Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma werktijden van mijn vriend

+6
Pompoen
Siem
Marin
Minx
Mamsie
Lejow
10 plaatsers

Ga naar beneden

Dilemma werktijden van mijn vriend Empty Dilemma werktijden van mijn vriend

Bericht  Lejow ma 2 apr 2012 - 3:12

De winkel waar hij werkt gaat vanaf half april nog langer open. Nu is er een voorstel om de fulltimers dan 4 dagen te laten werken ipv 5, het worden dan wel 4 lange dagen.
Zoals het er nu uit zal gaan zien moet hij dan 3 koopavonden draaien, 2 tot 22.00u en 1 tot 21.00u en dan nog een dag 'gewoon' tot 18.00. Of 2 tot 21.00 en 1 tot 22.00, dat is nu nog niet bekend, het zijn er sowieso 3).

Technisch gezien betekent dit dat hij vrij zal krijgen op een dag dat ik werk en we nog maar 1 dag een gastouder nodig hebben = een ontzettende besparing in de kosten.

Realistisch gezien zullen wij elkaar dan wel een stuk minder gaan zien. Zeker als hij tot 22.00 moet, is hij pas rond 22.45 thuis en meestal ga ik dan zo ongeveer slapen. Zeker als ik weer moet gaan werken.
Nu kunnen we dit natuurlijk inhalen door bijv de zondag echt te besteden aan het gezin en er lekker op uit te gaan en echt tijd vrij te maken voor elkaar.

Wat zouden jullie doen?
(Het is uberhaupt nog niet zeker of het doorgaat hoor, zijn baas is nu naar het rooster aan het kijken wat de mogelijkheden zijn).
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma werktijden van mijn vriend Empty Re: Dilemma werktijden van mijn vriend

Bericht  Mamsie ma 2 apr 2012 - 3:55

Zelf zou ik het verschrikkelijk vinden. Het eerste jaar zal het best te doen zijn maar mij ging het steeds meer tegen staan. Altijd alleen eten, zelf alles met de kids doen. Nee met een gezin wil ik samen eten en de kids naar bed brengen. Minimaal 4x per week zeker.
Wij hebben die avonden samen ook gewoon nodig.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 4:07

Mamsie schreef:Zelf zou ik het verschrikkelijk vinden. Het eerste jaar zal het best te doen zijn maar mij ging het steeds meer tegen staan. Altijd alleen eten, zelf alles met de kids doen. Nee met een gezin wil ik samen eten en de kids naar bed brengen. Minimaal 4x per week zeker.

Maar als hij 3 avonden werkt, dan heeft hij toch nog 4 dagen samen mét het gezin?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 4:14

Hier heeft mijn man ook lange werkdagen, 'smorgens voor 5.00 weg, en eigenlijk vrijwel elke avond na het eten thuis. Helaas is het met zijn werk bijna niet anders te doen, en zijn we allang blij dat er uberhaupt werk is in deze tijd.

Ik ben er inmiddels wel helemaal aan gewend, leuk is anders, maar het went. Des te blijer ben ik als hij eens een avond thuis is, dat dan weer wel.

Ik vermaak me wel als ik alleen ben. Het is erg druk zoals nu rond etenstijd en straks moeten ze alle 4 in bad, en ik ben ook echt wel blij dat ze om 19.00 allemaal in bed liggen, maar ik ben ook blij dat er elke avond nog eten op tafel kan komen, want zeker in de bouw is het op dit moment geen lachtertje. (hij is dan kraanmachinist, maar ook dat kan veel minder worden natuurlijk!)

Zo kijk ik er dus tegenaan. Maar dat is voor iedereen persoonlijk.

Gast
Gast

Bericht  Minx ma 2 apr 2012 - 4:22

Je hebt wel 3 avonden minder, maar aan de andere kant scheelt het wel heel erg veel. Voor hem denk ik ook wel lekker dat hij een papadag heeft en toch zijn uren behoud. Ik zou het denk ik wel een mooie oplossing vinden. Helemaal als het bedrijf er zelf mee komt.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Mamsie ma 2 apr 2012 - 4:29

Pippa schreef:
Mamsie schreef:Zelf zou ik het verschrikkelijk vinden. Het eerste jaar zal het best te doen zijn maar mij ging het steeds meer tegen staan. Altijd alleen eten, zelf alles met de kids doen. Nee met een gezin wil ik samen eten en de kids naar bed brengen. Minimaal 4x per week zeker.

Maar als hij 3 avonden werkt, dan heeft hij toch nog 4 dagen samen mét het gezin?

Je hebt gelijk. Ik las verkeerd. Ik dacht 3 dagen tot 22 en 1 tot 21.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Lejow ma 2 apr 2012 - 4:30

Hij heeft dan zelfs 2 pappadagen smile En dat vindt hij echt superleuk.
De lengte van de werkdagen maken hem niet uit, als hij eenmaal aan het werk is maakt het hem niet uit of het nou tot 18.00, 21.00 of 22.00 is.

Maar inderdaad, 4 avonden is hij dan gewoon thuis. En we houden dus ontzettend veel centen over, doordat we maar 1 dag opvang nodig hebben (en dat is nog eens de woensdag ook, waar ik op tijd van mijn werk weg kan, dus maar een kort dagje ook!)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 4:31

Ik denk dat drie dagen wel haalbaar/te doen is, maar meer ook niet. Wat vindt jouw vriend er zelf van, wil hij dat? Want dan heeft die wel lekker een dag vrij met zijn dochter, dat lijkt me ook wel weer veel waard, als dat ook nog geld scheelt. Dat geld kun je dan weer gebruiken voor de dagen dat jullie wél samen zijn!

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 2 apr 2012 - 4:34

Pippa schreef:Ik denk dat drie dagen wel haalbaar/te doen is, maar meer ook niet. Wat vindt jouw vriend er zelf van, wil hij dat? Want dan heeft die wel lekker een dag vrij met zijn dochter, dat lijkt me ook wel weer veel waard, als dat ook nog geld scheelt. Dat geld kun je dan weer gebruiken voor de dagen dat jullie wél samen zijn!

Zie mijn reactie hier boven Very Happy
En daarbij werk ik natuurlijk in het onderwijs, dus in de weken dat ik vakantie heb, hebben we de do en de vr heerlijk met z'n drietjes!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin ma 2 apr 2012 - 4:35

Ik denk dat het even wennen is naar een nieuw ritme, maar dat het uiteindelijk wel kan werken hoor. Hij houdt inderdaad wel lekker veel tijd over met B en dat geld is toch ook wel echt een voordeel. Wel erg vervelend dat jullie elkaar daardoor minder zien, maar inderdaad, je hebt genoeg bewuste quality time samen verder in het weekend en in de vakantie. Volgens mij vind je je draai daar wel in.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 4:36

Lejow schreef:
Pippa schreef:Ik denk dat drie dagen wel haalbaar/te doen is, maar meer ook niet. Wat vindt jouw vriend er zelf van, wil hij dat? Want dan heeft die wel lekker een dag vrij met zijn dochter, dat lijkt me ook wel weer veel waard, als dat ook nog geld scheelt. Dat geld kun je dan weer gebruiken voor de dagen dat jullie wél samen zijn!

Zie mijn reactie hier boven Very Happy
En daarbij werk ik natuurlijk in het onderwijs, dus in de weken dat ik vakantie heb, hebben we de do en de vr heerlijk met z'n drietjes!

Haha, ik zie het, ik was toen enthousiast mijn reactie aan het typen. Het klinkt wel goed eigenlijk!

Gast
Gast

Bericht  Siem ma 2 apr 2012 - 5:01

Ik zou het wel doen, hij heeft een extra papadag jullie besparen veel geld Natuurlijk is het even wennen maar 4 van de 7 avonden is hij er gewoon

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 6:23

Ik zou het ook gewoon doen, zeker omdat jij ook best veel vakantie hebt Dilemma werktijden van mijn vriend 561177 Mocht het toch tegenvallen kan je inderdaad altijd de zondag nog helemaal voor jullie zelf houden!

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 2 apr 2012 - 6:36

Ja, we zijn er uit.
Wij willen het, nu hopen dat het ook daadwerkelijk mogelijk is op zijn werk.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen ma 2 apr 2012 - 6:36

Klinkt eigenlijk helemaal niet zo raar en levert jullie best wel wat op. Je moet het wel zien zitten om dan idd die avonden alleen te zijn. Maar mijn ervaring is dat je dan juist meer geniet van die avonden die er wel over zijn. Ja ik zou het wel doen als het idd zo ver komt!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Annie24 ma 2 apr 2012 - 7:15

Hier ook zoiets en ik vind het allemaal maar fijn, althans, nu. Toen Y. nog klein was (huilbaby) niet, want ik kon hem 's avonds niet even 'afgeven' en zat heel de avond met een huilend ventje op schoot.

Hier werkt hij in de even weken op woensdagavond en vrijdagavond van 18.00 tot sluit (2.00 uur) en is rond 04 uur thuis.
In de oneven weken werkt hij op woensdagavond en zaterdagavond van18.00 tot sluit.
Op dinsdagavond en donderdagavond gaat hij trainen (voetbal) Op dinsdagavond is hij om 22.30 uur thuis en op donderdagavond gaan ze daarna nog wat drinken en is hij rond 02 uur thuis.

Doordat onze werktijden elkaar kruisen (ik werk 36 uur, maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag) zien we elkaar niet al te vaak, maar ik ben niets anders gewend. We zijn eind deze maand 11 jaar samen en mijn vriend heeft altijd in de horeca gewerkt, dus het gaat al die 11 jaar al zo.

We zijn met z'n drietjes op woensdag overdag vrij en om de week op zaterdag. Dan gaan we altijd wat leuks doen. Op donderdag en vrijdag heeft hij papa-dag en op maandag en dinsdag gaat Y. naar het kdv.

Hmm...beetje warrig verhaal geloof ik laughcry
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  CCC ma 2 apr 2012 - 8:47

Ik zeg doen, het is een nieuw ritme en daar zul je je aan moeten aanpassen.. maar uiteindelijk wen je eraan en bespaar je er een hoop geld mee. En daarbij, de banen liggen niet voor het oprapen, dus ik zou blij zijn met deze constructie als het kan. Daarbij zijn 2 papadagen natuurlijk echt leuk! smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  SparklingEyes ma 2 apr 2012 - 20:18

Ik ben zelf opgegroeid in een gezin waarin mijn moeder er altijd was, maar mijn vader werkte onregelmatig. Dus dan had hij soms 4 nachtdiensten of avond diensten, en overdag vaak weg... Je groeit er met elkaar in..

Het handige van koopavonden of dagen vrij is dat hij in de toekomst ook mee kan met schooluitjes en zo, iets wat s. Zelden zal kunnen doen, tenzij hij echt vrij neemt!

Ik hoop dat het mogelijk is voor je!

Dikke knuf!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  minoessepoes ma 2 apr 2012 - 20:40

Ik werk zelf hele lange dagen, (standaard 11 uur op 1 dag, soms meer). En zolang ik op het werk ben gaat dat allemaal prima, maar zodra ik thuis kom, stort ik in. Ik vind het echt heel erg vermoeiend. Ik doe het nu een jaar, maar het went tot nu toe niet. Natuurlijk ervaart iedereen dat anders, maar hou er wel rekening mee dat dat bij je vriend ook wel zo kan zijn.

Persoonlijk zou ik er mee instemmen omdat het zoveel voordelen lijkt te hebben, maar wel op voorwaarde het een tijdje te proberen, mocht het nou echt te vermoeiend zijn/ niet werken, dat hij het dan weer terug kan draaien.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud