Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

dat was nu net wat ik niet wilde..

+3
Dora
PapillonRose
frolic
7 plaatsers

Ga naar beneden

dat was nu net wat ik niet wilde.. Empty dat was nu net wat ik niet wilde..

Bericht  frolic vr 7 okt 2011 - 0:17

Even weer een korte samenvatting , mijn moeder is 29 december overleden aan longkanker .
Ze was bij mijn bevalling van M.iek , en ook echt alleen mijn moeder en ik , mijn man is thuis gelaten Very Happy Ze heeft de navelstreng doorgeknipt en het was een geweldige avond vol serene rust , zelfs de foto's stralen iets hemels uit.

Vandaag was ik een jaar geleden uitgerekend , en vanuit mezelf sta je natuurlijk al vaak stil bij momenten en gebeurtenissen , ook ik kan vreselijk woedend worden dat straks mijn muppet 1 jaar word en mijn liefste mama er niet meer is , dat een maand later mn kabouter 3 word , mijn moeders beste vriend .. sinterklaas , kerst .. gewoon een simpele woensdagmorgen het maakt niet uit .

Nu had ik mezelf steenvast voorgehouden er geen beladen dagen van te maken , ondanks dat ze toch altijd in mijn gedachte zit , het ZIJN feestdagen .

Mijn moeder wás de feestdagen , alles werdt tot in den treuren gevierd . Zelfs vorig jaar kerst MOEST ik kerst gaan vieren van dr , al was het maar voor de kinderen.

Hier in huis was dan ook alles vreselijk versierd , maar kerst ben ik niet gaan vieren .

Ik had ( en heb nog hoor ) zo vreselijk veel in in de verjaardagen , en sinterklaas .. máár


Ondanks dat ik het meerdere malen herhaald heb bij vrienden en bekenden blijven ze de negatieve dingen boven halen .. je was nu ongeveer uitgerekend he .. oh wat was je moeder er toen slecht aan toe .. zo fijn dat je moeder bij de bevalling was , vreselijk dat ze toen erna zo'n verdriet had toen ze besefte dat ze niet lang meer zou leven en zo keihard heeft moeten huilen buiten het ziekenhuis..

keer op keer het slechte , ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen.

Ik mis haar zo vreselijk veel , het doet zoveel pijn .. maar ik wil zograag het leuke knusse meegeven aan mijn kindjes .

Dat lukte me prima , alleen nu rond deze periode vorig jaar ging mijn moeder inderdaad heel snel achteruit , dat weet ik dondersgoed , maar ik wil niet dat dat de boventoon word.. weet echt niet goed hoe ik het uit moet leggen.

Nu met al die verhalen , is mijn feeststemming weer in de vriezer beland , en dat was nu net wat ik niet wilde Sad


frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

dat was nu net wat ik niet wilde.. Empty Re: dat was nu net wat ik niet wilde..

Bericht  Gast vr 7 okt 2011 - 0:28

He potjandorie!
Ik kan niks anders dan je een flinke virtuele knuffel geven!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

dat was nu net wat ik niet wilde.. Empty Re: dat was nu net wat ik niet wilde..

Bericht  PapillonRose vr 7 okt 2011 - 0:31

hug Ik kan me goed voorstellen dat dit zwaar moet zijn. Het hele gebeuren zal toch altijd al in je achterhoofd zitten, ik vind het sowieso heel knap dat je het zo postief mogelijk probeert te benaderen. Kan me voorstellen dat dit niet altijd lukt als iedereen met de verdrietige verhalen blijft komen. Misschien kun je er voorzichtig over beginnen bij die personen? Dat je het aardig vindt dat ze met je meeleven en dergelijke, maar dat je juist probeert de fijne momenten levend te houden en de verdrietige verhalen daar nog niet zo goed bij kan gebruiken.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

dat was nu net wat ik niet wilde.. Empty Re: dat was nu net wat ik niet wilde..

Bericht  Dora vr 7 okt 2011 - 0:32

Pff heftig zeg!

Kan allen maar zeggen: Dikke hug en hopelijk komt die zin weer snel uit de ijskast.
Hoe moeilijk het ook is, probeer de wens van je moeder te 'volbrengen'.
En gewoon tegen de mensen die zo negatief doen zeggen dat je haar positief wilt herinneren....
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

dat was nu net wat ik niet wilde.. Empty Re: dat was nu net wat ik niet wilde..

Bericht  Chelle vr 7 okt 2011 - 0:40

Teigertje schreef:Pff heftig zeg!

Kan allen maar zeggen: Dikke hug en hopelijk komt die zin weer snel uit de ijskast.
Hoe moeilijk het ook is, probeer de wens van je moeder te 'volbrengen'.
En gewoon tegen de mensen die zo negatief doen zeggen dat je haar positief wilt herinneren....

Hier ben ik het helemaal mee eens. Het is toch juist zo mooi om de herinnering te hebben die je nu hebt van de bevalling. Dat moet je koesteren.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dat was nu net wat ik niet wilde.. Empty Re: dat was nu net wat ik niet wilde..

Bericht  loesje vr 7 okt 2011 - 0:42

Pff heftig zeg! hug

maar ook gefeliciteerd met je kindje die dan vandaag 1 jaar geworden is smile gister werd mijn zoontje 1 jaar en vond het geweldig al die aandacht en de mooie slingers :flower: ook had hij een taartje mogen eten nou hij smulde ervan! was grappig om te zien. Heeft jou kindje vandaag ook een lekker stukje taart gehad?

loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

dat was nu net wat ik niet wilde.. Empty Re: dat was nu net wat ik niet wilde..

Bericht  frolic vr 7 okt 2011 - 0:47

Ze is nog niet jarig ! Was vandaag uitgereken , my lady had er weinig zin in en kwam 15 dagen later ( was ze nu af en toe nog maar zo lui )

Bedankt voor de reacties ! Ja ik probeer het af en toe voorzichtig te zeggen , hun willen natuurlijk ook hun verhaal ( verdriet ) kwijt maar - klinkt misschien heel egoistisch , dan denk ik wel s doe dat maar tegen een ander. Doe elf ook mn best om overeind te blijven .

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

dat was nu net wat ik niet wilde.. Empty Re: dat was nu net wat ik niet wilde..

Bericht  Susan vr 7 okt 2011 - 0:55

Je mag ook egoïstisch zijn. Jij bent in dit verdriet het centrum, niet zij, ik vind dat zij hun manier van reageren op jou horen af te stemmen en als ze hun verdriet op een andere manier willen uiten dan die jij prettig vindt dan moeten ze daar iemand voor zoeken die er juist verder vanaf staat. Als ze het er met jou over willen hebben dan moet jij de regie kunnen bepalen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dat was nu net wat ik niet wilde.. Empty Re: dat was nu net wat ik niet wilde..

Bericht  Gast vr 7 okt 2011 - 1:03

Susan schreef:Je mag ook egoïstisch zijn. Jij bent in dit verdriet het centrum, niet zij, ik vind dat zij hun manier van reageren op jou horen af te stemmen en als ze hun verdriet op een andere manier willen uiten dan die jij prettig vindt dan moeten ze daar iemand voor zoeken die er juist verder vanaf staat. Als ze het er met jou over willen hebben dan moet jij de regie kunnen bepalen.

+1
En ik wil je een dikke knuffel geven!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

dat was nu net wat ik niet wilde.. Empty Re: dat was nu net wat ik niet wilde..

Bericht  frolic vr 7 okt 2011 - 1:14

Ik heb zelf een zeer selectief groepje mensen met wie ik het erover wil hebben , maar je blijft mensen hebben die erover blijven beginnen , terwijl ik echt kampioen struisvogel ben.

Ik heb het stukje van mijn moeder 's feestlust wel geerfd , en ben al máánden aan het regelen . Zij hebben er geen benul van en ik zat happy happy joy joy te wezen . Tuurlijk is het vreselijk maar wij leven nog wel en ik weet zeker dat als ik zielig zou zitten zijn mijn moeder me enorme schop onder mn kont zou komen geven , dat was het aller laatste wat ze wilde.


frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

dat was nu net wat ik niet wilde.. Empty Re: dat was nu net wat ik niet wilde..

Bericht  Gast vr 7 okt 2011 - 1:18

frolic schreef:Ondanks dat ik het meerdere malen herhaald heb bij vrienden en bekenden blijven ze de negatieve dingen boven halen .. je was nu ongeveer uitgerekend he .. oh wat was je moeder er toen slecht aan toe .. zo fijn dat je moeder bij de bevalling was , vreselijk dat ze toen erna zo'n verdriet had toen ze besefte dat ze niet lang meer zou leven en zo keihard heeft moeten huilen buiten het ziekenhuis..

keer op keer het slechte , ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen.


Helaas voor mij zeeeeeer herkenbaar, en idd, zeeeeeeer pijnlijk. Hier krijg ik ook altijd, weliswaar goedbedoelde, opmerkingen. In dezelfde trant als jou, en die doen pijn. Het herinnert je aan een tijd die mooi moest zijn, maar tegelijkertijd juist zeer verdrietig was.

Een hele dikke knuffel, ik kan wel zeggen dat wij eigenlijk in hetzelfde schuitje zitten...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

dat was nu net wat ik niet wilde.. Empty Re: dat was nu net wat ik niet wilde..

Bericht  Gast vr 7 okt 2011 - 1:23

frolic schreef:Ik heb zelf een zeer selectief groepje mensen met wie ik het erover wil hebben , maar je blijft mensen hebben die erover blijven beginnen , terwijl ik echt kampioen struisvogel ben.


Heel frapant, maar zo ben ik dus ook! Het maar weg willen stoppen, het vooral niet over die tijd willen hebben, en er maar overheen willen praten, want anders, dan krijg ik een enorme huilbui, en dat sta ik mezelf niet toe. Ik wil genieten....

Ik vind het ook zo moeilijk dat het bij elke verjaardag van de oudste weer boven wordt gehaald door anderen, ik weet zelf ook wel dat mijn moeder toen is overleden. En tuurlijk, ze bedoelen het goed, en anderen weten dat ook niet altijd van me dat ik het juist door die opmerkingen weer moeilijk(er) krijg, maar ik wil het niet!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

dat was nu net wat ik niet wilde.. Empty Re: dat was nu net wat ik niet wilde..

Bericht  Leine vr 7 okt 2011 - 1:30

Ik weet verder niet zo goed wat ik moet zeggen, maar wil je wel een dikke knuffel geven! hug
Leine
Leine
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

dat was nu net wat ik niet wilde.. Empty Re: dat was nu net wat ik niet wilde..

Bericht  frolic vr 7 okt 2011 - 1:45

_MamaRosa_ schreef:
frolic schreef:Ik heb zelf een zeer selectief groepje mensen met wie ik het erover wil hebben , maar je blijft mensen hebben die erover blijven beginnen , terwijl ik echt kampioen struisvogel ben.


Heel frapant, maar zo ben ik dus ook! Het maar weg willen stoppen, het vooral niet over die tijd willen hebben, en er maar overheen willen praten, want anders, dan krijg ik een enorme huilbui, en dat sta ik mezelf niet toe. Ik wil genieten....

Ik vind het ook zo moeilijk dat het bij elke verjaardag van de oudste weer boven wordt gehaald door anderen, ik weet zelf ook wel dat mijn moeder toen is overleden. En tuurlijk, ze bedoelen het goed, en anderen weten dat ook niet altijd van me dat ik het juist door die opmerkingen weer moeilijk(er) krijg, maar ik wil het niet!

Zo vreselijk herkenbaar ..

De laatste keer was toen ik iemand belde voor M.iek dr verjaardag , en gelijk jee dat is ookalweer een jaar geleden Ja gaat snel en begon over wat ze kon en deed het bekende als moeder wezende Laughing .. ja maar je moeder toen blablabla heel de ellendige tijd weer ophalen..

En dan barst het weer los , en dat is het aller laatste wat je wilt ..

Ik stort in op momenten dat het mij uitkomt .

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

dat was nu net wat ik niet wilde.. Empty Re: dat was nu net wat ik niet wilde..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum