Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het grote huishoudgeld topic!

+47
Kqip
Lejow
Puggle
Winegum
Yaelynn
Mida4you
Lynn_
Monte
SoGood
Rose
Arwyn
Aagje!
JD
rianne287
Lavendel
studiebol
Travelgurly
Coco
Jade
Caresses
Rovine
litllejoy
Sarah1985
Star007
Fearie
Burgemeester Nicky
Viva
Tiara
Supertalentje
schuddebuikje
Bolleke
Laced
Parisienne
flower
Mom-Of-3
MissD
minoessepoes
woezel
Marin
Atelier Madame
myloon
Bruintje Beer
Floor
SarahKey
Rush
Paper Crown
Linda
51 plaatsers

Pagina 17 van 18 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18  Volgende

Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  - Pagina 17 Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  Laced wo 9 mei 2012 - 2:29

Yaelynn schreef:
aanitaa schreef:
Yaelynn schreef:
aanitaa schreef:Ik zou ipv prepaid 20 e per maand overstappen naar sim only, als dat kan, dan heb
je voor veel minder aardig wat minuten.

simpel.nl? ofzo? daar zag ik wel reclame van Very Happy kan die kaartje in elk mobieltje??

5 euro per maand was het toch?? ik zat daar ook al aan te denken hihi maar ben bang dat ze niet goed zijn ofzo

Er zijn wel meerdere zoals ben (tmobile) . simpel zou ik niet zo snel doen want het is een 2 jarig contract. Simyo is er ook,is van KPN. Als je op internet kijkt vind je er wel veel over.

past die kaartje van simyo in elke mobiel? ook in een t-mobile mobiel?

Volgens mij zijn tegenwoordig alles toestellen simlockvrij. Ik ben zelf ook overgegaan van aanbieder. Ik zit nu bij telfort, helemaal prima! Ik betaal welgeteld 12,45 euro per maand. Ik heb even snel voor je gekeken op de website van Telfort. Als je kiest voor een 2-jarig abonnement met 300 belminuten en 500 smsjes ben je 13 euro p.m. kwijt.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  - Pagina 17 Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  Marin wo 9 mei 2012 - 2:32

Ik kom ook wel aan 1000 euro vaste lasten inderdaad in m'n eentje. Mensen zijn daar ook verbaast over, maar dat klopt wel en heb ook geen recht op huurtoeslag (wel zorgtoeslag). Maar daarbij moet ik wel zeggen dat ik een duur telefoonabonnement heb. Dat kan sowieso goedkoper als je zou willen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Rush wo 9 mei 2012 - 2:34

Marin schreef:Ik kom ook wel aan 1000 euro vaste lasten inderdaad in m'n eentje. Mensen zijn daar ook verbaast over, maar dat klopt wel en heb ook geen recht op huurtoeslag (wel zorgtoeslag). Maar daarbij moet ik wel zeggen dat ik een duur telefoonabonnement heb. Dat kan sowieso goedkoper als je zou willen.
Als ik alleen zou wonen zou ik niet aan €1000 komen, en dat inclusief autoverzekering, benzine en wegenbelasting. Huurprijs zal daarin het grootste verschil zijn, denk ik. Ik kan hier huren voor <300€ en dan krijg je nog toeslag ook. silent
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Yaelynn wo 9 mei 2012 - 2:37

Ik ben niet alleen, ik heb een kind die nog in de luiers zit he
Yaelynn
Yaelynn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 396
Registratiedatum : 09-11-11

Bericht  Tiara wo 9 mei 2012 - 2:39

Laced schreef:
Yaelynn schreef:
aanitaa schreef:
Yaelynn schreef:
aanitaa schreef:Ik zou ipv prepaid 20 e per maand overstappen naar sim only, als dat kan, dan heb
je voor veel minder aardig wat minuten.

simpel.nl? ofzo? daar zag ik wel reclame van Very Happy kan die kaartje in elk mobieltje??

5 euro per maand was het toch?? ik zat daar ook al aan te denken hihi maar ben bang dat ze niet goed zijn ofzo

Er zijn wel meerdere zoals ben (tmobile) . simpel zou ik niet zo snel doen want het is een 2 jarig contract. Simyo is er ook,is van KPN. Als je op internet kijkt vind je er wel veel over.

past die kaartje van simyo in elke mobiel? ook in een t-mobile mobiel?

Volgens mij zijn tegenwoordig alles toestellen simlockvrij. Ik ben zelf ook overgegaan van aanbieder. Ik zit nu bij telfort, helemaal prima! Ik betaal welgeteld 12,45 euro per maand. Ik heb even snel voor je gekeken op de website van Telfort. Als je kiest voor een 2-jarig abonnement met 300 belminuten en 500 smsjes ben je 13 euro p.m. kwijt.

Volgens mij ook ja! Maar dat zou je na kunnen vragen natuurlijk.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rush wo 9 mei 2012 - 2:41

Yaelynn schreef:Ik ben niet alleen, ik heb een kind die nog in de luiers zit he
Reken je luiers onder vaste lasten dan? Of boodschappen?

Want een kind maakt niet uit voor je huurprijs of internet abbo. Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Yaelynn wo 9 mei 2012 - 2:42

Rush schreef:

Hihi dat reken ik onder de boodschappen haha :P Maar het gaat goedkomen hier, ik heb de tips al zelfs op een blaadje geschreven (vooral die simyo vind ik een goeie want dan ga ik van 35 naar 5)
Yaelynn
Yaelynn
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Yaelynn wo 9 mei 2012 - 2:44

O en trouwens de stadsverwarming is een stom iets want je kan dan niet lager in kosten gaan. Ik heb echt bijna nooit mn verwarming aan, staat altijd op 15 graden zelfs in de winter want heb een houten woning en dat houdt warmte vast. Dus in principe betaal je eigenlijk voor de anderen :S
Yaelynn
Yaelynn
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Rush wo 9 mei 2012 - 2:47

Yaelynn schreef:
Rush schreef:

Hihi dat reken ik onder de boodschappen haha Het grote huishoudgeld topic!  - Pagina 17 253468018 Maar het gaat goedkomen hier, ik heb de tips al zelfs op een blaadje geschreven (vooral die simyo vind ik een goeie want dan ga ik van 35 naar 5)
Dus dan zijn de vaste lasten die je hebt in principe voor iemand 'alleen' en is het wel vergelijkbaar, vandaar dat Marin ook aangaf dat ze alleen ook wel op €1000 vaste lasten kwam, waarop ik dus weer een reactie gaf Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  studiebol wo 9 mei 2012 - 2:51

Yaelynn schreef:O en trouwens de stadsverwarming is een stom iets want je kan dan niet lager in kosten gaan. Ik heb echt bijna nooit mn verwarming aan, staat altijd op 15 graden zelfs in de winter want heb een houten woning en dat houdt warmte vast. Dus in principe betaal je eigenlijk voor de anderen :S

Dat is dan idd wel heel vervelend!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Atelier Madame wo 9 mei 2012 - 5:56

Hoge vaste lasten ja! Wij hebben dat Inc auto en boodschappen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 8:22

Pippa schreef:Maar meer uren werken zal niet zomaar kunnen als ze haar kindje heeft, die moet dan ook meer naar de opvang en meestal kost dat ook wel een hoop geld, en werk je dus alleen voor de opvang?

Dat valt ook wel mee, wij betalen 160 euro voor 2 dagen opvang, en verdienen iets van 2900 euro samen.

Gast
Gast

Bericht  Kqip wo 9 mei 2012 - 9:13

Is het niet zo dat je van stadsverwarming een eindafrekening krijgt. Je betaald nooit voor een ander, je hebt je voorschot en als jij ervoor kiest om de kachel uit te laten zou je dus terug moeten krijgen als je het goed gedaan hebt en het maandbedrag aan de hand daarvan laten verlagen. Dat hebben wij in ons oude huis ook gehad, we betaalden 75 euro voorschot per maand en kregen met de eindafrekening 600 euro terug. Het termijnbedrag is toen verlaagd naar 55 euro per maand.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Linda wo 9 mei 2012 - 19:30

Qkip, dat is niet altijd het geval. Ik heb ooit in een flat gewoond waar ik een bedrag per maand aan stookkosten moest betalen. Dat ging op de grote hoop. Ik had m'n verwarming bijna nooit aan staan, maar kreeg ook niks terug. Ik woonde in een flat met allemaal bejaarden die de hele dag hun verwarming aan hadden staan. Ze waren er wel over aan het denken om metertjes te plaatsen, want veel mensen vonden het heel oneerlijk.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Lejow wo 9 mei 2012 - 19:31

Mijn vader had hetzelfde, tot ze een paar jaar terug inderdaad metertjes geplaatst hebben!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  litllejoy wo 9 mei 2012 - 19:42

Ik weet niet in welke stad je woont, maar ik heb via zeelandnet (van de Delta) voor 15 euro per maand internet. Is wel het laagste abonnement met minste snelheid.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  TukTuk wo 9 mei 2012 - 19:49

Winegum schreef:
Yaelynn schreef:Die lasten van 1600 is inclusief afbetaling schulden.

Als ik GEEN schulden had dan kon ik met mijn 1280 ook niet echt heel goed rondkomen. Schuldsanering heeft een budgetding gemaakt. Zonder schulden zijn mijn vaste lasten 1190 euro en dan houd ik dus nog 90 euro over om van te leven :P

Nee Marin, zie deze post van haar.

Oh, ik zie nu dat je zelf ook gepost heb Yaelynn.. Maar € 650? Dat is veel geld hoor voor een woning. Is dat via de woningbouw, of particulier? Sta je ingeschreven bij een woningbouwvereniging. Dat moet vast veel goedkoper kunnen hoor!

Dat dacht ik ook altijd, tot ze bij ons bij de woningbouw ook alle prijzen omhoog gooiden! Sad Betalen nu ruim 150 euro per maand meer dan de buren.. Betalen 620 euro voor een 1 gezinswoning..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Lavendel wo 9 mei 2012 - 22:11

AngelNyn schreef:
Winegum schreef:
Yaelynn schreef:Die lasten van 1600 is inclusief afbetaling schulden.

Als ik GEEN schulden had dan kon ik met mijn 1280 ook niet echt heel goed rondkomen. Schuldsanering heeft een budgetding gemaakt. Zonder schulden zijn mijn vaste lasten 1190 euro en dan houd ik dus nog 90 euro over om van te leven Het grote huishoudgeld topic!  - Pagina 17 253468018

Nee Marin, zie deze post van haar.

Oh, ik zie nu dat je zelf ook gepost heb Yaelynn.. Maar € 650? Dat is veel geld hoor voor een woning. Is dat via de woningbouw, of particulier? Sta je ingeschreven bij een woningbouwvereniging. Dat moet vast veel goedkoper kunnen hoor!

Dat dacht ik ook altijd, tot ze bij ons bij de woningbouw ook alle prijzen omhoog gooiden! Het grote huishoudgeld topic!  - Pagina 17 1371890812 Betalen nu ruim 150 euro per maand meer dan de buren.. Betalen 620 euro voor een 1 gezinswoning..

620 voor een eensgezinswoning is toch juist heel erg weinig? Zou willen dat ik dat kon vinden! Ik ga naar een ieniminie appartementje voor 920 euro inc pm. Je betaald tegenwoordig als 350 euro voor een lullig studentenkamertje dus 620 voor een heel huis, daar zou ik wel voor tekenen!
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Rush wo 9 mei 2012 - 22:13

€620 voor een eengezinswoning, zo`n hoge huur vind je hier normaliter niet eens. Alleen in de nieuwbouw, maar die staan dan ook niet voor niets al eeuwen leeg. De huur is veel te hoog.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Winegum wo 9 mei 2012 - 22:19

Voor een eengezinswoning vind ik het ook niet echt duur, maar als je al weinig geld hebt is het sowieso wel een flinke huur en zou je het best met een honderd of 2 minder moeten kunnen redden..
Dan zou ik er misschien toch voor kiezen om te kijken of je niet kunt verhuizen naar een goedkopere woning. Ik weet niet hoe groot je huis nu is, Yaelynn, maar dan maar een kamer of wat inleveren. Van dat geld kun je toch weer wat extra dingen kopen.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Lavendel wo 9 mei 2012 - 22:20

Rush schreef:€620 voor een eengezinswoning, zo`n hoge huur vind je hier normaliter niet eens. Alleen in de nieuwbouw, maar die staan dan ook niet voor niets al eeuwen leeg. De huur is veel te hoog.

Mm je wordt als particuliere huurder gewoon afgezet. Neutral En Sociale woningsbouw kom je niet aan te pas. Echt belachelijk grote verschillen tussen woningen :shock:
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  TukTuk wo 9 mei 2012 - 22:20

Rush schreef:€620 voor een eengezinswoning, zo`n hoge huur vind je hier normaliter niet eens. Alleen in de nieuwbouw, maar die staan dan ook niet voor niets al eeuwen leeg. De huur is veel te hoog.

Inderdaad, voorheen waren de nieuwbouw woningen nog geen 600 euro bij ons in het dorp. Dit is een woning uit 1964.. waren voorheen rond de 470 euro.

Maar ben allang blij, gister kwam er een nieuwe woning online, vragen ze ook 620 euro voor, maar staat én in de slechtste wijk, en is een heel stuk slechter geïsoleerd, woning is ruim een halve meter smaller en geen toilet in de badkamer (irritant!). Verder ook helemaal geen pluspunten ten opzichte van onze woning.
We hebben echt op tijd gereageerd en zijn helemaal blij met ons huis!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Linda wo 9 mei 2012 - 22:21

Wat een verschil dan hè. Hier vind je echt geen huizen voor die prijs, alles is veel duurder.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Rush wo 9 mei 2012 - 22:21

Lavendel schreef:

Mm je wordt als particuliere huurder gewoon afgezet. Neutral En Sociale woningsbouw kom je niet aan te pas. Echt belachelijk grote verschillen tussen woningen :shock:
Particulier heb je hier bijna niet, maar dat is inderdaad ook enorm duur en bijna alleen maar in het centrum (dubbel duur). Sociale woningbouw loopt hier wel 'redelijk' door, maar tegenwoordig worden ook veel huur woningen verkocht. Rolling Eyes
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Puggle do 10 mei 2012 - 0:02

Hier bij de woningbouw is het zo dat als je alleen bent en ook nog eens weinig inkomen hebt zoals een uitkering je niet eens een eensgezinswoning krijgt, laat staan voor 650,- misschien dat je er al woonde maar anders vind ik dat ook wel raar.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 17 van 18 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: