Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

+32
Joli86
bolus26
xxDila
Lynn_
NoorA
Caresses
Susan
loura
Mari
SoGood
Verona
ekiaam87
Flinder
Dennenappel
Zwerver
Highway
Kamperseboekenwurm
Sarah1985
Phileine
Oasis
Ella
Arwyn
Inge
lieke89
smooch
nina
RYW
Zonnetje
Caroow
Zwoesj
Zora
Lejow
36 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 2 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Zwerver zo 16 jan 2011 - 6:09

Wij doen 50/50. Maar ik vind het zelf niet altijd fijn... maar ik wil ook niet alles op een hoop gooien, ik hou graag mijn eigen geld en mijn vriend ook.

Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 2 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 6:13

Alles op 1 hoop.
Hebben ook geen eigen rekeningen meer.
Vinden wij het prettigst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 2 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Dennenappel zo 16 jan 2011 - 6:40

Wij moeten nog een gezamenlijke rekening aanmaken. Hier storten we dan beiden een deel op (ik vul aan waar nodig) en betalen wij de vaste lasten van en wat over is sparen wij voor vakantie.

Momenteel hebben wij die dus nog niet en stort mijn vriend een x bedrag op mijn rekening en staat verder alles op rekening qua lasten. Ik merk dat ik dit lastig vind, ik heb totaal geen overzicht van wat er binnenkomt en van wat eruit gaat en wat mijn geld nu nog is. Ik wil dus ook eigenlijk binnenkort echt eens zo een rekening gaan aanvragen (alleen moeten wij nog zoveel; momenteel aan het klussen, net verhuisd).
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 2 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 6:55

Deel van salaris vriend gaat naar gezamelijke betaalrekening voor alle vaste lasten + boodschappen.
Deel van mijn salaris wordt gespaard.

Ik hoor in onze vriendengroep heel veel mensen die percentages uitrekenen en zo de kosten verdelen. Ik ben blij dat ik hier allemaal niet aan hoef te denken. We wonen samen, dus in principe is alles van ons 2-en.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 2 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 7:15

Wij werken allebei fulltime, ik verdien ongeveer 50 euro meer per maand. Dit is ook andersom geweest. Maar onze lonen, zorgtoeslagen, belastingteruggave, en zwart uitbetaalde kilometers van mijn vriend, komen allebemaal op onze gezamenlijke rekening. Hiervan worden vaste lasten , waaronder ook boodschappen, benzine,kleding,verjaardagen en sparen van betaald. Ik stort altijd zo'n 300 euro p.p 'zakgeld' naar onze eigen rekeningen( voor uitgaan, uitstapjes, extra kleding en rookwaar). Zo houdt je toch de privacy van je eigen uitgaven. Mijn vriend hoeft niet te weten waar ik mijn geld aan op bras en andersom ook niet.
Ook vinden wij dit een goede manier, omdat je ongeacht hoeveel je verdient toch allebei dezelfde financiele ruimte hebt om iets te ondernemen o.i.d. + wij werken allebei even hard ( fulltime) en dat de 1 misschien wat slimmer is als de ander, en daarom een hogere functie heeft en daardoor meer verdient, daar kan de ander ook niets aan doen.

Als 1 van ons wat minder gaat werken als er kinderen komen, dan blijven wij het denk ik op deze manier doen, want dan werk je nog allebei even hard vind ik.

lang verhaal :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 2 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Flinder zo 16 jan 2011 - 7:38

Wij laten onze salarissen storten op de gezamenlijke rekening en alle vasten lasten gaan door vanaf en ook boodschappen en leuke dingen doen. Het bedrag dat over blijft delen we naar rato en gaat naar onze eigen rekeningen voor persoonlijke dingen.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 2 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 7:58

Ik werk (normaal dan, nu heb ik even geen werk) parttime en mijn vriend werkt fulltime. We doen niet aan zijn en mijn geld, het is ons geld. We hebben dus alles bij elkaar en betalen daar alles van, ook onze eigen uitgaven zoals kleding bv, dat gebeurd vanzelf om en om eigenlijk, dus we komen geen van beide iets te kort, om het zo te zeggen. Ik zou het ook niet anders willen, we gaan niet wegen en meten wie wat moet betalen en wie er meer bijdraagt, ik werk niet fulltime omdat ik dat met mijn gezondheid niet kan, dus daarom doen we het gewoon allemaal samen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 2 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 9:38

Ik zie veel meiden zeggen dat ze graag hun eigen geld houden, omdat ze dan kunnen kopen wat ze willen. Maar dat is toch niet anders als je alles op 1 hoop gooit? Als ik een leuke broek zie, dan koop ik die. Als mijn vriend iets leuks ziet, dan koopt hij dat ook. Hebben we nog nooit gezeur over gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 2 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 9:52

Liva schreef:Ik zie veel meiden zeggen dat ze graag hun eigen geld houden, omdat ze dan kunnen kopen wat ze willen. Maar dat is toch niet anders als je alles op 1 hoop gooit? Als ik een leuke broek zie, dan koop ik die. Als mijn vriend iets leuks ziet, dan koopt hij dat ook. Hebben we nog nooit gezeur over gehad.

Inderdaad, dat heb ik ook. Ik kan doen en laten wat ik wil eigenlijk..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 2 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 9:53

Liva schreef:Ik zie veel meiden zeggen dat ze graag hun eigen geld houden, omdat ze dan kunnen kopen wat ze willen. Maar dat is toch niet anders als je alles op 1 hoop gooit? Als ik een leuke broek zie, dan koop ik die. Als mijn vriend iets leuks ziet, dan koopt hij dat ook. Hebben we nog nooit gezeur over gehad.

Wat ik van samenwoners heb gehoord vinden ze het ook niet fijn om een cadeautje te krijgen van hun eigen geld als ze het op één grote hoop gooien. Eigen geld maakt dat een cadeautje van een ander, ook echt van een ander is.

Zelf heb ik hier nooit problemen van gemaakt. (Puuc, ik woon inderdaad niet samen. Maar ik heb wel jaren samen gewoond, dus vandaar ook dat ik heb gereageerd. Wink)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 2 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  ekiaam87 zo 16 jan 2011 - 10:03

Mijn vriend heeft een excel bestand gemaakt, waarin alle vaste lasten, door 2 gedeeld staan.
De boodschappen, worden hier ook in ingevoerd (bonnetjes), bij wie het betaald heeft, de ander betaald dan de andere helft.
Ik betaal meestal aan mijn vriend, omdat de vaste lasten van zijn rekening worden gehaald.

Verder hebben we geen gezamenlijke rekening en hebben we dus gewoon ons eigen geld om mee te doen wat we willen!


Laatst aangepast door ekiaam87 op zo 16 jan 2011 - 10:09; in totaal 1 keer bewerkt
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Voorschoten

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 2 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 10:04

Ik betaal de boodschappen en m'n eigen dingen zoals m'n zorgverzekering, kleding etc. M'n vriend betaald de rest zoals hypotheek, gas/water/licht, internet/tv. Als we een grote aankoop gaan kopen (zoals vorige maand een nieuwe auto) betalen we ieder de helft meestal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 2 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 10:56

Dankjewel voor jullie antwoorden!

Op dit moment betaalt mijn vriend de huur en ik de boodschappen. Verder alles ieder voor zich. Etentjes ed wordt allemaal gesplit.

We hopen binnen afzienbare tijd naar een ander appartement te verhuizen, en dan moet er ook een andere verdeling komen. Al is het alleen maar omdat ik bijna afgestudeerd ben en dus gewoon meer ga verdienen dan hij. Hij is alleen redelijk trots, dus daar moeten we even wat op vinden...

Het is alleen jammer dat je vanaf dit jaar dus verplicht elkaars toeslagpartner bent tenzij je een samenlevingscontract op laat stellen. Nou meneer kreeg zowat een stuip Laughing Dat wil ie dus echt niet. Maar er moet gewoon een betere verdeling komen denk ik. Ik gun hem namelijk ook gewoon dat hij dingen kan doen als hij minder verdient dan ik. Ik kan wel goed met geld omgaan en heb de mazzel met hele lieve vriendinnen, want mijn reserves zijn op, anders kon ik ook bijna niks doen...Mijn vriend houdt ook niet echt bepaald geld over nu, door bepaalde omstandigheden.

Duimen voor snel een baan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 2 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 11:29

Liva schreef:Ik zie veel meiden zeggen dat ze graag hun eigen geld houden, omdat ze dan kunnen kopen wat ze willen. Maar dat is toch niet anders als je alles op 1 hoop gooit? Als ik een leuke broek zie, dan koop ik die. Als mijn vriend iets leuks ziet, dan koopt hij dat ook. Hebben we nog nooit gezeur over gehad.

Heb je helemaal gelijk in maar mijn vriend kijkt anders tegen geldzaken aan dan ik. Hij vindt het bv minder erg om best veel rood te staan. Ik zou niet kunnen slapen. Met de toekomst wil ik het wel op 1 hoop gooien hoor maar nu we nog beiden ons eigen huis hebben houden we het gescheiden en vind ik dat toch wel fijn. We betalen onze eigen zaken maar omdat hij toch wel bij mij woont maakt hij elke maand een bepaald bedrag naar mij over. Zolang ik mijn eigen appartement kan houden zal ik dat doen en zelf die kosten proberen te dekken. Zolang zal ik het dan ook gescheiden houden. Daarnaast denk ik dat ik ook wel altijd een eigen spaarrekening zou willen hebben. Lijkt me een prettig idee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 2 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 23:14

ABE schreef:
Liva schreef:Ik zie veel meiden zeggen dat ze graag hun eigen geld houden, omdat ze dan kunnen kopen wat ze willen. Maar dat is toch niet anders als je alles op 1 hoop gooit? Als ik een leuke broek zie, dan koop ik die. Als mijn vriend iets leuks ziet, dan koopt hij dat ook. Hebben we nog nooit gezeur over gehad.

Wat ik van samenwoners heb gehoord vinden ze het ook niet fijn om een cadeautje te krijgen van hun eigen geld als ze het op één grote hoop gooien. Eigen geld maakt dat een cadeautje van een ander, ook echt van een ander is.


Nja wat is daar niet fijn aan, geld is geld, wie dat nou binnen heeft gehaald. Ik heb gewoon een bepaald bedrag gereserveerd voor de verjaardag van mijn vriend, en dat bedrag wist hij, maar wat hij ervoor kreeg wist hij niet. Dus het was mijn geld om het zo te noemen; maar al had ik het van zijn geld gepakt (geen idee wat van wie is, is op 1 grote hoop haha) dan was het toch nog steeds leuk geweest dat ik het voor hem speciaal ben uit gaan zoeken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 2 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Verona zo 16 jan 2011 - 23:27

Wij gooien alles op 1 hoop en wat er overblijft gaat naar de spaar en de rest naar onze aparte rekeningen. Dan hebben we beide echt eigen geld wat we uit kunnen geven aan wat we willen. Mijn vriend is nogal een big spender, dus als zijn "zakgeld" op is heeft hij pech Wink
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 2 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 23:36

Wij hebben het helemaal niet geregeld. Hij verdient veel meer dan ik, hij droeg al een hele hypotheek voor een groot huis alleen. Dat zou ik nooit kunnen betalen, ook de helft ervan niet. Dus hij betaalt de hypotheek, gas, water, licht, internet + tv, omdat hij dat altijd al deed. Ik betaal vaak de boodschappen, maar ook hij doet boodschappen. Ik vind het soms wel vervelend, maar ja hij wil natuurlijk ook niet in een kleiner huis gaan wonen, omdat ik dan wel de helft kan betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 2 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  RYW zo 16 jan 2011 - 23:57

Isabella schreef:
ABE schreef:
Liva schreef:Ik zie veel meiden zeggen dat ze graag hun eigen geld houden, omdat ze dan kunnen kopen wat ze willen. Maar dat is toch niet anders als je alles op 1 hoop gooit? Als ik een leuke broek zie, dan koop ik die. Als mijn vriend iets leuks ziet, dan koopt hij dat ook. Hebben we nog nooit gezeur over gehad.

Wat ik van samenwoners heb gehoord vinden ze het ook niet fijn om een cadeautje te krijgen van hun eigen geld als ze het op één grote hoop gooien. Eigen geld maakt dat een cadeautje van een ander, ook echt van een ander is.


Nja wat is daar niet fijn aan, geld is geld, wie dat nou binnen heeft gehaald. Ik heb gewoon een bepaald bedrag gereserveerd voor de verjaardag van mijn vriend, en dat bedrag wist hij, maar wat hij ervoor kreeg wist hij niet. Dus het was mijn geld om het zo te noemen; maar al had ik het van zijn geld gepakt (geen idee wat van wie is, is op 1 grote hoop haha) dan was het toch nog steeds leuk geweest dat ik het voor hem speciaal ben uit gaan zoeken?

Vind ik ook. Het gaat er toch niet om wat het gekost heeft en welk percentage ervan wie verdiend heeft? Hetgene dat het een 'cadeautje' maakt, is het feit dat iemand met moeite en zorg iets uitkiest waarvan hij/zij denkt dat jij het echt heel leuk vindt. Dat is het cadeautje, niet het geld dat ervoor betaald wordt.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 2 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  SoGood ma 17 jan 2011 - 0:12

Ik vind het heel moeilijk, ik ben bij mijn vriend ingetrokken, dus hij betaalt de gehele hypotheek. Die zou ik nooit kunnen betalen, ik werk (volledig tegen mijn zin in) maar part-time. Wij hebben ook nog helemaal niks vast gelegd dus doen eigenlijk maar wat. Het verloopt niet helemaal eerlijk dus daar baal ik wel van. Ik wil gewoon mijn droombaan vinden en een ander huis kopen met hem!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 2 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  RYW ma 17 jan 2011 - 0:20

Mijn vriend trekt over een tijdje ook bij mij in, en ik betaal nu ook in mijn eentje een flinke hypotheek. Als hij hier komt wonen, dan neemt hij daar de helft van over. We gaan dan ook vastleggen hoeveel ik er al aan betaald heb, en per wanneer hij ook eigenaar is. Zo bouwt hij ook overwaarde op, dat is wel zo eerlijk als we ooit uit elkaar moeten, dat ik zijn overwaarde niet in mijn zak steek.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 2 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 0:21

We werken beide fulltime.
We krijgen al het geld op 1 rekening. Of nahja, alles komt binnen op zijn zakelijke rekening voor hem. Hiervan geeft hij zichzelf 'salaris' die dan op de rekening binnenkomt waar ook mijn salaris opgestort wordt. Vervolgens gaat een deel hiervan naar de vaste lasten rekening. Dan een deel naar de spaarrekening en we krijgen beide nog hetzelfde bedrag gestort op onze prive rekeningen. Hiervan kopen we wat we van willen kopen! Betalen we ook de bioscoop en etentjes van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 2 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 0:27

Sogood schreef:Ik vind het heel moeilijk, ik ben bij mijn vriend ingetrokken, dus hij betaalt de gehele hypotheek. Die zou ik nooit kunnen betalen, ik werk (volledig tegen mijn zin in) maar part-time. Wij hebben ook nog helemaal niks vast gelegd dus doen eigenlijk maar wat. Het verloopt niet helemaal eerlijk dus daar baal ik wel van. Ik wil gewoon mijn droombaan vinden en een ander huis kopen met hem!

Dat wil ik in de toekomst ook. Ach, ja als je het zo een paar jaartjes overbrugt is het op een heel mensenleven ook niet heel erg. Ik zit in dezelfde situatie als jij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 2 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 0:28

CKC schreef:We werken beide fulltime.
We krijgen al het geld op 1 rekening. Of nahja, alles komt binnen op zijn zakelijke rekening voor hem. Hiervan geeft hij zichzelf 'salaris' die dan op de rekening binnenkomt waar ook mijn salaris opgestort wordt. Vervolgens gaat een deel hiervan naar de vaste lasten rekening. Dan een deel naar de spaarrekening en we krijgen beide nog hetzelfde bedrag gestort op onze prive rekeningen. Hiervan kopen we wat we van willen kopen! Betalen we ook de bioscoop en etentjes van.

Dus... Incl de zakelijke rekening hebben jullie .. 6 rekeningen? confused

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 2 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  RYW ma 17 jan 2011 - 0:31

Trisha schreef:
CKC schreef:We werken beide fulltime.
We krijgen al het geld op 1 rekening. Of nahja, alles komt binnen op zijn zakelijke rekening voor hem. Hiervan geeft hij zichzelf 'salaris' die dan op de rekening binnenkomt waar ook mijn salaris opgestort wordt. Vervolgens gaat een deel hiervan naar de vaste lasten rekening. Dan een deel naar de spaarrekening en we krijgen beide nog hetzelfde bedrag gestort op onze prive rekeningen. Hiervan kopen we wat we van willen kopen! Betalen we ook de bioscoop en etentjes van.

Dus... Incl de zakelijke rekening hebben jullie .. 6 rekeningen? confused

Very Happy

RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 2 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Mari ma 17 jan 2011 - 1:05

ABE schreef:Voor mij is de enige werkbare manier alles op 1 hoop.

+ 1

Ik hoef echt niet 3 rekeningen te hebben, het werkt prima zo. Ik koop wat ik wil en hij ook, nooit problemen.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten? - Pagina 2 Empty Re: Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum