Het grote huishoudgeld topic!
+47
Kqip
Lejow
Puggle
Winegum
Yaelynn
Mida4you
Lynn_
Monte
SoGood
Rose
Arwyn
Aagje!
JD
rianne287
Lavendel
studiebol
Travelgurly
Coco
Jade
Caresses
Rovine
litllejoy
Sarah1985
Star007
Fearie
Burgemeester Nicky
Viva
Tiara
Supertalentje
schuddebuikje
Bolleke
Laced
Parisienne
flower
Mom-Of-3
MissD
minoessepoes
woezel
Marin
Atelier Madame
myloon
Bruintje Beer
Floor
SarahKey
Rush
Paper Crown
Linda
51 plaatsers
Pagina 18 van 18
Pagina 18 van 18 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18
Re: Het grote huishoudgeld topic!
Ik woon in een gezinswoning via de woningbouw met 4 slaapkamer, echt een kast van een huis. Maar woonde er eerst met mijn ex, anders staan er hier nog woningen met 1 verdieping, ik heb er 2. Ik betaal 556 pm.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Lejow schreef:Als je kind aan het einde van het jaar 4 wordt en naar de basisschool moet, ben je dan niet een beetje laat met uitzoeken hoe dat in zijn geval zal gaan? Zeker omdat hij wellicht naar een 'speciale' school zal moeten??
Het is in haar geval niet zo raar dat ze nu nog niet weet wat dat in financieel opzicht gaat betekenen, zeker niet als ze nog niet eens weet waar hij naartoe zal gaan. Ezra zat al een tijdje op de groep waar hij nu zit toen we pas wisten hoeveel dat per maand ging kosten. Het loopt bij ons via het LBIO, niet via de instelling zelf. Vorig jaar zat Ezra op een andere groep binnen dezelfde instelling en toen betaalden we ook via het LBIO, maar wel een lager maandbedrag, omdat hij toen minder dagdelen ging. Ook kun je niet altijd op eigen houtje bepalen waar je kind naartoe gaat en weet je het soms ook niet al zoveel maanden van tevoren. Het is dus geen laksheid of zo dat ze dit soort dingen niet weet.
Ik moest hier even op reageren, vond het een beetje terechtwijzerig overkomen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Nee, dat was niet op financieel gebied, maar op toekomst gebied!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
En sorry ook, want wist niet dat dat zo werkte.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik heb gisteren weer even boodschappen gedaan.
Groenteboer:
3 kilo perssinaasappels
250 gram sperziebonen
16 eieren
Fruitsap
2 komkommers
3 winterpenen
4 navelsinaasappels
Emte:
500 gram wokgarnalen
613 gram runderriblappen
1 kasteelbiertje
Thaise wokgroente
Melk 1,5l
Ontbijtkoek
Cream Crackers
Filodeeg
Pot basis tomatensoep
Doperwtjes
Verse friet
Glorix
Franse Kwark
Fruitkwark
((even uit m'n hoofd)) en ik was totaal nog geen 40 euro kwijt.
Dit is zijn de boodschappen tot volgende week woensdag.
Groenteboer:
3 kilo perssinaasappels
250 gram sperziebonen
16 eieren
Fruitsap
2 komkommers
3 winterpenen
4 navelsinaasappels
Emte:
500 gram wokgarnalen
613 gram runderriblappen
1 kasteelbiertje
Thaise wokgroente
Melk 1,5l
Ontbijtkoek
Cream Crackers
Filodeeg
Pot basis tomatensoep
Doperwtjes
Verse friet
Glorix
Franse Kwark
Fruitkwark
((even uit m'n hoofd)) en ik was totaal nog geen 40 euro kwijt.
Dit is zijn de boodschappen tot volgende week woensdag.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Ik heb net wat boodschappen bij de natuurwinkel gehaald. Brood, speltmelk, pasta, rijst, meel, cruesli, pap en bonen, allemaal voorraad dingen. Ik was 50 euro kwijt.
Ik moet alleen nog wat kipfilet en groente halen, dan ben ik klaar voor deze week.
Ik moet alleen nog wat kipfilet en groente halen, dan ben ik klaar voor deze week.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb net ook boodschappen gedaan, beetje standaard dingen, brood en broodbeleg, optimel, veel fruit en wat spullen voor de meiden, als in nutriton enzo. Ik was 35,85 kwijt. Kan ik wel weer tot woensdag mee voort denk ik. Heb nog veel eten in de diepvries en vanavond en zondag eet ik bij mijn ouders
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Ik heb net bij de C1000 eindelijk weer groot verpakkingen Robijn waspoeder gevonden, die was steeds op bij de Op=Op en in m`n woonplaats is het nergens te krijgen. Kom ik net voor m`n werk even langs de C1000, staat het daar gewoon. Blijblijblij. Kunnen we weer een half jaar voor uit ofzo, haha!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik ben bij de Aldi geweest, voor het eerst! Als ik me niet laat verleiden door de cheap ass ijsjes ben ik denk ik wekelijks wel goedkoper uit. Alleen Aldi heeft ook veel lekkers wat we anders nooit eten haha.
De mozzarella van de Aldi is wel lekkerder en iets goedkoper dan de goedkoopste van de Jumbo!
De mozzarella van de Aldi is wel lekkerder en iets goedkoper dan de goedkoopste van de Jumbo!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Programma dubbeltje op zn kant: http://www.rtl.nl/xl/#/u/b4f78b6f-6c16-3e7b-9bf4-6f44a5da29fc
Ook al is het vanuit mensen die in een schuldsituatie zitten, het is wel heel leerzaam om te zien hoe ze bijvoorbeeld zo'n huis nalopen op energieverbruik. Maar ook het complete uitgavenpatroon wat wordt bekeken.
Ook al is het vanuit mensen die in een schuldsituatie zitten, het is wel heel leerzaam om te zien hoe ze bijvoorbeeld zo'n huis nalopen op energieverbruik. Maar ook het complete uitgavenpatroon wat wordt bekeken.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Al eventjes niet meegeschreven maar heb wel wat meegelezen. Wat zijn jullie toch goed (bewust) bezig met alles.
Wij hadden deze maand een budget voor de boodschappen gesteld van 200euro (2 personen, niets meegerekend voor ons meisje, en ook niet voor de hond) en het is me echt alles meegevallen. Zit net de bonnetjes bij elkaar op te tellen en we zitten er 30euro boven. Ik denk dat we dit budget er maar even in houden. En dan gewoon nog 100euro in een apart bakje leggen voor wanneer we toch net even iets te kort komen.
Wil komende maand trouwens ook eens wat meer van euroshopper gaan proberen, hoor van zoveel mensen dat aardig wat producten goed zijn, en het scheelt enorm in de prijs. Iemand suggesties?
Oh en wat helpt... ik wil afvallen dus mag van mezelf zo goed als niets lekkers (ongezonds) kopen.. en ook dat scheelt geld!
Wij hadden deze maand een budget voor de boodschappen gesteld van 200euro (2 personen, niets meegerekend voor ons meisje, en ook niet voor de hond) en het is me echt alles meegevallen. Zit net de bonnetjes bij elkaar op te tellen en we zitten er 30euro boven. Ik denk dat we dit budget er maar even in houden. En dan gewoon nog 100euro in een apart bakje leggen voor wanneer we toch net even iets te kort komen.
Wil komende maand trouwens ook eens wat meer van euroshopper gaan proberen, hoor van zoveel mensen dat aardig wat producten goed zijn, en het scheelt enorm in de prijs. Iemand suggesties?
Oh en wat helpt... ik wil afvallen dus mag van mezelf zo goed als niets lekkers (ongezonds) kopen.. en ook dat scheelt geld!
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Ik ga nu iedere week naar de markt en daar haal ik dan voor 2 personen fruit voor een week.
Dat is dan een zak vol met vaak ook druiven en/of aardbeien erbij, voor €6,-.
Dat is dan een zak vol met vaak ook druiven en/of aardbeien erbij, voor €6,-.
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
Wanneer ik weer beter bij kas zit, dan wil ik dingen anders gaan aanpakken.
Vrijdagavond wil ik weekboodschappen, op zaterdagmorgen naar de markt voor groenten, fruit en het overige dat ik nodig heb van de markt en naar de Kruitvat om punten te sparen en shampoo te halen e.d.
Ik doe nu amper tot geen boodschappen. Dus vandaar ook pas als ik beter bij kas zit.
Vrijdagavond wil ik weekboodschappen, op zaterdagmorgen naar de markt voor groenten, fruit en het overige dat ik nodig heb van de markt en naar de Kruitvat om punten te sparen en shampoo te halen e.d.
Ik doe nu amper tot geen boodschappen. Dus vandaar ook pas als ik beter bij kas zit.
Gast- Gast
Ow, en ik wil even uitkijken naar een goede, goedkope slager. Want nu haal ik weleens vlees bij de supermarkt, maar kom niet verder dan gehakt, kipfilet en boomstammetjes. Dus wie weet dat als ik het al in de vriezer haal, eens per maand, dat ik dan beter uitkom? En ook eens wat anders eet dan het standaard?
Gast- Gast
Vlees is heel verschilt waar ik het haal meestal de Lidl en de C1000.
En 1x in de zoveel tijd gaat m'n schoonvader langs de vleeshandel een neemt hij ook voor ons mee, meestal varkenlappen en sucadelappen.
En 1x in de zoveel tijd gaat m'n schoonvader langs de vleeshandel een neemt hij ook voor ons mee, meestal varkenlappen en sucadelappen.
Rose- Kletskop
Ik had net voor 21,40 boodschappen. Voor drie dagen eten, en wat groentes extra voor de dames. Had van te voren goed bedacht wat we gingen eten er lagen namelijk nog wat dingen in de diepvries dus zo probeer ik er ook een beetje op te letten.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Groente en fruit op de markt is soms helemaal niet goedkoper dan bij de Aldi/Lidl, waak daarvoor! Het einde van de dag kan het natuurlijk wel aantrekkelijk zijn!
Producten die ik van oa. van Euroshopper koop: rijst, fusilli, beschuit, chocoladereep, rijstwafels, snijworst, ginger koek (ontbijtkoek), luikse wafels (jammm) en chocolatechipcookies
Vooral de dingen die eigenlijk vergelijkbaar zijn (suiker of rijst), proef je het verschil niet van!
Wat ik niet lekker vind van euroshopper: de hagelslag (is verandert ofzo, vond het nu smerig), limonadesiroop, en waarschijnlijk zijn er nog wel meer producten waar ik de voorkeur niet aan geef.
Producten die ik van oa. van Euroshopper koop: rijst, fusilli, beschuit, chocoladereep, rijstwafels, snijworst, ginger koek (ontbijtkoek), luikse wafels (jammm) en chocolatechipcookies
Vooral de dingen die eigenlijk vergelijkbaar zijn (suiker of rijst), proef je het verschil niet van!
Wat ik niet lekker vind van euroshopper: de hagelslag (is verandert ofzo, vond het nu smerig), limonadesiroop, en waarschijnlijk zijn er nog wel meer producten waar ik de voorkeur niet aan geef.
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
GreenGrass schreef:Groente en fruit op de markt is soms helemaal niet goedkoper dan bij de Aldi/Lidl, waak daarvoor! Het einde van de dag kan het natuurlijk wel aantrekkelijk zijn!
Ja weet ik maar als ik zo'n zak vol los bij een lidl/aldi of andere supermarkt moet kopen ben ik echt niet goedkoper uit. Vaak zijn bij hun groot verpakkingen voordeliger maar niet het losse fruit.
Nu kunnen we iedere dag wat anders qua fruit nemen i.p.v. de hele week aan de appels/mandarijnen
De groentes kan ik wel beter in de aanbieding in de supermarkt halen, heel af en toe is de markt goedkoper maar meestal de supermarkt
Rose- Kletskop
MissD schreef:
Bijna alles van de Euroshopper is prima hoor! Ik vind alleen bv. de wasverzachter niet zo fijn, maar vleeswaren, kaas, sap, afbakbrood, boter, pasta, pasta saus, wc papier, dikke bleek, tissues en noem al dat soort dingen maar op, zijn wel goed te gebruiken. Je moet het gewoon proberen. Van koffie bv. vond mijn vriend de Euroshopper wel minder dan bv. de HEMA, dus nu halen we die daar. En bepaald drinken/eten vind ik lekkerder van eigen merk AH, nja, ook prima! Gewoon proberen, maar niks is vies of echt slecht ervan, echt niet.
Gast- Gast
Zoals hierboven besschreven zijn heel veel producten goed van Euroshopper! Je zou voor de grap gewoon alles moeten proberen.MissD schreef:
Wat ik niet lekker vind is de Cola, dan neem ik toch liever Pepsi of Coca Cola. En sinaasappelsap is bijv echt Ranja. Oh en de pasta moet je lekker vinden, ik vind hem een beetje stinken als ik hem gekookt heb. Maar als je er dan saus over doet merk je er niets meer van.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
GreenGrass schreef:Groente en fruit op de markt is soms helemaal niet goedkoper dan bij de Aldi/Lidl, waak daarvoor! Het einde van de dag kan het natuurlijk wel aantrekkelijk zijn!
Zo merk je dat smaken verschillen. Wij vinden juist de aardbeiensiroop van Euroshopper wel lekker. Verder hebben we vaak halvarine, wc-papier en papieren zakdoekjes van Euroshopper.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Atelier Madame schreef:Zoals hierboven besschreven zijn heel veel producten goed van Euroshopper! Je zou voor de grap gewoon alles moeten proberen.MissD schreef:
Wat ik niet lekker vind is de Cola, dan neem ik toch liever Pepsi of Coca Cola. En sinaasappelsap is bijv echt Ranja. Oh en de pasta moet je lekker vinden, ik vind hem een beetje stinken als ik hem gekookt heb. Maar als je er dan saus over doet merk je er niets meer van.
Sap wisselt trouwens, want je hebt ORANGE DRINK en ORANGE SAP, dat eerste is echt Ranja, het tweede niet. Het wisselt met de pasta per pak trouwens, die ik nu heb, stinkt niet
Gast- Gast
Pagina 18 van 18 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18
Soortgelijke onderwerpen
» Het grote gezond topic!
» Het grote bezuinigingen topic!
» Het grote Regen-Tip-Topic
» Het grote huisdieren topic!
» het grote -TUIN- topic!
» Het grote bezuinigingen topic!
» Het grote Regen-Tip-Topic
» Het grote huisdieren topic!
» het grote -TUIN- topic!