Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het grote huishoudgeld topic!

+47
Kqip
Lejow
Puggle
Winegum
Yaelynn
Mida4you
Lynn_
Monte
SoGood
Rose
Arwyn
Aagje!
JD
rianne287
Lavendel
studiebol
Travelgurly
Coco
Jade
Caresses
Rovine
litllejoy
Sarah1985
Star007
Fearie
Burgemeester Nicky
Viva
Tiara
Supertalentje
schuddebuikje
Bolleke
Laced
Parisienne
flower
Mom-Of-3
MissD
minoessepoes
woezel
Marin
Atelier Madame
myloon
Bruintje Beer
Floor
SarahKey
Rush
Paper Crown
Linda
51 plaatsers

Pagina 14 van 18 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende

Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  - Pagina 14 Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  studiebol di 8 mei 2012 - 22:56

Yaelynn schreef:Ik zit bij de stadsbank schuldsanering omdat ik maar 1280 euro verdien (inclusief toeslagen enzo), maar 1600 euro aan vaste lasten heb... Dat redde ik niet als alleenstaande moeder met een kind van 3,5 jr (momenteel) die ook nog een paar beperkingen heeft.

Ik ga in de budgetbeheer en nouja, ik krijg dan 260 euro leefgeld per maand!! Daarvan moet ik ook de peuterspeelzaal en mijn internet en mobiel van betalen omdat mijn contactpersoon dit niet wilt doen! Dan houd ik nog ongeveer 160 euro over voor 1 maand... Te doen? Dat is ongeveer 35 euro per week Het grote huishoudgeld topic!  - Pagina 14 253468018

x

Ik zou echt kijken wat je aan die 1600 euro kan doen. Ik vind dat behoorlijk veel voor een volwassen en een kind. Wij zijn hier met twee volwassen en twee kinderen. En als ik de kinderopvang even niet mee reken zijn onze vaste lasten minder en wij hebben een koophuis.

Nu je toch al hulp krijgt, zou ik echt iemand vragen om hier na te kijken met je.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  - Pagina 14 Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  Atelier Madame di 8 mei 2012 - 23:06

haleluja wat een hoop vaste lasten inderdaad, of zit daar ook een gedeelte bij van afbetaling van je schuld?

35 euro per week voor eten is wel te doen maar je moet wel zuinig aan leven Veel seizoensgroenten eten, vooral goedkope producten kopen etc.

Gisteren was het trouwens wel grappig, ik sta ingeschreven bij een aantal marktonderzoekbureaus en krijg af en toe een uitnodiging om dan te komen kletsen voor geld. Kreeg nu voor 2 uurtjes praten 40 euro! 2 Uur lang praten over boodschappen doen Very Happy.. heel grappig met alleen maar huisvrouwen die hoofdzakelijk gescheiden waren en dus extreem goed in goedkoop boodschappen doen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Bolleke di 8 mei 2012 - 23:09

Ik heb ook hoge lasten maar dat komt ook door mijn studie, daardoor komen er studiekosten en kinderopvang bij. Ik heb 1300 aan vaste lasten en daar zit ook nog een leningkje bij van mijn ouders die volgende maand afbetaald is. Dan heb ik nog 1200 vaste lasten. Heb je al eens een lijstje gemaakt van wat er in en uit gaat?
Ik vraag mij wel af hoe het dan komt dat je zoveel vaste lasten hebt.

Atelier Madame, dat klinkt leuk! Wat zijn dat voor bureaus?
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Yaelynn di 8 mei 2012 - 23:28

Die lasten van 1600 is inclusief afbetaling schulden.

Als ik GEEN schulden had dan kon ik met mijn 1280 ook niet echt heel goed rondkomen. Schuldsanering heeft een budgetding gemaakt. Zonder schulden zijn mijn vaste lasten 1190 euro en dan houd ik dus nog 90 euro over om van te leven :P Dus het zit 'm echt in de schulden denk ik... PSZ is maar 22 euro per maand, mijn kind heeft dit absoluut nodig en eind dit jaar wordt hij 4 en mag hij naar de basisschool.

Mobiel ben ik al aan het bezuinigen is nu nog maar 35 euro ipv 80 euro

Internet blijft 50 euro pm en ik weet niet waar dat goedkoper kan
Yaelynn
Yaelynn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 396
Registratiedatum : 09-11-11

Bericht  Rush di 8 mei 2012 - 23:30

UPC en KPN hebben beide internet voor €25 per maand, nu voor de eerste 3 maanden €20. Misschien heeft Telfort of Ziggo of een andere aanbieder nog wel goedkoper of een betere aanbieding.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Rush di 8 mei 2012 - 23:31

En wat voor internet heb je voor €50, enorm snel ofzo? Zet dat terug in snelheid als dat mogelijk is, scheelt soms ook wel €20.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Atelier Madame di 8 mei 2012 - 23:33

Bolleke schreef:Ik heb ook hoge lasten maar dat komt ook door mijn studie, daardoor komen er studiekosten en kinderopvang bij. Ik heb 1300 aan vaste lasten en daar zit ook nog een leningkje bij van mijn ouders die volgende maand afbetaald is. Dan heb ik nog 1200 vaste lasten. Heb je al eens een lijstje gemaakt van wat er in en uit gaat?
Ik vraag mij wel af hoe het dan komt dat je zoveel vaste lasten hebt.

Atelier Madame, dat klinkt leuk! Wat zijn dat voor bureaus?

Beloonjemening.nl (is via cg selecties)
input4all

Dat zijn er iig 2 waar ik ingeschreven sta

@Yaelynn: internet kan zeker goedkoper, bij telfort heb je een heel pakket bellen, tv en internet voor 35 euro per maand oid.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 23:34

Dat kan zeer zeker goedkoper, en dat zou ik ook zeker uit zoeken, of laten uitzoeken, want 50 euro is echt belachelijk veel.

Gast
Gast

Bericht  Yaelynn di 8 mei 2012 - 23:36

Het is internet, tv en telefoon bij elkaar die 50 euro
Yaelynn
Yaelynn
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Rush di 8 mei 2012 - 23:41

Waarom heb je 2 kittens in deze situatie?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Winegum di 8 mei 2012 - 23:47

Yaelynn schreef:Het is internet, tv en telefoon bij elkaar die 50 euro
Kun je niet minder mobiel bellen? Ik weet niet wie je allemaal belt, maar wellicht is het goedkoper als je dat via de huistelefoon doet. Zeker als je alleen maar vaste nummers belt kan dit voordeliger uitpakken. Volgens mij heb je ook niet veel keus om te budgetteren, en zul je dit uiteindelijk wel moeten doen, wil je jezelf eten en drinken kunnen veroorloven.

Verder lijkt het mij zeker slim om eens naar je uitgavenpatroon te kijken en om te kijken of het niet mogelijk is om meer inkomen te genereren. Want het is mooi als je uiteindelijk uit de schulden komt. Maar wat dan? dan zit je weer met hetzelfde probleem als de situatie hetzelfde blijft. Geld om te eten heb je dan ook niet.. Er zullen dingen moeten veranderen wil je hier in de toekomst zelfstandig mee om kunnen gaan.

Ik wil best eens naar je inkomen/uitgaven kijken en met je meedenken. Ik werk zelf in de schuldhulpverlening, dus heb er wel verstand van.

Verder ben ik het eens met Rush, ik snap dat je van je beestjes houdt, maar in deze situatie, waar je maar 35 euro per week te besteden hebt voor ALLES is elke euro een euro waar je goed over na moet denken voor je het besteed. Alle extra kosten voor de huisdieren zijn er behoorlijk wat op maand, al dan niet op jaarbasis. En wat te denken als je beestje ziek wordt? Dat geld heb je niet en dan zul je een nieuwe schuld moeten maken, want het traject vast ook niet goed keurt..

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Atelier Madame di 8 mei 2012 - 23:53

Kijk als je die kittens nou al had voordat je in e schulden kwam dan doe je ze niet meer weg, maar serieus kittens nemen als je al in de schulden zit en amper zelf geld overhoudt om te eten Mad domme beslissing...

50 euro per maand kan dus sowieso goedkoper, goedkoop internet per maand is 15 euro, digitenne tv 10 euro en bellen hoeft ook niet veel te kosten.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 23:55

Ik zou sowieso kijken om je vaste telefonie eruit te gooien en het te doen met alleen je mobiel. Dus alleen tv/internet, dat moet echt goedkoper kunnen dan die 50 euro per maand. Ook zou ik echt naar je vaste lasten kijken, wat kan er anders, kun je overstappen naar iets wat goedkoper is. Misschien dat je 1x per week bij vrienden kan eten? Sowieso goed aanbiedingen in de gaten houden, niet teveel halen, en er anders meerdere dagen van eten. Huisdieren vind ik dom in deze situatie, want eten kost ook al aantal euro per week, én wat als die naar de dierenarts moeten? inenting, vlooien krijgen oid?

Wat ik ook zou doen is goed in je huis rondkijken, wat je kunt verkopen. Misschien speelgoed van je kind waar die te groot voor is, of nooit mee speelt. Spullen van jezelf, waar je niet zoveel waarde aan hecht, maar wat wel te verkopen is?

Laatst aangepast door Pippa op di 8 mei 2012 - 23:56; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Yaelynn di 8 mei 2012 - 23:56

Winegum schreef:
Yaelynn schreef:Het is internet, tv en telefoon bij elkaar die 50 euro
Kun je niet minder mobiel bellen? Ik weet niet wie je allemaal belt, maar wellicht is het goedkoper als je dat via de huistelefoon doet. Zeker als je alleen maar vaste nummers belt kan dit voordeliger uitpakken. Volgens mij heb je ook niet veel keus om te budgetteren, en zul je dit uiteindelijk wel moeten doen, wil je jezelf eten en drinken kunnen veroorloven.

Verder lijkt het mij zeker slim om eens naar je uitgavenpatroon te kijken en om te kijken of het niet mogelijk is om meer inkomen te genereren. Want het is mooi als je uiteindelijk uit de schulden komt. Maar wat dan? dan zit je weer met hetzelfde probleem als de situatie hetzelfde blijft. Geld om te eten heb je dan ook niet.. Er zullen dingen moeten veranderen wil je hier in de toekomst zelfstandig mee om kunnen gaan.

Ik wil best eens naar je inkomen/uitgaven kijken en met je meedenken. Ik werk zelf in de schuldhulpverlening, dus heb er wel verstand van.

Verder ben ik het eens met Rush, ik snap dat je van je beestjes houdt, maar in deze situatie, waar je maar 35 euro per week te besteden hebt voor ALLES is elke euro een euro waar je goed over na moet denken voor je het besteed. Alle extra kosten voor de huisdieren zijn er behoorlijk wat op maand, al dan niet op jaarbasis. En wat te denken als je beestje ziek wordt? Dat geld heb je niet en dan zul je een nieuwe schuld moeten maken, want het traject vast ook niet goed keurt..

Als ik mobiel, psz, en internet niet meereken houd ik gewoon 260 euro over per maand :P Daarom krijg ik ook 260 euro leefgeld van ze. Eind dit jaar gaat mijn kind naar de basisschool dus dan geen psz maar basisschool betalen. Waarschijnlijk moet hij dus naar een speciale school ivm zn beperkingen.

Ik heb echt geen idee hoe het moet met de basisschool. De huisdieren heb ik ook met mijn contactpersoon besproken, dit vond zij geen probleem. Ik geef 40 euro per maand uit aan mijn 4 huisdieren. Meestal krijg ik van de kinderboerderij hier ook wel eens dingen, das dus aardig, dan zit ik lager in mijn huisdierkosten.

Voedselbank zit ik al bij... Ik ga mijn huisdieren echt niet weg doen, dat heb ik al gezegd tegen haar en daar kon ze wel begrip voor tonen smile Ook mede omdat konijn en dwerghamster niet meer lang leven Sad Dat vond ik wel wat harsh om te zeggen, maargoed ze heeft gelijk smile

x
Yaelynn
Yaelynn
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Rush di 8 mei 2012 - 23:58

Maar het zijn kittens. Dus die heb je nog niet zo lang lijkt mij? Deze situatie is toch niet helemaal uit de lucht komen vallen?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow wo 9 mei 2012 - 0:00

Als je kind aan het einde van het jaar 4 wordt en naar de basisschool moet, ben je dan niet een beetje laat met uitzoeken hoe dat in zijn geval zal gaan? Zeker omdat hij wellicht naar een 'speciale' school zal moeten??

Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Atelier Madame wo 9 mei 2012 - 0:00

Nja je zult de tering naar de nering moeten zetten. Je budget is 260 euro per maand, daarvan gaan nog een aantal vaste lasten af.
Werk je trouwens wel of is je inkomen gebaseerd op een uitkering? Anders zou je eventueel kunnen proberen extra uren te werken. Het is of je inkomen vergroten of je uitgaven verkleinen.

Kan je trouwens niet bij een lokale boer eens informeren of je daar goedkoop groenten kunt inkopen? :P
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 0:01

Maar meer uren werken zal niet zomaar kunnen als ze haar kindje heeft, die moet dan ook meer naar de opvang en meestal kost dat ook wel een hoop geld, en werk je dus alleen voor de opvang?

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 9 mei 2012 - 0:01

Atelier Madame schreef:
Kan je trouwens niet bij een lokale boer eens informeren of je daar goedkoop groenten kunt inkopen? Het grote huishoudgeld topic!  - Pagina 14 253468018
Wie weet is het wel een hele leuk boer! Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Yaelynn wo 9 mei 2012 - 0:02

Rush schreef:Maar het zijn kittens. Dus die heb je nog niet zo lang lijkt mij? Deze situatie is toch niet helemaal uit de lucht komen vallen?

Ze zijn bijna geen kittens meer maar leven nog op kittenvoer.. Die schulden zijn idd niet uit de lucht komen vallen helaas.. Ik was zo dom om leningen te openen voor mijn inmiddels ex. Omdat hij het niet meer kon doen vanwege zijn BKR... Liefde maakt blind of mijn verstand viel weg door verliefdheid
Yaelynn
Yaelynn
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Marin wo 9 mei 2012 - 0:03

Van die 40 euro die je aan je dieren besteed, kan je ook weer een hele week eten met z'n tweeën.
Ik heb ook van rond de 400 a 500 euro moeten leven afgelopen maanden omdat ik simpelweg niet meer verdiende en geen recht had op andere uitkeringen oid, en met rond de 1000 euro aan vaste lasten was dat ook niet te doen. Rekeningen stapelden zich op, en ik was al blij als ik 20 a 30 euro per week te besteden had aan eten. Het is k*t, maar het kán wel. Ik heb zelf ook een kat en ik heb altijd gezorgd dat zij beter (al dan niet goedkoop) eten had dan ik. Dan maar geen groente een keertje, of geen vlees tijdelijk (knakworstjes en tonijn uit blik zijn ook lekker overigens). Maar als je inderdaad je kittens net hebt, lijkt me dat dat niet een hele verstandige beslissing is geweest in deze situatie.

Gelukkig heb ik alles nu weer op de rails, is alles betaald en heb ik weer wat geld over, maar ik weet inderdaad hoe rot het is. Ik heb zelf niet gekeken naar vaste lasten verlagen, omdat ik wist dat ik toch binnenkort het huis uit ga hier en het qua geld ook gauw beter zou worden (wat intussen dus zo is), maar qua boodschappen heb ik wel heel erg op moeten letten. Een treinkaartje naar m'n vriend toe was al de grote beloning van de week smile

Maar ik zou zeker de tips die mensen hier geven aannemen en proberen wat mee te doen. Dat kan echt heel erg schelen!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Atelier Madame wo 9 mei 2012 - 0:04

Pippa schreef:Maar meer uren werken zal niet zomaar kunnen als ze haar kindje heeft, die moet dan ook meer naar de opvang en meestal kost dat ook wel een hoop geld, en werk je dus alleen voor de opvang?
Zeker met lage inkomens is er volgens mij via de gemeente altijd wel wat te regelen.
Hooguit dat je met meer uren werken meer geld moet afdragen aan de schuldeisers.. maar dat is alleen maar positief
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Rush wo 9 mei 2012 - 0:04

Yaelynn schreef:
Rush schreef:Maar het zijn kittens. Dus die heb je nog niet zo lang lijkt mij? Deze situatie is toch niet helemaal uit de lucht komen vallen?

Ze zijn bijna geen kittens meer maar leven nog op kittenvoer.. Die schulden zijn idd niet uit de lucht komen vallen helaas.. Ik was zo dom om leningen te openen voor mijn inmiddels ex. Omdat hij het niet meer kon doen vanwege zijn BKR... Liefde maakt blind of mijn verstand viel weg door verliefdheid
Kittenvoer is vaker duurder dan adult voer, dus daar kan je sowieso eens even naar kijken. Katten weg is dus geen optie, dat snap ik als je ze al bijna een jaar hebt. Katten zoveel mogelijk naar buiten kan je wel doen, om de kattenbakvulling kosten in ieder geval te beperken. En alleen brokjes geven, geen duur natvoer.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush wo 9 mei 2012 - 0:05

Haha Marin, tonijn uit blik kan je altijd nog delen met je kat, doe ik ook. Het grote huishoudgeld topic!  - Pagina 14 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin wo 9 mei 2012 - 0:06

Rush schreef:Haha Marin, tonijn uit blik kan je altijd nog delen met je kat, doe ik ook. Het grote huishoudgeld topic!  - Pagina 14 394967

Hahahaa ja toen ik echt eens geen geld meer had, heb ik dat wel gedaan, zodat zij ook wat lekkers had Very Happy

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 14 van 18 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: