Schoonmaken, heb er geen (meer) in!
+24
Prosecco
Theeleut
Nana
ThinkPink
Viva
Tania
Susan
CCC
Rovine
SleepingBeauty
Gympie
Joontjuh
VeryCherry
Pancake
Caro
loesje
Rose
minoessepoes
Rush
Discordia
Atelier Madame
Caroow
Ugly Betty
Caribbeanlover
28 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Schoonmaken, heb er geen (meer) in!
Rovine schreef:Nadeel van zo'n schoonmaakteam lijkt me dat ze alleen schoonmaken en niet opruimen. Hoor dat ook weleens van mensen die een werkster hebben, dat ze op moeten ruimen voordat die komt omdat ze anders niet schoon kan maken. Voor mij is het daadwerkelijke schoonmaken een klusje van niks, kan het hele huis doen in een uur. Stoffen, stofzuigen, dweilen, soppen, etc. Maar de meeste tijd gaat bij mij echt zitten in het opruimen van spullen, de vloer leegkrijgen zodat ik overal bij kan, was opruimen, etc.
Herkenbaar. Als ik eenmaal alles netjes heb opgeruimd, dan is het schoonmaken een piece of cake.
Gast- Gast
Dat vind ik ook. Eigenlijk vind ik opruimen niet leuk en schoonmaken wel. Behalve stofzuigen.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Charlie schreef:Ik reageer niet
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Damn dan had ik nu een afvalberg in mijn huis gehad voor al die keren dat ik geen zin had om schoon te maken. Denk dat er wel meer meiden zijn die geen zin hebben in het huishouden CBL, vooral als je ook nog eens veel werk of kinderen heb. Dus wees niet z'n drama queen en probeer anders 1 uurtje schoonmaken, pauze, schoonmaken dan weer pauze. Waarom veel geld uitgeven als je tijd zat hebt Das toch zonde?
Gast- Gast
Waarom is ze nou weer meteen een dramaqueen?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik doe elke dag in mijn middagpauze een half uurtje iets. En smorgens voor het werk doe ik de keuken want daar heb ik na het werk geen zin meer in.
Gast- Gast
Ik wilde eigenlijk typen dat ik ook tijd zat heb en toch moeite heb met het huis schoon te maken. Dus dat je tijd zat hebt wil niet zeggen dat je altijd puf hebt om schoon te maken en dus geen recht hebt op een schoonmaakster.Susan schreef:Waarom is ze nou weer meteen een dramaqueen?
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Beide moet gedaan worden.
Handen uit de mouwen en je ass van de bank af! Moet jij eens kijken wat je op een vrije dag in 8 uur allemaal kan doen.
En anders verdeel je het over een paar dagen, of desnoods elke ochtend of avond een uurtje een week lang.
Gast- Gast
Ik vind het sowieso altijd zo'n gezeik als iemand een schoonmaakster wil, alsof dat alleen mag als je 60 uur werkt of zo. Al werk je helemaal niet, als je het geld hebt en je hebt het ervoor over dan is dat toch je eigen zaak?
Susan- Lady Post-a-lot
Ik heb juist nu ik meer tijd heb ook veel minder zin. De druk is weg ofzo.Zelda schreef:Ik wilde eigenlijk typen dat ik ook tijd zat heb en toch moeite heb met het huis schoon te maken. Dus dat je tijd zat hebt wil niet zeggen dat je altijd puf hebt om schoon te maken en dus geen recht hebt op een schoonmaakster.Susan schreef:Waarom is ze nou weer meteen een dramaqueen?
Gast- Gast
Lijkt mij ook. Ik heb mijn schoonmaakster ook nog steeds van toen ik veel werkte maar wel iets minder vaak.Susan schreef:Ik vind het sowieso altijd zo'n gezeik als iemand een schoonmaakster wil, alsof dat alleen mag als je 60 uur werkt of zo. Al werk je helemaal niet, als je het geld hebt en je hebt het ervoor over dan is dat toch je eigen zaak?
Gast- Gast
Susan schreef:Ik vind het sowieso altijd zo'n gezeik als iemand een schoonmaakster wil, alsof dat alleen mag als je 60 uur werkt of zo. Al werk je helemaal niet, als je het geld hebt en je hebt het ervoor over dan is dat toch je eigen zaak?
Ik vind het ook iemands eigen zaak. Maar ik zie hier een post van CBL die meteen een schoonmaakteam wil en vervolgens ook nog een klusteam, omdat ze 'geen zin heeft'.
Dat lokt reacties uit natuurlijk.
Gast- Gast
Lily schreef:of zwanger worden, krijg je last van nesteldrang ik heb zo`n gruwelijke hekel aan poetsen en ben ook heel snel afgeleid en dan ben k bezig met iets en na 10min ga ik weer wat anders doen maar nu jeetje ...
Ja en na je bevalling een kraamverzorgster. Echt m'n badkamer is nog nooit zo schoon geweest
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
PurpleSparkle schreef:
Ik vind het ook iemands eigen zaak. Maar ik zie hier een post van CBL die meteen een schoonmaakteam wil en vervolgens ook nog een klusteam, omdat ze 'geen zin heeft'.
Dat is wat ze graag zou willen, ja, maar dat geeft toch niet? Je moest eens weten wat ik allemaal zou willen als ik er het geld voor had.
Susan- Lady Post-a-lot
Het groeit mij ook regelmatig boven het hoofd. Dan ben ik het overzicht volledig kwijt en weet ik niet meer waar ik moet beginnen. Gelukkig komt mijn moeder me dan weer even op weg helpen.
Gast- Gast
Susan schreef:PurpleSparkle schreef:
Dat is wat ze graag zou willen, ja, maar dat geeft toch niet? Je moest eens weten wat ik allemaal zou willen als ik er het geld voor had.
Mja, beetje over the top is het wel natuurlijk. Daar reageren mensen op. Ze is ook niet heel duidelijk wat ze nou wil met dit topic. Maar goed de meesten van ons weten dat ook wel van haar en dan kan je ook wel wat genuanceerd zijn in reactie naar haar toe ( al was ik ook meer van de "hands on" reactie). Als ik me in CBL verplaats voor zover ik dat kan, zie ik haar in ieder geval niet als dramaqueen zoals iemand zei.
Gast- Gast
Wauw, sommigen van jullie hebben echt mazzel met zulke (schoon) ouders!
Ik vind schoonmaken ook absoluut niet leuk, maar stofzuigen, afstoffen en de wc gebeurd elke maandag. De badkamer haat ik wel echt om te doen, dat stel ik altijd uit.
Ramen binnen en buiten gebeurd eens in de zoveel tijd, toen het 2 maart zulk mooi weer was, heb ik beneden alles binnen en buiten gezeemd en een hele schoonmaakdg gehad. Als ik eindelijk een goede stemming heb, dan neem ik het er ook flink van.
We wonen nu ook in een vrij groot huis, hopelijk hou ik het "straks" in een kleiner huis beter bij.
Maar een schoonmaakteam heb ik nog nooit aan gedacht, mij te duur.
Onze buurvrouw heeft elke maandag een schoonmaakster. Daardoor hoor ik haar elke zondagavond druk stofzuigen.
Ik vind schoonmaken ook absoluut niet leuk, maar stofzuigen, afstoffen en de wc gebeurd elke maandag. De badkamer haat ik wel echt om te doen, dat stel ik altijd uit.
Ramen binnen en buiten gebeurd eens in de zoveel tijd, toen het 2 maart zulk mooi weer was, heb ik beneden alles binnen en buiten gezeemd en een hele schoonmaakdg gehad. Als ik eindelijk een goede stemming heb, dan neem ik het er ook flink van.
We wonen nu ook in een vrij groot huis, hopelijk hou ik het "straks" in een kleiner huis beter bij.
Maar een schoonmaakteam heb ik nog nooit aan gedacht, mij te duur.
Onze buurvrouw heeft elke maandag een schoonmaakster. Daardoor hoor ik haar elke zondagavond druk stofzuigen.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Zucht misschien is drama queen niet echt netjes verwoord nee, maar het komt bij mij wel een beetje over alsof ze voor zichzelf een drama van maakt. Ik ben lui, heb geen zin dus huur ik maar gelijk een heel team in, sorry maar dat vind ik dan weer overdreven. Ik val gewoon nu even over het woordje lui. Ze kan toch ook vragen of haar man misschien wel wilt meehelpen? Iedereen heeft wel eens geen zin of lui maar om nu gelijk een heel klusteam in de schakelen
Gast- Gast
Ik denk ook niet dat ze dat echt gaat doen, maar stel dat ze een heel klusteam kon betalen, dan zou het me echt een biet zijn of ze dat team zou inhuren of niet.
Susan- Lady Post-a-lot
ow dat sowieso zal mij ook worst wezen. Het ging mij ook niet echt over het betalen, hoewel ik het voor mijzelf zonde zou vinden maar goed. Maar ik vind wel dat er verschil is tussen lui zijn en moeite hebben met het huishouden omdat je bv erg moe bent. Bij lui denk ik wel een beetje, kop op tanden erop, muziekje aan en gaan met die banaan. Maar ook daarzullen de meningen wel in verschillen. Bij CBL kreeg ik het gevoel liever lui dan moe.Susan schreef:Ik denk ook niet dat ze dat echt gaat doen, maar stel dat ze een heel klusteam kon betalen, dan zou het me echt een biet zijn of ze dat team zou inhuren of niet.
Gast- Gast
Ja, maar al zou ze liever lui zijn dan moe, zolang ze iemand anders daar niet ongevraagd mee belast is dat toch haar zaak?
Susan- Lady Post-a-lot
Ik houd ook niet van schoonmaken maar het moet toch worden gedaan. Ik heb een redelijk vast schema en doen het dan ook braaf dus meestal ziet het er hier netjes uit De extra dingen zoals ramen zemen, de keuken soppen, etc. doe ik echt als ik vakantie heb of meerdere dagen vrij ben omdat dat meer tijd kost.
ThinkPink- Prater
- Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10
I confess! Wij hebben een schoonmaakster! Ik werk 24 uur per week, maar ik vind het een luxe waar ik graag wat geld voor over heb. Op die manier heb ik op mijn vrije dagen alle tijd voor mijn kindjes, mezelf. Echt heerlijk. Daarnaast vind ik dat er nog genoeg werk overblijft als de was, strijken, boodschappen, opruimen, koken, afwas, tuin bijhouden etc.
Dus cbl bel gewoon eens een schoonmaakbedrijf en vraag wat ze ervoor rekenen. Is toch lekker om even helemaal geholpen te worden in huis.
Dus cbl bel gewoon eens een schoonmaakbedrijf en vraag wat ze ervoor rekenen. Is toch lekker om even helemaal geholpen te worden in huis.
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Heb je zeker gelijk in. Z'n topic kan ook veel advies geven wat ook gebeurd maar daar doet ze dan niet echt iets mee. En dat snap ik dan ook weer niet.Susan schreef:Ja, maar al zou ze liever lui zijn dan moe, zolang ze iemand anders daar niet ongevraagd mee belast is dat toch haar zaak?
Gast- Gast
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Geen zin meer in.
» Geen middagslaapje meer?
» Geen baby meer...
» Ik heb geen vertrouwen meer in ze.
» HELP! Geen (pap)fles meer..
» Geen middagslaapje meer?
» Geen baby meer...
» Ik heb geen vertrouwen meer in ze.
» HELP! Geen (pap)fles meer..