Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zwanger en overgewicht

+11
Thunder
yes1984
TukTuk
piene1983
Tania
CCC
SarahKey
Twellie
PiP
Viva
bolus26
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

zwanger en overgewicht - Pagina 2 Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  bolus26 za 14 apr 2012 - 6:08

vanmorgen positief getest!

ik wil sowieso in het ziekenhusi bevallen dus dat zou geen probleem zijn overgens.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht - Pagina 2 Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  Inge za 14 apr 2012 - 6:20

Bolus gefeliciteerd.

Zelf ben ik begonnen met afvallen omdat wij ook een kinderwens hebben, voorlopig nog even niet, maar in de toekomst.

Iemand die ik ken heeft een BMI van 44 en was heel snel zwanger, de zwangerschap is goed verlopen, alleen de bevalling was heel zwaar. maar weet niet of dat door het overgewicht kwam

Nou is jouw overgewicht natuurlijk niet zo extreem als bovenstaande
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht - Pagina 2 Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  Viva za 14 apr 2012 - 6:35

Super nieuws bolus!
Gefeliciteerd nogmaals:heart:
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht - Pagina 2 Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  MAS zo 15 apr 2012 - 22:11

Ik ben blij dat deze vraag is gesteld, want ik kan hier ook niet echt veel over vinden op internet. Hier bij ons is de grens een BMI van 40 en ik zit net op het randje. De verloskundige laat mij bij de volgende afspraak weten of ik onder controle kom van de gynaecoloog of dat ik onder controle kan blijven bij de verloskundige.

Mijn bloeddruk en ijzer is gewoon goed. Ik moet alleen een extra suikertest doen rond week 25. Voor de rest voel ik me prima, ben niet misselijk, alleen moe. Ik hoop dat ik mij zo goed blijf voelen. Ik ga nog steeds naar de sportschool en probeer op mijn eten te letten. Tot nu toe ben ik ook nog niet aangekomen.

Bolus, Gefeliciteerd. Misschien kunnen we elkaar een beetje op de hoogte blijven houden!

MAS
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 188
Punten : 189
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht - Pagina 2 Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  piene1983 zo 15 apr 2012 - 23:00

Mas: Vraag ook gerust of je verloskundige het zelf ziet zitten om jou te begeleiden. Als je namelijk geen medische "problemen" hebt mag de verloskundige jou namelijk gewoon begeleiden, ze kan wel voorstellen om een keer een bezoekje te brengen aan de gyn en eventueel de anesthesist. Bij mij was het echter zo dat mijn verloskundige zelf weinig ervaring had, heel veel bezwaren zag en mij hierdoor niet gerust kon stellen waardoor ik uiteindelijk bij de gyn terecht ben gekomen. Achteraf gezien prima want toen ik bij de gyn kwam kon ik direct onder behandeling voor een hoge bloeddruk ( week 14) dus had toch bij haar terecht gekomen. Ik voelde me niet op mijn gemak bij de verlos, mocht sowieso niet thuis bevallen dus voor mij was het geen moeilijke beslissing. Heb de vraag uiteindelijk schoorvoetend gesteld, het voelde toch als een motie van wantrouwen om te vragen of een verlos ( dus een prof) het wel ziet zitten om je te begeleiden. Bij mij was dat dus niet het geval, dan kwam mijn onzekerheid in ieder geval niet alleen bij mezelf vandaan.

Klein bijkomend voordeel van controles bij de gyn is dat wij elke controle even bij ons kleintje mogen kijken, hier is geen medische reden voor hoor maar de gyn die ik heb vind ik het prettig om een echo te doen ipv het gebruik van de doptone bijv. Beide instrumenten/apparaten staan in een aparte ruimte en niet in de kamer van de gyn zelf, zij vindt de keuze dan makkelijk gemaakt en ik vind het niet erg! Weet niet of het overal zo is natuurlijk, hier is het wel leuk!
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht - Pagina 2 Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  SarahKey zo 15 apr 2012 - 23:10

Ik kreeg ook bij iedere controle bij de gyn een echo. Wel heel snel, je kon niet met je ogen knipperen anders had je het gemist. Ook was de kwaliteit heel slecht maar het gaat om een kloppend hartje.

Bolus: gefeliciteerd!! I love you

Als je trouwens in het ziekenhuis gaat/wilt bevallen zonder medische kosten moet je zelf ook een deel betalen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht - Pagina 2 Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  TukTuk zo 15 apr 2012 - 23:26

Mijn zus bleef trouwens ook gewoon onder begeleiding van de Verloskundige en zij zou ook de bevalling begeleiden (uiteindelijk niet gebeurd omdat de bevalling zo snel ging dat ze niet op tijd was), ze moest alleen wel verplicht in het ziekenhuis bevallen. Daar was ze wel blij mee want ze wilde sowieso wel in het ziekenhuis bevallen, maar hoefde nu geen eigen bijdrage te betalen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht - Pagina 2 Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  MAS ma 16 apr 2012 - 0:12

Piene, Thanks voor de tip! Ik zal dat zeker bij de volgende controle bespreken met haar.

MAS
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 188
Punten : 189
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht - Pagina 2 Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum