Werktijden rij-instructeur - ontslagen !
+6
LaBird
Fearie
MissD
M@niek
Curious
Toet
10 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Werktijden rij-instructeur - ontslagen !
Megara schreef:Wat een rare gang van zaken. Lijkt me ook niet helemaal kunnen. Inderdaad gauw contact opnemen met de bekende instanties. Hoe staat je vriend er tegenover?
Zeker een aparte manier van doen, we gaan morgen FnV even bellen voor de zekerheid. Mijn vriend is er redelijk nuchter onder, hij was natuurlijk al op zoek naar wat anders dus aanleiding om weg te gaan was er al. Alleen de manier waarop dit gaat verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Staat er een tussentijds opzegbeding in het contract van je vriend? Zo nee, dan is tussentijds opzeggen in beginsel niet mogelijk. Daarbij staat er wel een opzegbeding in, dan is dit waarschijnlijk gekoppeld aan een maand opzegtermijn. Je vriend kan dus niet op deze manier ontslagen worden want het hebben van een kennismakingsgesprek kan nooit een reden voor ontslag op staande voet zijn.
Wat betreft het verrekenen. Bij einde dienstverband zal er een eindafrekening moeten komen. Het is dan in principe mogelijk dat minuren verrekend worden met vakantie-uren. Hoe het exact zit kan ik niet natuurlijk niet zeggen op grond van de informatie die nu bekend is.
Wat betreft het verrekenen. Bij einde dienstverband zal er een eindafrekening moeten komen. Het is dan in principe mogelijk dat minuren verrekend worden met vakantie-uren. Hoe het exact zit kan ik niet natuurlijk niet zeggen op grond van de informatie die nu bekend is.
xxlisaxx- Fluisteraar
- Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 08-12-10
Maar als de baas hem nu niet meer op wil roepen dan kan dit toch niet allemaal verrekend worden als minuren? Ik heb helemaal geen verstand van deze branche, of wat voor branche dan ook met plus en minuren maar het klinkt zo vreemd.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
@Lisa, vooralsnog is het gewoon geen verlenging van zijn contract. Hij moest officieel tot 31 december werken, maar hoeft dus niet meer te komen. Er is dus niet opgezegd, alleen hij hoeft niet te verschijnen. Ik heb zojuist een vriendin gesproken die bij een vakbond werkt en die heeft enkele tips gegeven wat we moeten doen om te zorgen dat hij geen problemen gaat krijgen als hij ondertussen ergens anders gaat werken .
@Blondje, de uren die hij nu niet meer zal gaan werken worden niet berekend als minuten en dus verrekend.
@Blondje, de uren die hij nu niet meer zal gaan werken worden niet berekend als minuten en dus verrekend.
Fearie- Ratel
Ben wel benieuwd hoe het vandaag is gegaan met de FNV?
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
We hebben gebeld, althams mijn vriend. De werkgever heeft geen recht om minuren te verrekenen, en moet zijn salaris/vakantiegeld gewoon uit betalen. Als zijn werkgever dit niet uit betaalt moeten we een loonvordering indienen en dit zullen we dan ook gaan doen. Dan laten we daarna het FNV uitvechten.
Ondertussen is meer bekend geworden over de diverse redenen waarom dit zo is gegaan dus dat heeft ervoor gezorgd dat mijn vriend zich dit keer niet meer laat af schepen.
Ondertussen is meer bekend geworden over de diverse redenen waarom dit zo is gegaan dus dat heeft ervoor gezorgd dat mijn vriend zich dit keer niet meer laat af schepen.
Fearie- Ratel
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Contract niet verlengd/ontslagen.
» Ontslagen
» Vreemde manier om te zeggen dat je ontslagen wordt.....
» Dilemma werktijden van mijn vriend
» Ik ben zojuist ontslagen.
» Ontslagen
» Vreemde manier om te zeggen dat je ontslagen wordt.....
» Dilemma werktijden van mijn vriend
» Ik ben zojuist ontslagen.
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: