Het grote huishoudgeld topic!
+47
Kqip
Lejow
Puggle
Winegum
Yaelynn
Mida4you
Lynn_
Monte
SoGood
Rose
Arwyn
Aagje!
JD
rianne287
Lavendel
studiebol
Travelgurly
Coco
Jade
Caresses
Rovine
litllejoy
Sarah1985
Star007
Fearie
Burgemeester Nicky
Viva
Tiara
Supertalentje
schuddebuikje
Bolleke
Laced
Parisienne
flower
Mom-Of-3
MissD
minoessepoes
woezel
Marin
Atelier Madame
myloon
Bruintje Beer
Floor
SarahKey
Rush
Paper Crown
Linda
51 plaatsers
Pagina 16 van 18
Pagina 16 van 18 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17, 18
Re: Het grote huishoudgeld topic!
Hihi ik bedoel dat water gratis is om te drinken ipv dat je flessen of pakken met drinken koopt
Yaelynn- Fluisteraar
- Aantal berichten : 336
Punten : 396
Registratiedatum : 09-11-11
Yaelynn schreef:O en wat het salaris betreft: ik vergat dat ik geen toeslagen meer krijg als ik werk... :S Dus dan blijft het zoals het nu is... Lullig dan is mijn enige optie om een partner te zoeken dan heb je 2 inkomens.. Maar aangezien ik ff single wil leven...
Maar zonder schuldsanering, als dat allemaal afbetaald is, en je gewoon rond de 1200 netto overhoudt, dan kan je daar toch prima van leven? Dat doe ik ook al jaren rond dat bedrag. Toen ik in een HBO functie werkte, verdiende ik dat ook. Ik ben dan wel in m'n eentje ipv met kindje er bij, maar het is echt niet zo dat je persé tweepersoonsinkomen moet hebben om rond te komen. En dat zou al nooit een reden moeten zijn om een relatie aan te gaan, maar ik neem aan dat je dat als grapje bedoelde.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Yaelynn schreef:Hihi ik bedoel dat water gratis is om te drinken ipv dat je flessen of pakken met drinken koopt
Alsnog betaal je er voor, maar goed
Marin- Lady Post-a-lot
Yaelynn schreef:O en wat het salaris betreft: ik vergat dat ik geen toeslagen meer krijg als ik werk... :S Dus dan blijft het zoals het nu is... Lullig dan is mijn enige optie om een partner te zoeken dan heb je 2 inkomens.. Maar aangezien ik ff single wil leven...
Lijkt me ook dat je een partner vind/tegenkomt en verliefd op iemand wordt en niet op zijn salaris.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Over dat partner gedeelte ik bedoelde ermee dat je dan pas goed kan rondkomen met 2 inkomens, niet dat je een partner moet hebben om zn salaris. Ik word verliefd op diegene als ik een relatie aanga ja Dat is wel zo logisch Maar NU FF NIET :p
Yaelynn- Fluisteraar
Yaelynn schreef:Over dat partner gedeelte ik bedoelde ermee dat je dan pas goed kan rondkomen met 2 inkomens, niet dat je een partner moet hebben om zn salaris. Ik word verliefd op diegene als ik een relatie aanga ja Dat is wel zo logisch Maar NU FF NIET :p
Dat is natuurlijk ook totaal niet waar.
Je kunt als éénverdiener een topbaan hebben en makkelijk rondkomen. Of je kunt een vriend krijgen die arbeidsongeschikt blijkt te zijn, maar verder wel de liefde van je leven. Of een vriend die na twee jaar z'n baan verliest, of andersom jij je baan verliest.
Het is voor jou wat de meest ideale situatie zou zijn. Dat is het voor mij in zekere zin ook, ik ben heel blij dat ik straks als we samenwonen in elk geval niet m'n huis uitgekickt zal worden en eten heb, als ik echt langere tijd werkloos zal zijn misschien een keer, maar anderzijds heb je nóóit de garantie dat het goed gaat en dat je op je gat kunt zitten).
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Yaelynn schreef:Over dat partner gedeelte ik bedoelde ermee dat je dan pas goed kan rondkomen met 2 inkomens, niet dat je een partner moet hebben om zn salaris. Ik word verliefd op diegene als ik een relatie aanga ja Dat is wel zo logisch Maar NU FF NIET :p
Dat is natuurlijk ook totaal niet waar.
Je kunt als éénverdiener een topbaan hebben en makkelijk rondkomen. Of je kunt een vriend krijgen die arbeidsongeschikt blijkt te zijn, maar verder wel de liefde van je leven. Of een vriend die na twee jaar z'n baan verliest, of andersom jij je baan verliest.
Het is voor jou wat de meest ideale situatie zou zijn. Dat is het voor mij in zekere zin ook, ik ben heel blij dat ik straks als we samenwonen in elk geval niet m'n huis uitgekickt zal worden en eten heb, als ik echt langere tijd werkloos zal zijn misschien een keer, maar anderzijds heb je nóóit de garantie dat het goed gaat en dat je op je gat kunt zitten).
Ja, je hebt idd nooit de garantie dat het goed gaat. Maar ik ga wat ik over heb van het leefgeld gewoon opsparen, als dat mag van de schuldsanering daar heb ik het niet over gehad..
Yaelynn- Fluisteraar
Marin, Yaelynn kan dus niet rondkomen van 1200 netto, want haar vaste lasten zijn bij elkaar bijna 1300 netto..
Heb je een werkcoach bij het UWV, Yaelynn? Misschien kun je daar eens vragen of ze misschien iets weten waar je zou kunnen werken. Voor werknemers kan het namelijk wél voordelig zijn om een WAJONG'er aan te nemen, zij krijgen daar in veel gevallen subsidie voor, waardoor jij dus een stuk minder voor ze kost. Maar let wel op, dat je gekort gaat worden op je Wajong, ik weet de exacte bedragen niet meer, maar volgens mij ga je er wel iets op vooruit als je een deel erbij gaat werkne.
Is het misschien niet ook slim om je andere vaste lasten onder de loep te nemen. Zoals je huisvesting misschien. Dat zal wellicht je hoogste koste post zijn. Verder heb je geen kinderopvangkosten, behalve de peuterspeelzaal, dat is vaak ook een hoge post.
Heb je een werkcoach bij het UWV, Yaelynn? Misschien kun je daar eens vragen of ze misschien iets weten waar je zou kunnen werken. Voor werknemers kan het namelijk wél voordelig zijn om een WAJONG'er aan te nemen, zij krijgen daar in veel gevallen subsidie voor, waardoor jij dus een stuk minder voor ze kost. Maar let wel op, dat je gekort gaat worden op je Wajong, ik weet de exacte bedragen niet meer, maar volgens mij ga je er wel iets op vooruit als je een deel erbij gaat werkne.
Is het misschien niet ook slim om je andere vaste lasten onder de loep te nemen. Zoals je huisvesting misschien. Dat zal wellicht je hoogste koste post zijn. Verder heb je geen kinderopvangkosten, behalve de peuterspeelzaal, dat is vaak ook een hoge post.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
En sparen van het geld mag je zeker wel hoor Yaelynn, maar ik denk alleen niet dat je dat red met zo'n laag bedrag..
Winegum- Prater
Winegum schreef:Marin, Yaelynn kan dus niet rondkomen van 1200 netto, want haar vaste lasten zijn bij elkaar bijna 1300 netto..
Dat was toch inclusief die schuldsanering? Als dat weggewerkt is, gaan die lasten toch ook omlaag?
Marin- Lady Post-a-lot
Maar? Je geloofd het niet?Atelier Madame schreef:Wil het graag geloven .
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Nu heb ik 1600 aan vaste lasten, ik zit te brainstormen over als ik uit de schuldsanering ben want ik wil me er graag op voorbereiden zodat ik NU acties kan ondernemen. Dan heb ik ongeveer 1300 inkomen en 1200 vaste lasten Ik heb trouwens ook gekeken voor woningruil maar zelfs flatjes zijn hier tegen de 600 euro, dan maakt het niet uit dat ik nu een eengezinswoning heb van 650 euro, tegenwoordig zijn die ook 800 a 900 euro hier :S
Verhuizen naar een andere plaats is geen optie want dat mag niet pffff
Verhuizen naar een andere plaats is geen optie want dat mag niet pffff
Yaelynn- Fluisteraar
Yaelynn schreef:Die lasten van 1600 is inclusief afbetaling schulden.
Als ik GEEN schulden had dan kon ik met mijn 1280 ook niet echt heel goed rondkomen. Schuldsanering heeft een budgetding gemaakt. Zonder schulden zijn mijn vaste lasten 1190 euro en dan houd ik dus nog 90 euro over om van te leven
Nee Marin, zie deze post van haar.
Oh, ik zie nu dat je zelf ook gepost heb Yaelynn.. Maar € 650? Dat is veel geld hoor voor een woning. Is dat via de woningbouw, of particulier? Sta je ingeschreven bij een woningbouwvereniging. Dat moet vast veel goedkoper kunnen hoor!
Winegum- Prater
Ja ik zie het intussen ook. Dat is wel heel zuur inderdaad. Ik betaal inderdaad ook 600 euro aan particuliere huur, maar als ik langer werkeloos was gebleven had ik ook naar een woningbouwvereniging moeten gaan (waar ik al jaren ingeschreven sta), wat volgens mij hier in de stad voor tussen de 250 en 500 wordt verhuurd.
Kan me toch niet voorstellen dat die vaste lasten niet lager kunnen.
Met 650 heb je toch nog net rechts op huurtoeslag? Of net niet meer? Ik verdiende er in dit jaar net te veel voor, maar wellicht jij niet.
Kan me toch niet voorstellen dat die vaste lasten niet lager kunnen.
Met 650 heb je toch nog net rechts op huurtoeslag? Of net niet meer? Ik verdiende er in dit jaar net te veel voor, maar wellicht jij niet.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik zit bij de woningbouw, de alliantie eemvallei. Eerst was het huis bij inwonen 560 euro... De maximale waarde is 960 euro dus ik heb nog 310 euro te gaan, ze verhogen elk jaar weer :S Nu ging ik van 620 naar 650, 30 euro meer!! Mag dat wel eigenlijk?? Zelfs de arbeiderswoningen waar mijn ouders 350 euro voor betalen nu omdat ze er al 23 jaar in wonen is nieuw aan de overkant 760 euro!! Ik vind het echt gekkenwerk, en dan klagen ze dat er steeds meer daklozen komen, tja gek he?
Yaelynn- Fluisteraar
Maar je krijgt ook gewoon huursubsidie dan toch, hoe kom je dan aan zulke hoge vaste lasten? De grens is rond de 664.
Gast- Gast
Pippa schreef:Maar je krijgt ook gewoon huursubsidie dan toch, hoe kom je dan aan zulke hoge vaste lasten? De grens is rond de 664.
Ja die rond de 1300 euro die ik verdien is dus inclusief toeslagen want mijn uitkering is 700 + 200 alleenstaande toeslag =900 euro en dan bijna 400 euro aan toeslagen (zorg, kgb, huurtoeslag) = ongeveer 1300 (1280 precies)
Yaelynn- Fluisteraar
Pippa schreef:Oké. Maar hoezo zijn jouw vaste lasten zo hoog dan?
Die 1600 is inclusief die schuldenafbetaling
Maar als ik uit de schuldsanering ben dan zijn mijn vaste lasten 1190 euro.
Ik heb stadsverwarming dus mijn energie bestaat uit Eneco betalen en WKK betalen, zo samen is dit al bijna 200 euro! (nouja overdreven, 160 euro bij elkaar precies) Ik heb geen gas, het is electrisch koken hier. Dan nog 650 huur. Mijn AGIS basisverzekering dan kom je al op 920 euro omdat die AGIS 110 euro is.. Dat zijn eigenlijk de belangrijkste dingen op inboedel en water na dan want die komen om de 3 maanden. Huisdieren 40, psz 22, mobiel nu dan naar 20 euro doen, internetgedoe 50, wat mis ik? 1050 euro en die overige 140 euro euh ik mis iets, OV bijvoorbeeld
Yaelynn- Fluisteraar
Ik ben wel ook wel benieuwd naar je lasten,
Huur, verzekering, peuterspeelzaal(wat volgens mij goedkoper is dan een kdv, en heeft jou gemeente daar geen potje voor?) Nou verder kom ik ff niet...
Huur, verzekering, peuterspeelzaal(wat volgens mij goedkoper is dan een kdv, en heeft jou gemeente daar geen potje voor?) Nou verder kom ik ff niet...
studiebol- Ratel
Ik zou ipv prepaid 20 e per maand overstappen naar sim only, als dat kan, dan heb
je voor veel minder aardig wat minuten.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
aanitaa schreef:Ik zou ipv prepaid 20 e per maand overstappen naar sim only, als dat kan, dan heb
simpel.nl? ofzo? daar zag ik wel reclame van kan die kaartje in elk mobieltje??
5 euro per maand was het toch?? ik zat daar ook al aan te denken hihi maar ben bang dat ze niet goed zijn ofzo
Yaelynn- Fluisteraar
Yaelynn schreef:Pippa schreef:Oké. Maar hoezo zijn jouw vaste lasten zo hoog dan?
Die 1600 is inclusief die schuldenafbetaling
Maar als ik uit de schuldsanering ben dan zijn mijn vaste lasten 1190 euro.
Ik heb stadsverwarming dus mijn energie bestaat uit Eneco betalen en WKK betalen, zo samen is dit al bijna 200 euro! (nouja overdreven, 160 euro bij elkaar precies) Ik heb geen gas, het is electrisch koken hier. Dan nog 650 huur. Mijn AGIS basisverzekering dan kom je al op 920 euro omdat die AGIS 110 euro is.. Dat zijn eigenlijk de belangrijkste dingen op inboedel en water na dan want die komen om de 3 maanden. Huisdieren 40, psz 22, mobiel nu dan naar 20 euro doen, internetgedoe 50, wat mis ik? 1050 euro en die overige 140 euro euh ik mis iets, OV bijvoorbeeld
Ik weet niet wat WKK is en hoe het zit met stadsverwarming? Maar kan je maandbedrag niet naar beneden en dat je dan ook zuiniger om gaat met energie? jij betaalt meer aan energie dan wij wonen in een twee onder een kap.
Ik zou ook je internet naar beneden gooien, gewoon een beetje googlen dan vind je wel een goedkopere aanbieder dan je nu hebt. En hoe vaak gebruik je die vaste telefoonlijn? Als je die amper gebruikt zou ik die er echt uitgooien. Scheelt weer.
studiebol- Ratel
Yaelynn schreef:aanitaa schreef:Ik zou ipv prepaid 20 e per maand overstappen naar sim only, als dat kan, dan heb
5 euro per maand was het toch?? ik zat daar ook al aan te denken hihi maar ben bang dat ze niet goed zijn ofzo
Er zijn wel meerdere zoals ben (tmobile) . simpel zou ik niet zo snel doen want het is een 2 jarig contract. Simyo is er ook,is van KPN. Als je op internet kijkt vind je er wel veel over.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
aanitaa schreef:Yaelynn schreef:aanitaa schreef:Ik zou ipv prepaid 20 e per maand overstappen naar sim only, als dat kan, dan heb
Er zijn wel meerdere zoals ben (tmobile) . simpel zou ik niet zo snel doen want het is een 2 jarig contract. Simyo is er ook,is van KPN. Als je op internet kijkt vind je er wel veel over.
past die kaartje van simyo in elke mobiel? ook in een t-mobile mobiel?
Yaelynn- Fluisteraar
Pagina 16 van 18 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17, 18
Soortgelijke onderwerpen
» Het grote gezond topic!
» Het grote bezuinigingen topic!
» Het grote Regen-Tip-Topic
» Het grote huisdieren topic!
» het grote -TUIN- topic!
» Het grote bezuinigingen topic!