Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onzekerheid van je kind

Ga naar beneden

Onzekerheid van je kind Empty Onzekerheid van je kind

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 6:20

Hoe ga je als ouder om met de onzekerheid van je kind?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onzekerheid van je kind Empty Re: Onzekerheid van je kind

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 6:27

Welke onzekerheid bedoel je? Als onze dochter bijv. Verlegen is of iets niet durft neem ik haar altijd serieus en bagaliseer ik het probleem nooit. Door dingen uit te leggen of voor te doen neem ik haar angst of onzekerheid soms weg. Soms ook niet en dat is w.m.b ook prima. Een kind hoeft niet altijd alles te durven of te doen. Soms mag ze ook gewoon heel verlegen of onzeker zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onzekerheid van je kind Empty Re: Onzekerheid van je kind

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 6:30

Ik bedoel ook onzekerheid in het algemeen. In nieuwe situaties, in het zelfstandig doen van dingen etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onzekerheid van je kind Empty Re: Onzekerheid van je kind

Bericht  Flower_L za 24 nov 2012 - 9:37

L. is geen mannetje wie met de neus vooraan staat. Vandaag met Sintviering op het werk, gaat hij eerst veilig kleuren. Daarna vragen we paar keer of hij wil kijken bij de andere kindjes. Mijn vriend is iets meer pushend dan ik ben, maar we laten hem niet ongemakkelijk voelen.
Op gegeven moment zei ik tegen hem "ga je mee, mag je samen met papa pepernoten halen bij zwarte piet". En daar had hij wel oor naar, en uiteindelijk stond hij ook tussen de kindjes. Maar ik gooi hem zeker niet in het diepe, om vervolgens te zien hoe ongemakkelijk hij zich voelt.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzekerheid van je kind Empty Re: Onzekerheid van je kind

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum