Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vind je van....

+47
loesje
Aagje!
maiadebij
Marin
Kamperseboekenwurm
Filoria
MiKa
Flower_L
moepie
Paper Crown
Parisienne
Pandora
Slakje
Roodkapje
duckie
mauwmauw
ProudMom
Makamba
vlinder-19
sabje
Bloem86
Linda
Bacio
Muppetje
PapillonRose
Liadan
Mida4you
Flip Fluitketel
SarahKey
Diese
Stuiterbal
Happydobby
Jasmine
M@niek
Tania
LMCurious
woezel
Mamsie
Lejow
-Ieniemienie-
*Troela*
Annemie
Annie24
Bruintje Beer
Bolleke
Nana
Darius
51 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Wat vind je van.... - Pagina 5 Empty Re: Wat vind je van....

Bericht  Kamperseboekenwurm zo 22 apr 2012 - 2:00

@ MamaRosa, heb jullie bewust jullie tweeling allebei een naam met dezelfde voorletter gegeven? Is dat niet heel verwarrend met post enzo... omdat ze ook al dezelfde geboortedatum hebben?

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Aantal berichten : 533
Punten : 779
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind je van.... - Pagina 5 Empty Re: Wat vind je van....

Bericht  Happydobby zo 22 apr 2012 - 2:18

Mijn zusje en ik hebben ook dezelfde voorletter, nooit problemen mee gehad.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind je van.... - Pagina 5 Empty Re: Wat vind je van....

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 2:35

_MamaRosa_ schreef:
moepie schreef:
Roodkapje schreef:
Minneke schreef:Ik vind de kindernamen van Roodkapje mooi. De namen van de oudste en de jongste vind ik ook goed bij elkaar passen, de middelste is een beetje een buitenbeentje. Waar komt die vandaan eigenlijk?

Qua klanken vind ik ze dromerig en lief over komen, dat is de associatie die ik daardoor bij de kinderen heb, ze neigen een beetje naar kak, maar dat vind ik ook wel leuk eigenlijk.

Die komt van Ilena die we vonden op een buitenlandse geboortekaartjes site.. We gingen officieel voor C.harlotte (nu haar 4e naam). Maar toch besloten te knutselen .. de meeste namen eindigend op een A pasten echt niet bij mijn achternaam dus die A moest eraf... Dan hield je Ilen over, tja... de uitspraak was goed, alleen stond het zo kaal/kort/raar... Hebben we er een Y tussen geplakt, niemand die het uitspreekt maar goed. Qua zichtbaarheid vond ik het toch mooier..


Even een vraagje dan over de naam van je dochter. Hoe spreek je het dan uit? Omdat je schrijft dat niemand de y uitspreekt?

Volgens mij als Iliejen. Vind dat een hele mooie naam!.

Ik spreek het in mijn hoofd altijd uit als Ilen met een korte e-klank (kan het goede streepje niet vinden). De len als in lente. Maar ik weet niet of ik dat goed doe dan Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind je van.... - Pagina 5 Empty Re: Wat vind je van....

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 2:40

We hebben niet bewust voor dezelfde letters gekozen, en het is ook niet verwarrend, ze hebben idd nog een 2e naam. En voor die 2e naam hebben we dus wel bewust gekozen, om verwarring te voorkomen, zeker omdat ze dezelfde geboortedatum hebben. Alle post komt tot nu toe nog met verschillende initialen binnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind je van.... - Pagina 5 Empty Re: Wat vind je van....

Bericht  Lejow zo 22 apr 2012 - 2:41

Arden schreef:
_MamaRosa_ schreef:
moepie schreef:
Roodkapje schreef:
Minneke schreef:Ik vind de kindernamen van Roodkapje mooi. De namen van de oudste en de jongste vind ik ook goed bij elkaar passen, de middelste is een beetje een buitenbeentje. Waar komt die vandaan eigenlijk?

Qua klanken vind ik ze dromerig en lief over komen, dat is de associatie die ik daardoor bij de kinderen heb, ze neigen een beetje naar kak, maar dat vind ik ook wel leuk eigenlijk.

Die komt van Ilena die we vonden op een buitenlandse geboortekaartjes site.. We gingen officieel voor C.harlotte (nu haar 4e naam). Maar toch besloten te knutselen .. de meeste namen eindigend op een A pasten echt niet bij mijn achternaam dus die A moest eraf... Dan hield je Ilen over, tja... de uitspraak was goed, alleen stond het zo kaal/kort/raar... Hebben we er een Y tussen geplakt, niemand die het uitspreekt maar goed. Qua zichtbaarheid vond ik het toch mooier..


Even een vraagje dan over de naam van je dochter. Hoe spreek je het dan uit? Omdat je schrijft dat niemand de y uitspreekt?

Volgens mij als Iliejen. Vind dat een hele mooie naam!.

Ik spreek het in mijn hoofd altijd uit als Ilen met een korte e-klank (kan het goede streepje niet vinden). De len als in lente. Maar ik weet niet of ik dat goed doe dan Wink

Zo klopt het inderdaad, want als je het op de manier van mama rosa zou doen, spreek je de Y wel uit.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind je van.... - Pagina 5 Empty Re: Wat vind je van....

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 2:45

Denk dat jullie gelijk hebben, ik las het verkeerd en dacht dat andeten de y niet uitspraken en zijzelf juist wel. Het zal dus wel Ielen zijn qua uitspraak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind je van.... - Pagina 5 Empty Re: Wat vind je van....

Bericht  Marin zo 22 apr 2012 - 3:46

_MamaRosa_ schreef:
moepie schreef:
Roodkapje schreef:
Minneke schreef:Ik vind de kindernamen van Roodkapje mooi. De namen van de oudste en de jongste vind ik ook goed bij elkaar passen, de middelste is een beetje een buitenbeentje. Waar komt die vandaan eigenlijk?

Qua klanken vind ik ze dromerig en lief over komen, dat is de associatie die ik daardoor bij de kinderen heb, ze neigen een beetje naar kak, maar dat vind ik ook wel leuk eigenlijk.

Die komt van Ilena die we vonden op een buitenlandse geboortekaartjes site.. We gingen officieel voor C.harlotte (nu haar 4e naam). Maar toch besloten te knutselen .. de meeste namen eindigend op een A pasten echt niet bij mijn achternaam dus die A moest eraf... Dan hield je Ilen over, tja... de uitspraak was goed, alleen stond het zo kaal/kort/raar... Hebben we er een Y tussen geplakt, niemand die het uitspreekt maar goed. Qua zichtbaarheid vond ik het toch mooier..


Even een vraagje dan over de naam van je dochter. Hoe spreek je het dan uit? Omdat je schrijft dat niemand de y uitspreekt?



Volgens mij als Iliejen. Vind dat een hele mooie naam!.



Nee het is Ilen, die y spreek je dus niet uit. Ik dacht ook altijd Iliyen en vond dat zo mooi maar had voor mezelf Ilène bedacht, wat er op leek en is nu mn favo meisjesnaam. Maar blijkt dus dat de dezelfde uitspraak is als I.lyen. Grappig dus, want m'n favo jongensnaam is dezelfde als haar zoon.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind je van.... - Pagina 5 Empty Re: Wat vind je van....

Bericht  Makamba zo 22 apr 2012 - 8:40

ProudMom schreef:Makamba, als ik het goed heb, begint de naam van jouw dochtertje met een E toch? (en 2e naam J geloof ik? Haha, als ik het goed onthouden heb.) Zo ja, dan vind ik de namen van jouw dochtertje echt geweldig! Helemaal mijn smaak! Very Happy

Mijn zoontje heet B.randon (op z'n Nederlands uitgesproken) Ik/wij wilde(n) voor ons zoontje het liefst geen echte Nederlandse naam, omdat hij niet helemaal Nederlands is, en we dus ook niet wisten hoe donker hij qua huidskleur zou zijn. En een echte Nederlandse naam bij een donker kindje vind ik eerlijk gezegd niet zo mooi/passen. B.randon vonden we allebei een mooie naam, en past ook echt bij hem. Wat vind je van.... - Pagina 5 561177

Proudmom, dat je dat nog weet! Klopt helemaal. Very Happy Dankjewel voor het compliment.

Wat leuk om te zien dat je er ook weer bent en fijn om te lezen dat het inmiddels wat beter met je/jullie gaat. Wat vind je van.... - Pagina 5 699888
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind je van.... - Pagina 5 Empty Re: Wat vind je van....

Bericht  Makamba zo 22 apr 2012 - 8:42

ProudMom schreef:
Minneke schreef:
ProudMom schreef:
Mijn zoontje heet B.randon (op z'n Nederlands uitgesproken)

Puur uit interesse: hoe spreken jullie het uit dan? Met de 'a' zoals in 'appel'?

Nee, we spreken het uit als Brenden (Bren-dun eigenlijk). Dus eigenlijk wel op z'n engels, maar de ''r'' zeggen we op z'n Nederlands, en niet zo Engels/Amerikaans. Haha, beetje vreemd uitgelegd, snap je 'm nog? Wink

Naam van jouw zoontje is ook echt mijn smaak! Erg leuk. I love you
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind je van.... - Pagina 5 Empty Re: Wat vind je van....

Bericht  Roodkapje zo 22 apr 2012 - 8:53

Marin schreef:
_MamaRosa_ schreef:
moepie schreef:
Roodkapje schreef:
Minneke schreef:Ik vind de kindernamen van Roodkapje mooi. De namen van de oudste en de jongste vind ik ook goed bij elkaar passen, de middelste is een beetje een buitenbeentje. Waar komt die vandaan eigenlijk?

Qua klanken vind ik ze dromerig en lief over komen, dat is de associatie die ik daardoor bij de kinderen heb, ze neigen een beetje naar kak, maar dat vind ik ook wel leuk eigenlijk.

Die komt van Ilena die we vonden op een buitenlandse geboortekaartjes site.. We gingen officieel voor C.harlotte (nu haar 4e naam). Maar toch besloten te knutselen .. de meeste namen eindigend op een A pasten echt niet bij mijn achternaam dus die A moest eraf... Dan hield je Ilen over, tja... de uitspraak was goed, alleen stond het zo kaal/kort/raar... Hebben we er een Y tussen geplakt, niemand die het uitspreekt maar goed. Qua zichtbaarheid vond ik het toch mooier..


Even een vraagje dan over de naam van je dochter. Hoe spreek je het dan uit? Omdat je schrijft dat niemand de y uitspreekt?



Volgens mij als Iliejen. Vind dat een hele mooie naam!.



Nee het is Ilen, die y spreek je dus niet uit. Ik dacht ook altijd Iliyen en vond dat zo mooi maar had voor mezelf Ilène bedacht, wat er op leek en is nu mn favo meisjesnaam. Maar blijkt dus dat de dezelfde uitspraak is als I.lyen. Grappig dus, want m'n favo jongensnaam is dezelfde als haar zoon.

Lejow : jij hebt het goed... en Arden : het is idd de Len ( van Lente..) met een I ervoor smile dus ie-len ( beetje fransachtig denkt iedereen altijd haha...).
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind je van.... - Pagina 5 Empty Re: Wat vind je van....

Bericht  maiadebij zo 22 apr 2012 - 10:59

Leuke topic! Ook weer even goed om alle namen voor te zien komen. Ik ben niet zo goed (meer) in namen, dus weer even een geheugensteuntje!

Zoontje --> N.adeem (uitspraak is Nadiem)
Dochter --> J.ennah (Djennah)

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind je van.... - Pagina 5 Empty Re: Wat vind je van....

Bericht  Aagje! zo 22 apr 2012 - 20:15

Ik vind jou namen apart (in de positieve zin) maija! Wel leuk bij elkaar passen!

Mijn dochter heet D.esi
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind je van.... - Pagina 5 Empty Re: Wat vind je van....

Bericht  loesje zo 22 apr 2012 - 20:16

XXAnnieXX schreef:Ik vind jou namen apart (in de positieve zin) maija! Wel leuk bij elkaar passen!

Mijn dochter heet D.esi

mooie naam desi

mijn zoon heet alex
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind je van.... - Pagina 5 Empty Re: Wat vind je van....

Bericht  Printje zo 22 apr 2012 - 20:22

Ik vind A.lex een hele stoere naam. Zou hem zelf ook kunnen kiezen.

Ons zoontje heet R.uben L.uca ( maar we noemen hem alleen de eerste naam eigenlijk)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind je van.... - Pagina 5 Empty Re: Wat vind je van....

Bericht  *Troela* zo 22 apr 2012 - 20:42

Ik vind het een erg leuke naam Printje! Ze zouden hier allebei op het lijstje kunnen staan. Vind ze ook passen bij je zoontje, leuke stoere jongensnaam.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind je van.... - Pagina 5 Empty Re: Wat vind je van....

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 20:43

Ook ik vind R.uben een hele mooie naam!

Mijn kindjes heten: Sv.en en Jas.mijn

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind je van.... - Pagina 5 Empty Re: Wat vind je van....

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 20:46

Ik vind J. een hele mooie lieve meidennaam en zou hem zelf ook zo kunnen kiezen.
S. vind ik een stoere korte jongensnaam.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind je van.... - Pagina 5 Empty Re: Wat vind je van....

Bericht  Printje zo 22 apr 2012 - 21:11

Even de laatste vier kids..

Laurientje;
S: mooie, korte jongensnaam
J; vind ik een hele mooie naam die ik zelf ook zou kunnen kiezen, vind het een lieve meisjesnaam.

Snoepy;
S: stoere jongensnaam
P; Ook al zo'n stoere meidennaam, je hoort hem niet zo vaak en dat vind ik leuk
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind je van.... - Pagina 5 Empty Re: Wat vind je van....

Bericht  _Mashimaro_ ma 23 apr 2012 - 0:07

Printje: de namen van jouw zoon zijn leuke namen. Alleen komen die hier vaker voor, daarom zou ik ze niet kiezen.

Mijn zoon heet ...


Laatst aangepast door _Mashimaro_ op ma 23 apr 2012 - 1:05; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Moet even weg, laat de naam liever niet te lang online staan)
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind je van.... - Pagina 5 Empty Re: Wat vind je van....

Bericht  sheila123 ma 23 apr 2012 - 8:29

Mijn dochtertjes heten:

J.ordan (op z'n engels uitgesproken) en F.abienne (op z'n frans uitgesproken)

Totaal verschillend en i love it!! I love you I love you
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind je van.... - Pagina 5 Empty Re: Wat vind je van....

Bericht  Thunder ma 23 apr 2012 - 9:33

J.ordan is niet mijn smaak. F.abienne vind ik leuk.

De mijne heten T.im en S.ven.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind je van.... - Pagina 5 Empty Re: Wat vind je van....

Bericht  Gast ma 23 apr 2012 - 9:35

S.ven super naam! Hèhè mijn zoon heet ook zo!
T.im vind ik ook leuk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind je van.... - Pagina 5 Empty Re: Wat vind je van....

Bericht  Gast ma 23 apr 2012 - 9:43

T.im en S.ven vind ik allebei leuk, maar net niet leuk genoeg voor mijn eigen zoon (ze stonden beide op het lijstje)

Mijn kids heten R.ick en I.sabelle

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind je van.... - Pagina 5 Empty Re: Wat vind je van....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum