Onzekerheid van je kind
Pagina 1 van 1
Re: Onzekerheid van je kind
Welke onzekerheid bedoel je? Als onze dochter bijv. Verlegen is of iets niet durft neem ik haar altijd serieus en bagaliseer ik het probleem nooit. Door dingen uit te leggen of voor te doen neem ik haar angst of onzekerheid soms weg. Soms ook niet en dat is w.m.b ook prima. Een kind hoeft niet altijd alles te durven of te doen. Soms mag ze ook gewoon heel verlegen of onzeker zijn.
Gast- Gast
Ik bedoel ook onzekerheid in het algemeen. In nieuwe situaties, in het zelfstandig doen van dingen etc.
Gast- Gast
L. is geen mannetje wie met de neus vooraan staat. Vandaag met Sintviering op het werk, gaat hij eerst veilig kleuren. Daarna vragen we paar keer of hij wil kijken bij de andere kindjes. Mijn vriend is iets meer pushend dan ik ben, maar we laten hem niet ongemakkelijk voelen.
Op gegeven moment zei ik tegen hem "ga je mee, mag je samen met papa pepernoten halen bij zwarte piet". En daar had hij wel oor naar, en uiteindelijk stond hij ook tussen de kindjes. Maar ik gooi hem zeker niet in het diepe, om vervolgens te zien hoe ongemakkelijk hij zich voelt.
Op gegeven moment zei ik tegen hem "ga je mee, mag je samen met papa pepernoten halen bij zwarte piet". En daar had hij wel oor naar, en uiteindelijk stond hij ook tussen de kindjes. Maar ik gooi hem zeker niet in het diepe, om vervolgens te zien hoe ongemakkelijk hij zich voelt.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Soortgelijke onderwerpen
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Onzekerheid..
» Onzekerheid
» Gek van onzekerheid!
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Onzekerheid..
» Onzekerheid
» Gek van onzekerheid!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: