Ben jij weleens jaloers op vriendinnen?
+5
Twellie
Esperanza
Susan
Antibes
Prosecco
9 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Ben jij weleens jaloers op vriendinnen?
Hier ben ik het wel mee eens..Dolcis_ schreef:Ik ben wel eens jaloers op vriendinnen. Maar niet omdat ik het de ander niet gun. Meer omdat ik het zelf ook wel zou willen. Of is daar een ander woord voor?
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Ja ik ben stikjaloers op een vriendin. Zij kan zó ongelooflijk mooi tekenen! En duw any instrument in d'r handen en ze bespeelt 't alsof ze nooit anders heeft gedaan... Als ik teken, hebben al mijn poppetjes harkjes als handen en ik kan alleen de eerste akkoorden van Summerlove op de gitaar Dus ja, ik ben wel eens jaloers op vriendinnen, zelfs op mijn állerbeste vriendinnen. Ik misgun ze niks, ik ben blij dat zij dingen wel hebben of wel kunnen, maar neemt het gevoel dat ik zoiets ook zou willen (kunnen) niet weg. Misschien heel slecht van mij, maar ik ga niet opeens doen alsof ik 't niet ben, alleen om 't een vriendin is Ik zou ook gewoon graag zo getalenteerd willen zijn..
*edit; nee ik ben afgunstig. Ik lees net 't verschil In 't kort;
Afgunstig is ook willen hebben en jaloers is willen houden. Dus; als je afgunstig bent, wil je ook iets, maar misgun je niet, ben je jaloers, dan wil je het 'alleenrecht' op whatever, dat de ander heeft.
Denk ik.
*edit; nee ik ben afgunstig. Ik lees net 't verschil In 't kort;
Afgunstig is ook willen hebben en jaloers is willen houden. Dus; als je afgunstig bent, wil je ook iets, maar misgun je niet, ben je jaloers, dan wil je het 'alleenrecht' op whatever, dat de ander heeft.
Denk ik.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Charlie schreef:Het klinkt misschien wat makkelijk gezegd, maar een échte lieve, warme vriendin kan dat gewoon niet zijn. Je gunt je vriendinnen toch het beste? Nouja, zo redeneer ik dan.
Tenzij het gewoon niet zo goed met je gaat...
Zelf ben ik niet jaloers nee...
Gast- Gast
Jop schreef:
Denk ik.
Toch vind ik afgunst zoveel negatiever klinken dan jaloers. Zal wel aan mij liggen
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Burn schreef:Hier ben ik het wel mee eens..Dolcis_ schreef:Ik ben wel eens jaloers op vriendinnen. Maar niet omdat ik het de ander niet gun. Meer omdat ik het zelf ook wel zou willen. Of is daar een ander woord voor?
Ik ook. Zeker een vriendin misgun ik niks.
Maar het schijnt niet normaal te zijn, dat je iets ook wel graag zou willen wat een ander wel heeft en jij niet. Vooral als het een vriendin of familielid is.
Vind het vrij menselijk, maar ik denk tegenwoordig wel tien keer na voordat ik daar eerlijk over ben.
Gast- Gast
Chance schreef:Jop schreef:
Denk ik.
Toch vind ik afgunst zoveel negatiever klinken dan jaloers. Zal wel aan mij liggen
Dit was de enige, voor mij duidelijke uitleg die ik kon vinden Misschien haal ik 't alsnog door elkaar, hoor...
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: