies omgekeerd, de enige inkomsten voor mij nu zijn dus stufi)

Toen hij geen werk had en ik wel, had ik al eens voorgesteld om alles op 1 hoop te gooien. Hij vond dat geen prettig idee, ook vanuit het ouderwetse perspectief dat hij vind dat de man kostwinner is...Ik heb hem toen wel altijd geholpen waar ik kon, op een manier die voor hem niet zo 'bedreigend' was zeg maar. Hij heeft bepaalde dingen ook aan mij terugbetaald, terwijl dat eigenlijk niet hoefde van mij.

Nu heb ik hopelijk binnenkort weer werk, maar mijn reserves zijn totaal uitgeput. Sowieso ben ik bijna afgestudeerd en ga ik dus (hopelijk) dit jaar wat meer verdienen.

Nu ben ik gewoon nieuwsgierig hoe jullie het verdelen...Gooien jullie alles op 1 hoop? En worden daaruit de vaste lasten betaald, gespaard en een percentage voor jullie zelf? Of naar rato? Of delen jullie nog steeds gewoon alles precies door midden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Lejow zo 16 jan 2011 - 2:18

Alles op 1 hoop voor de vaste lasten.
Wat hiervan over is, is een deel voor onszelf en een deel voor de spaarrekening.
Alles is dus van ons samen, terwijl ik meer geld binnenbreng dan mijn vriend.
We werken wel beide fulltime.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Zora zo 16 jan 2011 - 2:21

We betalen beide de helft voor alle vaste lasten. Daarna gaat er nog een gelijk deel naar de gezamenlijke betaalrekening, en een gelijk deel naar de gezamenlijke spaarrekening. Wat er overblijft, is gewoon voor jezelf. Wij hebben beide periodes gehad waarin de één geen of weinig inkomsten had, en toen hebben we steeds zo lang mogelijk geprobeerd deze verdeling aan te houden. Op het moment dat dat niet meer ging, hebben we gewoon gekeken wat diegene wel nog kon betalen.

Ik houd er ook niet van alles gewoon maar op 1 hoop te gooien. Heb graag nog een beetje inzicht, en wil me ook niet schuldig voelen over grotere uitgaven dan normaal. Als ik iets uitgeef, weet ik dat dat van mijn eigen geld is, en dat de gezamenlijke rekening daar niet onder lijdt.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 2:22

Voor mij is de enige werkbare manier alles op 1 hoop.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Zwoesj zo 16 jan 2011 - 2:27

Wij houden ieder een x bedrag per maand op onze eigen rekening (bedrag is voor beiden hetzelfde) en de rest gaat naar de gezamenlijke rekening. Zo heeft ieder prive ook nog even veel te besteden en kan er gespaard worden voor dingen die je echt zelf hebben wil.
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Caroow zo 16 jan 2011 - 2:28

Hij verdient meer dan ik, en hij betaalt ook meer. We doen nooit moeilijk over geld, wat van mij is, is van hem en andersom.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Zonnetje zo 16 jan 2011 - 2:31

Wij doen het naar rato. Mijn vriend verdient aanzienlijk meer dan ik, dus als we alles 50-50 zouden doen, zou ik bijna niets over houden en hij behoorlijk veel. Wij vinden het ook niet zo'n fijn gevoel om alles op een hoop te gooien. Mijn vriend heeft veel meer spaargeld dan ik, dus vindt het ook niet zo prettig om dat op een hoop te doen. Natuurlijk willen we graag bij elkaar blijven, maar je weet maar nooit en dan zou hij een groot deel van zijn spaargeld kwijt zijn. Bij duurdere aankopen betaalt hij om die reden ook vaak wat meer dan ik. Wij vinden het ook fijn om allebei ons eigen geld te hebben als je een wat duurdere aankoop doet. In de toekomst doen we het mogelijk nog wel op een hoop.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  RYW zo 16 jan 2011 - 2:32

Ik zit ook met die vraag, ik voel me er lullig over dat hij het fiftyfifty wil doen, terwijl mijn twee zoons bij me wonen. Ik denk dat je samen met hem een compromis moet vinden tussen praktisch (samen alles delen) en zijn trots. Dat heb je al handig aangepakt, denk ik.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  nina zo 16 jan 2011 - 2:35

Wij betalen elk de helft.
We hebben (jammer genoeg) geen gezamenlijke spaarrekening.

Ik ben alleen 3 jaar terug bij hem ingetrokken dus is het zijn huis.
Hij betaalt dan ook de hypotheek. (maar hij verdient weer meer dan mij omdat ik 3,5 dag werk)

Ik houd zelf veel minder over dan hij omdat ik mijn studie zelf betaal en mijn studieschuld aan het terugbetalen ben.

Het liefst zou ik alles op één hoop doen maar dat wil mijn vriend niet.
(het is niet de reden waarom niet maar ik snap wel dat hij het niet wil omdat hij 15 x zoveel spaargeld heeft als ik)
Maar ben wel tevreden hoe het nu loopt.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  smooch zo 16 jan 2011 - 2:36

Wij verdienen nu evenveel en doen alles 50/50 dat gaat naar de gezamelijke. En van de rest betalen we onze eigen rekeningen zoals telefoonkosten/fitess/pathekaart etc.

smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  lieke89 zo 16 jan 2011 - 2:37

Van de huur betalen we allebei de helft. De vaste lasten van het huis betaalt m'n vriend en de boodschappen betalen we allebei maar niet precies 50/50. Meer van als ik ga, dan betaal ik, gaan we samen dan betaalt hij. Omdat mijn stufi mijn enige inkomsten zijn kom ik zelf soms wel een beetje te kort aan het einde van de maand, dus als ik dan nog boodschappen moet doen vraag ik mijn vriend dan ook meestal om wat geld. Maar eigenlijk letten we er niet precies op wat ieder nou betaald.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 2:40

Wij hebben gewoon alles op 1 hoop, ongeacht of de een meer verdient dan de ander. We werken er beide even hard voor. Ik werk minder dan mijn vriend maar studeer er wel naast en ben 1,5 dag thuis bij mijn zoontje. Als ik straks een diploma heb ga ik waarschijnlijk behoorlijk wat meer verdienen dan hij nu doet.
Maar goed, bij ons is het nooit een issue geweest, mijn vriend heeft het zelfs voorgesteld terwijl hij nog altijd meer inkomen heeft gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Inge zo 16 jan 2011 - 3:15

Salaris wordt op onze eigen rekening gestort. Hiervan maken we ieder 1000,- over naar de gezamenlijke rekening voor de vaste lasten.
Soms storten we hier wel eens wat bij als dat nodig is.
We krijgen 435,- per maand terug van de belasting en dit sparen we.
Geld wat we overhouden op onze eigen rekening is voor leuke dingen + sparen
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Arwyn zo 16 jan 2011 - 3:48

Wij hebben pas sinds een maand een gezamenlijke rekening, maar schrijven er allebei een bepaald percentage naar over. Hij verdient ongeveer drie keer zoveel als ik (werkt ook meer, dus niet zo gek). We hebben uitgerekend welk bedrag en elke maand op de rekening moet komen en ik schrijf daarvan een derde over en hij twee derde.
Hij houdt per maand iets meer over voor zichzelf, maar hij verdient dan ook meer, dus logisch.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Ella zo 16 jan 2011 - 3:49

Alles op 1 hoop. Wat ervan over blijft gaat naar de spaarrekening
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 3:52

Alles gaat op één hoop, maar uit die hoop krijgen we wel allebei hetzelfde vaste bedrag aan 'zakgeld'. Dit besteden we aan echt persoonlijke dingen zoals kleding, cadeautjes, activiteiten die we los van elkaar doen enz.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Oasis zo 16 jan 2011 - 4:11

Mijn vriend werkt, en ik studeer nog (enige inkomen stufi) dus momenteel is het evenwicht 70/30. Dit zal als het goed is volgend jaar veranderen omdat ik dan afgstudeerd ben en een baan heb.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Phileine zo 16 jan 2011 - 4:15

Wij gooien ook alles op een hoop. We hebben nog wel onze eigen rekeningen, maar die gaan we binnenkort opzeggen, zodat we een gezamelijke rekening overhouden.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 4:29

ABE schreef:Voor mij is de enige werkbare manier alles op 1 hoop.

Woon je samen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Sarah1985 zo 16 jan 2011 - 4:29

alles is van elkaar, vind het zo dom als mensen alles verdelen, broer van mijn man doet dat ook met zijn vrouw. Als ze naar de supermarkt gaan delen de boodschappen ook. Zelfs toen ze eens 1 pakje kauwgom kochten betaalden ze beide de helft.
Nee hier is alles van elkaar
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 4:30

Wij doen het 50/50. Mijn man verdiend wel wat meer dan ik maar dat was voorheen niet zo en zal in de toekomst ook niet zo zijn. Wij vinden het beiden geen probleem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 4:34

Wij doen het naar rato...mijn man verdient nette een paar honderd euro meer dan ik nu. Hiervoor verdiende ik meer en zocht hij nog werk.

edit: dit gaat over de vaste maandelijkse lasten van het huis inclusief hypotheek, essent, ziggo, verzekering enzo.

Wat betreft boodschappen en leuke dingen doen...gewoon zoals het uitkomt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Kamperseboekenwurm zo 16 jan 2011 - 4:48

---


Laatst aangepast door Kamperseboekenwurm op vr 12 okt 2018 - 3:16; in totaal 1 keer bewerkt

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Aantal berichten : 533
Punten : 779
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Highway zo 16 jan 2011 - 5:01

we gooien 70% van ons inkomen op 1 hoop, de rest is p.p te besteden. Maar over een aantal maanden willen we een huis kopen en gaan we het anders doen. dan komen onze salarissen op 1 rekening binnen en krijgen we beiden hetzelfde bedrag per maand om mee te doen wat we willen (zelf sparen, kleding etc). We hebben beiden een spaarrekening naast de gezamelijke rekening en spaarrekening.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 6:05

Hier gaat alles op 1 hoop.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum