Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gek van onzekerheid!

+8
Susan
SnowWhite
Paper Crown
Curious
Makamba
Pien
Puggle
Parisienne
12 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  - Pagina 2 Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Parisienne wo 18 apr 2012 - 5:05

Helaas! Sad Net gebeld door de makelaar dat ze ons niet kunnen inschrijven.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  - Pagina 2 Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Linda wo 18 apr 2012 - 5:28

Balen zeg!!!!!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  - Pagina 2 Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 5:40

wat jammer zeg parisienne! Maar nu weten jullie in ieder geval wel precies waar jullie aan toe zijn, anders had je misschien nog weken hoop gehad en uiteindelijk toch de teleurstelling.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  - Pagina 2 Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Parisienne wo 18 apr 2012 - 5:50

Zeker jammer, maar inderdaad aan de andere kant wel fijn dat we zo snel antwoord hebben gekregen. Het is het eerste huis/project waar we op gereageerd hebben, dus hebben nog genoeg kansen. Ik had hier alleen zo ontzettend graag willen wonen, baal er daarom echt heel erg van! Sad Het feit dat we meer dan genoeg geld hebben maar niet op papier frustreert me zo! Waarschijnlijk zullen we vanaf nu bij elke makelaar/particuliere verhuurder hetzelfde te horen krijgen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  - Pagina 2 Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 5:52

ik kan me voorstellen dat het erg demotiverend en teleurstellend is. Bij jullie zal het vast niet goedkoop wonen zijn! Hopelijk komt er snel weer een nieuwe kans.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  - Pagina 2 Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Parisienne wo 18 apr 2012 - 6:39

Het vervelende is dat ik haast niet verder durf te gaan zoeken omdat ik nu al merk dat ik niet zo goed tegen dit soort teleurstellingen kan. Ben er echt even verdrietig van. Daarentegen.. nu we voor het eerst actief bezig waren met een ander huis is de motivatie wel steeds groter. We willen nu echt zo snel mogelijk weg hier! Het liefst in de buurt, maar dat is inderdaad niet goedkoop wonen. We gaan vrijdag een (andere) makelaar bezoeken en kijken of zij nog wat leuks te bieden hebben.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  - Pagina 2 Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Puggle wo 18 apr 2012 - 7:03

Wat jammer zeg! Hopelijk hebben jullie snel een leuk huis.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  - Pagina 2 Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  SnowWhite wo 18 apr 2012 - 7:24

Wat balen zeg! Wel fijn dat de makelaar het zo snel heeft laten weten.
Hoop dat jullie snel een huis vinden waar jullie net zo verliefd op worden!
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Woonplaats : Omgeving Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  - Pagina 2 Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 9:21

Parisienne schreef:Zeker jammer, maar inderdaad aan de andere kant wel fijn dat we zo snel antwoord hebben gekregen. Het is het eerste huis/project waar we op gereageerd hebben, dus hebben nog genoeg kansen. Ik had hier alleen zo ontzettend graag willen wonen, baal er daarom echt heel erg van! Sad Het feit dat we meer dan genoeg geld hebben maar niet op papier frustreert me zo! Waarschijnlijk zullen we vanaf nu bij elke makelaar/particuliere verhuurder hetzelfde te horen krijgen.

Als er iemand borg kan staan is er verder geen probleem meer hoor....dus ik zou daarvoor zeker even informeren!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  - Pagina 2 Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 9:43

Jammer Parisienne =(

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  - Pagina 2 Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Parisienne wo 18 apr 2012 - 19:43

_Leaf_ schreef:
Parisienne schreef:Zeker jammer, maar inderdaad aan de andere kant wel fijn dat we zo snel antwoord hebben gekregen. Het is het eerste huis/project waar we op gereageerd hebben, dus hebben nog genoeg kansen. Ik had hier alleen zo ontzettend graag willen wonen, baal er daarom echt heel erg van! Sad Het feit dat we meer dan genoeg geld hebben maar niet op papier frustreert me zo! Waarschijnlijk zullen we vanaf nu bij elke makelaar/particuliere verhuurder hetzelfde te horen krijgen.

Als er iemand borg kan staan is er verder geen probleem meer hoor....dus ik zou daarvoor zeker even informeren!
Zou het? Dan gaan we vanmiddag nog even de M.V.G.M. bellen. Zij zijn de 'hogere' organisatie die deze huizen verhuren. De makelaar die we gesproken hadden heeft ons inschrijfformulier en mijn motivatiebrief naar hen doorgestuurd. In de brief had ik niet gezet dat we eventueel iemand hebben die borg voor ons kan staan.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  - Pagina 2 Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Linda wo 18 apr 2012 - 21:25

Dat zou ik dan zeker nog proberen als ik jou was!
Ik heb ervaring met meerdere particuliere verhuurbedrijven en de meeste vonden garant staan ook al voldoende. Zolang ze maar zekerheid hebben op geld, dat is vaak het belangrijkst.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  - Pagina 2 Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Marsy28 wo 18 apr 2012 - 21:33

Ik had ongeveer hetzelfde. Toen wij in dit huurhuis gingen wonen moest wij loonstrookjes overhandigen. Maar ik was 2 dagen begonnen met nieuw werk en had dus nog geen loonstrookje en mijn vriend heeft inkomsten uit het buitenland en kon dit ook niet overleggen. Wij hebben onze toenmalige huiscontracten gekopieerd met het huurbedrag erop (wat bij elkaar opgeteld net onder de huurprijs van nu zit) en in een motiverende brief ernaast uitgelegd hoe het zit met de inkomsten en hoe wij het denken te kunnen gaan betalen. Het duurde 2 dagen, toen hadden we toezegging.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  - Pagina 2 Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Parisienne wo 18 apr 2012 - 21:43

We gaan het vanmiddag dan nog eens proberen, door die andere makelaar/verhuurder te bellen. Waarschijnlijk kunnen mijn vader en stiefmoeder, moeder en stiefvader of opa en oma (met hun spaargeld) garant staan. Kijken of ze daarmee akkoord gaan en hen via de telefoon het verhaal nog eens uitleggen. Daarnaast heb ik een heel Excel bestand met onze 'inkomsten' en verwachte vaste lasten per maand (van als we in dat huis zouden gaan wonen).

@ Leaf, jij hebt toch gewerkt bij zo'n soort corporatie met zulke inkomenseisen? Als je iemand hebt die garant voor je kan staan, accepteerden ze je inschrijving dan wel?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  - Pagina 2 Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Parisienne do 19 apr 2012 - 0:19

Het wordt trouwens allemaal nog gekker en onzekerder: mijn vriend heeft vandaag een nieuwe baan aangeboden gekregen waarbij hij bruto veel meer gaat verdienen! Heel fijn natuurlijk, nog iets om mee aan te komen bij de makelaar, alleen.. nu neemt mijn hoop weer toe, terwijl we nog steeds niks 100% zeker en/of vast hebben. Pff!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  - Pagina 2 Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Paper Crown do 19 apr 2012 - 0:40

Laat het een beetje los. Als het meant to be is kom je daar te wonen zo niet, ligt er een ander prachtig huis vast in het verschiet.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  - Pagina 2 Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Parisienne do 19 apr 2012 - 0:50

2CKC2 schreef:Laat het een beetje los. Als het meant to be is kom je daar te wonen zo niet, ligt er een ander prachtig huis vast in het verschiet.
Je hebt helemaal gelijk! Ik maak mezelf onnodig veel te druk. Er komt vast wel iets inderdaad!

Mijn vriend heeft zojuist nog wel die andere verhuurder gebeld. Ze gingen het intern nog een keer bespreken. Morgen of maandag horen we nog van ze.

*nu laat ik het los!*
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  - Pagina 2 Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 1:50

Ja, ik heb bij D.irect W.onen gewerkt, met een borgsteller was het heel vaak wel mogelijk om aan een woning te komen. Diegene moet dan overigens niet een uitkering hebben ofzo, dat gaat niet werken. Bij DW was het wel altijd zo dat de borgstellers een verklaring moesten ondertekenen dat zij borg stonden en dat zij de risico's ervan kenden. Men kan tenslotte aankloppen bij de borgstellers als jullie de huur niet betalen...


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  - Pagina 2 Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Mamsie do 19 apr 2012 - 2:24

2CKC2 schreef:Laat het een beetje los. Als het meant to be is kom je daar te wonen zo niet, ligt er een ander prachtig huis vast in het verschiet.

helemaal mee eens. Wij hadden een paar jaar terug de kans om een leuk huis te kopen. We hebben het uiteindelijk niet gedaan omdat het allemaal net net werdt. Ik baalde wel maarja niets aan te doen. Een paar maanden later kwam ons huidige huis om de hoek kijken en ik ben zoooooo blij dat we dat andere huis niet gekocht hebben.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  - Pagina 2 Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Parisienne di 24 apr 2012 - 1:00

Nou, helaas.. vandaag gebeld door M.VGM Makelaars dat ze het niet kunnen accepteren, ook niet als we iemand zouden hebben die borg zou staan. Daar doen ze niet aan zeiden ze.

Ik vind het echt zo jammer! Cry Maarja.. we zoeken verder.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  - Pagina 2 Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Kqip di 24 apr 2012 - 1:16

De huizenmarkt ligt op zijn gat, zelfs huren is steeds moeilijker. Hiervoor hadden wij een huurwoning die mijn vriend 3,5 jaar terug zonder eisen in kon. Voor diezelfde woning moet je nu 1900 netto verdienen. En zoveel stelt die woning niet voor, oud slecht onderhouden flatje. Ergens vind ik het een belachelijke eis, maar ze dekken zich compleet in.
Doe rustig aan, als je vriend een andere baan krijgt waar hij meer gaat verdienen ben je misschien alweer een stap dichterbij!
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  - Pagina 2 Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Puggle di 24 apr 2012 - 3:21

Wat ontzettend jammer zeg! Staan jullie ook bij een woningstichting ingeschreven of niet?
In welke plaats(en) zoek je wat?
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  - Pagina 2 Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Parisienne di 24 apr 2012 - 6:35

@ Kqip: ik begrijp het vanuit hun kant volkomen, zeker in deze tijd. Zij willen zekerheid hebben dat zij elke maand de huur ontvangen. Logisch! Maar er worden nagenoeg geen uitzondering gemaakt, wat vanuit hun kant weer begrijpelijk is maar mij toch erg frustreert. We hebben het geld, we hebben veel meer dan de inkomenseis die zij stellen, alleen niet alles staat op papier (als in loonstrook).

@ Puggle: zeker ontzettend jammer! Ik was er vanmiddag echt even verdrietig over. Ik voel me hier in huis echt niet lekker, de muren komen op me af, we groeien eruit, ik krijg het nooit echt opgeruimd (geen plek om dingen ergens te laten), hebben een keuken van niks.. ik wil hier zo graag weg. Dit huis kwam heel toevallig op ons pad en ondanks dat het lastig zou worden kreeg ik toch steeds meer hoop. Een slechte eigenschap van mij is dat ik iets heel moeilijk los kan laten, vandaar dat ik er zo mee zit. Nu heb ik me voorgenomen me eerst echt te richten op mijn afstuderen en een baan gaan zoeken zodat we hopelijk wat leuks kunnen kopen over een jaar.
We staan niet ingeschreven bij een woningstichting. Dit stonden we wel, al jaren geleden gedaan. Ik hoorde laatst dat als je verhuist bent je wordt uitgeschreven, dat wisten we dus niet. Nu zouden we dus vanaf 0 beginnen, wat ons binnen nu en een jaar geen huis geeft waarschijnlijk. Dus we zijn echt op zoek naar particulier/vrije sector. We zoeken overigens in omgeving Rotterdam (Vlaardingen, Maassluis, Schiedam, Hellevoetsluis, Barendrecht, Berkel en Rodenrijs, etc.).
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  - Pagina 2 Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Puggle di 24 apr 2012 - 9:31

Misschien heb je er al gekeken, maar www.verwey-vastgoed.nl heeft ook huizen in de regio die jullie zoeken.

En op www.stienstra.nl staan er ook in Rotterdam en hellevoetsluis.
Wij huren daar onze nieuwbouw woning sinds december en zijn tot nu toe erg tevreden over hun!

www.waaromnuhuren.nl is ook van die stienstra, maar daar staan alleen hun nieuwbouwhuizen op. Ik heb even gekeken maar momenteel niks in jullie regio helaas.

Het is lastig, ik herken je gevoel heel erg ik werd echt gek bijna in ons vorige huis. Maar wij kregen niks van woningbouw omdat we teveel verdiende door de nieuwe wet. Gelukkig kwam dit op ons pad en hadden we net genoeg.

Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  - Pagina 2 Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Linda di 24 apr 2012 - 9:43

Wat is je budget? En hoe groot moet het zijn?
Een familielid van me zit in de makelaardij en heeft een paar weken geleden een huis voor mijn zus geregeld in Rotterdam.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  - Pagina 2 Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum