Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gek van onzekerheid!

+8
Susan
SnowWhite
Paper Crown
Curious
Makamba
Pien
Puggle
Parisienne
12 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  Empty Gek van onzekerheid!

Bericht  Parisienne za 14 apr 2012 - 7:58

Vandaag zijn mijn vriend en ik wezen kijken bij een nieuwbouwproject. 33 eengezinswoningen worden daarvan verhuurd. We waren direct enthousiast (lees: ik was op slag verliefd! I love you ) over de woning en hebben besloten ons in te schrijven. Een aantal huizen zijn er nog te huur, vandaar dat er vandaag open huis was.

We zitten echter met een probleem. Het is vrije sector huur, een voorwaarde die de makelaar stelt is dat je bruto maandinkomen 4 maal de huurprijs moet bedragen. Helaas komen wij hier bij lange na niet aan, althans, niet op papier. Mijn vriend werkt fulltime en verdient bruto ongeveer iets meer dan de helft van 4 x de huurprijs. Ik werk niet, studeer eind deze zomer af en wil daarna gaan werken. Op papier hebben we aan officiele inkomsten alleen mijn vriend's bruto maandinkomen wat we kunnen laten zien. Mijn 'inkomen' van de IBG telt helaas niet mee (wel begrijpelijk), terwijl dit vrij hoog is en ik daarvan in 2013 ook nog zeker ben. We kunnen het huis en alle vaste lasten makkelijk betalen en houden nog aardig wat over voor boodschappen, benzine, kleding, etc. Alleen dit kunnen we hen op papier niet laten zien Sad

Mijn neef raadde aan bij het inschrijfformulier een motiverende brief mee te sturen waarin we onze huidige situatie uitleggen en een verwachting geven van de toekomst. Zo heb ik uitgezocht wat ik ongeveer als starter straks ga verdienen en heb dit vermeld in de brief (uiteraard heb ik een lager bedrag vermeld). Als ik straks ga werken hebben voldoen we wel aan de eisen (mijn bruto maandinkomen en dat van mijn vriend), maar dat duurt nog een paar maanden. Het frustrerende is dus dat we het geld op dit moment dus wel hebben, maar niet genoeg kunnen bewijzen.

Vanuit hun kant begrijp ik dat ze zekerheid willen hebben, ik geef ze groot gelijk! Echter hoop ik heel erg dat ze bereid zijn om situaties te bekijken en misschien een uitzondering kunnen/willen maken. Ik word dus een beetje gek van onzekerheid, want wil dit huis zooo ontzettend graag! Duimen jullie met ons mee?! bounce

Is er overigens iemand die ervaring heeft met een dergelijke situatie? Dus met niet voldoen aan de inkomenseisen die zij stellen maar dat er toch uitzonderingen zijn gemaakt?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Puggle za 14 apr 2012 - 8:35

Wij wonen nu 4 maanden in ons nieuwbouwhuis. Ook vrije sector en moesten ook minimaal 4x het brutoinkomen hebben. Wij kwamen daar gewoon boven, maar bij ons waren ze wel streng. Andere zijn wel afgewezen toen. Ik weet niet bij wie het van jullie is? Aangezien het ook nieuwbouw is kan het nog wek eens dezelfde verhuurder zijn namelijk?
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Gast za 14 apr 2012 - 8:54

Ik geef je weinig kans eerlijk gezegd...wij zijn ook weleens afgewezen en zelf heb ik bij DW gewerkt en ze zijn streng....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Pien za 14 apr 2012 - 9:40

Ook hier vrije sector en ook hier moesten we 4 keer de huurprijs als bruto inkomen hebben. Hier waren ze heel streng
Mensen hier in de buurt waren in eerste instantie op 300euro afgewezen!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Makamba za 14 apr 2012 - 9:57

Een makelaar is zo ontzettend streng! Ik heb mijn vorige appartement kunnen huren via een woningcorporatie, maar ING (eigenaar) heeft het toen uitbesteed aan een makelaar. Kon er dus uiteraard gewoon blijven wonen, maar nu zou ik dat echt wel kunnen vergeten. De eisen zijn gewoon heel erg streng. Sad
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Puggle za 14 apr 2012 - 10:08

Pien schreef:Ook hier vrije sector en ook hier moesten we 4 keer de huurprijs als bruto inkomen hebben. Hier waren ze heel streng
Mensen hier in de buurt waren in eerste instantie op 300euro afgewezen!

Klopt, bij ons om de hoek waren ze op 200,- afgewezen.

Al duim ik voor je hoor!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Gast za 14 apr 2012 - 10:10

Soms mag je wel iemand hebben die garant staat, wij zijn momenteel ook garant voor een huurwoning, omdat wij wel op de kosten komen in geval van nood en zo hebben ze zekerheid dat de kosten altijd betaald worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Pien za 14 apr 2012 - 10:28

Ook het garant staan werd hier niet geaccepteerd. De buurvrouw hier verderop heeft via haar werkgever loonsverhoging gekregen waardoor ze wel genoeg loon hadden.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Curious za 14 apr 2012 - 11:24

Ik heb er geen ervaring mee, maar geef je toch wel wat kans met zo'n motivatiebrief. Vooral omdat t veel huurwoningen zijn die ze kwijt willen en t voor veel mensen lastig is om aan zo'n eis te voldoen. Daarnaast zijn jullie de komende twee jaar nog verzekerd van voldoende inkomen en mochten jullie je alsnog niet houden aan de betalingen, dan kunnen ze jullie alsnog op straat zetten + ze vangen waarschijnlijk flinke bemiddelingskosten.

Nouja, ik duim iig voor jullie!!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Gast za 14 apr 2012 - 11:33

Weet je wat een uitzetting kost? Zo'n 12000 euro. Heb er hier een rekening van liggen. Precies de reden waarom makelaars niet zo makkelijk zijn. Wij zijn eens afgewezen op 35 euro. Bij DW moest ik mensen nog afwijzen op 5 euro.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Parisienne za 14 apr 2012 - 20:05

Helaas, het geeft me niet al te veel hoop. Toch blijf ik heel hard duimen dat het wel wat wordt.. je weet het nooit! Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Paper Crown za 14 apr 2012 - 20:24

He bah, zo irritant altijd. Wij wonen in een wijkje waar het eerste rijtje sociale huur is, 2de rij vrije sector huur en ons rijtje koop. Maar hier was het blijkbaar zo dat de hoofdbewoner *dat is degene die het meest verdiend geloof ik* in zijn eentje 70% van de 4.5x jaarlijkse huur moest verdienen, van de 2de bewoner wordt maar 30% meegetelt. Je wordt ook getoetst op BKR.

Dus stel je betaalt €500,- per maand dat x 12 is dan €6000,- x 4,5 en daar dan 70% van alleen in het laadje brengen.

Geef je helaas weinig kans maar het kan zo zijn dat ze geen huurder vinden en dat jullie in aanmerking komen maar een huurder die wel voldoet zal de voorkeur hebben. Hun maakt jouw situatie niet uit, zolang zij hun huur krijgen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Puggle za 14 apr 2012 - 21:15

Parisienne schreef:Helaas, het geeft me niet al te veel hoop. Toch blijf ik heel hard duimen dat het wel wat wordt.. je weet het nooit! Wink

Welke verhuurder is het?
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Parisienne zo 15 apr 2012 - 0:57

O.pschoor M.akelaardij (in samenwerking met M.VGM) in M.aassluis
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Puggle zo 15 apr 2012 - 1:03

Dat is dan toch niet die van ons. Geef je dan eerlijk gezegd ook weinig kans. Ik ben toen ook bezig geweest bij m.vgm en wij hadden toen ook te weinig en ik kreeg het ook niet voor elkaar. Bij ons hadden ze toen de regel dat een 2 de inkomen maar voor de helft werd mee gerekend ipv helemaal. Maar misschien hantere. Ze daar wel per huis verschillende regels in. Ze waren wel streng dat weet ik wel.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Parisienne zo 15 apr 2012 - 1:57

Ik weet dat we ook heel erg weinig kans maken. Moet het maar uit mijn hoofd zetten, al is dat wel moeilijk. Vannacht heb ik in gedachten alvast heel de woonkamer ingericht Laughing
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Puggle zo 15 apr 2012 - 2:06

Haha begrijpelijk toch! Het is ook jammer, en een beetje oneerlijk Wink je wilt iets gewoon graag natuurlijk. Ik zou het wel nog steeds proberen hoor!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  SnowWhite zo 15 apr 2012 - 2:24

Wij wonen ook vrije sector en onze makelaardij is ook erg streng. Ze willen echt mensen hebben die het kunnen betalen (voordat wij hier kwamen wonen zijn er veel mensen uitgezet vanwege wanbetaling). Maar wel goed dat je een brief hebt geschreven, kan het altijd proberen toch!?

Gaat het trouwens om 't B.uitenrijk?
Ik zal in ieder geval voor jullie duimen. Alle kleine beetjes helpen Wink
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Woonplaats : Omgeving Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Parisienne zo 15 apr 2012 - 4:32

Ja, ik ga het zeker proberen. Nee hebben we, ja kunnen we misschien nog krijgen.

@ SnowWhite: Het gaat om L.oofmeesters, de burgemeesterswijk dus. Woon je ook in M.?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  SnowWhite zo 15 apr 2012 - 4:49

Oh, het project wat ik noemde komt ook daar! Maar dat van jou ziet er ook mooi uit zeg!

Ik woon niet in M. (heb er wel gewoond van mijn 0 tot 1,5 maar kan er niets meer van herinneren Wink) Maar kwam er redelijk vaak (woonde in V.), heb er ook vrienden wonen.
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Woonplaats : Omgeving Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 5:16

Wij zouden ons vorige huis ook niet kunnen krijgen op alleen mijn mans inkomen, ik studeerde toen ook nog. Toen kon de stufi nog wel meegerekend worden. Maar ik vrees dat we dat in deze tijd ook niet meer voor elkaar zouden krijgen. Toen was de wachtlijst gemiddeld 1,5 jaar. Nu al 5 jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Susan zo 15 apr 2012 - 5:47

Bij ons hebben mijn ouders een keer borg gestaan en toen mocht het wel, dat zou je dus ook nog kunnen proberen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Parisienne di 17 apr 2012 - 4:13

Heb vandaag de inschrijfformulieren en de motivatiebrief per e-mail naar ze gestuurd. Naar het algemene mailadres (van de makelaar) en naar de makelaar's (eigenaar van het makelaarskantoor, hebben we ontmoet tijdens het open huis) zijn eigen mailadres. Heb uiteindelijk nog aangegeven dat we uiteraard bereid zijn om in een persoonlijk gesprek onze financiële situatie verder toe willen lichten.

Nu afwachten op een reactie, of afwachten of er überhaupt een reactie komt Rolling Eyes


Laatst aangepast door Parisienne op di 17 apr 2012 - 4:42; in totaal 1 keer bewerkt
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Parisienne di 17 apr 2012 - 4:14

Susan schreef:Bij ons hebben mijn ouders een keer borg gestaan en toen mocht het wel, dat zou je dus ook nog kunnen proberen.
Ja, we zouden eventueel ook nog bij nog meer twijfel van hun kant kunnen vermelden dat we iemand hebben die borg/garant zou kunnen staan. Die moeten we dan alleen nog even zoeken, maar dat komt vast goed!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Puggle di 17 apr 2012 - 4:33

Ik ga voor je duimen!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gek van onzekerheid!  Empty Re: Gek van onzekerheid!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum