Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het grote huishoudgeld topic!

+47
Kqip
Lejow
Puggle
Winegum
Yaelynn
Mida4you
Lynn_
Monte
SoGood
Rose
Arwyn
Aagje!
JD
rianne287
Lavendel
studiebol
Travelgurly
Coco
Jade
Caresses
Rovine
litllejoy
Sarah1985
Star007
Fearie
Burgemeester Nicky
Viva
Tiara
Supertalentje
schuddebuikje
Bolleke
Laced
Parisienne
flower
Mom-Of-3
MissD
minoessepoes
woezel
Marin
Atelier Madame
myloon
Bruintje Beer
Floor
SarahKey
Rush
Paper Crown
Linda
51 plaatsers

Pagina 15 van 18 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17, 18  Volgende

Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  - Pagina 15 Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  Atelier Madame wo 9 mei 2012 - 0:06

Rush schreef:Haha Marin, tonijn uit blik kan je altijd nog delen met je kat, doe ik ook. Het grote huishoudgeld topic!  - Pagina 15 394967
hahaha sorry ik moest hier even heel hard om lachen :P
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  - Pagina 15 Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 0:07

Marin schreef:
Rush schreef:Haha Marin, tonijn uit blik kan je altijd nog delen met je kat, doe ik ook. Het grote huishoudgeld topic!  - Pagina 15 394967

Hahahaa ja toen ik echt eens geen geld meer had, heb ik dat wel gedaan, zodat zij ook wat lekkers had Very Happy

Voor 17 cent heb je heerlijke euroshopper kuipjes voor de kat hoor! Ik zou dat alleen niet zelf eten laughcry

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 9 mei 2012 - 0:09

Atelier Madame schreef:
hahaha sorry ik moest hier even heel hard om lachen Het grote huishoudgeld topic!  - Pagina 15 253468018
Heel gezellig hoor. Ik maak van de helft een salade en de poes krijgt de andere helft in haar special food voerbakje en dan zitten we samen op de bank. Het grote huishoudgeld topic!  - Pagina 15 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Rush wo 9 mei 2012 - 0:09

Pippa schreef:
Marin schreef:

Hahahaa ja toen ik echt eens geen geld meer had, heb ik dat wel gedaan, zodat zij ook wat lekkers had Very Happy

Voor 17 cent heb je heerlijke euroshopper kuipjes voor de kat hoor! Ik zou dat alleen niet zelf eten Het grote huishoudgeld topic!  - Pagina 15 394967
Onze poes krijgt geen katten natvoer, daar gaat ze van ruften. Het grote huishoudgeld topic!  - Pagina 15 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Atelier Madame wo 9 mei 2012 - 0:11

Wil het graag geloven :P.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Winegum wo 9 mei 2012 - 0:14

Yaelynn schreef:

Als ik mobiel, psz, en internet niet meereken houd ik gewoon 260 euro over per maand :P Daarom krijg ik ook 260 euro leefgeld van ze. Eind dit jaar gaat mijn kind naar de basisschool dus dan geen psz maar basisschool betalen.

Ik geef 40 euro per maand uit aan mijn 4 huisdieren.

x

Ik quote even de dingen die mij in jouw tekst opvallen. Je krijgt idd, 260 euro per maand, maar daar moet je alles van doen. Je geeft aan € 50 euro aan tv/televisie/internet te moeten betalen. Nu op € 35 zit met je mobiel € 20 peuterspeelzaal van je zoontje en dan nog € 40 euro aan je dieren besteed per maand ongeveer. Dat betekent dat je dus € 145 euro per maand besteed aan deze dingen. Dan hou je € 115,- over voor al het andere. Omgerekend is dat nog geen 4 euro per dag. Nog geen € 27 per week. Daar moeten jullie zelf van eten, want de voedselbank is niet genoeg voor de hele week. Daar moeten jullie misschien nog mee met het openbaar vervoer, daar heb je kleding voor nodig en alle andere dingen je wel eens uit geeft.
Ik bedoel dit niet lullig, wil je de grond niet in boren, maar dit kan dan toch niet? Oke, die 20 euro vallen binnenkort eraf omdat je kind dan naar school gaat, maar dan nog is het totaal geen vetpot. Het lijkt mij daarom wel raadzaam om eens goed te kijken of je dit wel zo wil en kan.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Yaelynn wo 9 mei 2012 - 0:17

Ik ga de tips zeker aannemen, ik ben zelfs al overgestapt van abo voor mobiel naar prepaid (vandaar 80 euro naar lager uitgave)
Kent iemand een goedkoop provider voor internet, tv, telefoon?? Of vaste telefoon eruit gooien?? Ik heb geen idee hoe ik dat kan regelen...

Adultvoer voor katten koop ik hierna bij Lidl en de kattenbakgrit is bij c1000 goedkoop van hun huismerk. Nu geef ik ze whiskas kitten smile

Nog meer tips?

x
Yaelynn
Yaelynn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 396
Registratiedatum : 09-11-11

Bericht  Yaelynn wo 9 mei 2012 - 0:20

Winegum schreef:
Yaelynn schreef:

Als ik mobiel, psz, en internet niet meereken houd ik gewoon 260 euro over per maand Het grote huishoudgeld topic!  - Pagina 15 253468018 Daarom krijg ik ook 260 euro leefgeld van ze. Eind dit jaar gaat mijn kind naar de basisschool dus dan geen psz maar basisschool betalen.

Ik geef 40 euro per maand uit aan mijn 4 huisdieren.

x

Ik quote even de dingen die mij in jouw tekst opvallen. Je krijgt idd, 260 euro per maand, maar daar moet je alles van doen. Je geeft aan € 50 euro aan tv/televisie/internet te moeten betalen. Nu op € 35 zit met je mobiel € 20 peuterspeelzaal van je zoontje en dan nog € 40 euro aan je dieren besteed per maand ongeveer. Dat betekent dat je dus € 145 euro per maand besteed aan deze dingen. Dan hou je € 115,- over voor al het andere. Omgerekend is dat nog geen 4 euro per dag. Nog geen € 27 per week. Daar moeten jullie zelf van eten, want de voedselbank is niet genoeg voor de hele week. Daar moeten jullie misschien nog mee met het openbaar vervoer, daar heb je kleding voor nodig en alle andere dingen je wel eens uit geeft.
Ik bedoel dit niet lullig, wil je de grond niet in boren, maar dit kan dan toch niet? Oke, die 20 euro vallen binnenkort eraf omdat je kind dan naar school gaat, maar dan nog is het totaal geen vetpot. Het lijkt mij daarom wel raadzaam om eens goed te kijken of je dit wel zo wil en kan.

Ik weet dat het zo niet kan. Ik heb een WAJONG-uitkering omdat ik dus arbeidsongeschikt ben 80-100% en daar baal ik van. Vorig jaar geprobeerd via reintegratietraject te werken, helaas niet gelukt. Welk bedrijf wil nou iemand die een laag werktempo heeft en niet stressbestendig is... Ja weten jullie waar ik aan de slag kan als mijn zoontje naar de basisschool gaat? Ik wou eerst activiteitenbegeleider worden maar dat zit nu meestal als vrijwillig..
Yaelynn
Yaelynn
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 0:22

Heb je een opleiding? En wat heb je eerder als werk gedaan?

Gast
Gast

Bericht  Yaelynn wo 9 mei 2012 - 0:23

Misschien dat ik mijn mobiel naar 20 euro kan beperken, dat scheelt 15 euro... Het scheelt ook dat de voedselbank me soms dingen geeft waar ik wat aan heb... Ik blijf bij de voedselbank zolang ik niet kan rondkomen.
Yaelynn
Yaelynn
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Yaelynn wo 9 mei 2012 - 0:25

Pippa schreef:Heb je een opleiding? En wat heb je eerder als werk gedaan?

Ik heb alleen de diploma's MAVO verzorging en administratief medewerker. Certificaten heb ik wel veel: secretarieel, postkamer, reproductie, spw
Yaelynn
Yaelynn
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 0:25

Yaelynn schreef:Misschien dat ik mijn mobiel naar 20 euro kan beperken, dat scheelt 15 euro... Het scheelt ook dat de voedselbank me soms dingen geeft waar ik wat aan heb... Ik blijf bij de voedselbank zolang ik niet kan rondkomen.

Het is niet leuk, maar dat zou ik zeker proberen als ik jou was. En andere mensen jou laten bellen, of ze op bezoek laten komen of op bezoek gaan? En de vaste telefoon gebruiken zolang je die hebt en voordelig(er) is. Maar je zegt, waar je soms wat aan hebt, gebruik je niet alles wat je krijgt dan?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 0:26

Yaelynn schreef:

Ik heb alleen de diploma's MAVO verzorging en administratief medewerker. Certificaten heb ik wel veel: secretarieel, postkamer, reproductie, spw

SPW, alleen certificaat, of zou je bv. ook als gastouder kunnen gaan werken?

Gast
Gast

Bericht  Yaelynn wo 9 mei 2012 - 0:28

Pippa schreef:
Yaelynn schreef:Misschien dat ik mijn mobiel naar 20 euro kan beperken, dat scheelt 15 euro... Het scheelt ook dat de voedselbank me soms dingen geeft waar ik wat aan heb... Ik blijf bij de voedselbank zolang ik niet kan rondkomen.

Het is niet leuk, maar dat zou ik zeker proberen als ik jou was. En andere mensen jou laten bellen, of ze op bezoek laten komen of op bezoek gaan? En de vaste telefoon gebruiken zolang je die hebt en voordelig(er) is. Maar je zegt, waar je soms wat aan hebt, gebruik je niet alles wat je krijgt dan?

Nee want heel veel dingen zijn over de datum. Zo dacht ik laatst dat de chocomel nog wel te drinken was (2 dagen over datum) maar die was al helemaal zuur geworden en de sla is soms al 2 maanden over datum en bruin en verlept dat eet ik echt niet meer... Ik weet sowieso niet of je nog na de houdbaarheidsdatum kan eten. Nu kreeg ik laatst coquiles die tht mei 2012 zijn maar die zat in diepvries dus weet niet of ik dat nog kan eten tot mei betekent toch eind april?
Yaelynn
Yaelynn
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 0:30

Ten minste houdbaar tot is alleen maar een richtinglijn en daarna mag het niet verkocht worden, maar dat betekent echt niet dat het niet meer goed is, of niet meer te gebruiken is. Je kunt pech hebben, zoals bij de chocomel, maar verder kun je dat echt nog wel gebruiken hoor!

Gast
Gast

Bericht  Yaelynn wo 9 mei 2012 - 0:30

Pippa schreef:
Yaelynn schreef:

SPW, alleen certificaat, of zou je bv. ook als gastouder kunnen gaan werken?

Daarvoor heb je een opleiding nodig om gastouder te worden en daar heb ik geen cent voor. Als het aan mij lag ging ik dus verder studeren maar dit lukt niet zonder opleidingsgeld.

Bij welke baantjes is laag werktempo en niet stressbestendig zijn geen probleem?
Yaelynn
Yaelynn
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 0:33

Dat vind ik lastig om te zeggen, want ik heb het idee dat veel banen wel stressvol zullen zijn en een bepaald werktempo nodig zullen hebben.

Gast
Gast

Bericht  Yaelynn wo 9 mei 2012 - 0:44

Pippa schreef:Dat vind ik lastig om te zeggen, want ik heb het idee dat veel banen wel stressvol zullen zijn en een bepaald werktempo nodig zullen hebben.

Mja dat idee hadden ze ook al bij het UWV vandaar die 80-100% arbeidsongeschikt. Ik baal ervan want ik ben een sociaal mens en kom graag onder de mensen en ik wil graag weer werken. Ik kan dan wel vrijwilligerswerk gaan doen, maar daar schiet ik financieel niks mee op...

Als ik uiteindelijk fulltime zou gaan werken dan zou ik tot wel 1600 euro netto kunnen verdienen...

x
Yaelynn
Yaelynn
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Lejow wo 9 mei 2012 - 0:47

Lejow schreef:Als je kind aan het einde van het jaar 4 wordt en naar de basisschool moet, ben je dan niet een beetje laat met uitzoeken hoe dat in zijn geval zal gaan? Zeker omdat hij wellicht naar een 'speciale' school zal moeten??

Nog maar een keer...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lejow wo 9 mei 2012 - 0:48

Yaelynn schreef:
Pippa schreef:Dat vind ik lastig om te zeggen, want ik heb het idee dat veel banen wel stressvol zullen zijn en een bepaald werktempo nodig zullen hebben.

Mja dat idee hadden ze ook al bij het UWV vandaar die 80-100% arbeidsongeschikt. Ik baal ervan want ik ben een sociaal mens en kom graag onder de mensen en ik wil graag weer werken. Ik kan dan wel vrijwilligerswerk gaan doen, maar daar schiet ik financieel niks mee op...

Als ik uiteindelijk fulltime zou gaan werken dan zou ik tot wel 1600 euro netto kunnen verdienen...

x

Daar ben ik niet zo zeker van, dat is het startsalaris van iemand met een HBO opleiding..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin wo 9 mei 2012 - 0:50

CV technisch is het misschien wel slim om eerst vrijwilligerswerk te doen, al is het een paar uur per week. Bovendien zal het je geestelijke gezondheid ook veel goed doen om er uit te komen en onder de mensen te komen, zeker als je zegt dat je een sociaal mens bent. En wie weet wat voor netwerken je daar kunt leggen.

Als je niet stressbestendig bent, is fulltime werken dan sowieso wel realistisch? En waarom zou je dat wel kunnen als je nu voor 80/100 % bent afgekeurd? Wat doe je er aan om daar verbetering in aan te brengen? Over wat voor tijdspan heb je het dan?

En ook slim om voor jezelf uit te zoeken: Wat zijn de factoren bij een baan die stress veroorzaken bij je. Zijn dat deadlines, hoge werkdruk, fysieke werkdruk? Wat zijn elementen van werk waarin je wel goed tot je recht komt en waarbij je het langer zou volhouden?

En 1600 netto lijkt me niet erg realistisch. Dat verdien ik met een studie van de beste universiteit ter wereld nog niet eens. Nou ligt dat meer aan het vakgebied, maar nee. Dat is HBO waardig salaris.

Laatst aangepast door Marin op wo 9 mei 2012 - 0:53; in totaal 1 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Yaelynn wo 9 mei 2012 - 0:51

Lejow schreef:
Lejow schreef:Als je kind aan het einde van het jaar 4 wordt en naar de basisschool moet, ben je dan niet een beetje laat met uitzoeken hoe dat in zijn geval zal gaan? Zeker omdat hij wellicht naar een 'speciale' school zal moeten??

Nog maar een keer...

Hij zou naar een medisch kdv gaan maar 2 weken geleden is bekend geworden dat ie daar niet aangenomen is, dus ja het is laat... Eerst zeiden ze jaaa hij past helemaal in onze groep en blaaa en dan krijg ik een brief toegestuurd dat hij niet aangenomen wordt omdat zijn taal en spraak achterstand niet los staat van zijn epilepsie, ADHD en autisme. Pff... En nu ben ik alles los aan het bij elkaar zoeken: logopedie, fysio, kinderpsycholoog... Valt niet mee en zijn basisschool to be is ook aan het rommelen met : kan hij nou wel of niet hierheen...
En trouwens ook nog: ik ben momenteel aan het afslanken en ik ben erachter gekomen dat afslanken best duur is!! :o ik leefde meestal op avondeten en 2 sneetjes brood per dag en ik moet nu dus overstappen naar 5-7 sneetjes brood per dag 3 tussendoortjes en avondeten en meer drinken (ik dronk altijd 750 ml en nu moet ik 2 liter per dag maar water is gratis haha)
Yaelynn
Yaelynn
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Lejow wo 9 mei 2012 - 0:53

Ik weet niet waar jij woont.. Maar ik moet toch echt betalen voor mijn water hoor Laughing
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin wo 9 mei 2012 - 0:54

Geen geld hebben doet wel wonderen voor je lijn ja Wink

Alhoewel, ik op dat soort momenten juist grijp naar volle voeding, dus veel koolhydraten, om zo min mogelijk te eten Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Yaelynn wo 9 mei 2012 - 0:54

O en wat het salaris betreft: ik vergat dat ik geen toeslagen meer krijg als ik werk... :S Dus dan blijft het zoals het nu is... Lullig dan is mijn enige optie om een partner te zoeken dan heb je 2 inkomens.. Maar aangezien ik ff single wil leven...
Yaelynn
Yaelynn
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 15 van 18 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17, 18  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: