Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vind jij een 'draagdoektype'?

+19
kwak
Sanne
Printje
Annemie
Liadan
Darius
Marin
Minx
PapillonRose
Twellie
Tania
Happydobby
Paper Crown
Linda
Susan
Filoria
Supertalentje
Parisienne
Teddyaapje
23 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat vind jij een 'draagdoektype'? Empty Wat vind jij een 'draagdoektype'?

Bericht  Teddyaapje do 10 mei 2012 - 10:45

Wat vind jij een draagdoektype en behoor jij daar zelf bij?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij een 'draagdoektype'? Empty Re: Wat vind jij een 'draagdoektype'?

Bericht  Teddyaapje do 10 mei 2012 - 10:47

Bij een draagdoektype dacht ik voorheen aan een veganist op geitenwollensokken met een eigen kruidentuin en zelf gebreide truien...

Hier val ik beslist niet onder...maar in de tussentijd ben ik helemaal in to dragen en zie ik het meer als hip en trendy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Parisienne do 10 mei 2012 - 11:06

Ik vind jouw draagdoektype mooi omschreven, zo zag ik het ook. Mijn mening stelde ik bij na de eerste 'mama's-met-kindjes-uit-2010-meeting'. Ik zag dat er diverse dragende moeders tussen en toen is mijn interesse gewekt. Ik heb ervoor gekozen N. niet meer te gaan dragen, ik wil het van begin af aan doen. Een volgend kindje wil ik wel lekker van het eerste moment bij me in een doek dragen, lijkt me nu echt heerlijk om zo samen met je kindje te zijn en je kindje geborgenheid te bieden. Dus nu kijk ik er ook tegenaan als een modern iets. Wel jammer dat dragen over het algemeen (met name door mensen die geen ouder zijn) toch nog wordt gezien als iets ongewoons.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Supertalentje do 10 mei 2012 - 11:12

Teddyaapje schreef:Bij een draagdoektype dacht ik voorheen aan een veganist op geitenwollensokken met een eigen kruidentuin en zelf gebreide truien...
+1 en biologisch, ecologisch, groenlinks-stemmend en vooral boven de 35 op sandalen.

Hier ben ik wel van terug gekomen, zie hier hele leuke vlotte vrouwen met draagdoek. Ik kan niet knopen, kan alleen maar verzinnen dat ik 'm in zo'n doek zou doen als ik boodschappen ga doen en ik heb het idee dat het veel te zwaar is om 'm door de supermarkt te sjouwen. En kleine man is beweeglijk, ligt nooit stil, dus kan me voorstellen dat hij zich zo'n doek uitvecht. Maar als ik dan foto's zie van tevreden kindjes dichtbij mama wil ik dat ook! Nou ja, misschien bij een eventuele volgende (als ik zelf 35 ben met gebreide trui en sandalen Wink)

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 20:28

Nou een beetje t zelfde als jullie dachten hahaha..
Maar toen ik zwanger werd had ik al heel gauw een doek gekocht omdat het me heerlijk leek.
Mijn zoontje heb ik veel gedragen, eerst in een doek, later in de mei tai.
Nu heb ik voor mijn dochter een nieuwe doek gekocht en draag ik haar ook regelmatig, heerlijk!

Gast
Gast

Bericht  Filoria do 10 mei 2012 - 20:37

Ik zie ze niet als geitenwollenskokkentypes, maar vraag me wel af wat de motivatie precies is.

Draag je vooral omdat je het dragen zelf fijn vindt, of ook omdat je het leuk vindt om er mooi uit te zien in zo'n kleurige (zelfgemaakte) doek?

Met dingen zelf maken en mode-accessoires heb ik niet zo veel. Bij mij zou het echt puur om het gemak draaien. Ik twijfel dus nog of ik het zou willen bij een tweede, omdat ik het idee heb dat je heel erg moet zoeken naar de juiste doek en de juiste manier van knopen en dat het best een gedoe is. Dat weegt voor mij dan niet op tegen de voordelen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 20:52

Eerst zoiets:

Wat vind jij een 'draagdoektype'? Images?q=tbn:ANd9GcS7cTE_fXTHUiGfWrE6Yn9Kll-NP6avFA4_kCawhaXOVqyycmZokw

Nu zoiets:

Wat vind jij een 'draagdoektype'? Images?q=tbn:ANd9GcTOGc9GIJEjOVkurlX4dMoZ151o8D3tuC0xgpMJUaSc3nxpsAv0RQ

Gast
Gast

Bericht  Filoria do 10 mei 2012 - 20:55

Is dat Carice van Houten?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 21:00

Hetzelfde als Minneke, haha. Ik draag nu ook en vind het heel fijn en handig, wou dat ik het bij de andere 2 ook had gedaan.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 10 mei 2012 - 21:16

Bij een draagdoekentype stel ik me wel iemand voor die borstvoeding geeft, een co-sleeper heeft, wasbare luiers gebruikt, haar kind te eten geeft volgens de Rapley-methode, meeschrijft op het forum van Dragen en Voeden, een heleboel verschillende draagdoeken en Mei Tai's heeft en er ook veel verstand van heeft, die het kind ook blijft dragen als het een peuter is, maar dan op de rug, en iemand die alles weet van Unconditional Parenting en de Gordonmethode. Het kind speelt vooral met houten speelgoed.

Daar tegenover zie ik een type dat houdt van rust en regelmaat, flesvoeding geeft, een heel georganiseerde luiertas heeft met spullen waarvan je denkt: hoe krijg je dat er allemaal in gepropt, echt van reservekleertjes tot voeding en van een verbandtrommel tot een tupperware bakje met mariakaakjes en drie reservespenen, streng maar rechtvaardig is, een vriezer vol ingevroren babyprakjes en een paar potjes in de voorraadkast voor op visite. Qua opvoeding houdt deze persoon meer van Triple P. Het kind speelt meer met plastic speelgoed.

Dit zijn even twee gigantische stereotypes, maar ik heb ze wel zo in mijn hoofd zitten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Linda do 10 mei 2012 - 21:31

Haha, Susan! Wat leuk beschreven!
Vooral dat draagdoekentype, zo heb ik het ook wel een beetje in m'n hoofd.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 21:33

Dat zijn inderdaad twee uitersten Laughing

Ik geloof dat ik er met mijn draagdoeken, maar zonder co-sleeper, precies tussenin zit.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 21:33

Minneke schreef:Eerst zoiets:

Wat vind jij een 'draagdoektype'? Images?q=tbn:ANd9GcS7cTE_fXTHUiGfWrE6Yn9Kll-NP6avFA4_kCawhaXOVqyycmZokw

lol!

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown do 10 mei 2012 - 21:36

Ik zie mezelf echt niet een draagdoek dragen.. Wat vind jij een 'draagdoektype'? 1270000679
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Happydobby do 10 mei 2012 - 21:43

Hihi Susan Laughing

Moeilijke vraag, ik zie namelijk nooit iemand met een doek, ik ging gister naar de albert heyn met M, op mijn rug en had veel bekijks.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Susan do 10 mei 2012 - 21:45

Ik zit er ook tussenin, ik heb wel draagdoeken, maar ik draag ze niet meer nu ze groter zijn, Rapley heb ik nooit gedaan, ik heb wel een aantal pogingen gedaan om zo'n supergeorganiseerde luiertas te hebben, maar dat is me nooit gelukt, ze spelen zowel met houten als met plastic speelgoed, qua opvoeding laveer ik een beetje tussen de verschillende stromingen en moet ik natuurlijk rekening houden met het autisme van Ezra, ik heb nooit wasbare luiers gebruikt, ik ben niet zo heel streng maar hopelijk wel rechtvaardig en wat betreft borstvoeding span ik wel weer echt de kroon.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Tania do 10 mei 2012 - 21:48

Ik heb ook wel een beetje het beeld van Susan in m'n hoofd hoewel ik natuurlijk ook wel weet dat dat niet helemaal klopt.

Ik zit er zelf ook tussenin. Ik heb wasbare luiers gebruikt en heb een draagdoek maar ook een bomvolle luiertas (inclusief verbandtasje en een paar setjes reservekleding Very Happy).

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Twellie do 10 mei 2012 - 22:41

Ik zit er ook tussenin: wel rust en regelmaat, maar ook samen slapen, borstvoeding geven (alleen niet heel lang), dragen enzovoorts.

Mijn luiertas is echt chaos. Als ik hem al niet vergeet mee te nemen, blijkt er vaak wel sudocreme, paracetamol en zo'n ding om snotter uit een baby's neus te halen in te zitten, maar dan weer geen luiers Wat vind jij een 'draagdoektype'? 394967 .
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  PapillonRose do 10 mei 2012 - 23:54

Helemaal eens met Susan, wat heb je het leuk verwoord ook! Ik dacht ook een beetje in die twee uitersten, al ben ik er inmiddels ook wel achter dat er allerlei variaties bestaan. Zelf zit ik er denk ik zo'n beetje tussenin. Ik heb gedragen met een doek, maar dat is inmiddels een ssc geworden omdat ik dat met een beweeglijke dreumes een stuk handiger vind. We hebben samen geslapen, ik verdiep me in UP en ben minder van Triple P.

Aan de andere kant heb ik FV gegeven, ben ik zo'n mama met overvolle maar toch supergeorganiseerde luiertas en heb ik niet aan Rapley gedaan. Wel zoveel mogelijk alles zelf gemaakt, maar geen Rapley. En wasbare luiers lijkt me zo onhandig, daar begin ik niet aan.

Verder vind ik het beeld van Supertalentje ook wel iets wat ik gedacht had kunnen hebben in het verleden. Inmiddels niet meer, omdat ik nu zelf mama ben heb ik ontdekt dat dragen helemaal niet voor geitenwollensokkentypes hoeft te zijn, dat ben ik zelf namelijk ook niet. Het is gewoon erg handig, en ook ontzettend fijn om te dragen. Daarnaast kan je er ook gewoon 'hip' uitzien als je draagt, er is zoveel keus in doeken dat je altijd wel iets kunt vinden dat bij je past. Ik ben inmiddels pro dragen in ieder geval, voordat ik mama werd had ik er zo mijn bedenkingen bij (uit onwetendheid).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Minx vr 11 mei 2012 - 0:30

Ik merk dat ik eerst dacht dat het best wel geitenwollensokken was inderdaad. Nu loop ik in amsterdam stage bij onder andere een bekkenbodemtherapeut. En mijn stagebegeleidster doet de zwangerfit (nou ja ik op het moment) en merk dat het daar juist de hippe moeders zijn die veel dragen. Daar is het al veel normaler, en hip. Vind het trouwens wel een goede rage Very Happy
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Marin vr 11 mei 2012 - 0:35

Haha ik hoop dat ik een draagdoektype wordt zoals op het mooie plaatje Wink
Ik zie mezelf echt wel met een draagdoek (of nog meer met mei-tai) lopen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Teddyaapje vr 11 mei 2012 - 1:21

Filoria schreef:Ik zie ze niet als geitenwollenskokkentypes, maar vraag me wel af wat de motivatie precies is.

Draag je vooral omdat je het dragen zelf fijn vindt, of ook omdat je het leuk vindt om er mooi uit te zien in zo'n kleurige (zelfgemaakte) doek?

Met dingen zelf maken en mode-accessoires heb ik niet zo veel. Bij mij zou het echt puur om het gemak draaien. Ik twijfel dus nog of ik het zou willen bij een tweede, omdat ik het idee heb dat je heel erg moet zoeken naar de juiste doek en de juiste manier van knopen en dat het best een gedoe is. Dat weegt voor mij dan niet op tegen de voordelen.

Omdat ik het ontzettend handig vind! Ik kan overal door, geen last van stoepranden, lantaarnpalen die zo lomp als t maar zijn kan in het midden van de stoep staan waardoor je met de wagen de weg op zou moeten, trappen gaan we gewoon op en af, T. kan alles zien wat ik zie maar kan zich ook 'verstoppen' als hij teveel prikkels krijgt, omdat onze hoofden zo dicht bij elkaar zitten hebben we goed contact, geen vieze natte banden waarmee we het huis in zouden moeten rijden, we kunnen samen onder de paraplu als het regent, je hebt je handen vrij, er kan geen band lek gaan, ik hoef mn auto niet leeg te ruimen omdat de wagen niet mee hoeft, geen last van te smalle gangpaden, en ga zo maar door!

Dus dat is de voornaamste reden, maar stiekem vind ik het ook wel leuk om er 'mooi' uit te zien Very Happy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 1:24

In mijn hoofd komt idd een geiten-wollen-sokken type voor, maar dat is natuurlijk onzin, want ik draag zelf ook, en ben nou niet bepaald zo'n type. Wat vind jij een 'draagdoektype'? 394967

Ik moet wel zeggen dat ik zo ongeveer wordt aangekeken alsof ik achterlijk ben als ik draag. Ze verrekken hun nek nog net niet, ik zie het hier dus ook eigenlijk nooit. Wel eens een drager, maar doeken zie ik hier nooit.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje vr 11 mei 2012 - 1:27

Supertalentje schreef:
Teddyaapje schreef:Bij een draagdoektype dacht ik voorheen aan een veganist op geitenwollensokken met een eigen kruidentuin en zelf gebreide truien...
+1 en biologisch, ecologisch, groenlinks-stemmend en vooral boven de 35 op sandalen.

Hier ben ik wel van terug gekomen, zie hier hele leuke vlotte vrouwen met draagdoek. Ik kan niet knopen dit is echt heel makkelijk te leren, op youtube staan heel veel filmpjes. Je moet er even handigheid in krijgen, maar na een paar keer oefenen lukt t vaak al goed, t is net als schoenvetersstrikken en anders zou een mei tai of ssc een goede vervanger zijn!, kan alleen maar verzinnen dat ik 'm in zo'n doek zou doen als ik boodschappen ga doen buiten dat gebruik ik hem ook als ik alleen met T. thuis ben en ik moet koken terwijl hij per'sé aandacht wil. Ik kan vooruit, hij krijgt zijn aandacht en kan meteen mee kijken met koken. Ook in het bos is het ideaal! en ik heb het idee dat het veel te zwaar is om 'm door de supermarkt te sjouwen T. is nu dik 18mnd en ik begin nu pas te voelen dat ik wat bij me draag qua gewicht, maar dat is echt nog goed te doen. Doordat je zo dicht tegen je aan knoopt voel je het amper. Een rugzak van een brugklasser is zwaarder!. En kleine man is beweeglijk, ligt nooit stil, dus kan me voorstellen dat hij zich zo'n doek uitvecht Dit klinkt helemaal als T. maar hij is juist super rustig in de doek! Lekker geborgen bij mama, en toch rond kunnen kijken. Maar als ik dan foto's zie van tevreden kindjes dichtbij mama wil ik dat ook! Nou ja, misschien bij een eventuele volgende (als ik zelf 35 ben met gebreide trui en sandalen Wink)
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Darius vr 11 mei 2012 - 2:09

Soms vind ik een kinderwagen met shoppen wel handiger, zeker als je zelf iets gaat passen. Daarbij kun je er ook heel veel tassen in kwijt! Wat vind jij een 'draagdoektype'? 561177
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: