Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels.....

+7
Sanne
PapillonRose
bolus26
Star007
Twellie
Parel
Mida4you
11 plaatsers

Ga naar beneden

Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels..... Empty Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels.....

Bericht  Mida4you za 8 sep 2012 - 21:52

Hallo Dames,

Al een lange tijd kriebelt het bij ons aan alle kanten om voor een 2e te gaan. We zijn net 2 maanden verhuist naar een mooier en groter huis. Ik heb heel lang teveel nadelen gezien ( heeft ook te maken met de trauma die ik heb overgehouden aan de 1e bevalling ) Ik ben al 2 maanden druk bezig met afvallen, ik ben nu 90 kilo wat gelukkig niet te zien is alleen mijn benen zijn stevig en heb een buikje. Daar heb ik nu heel erg mijn twijfels over, omdat ik zo druk bezig ben met afvallen maar ook zwanger wil worden..... ( voor mensen die geïnteresseerd zijn stuur ik een foto van mezelf ) Daarbij ben ik bang dat het gigantisch druk wordt als er een 2e bij komt en dat ik het niet aan kan. ( dat is natuurlijk onzin ) maar dat gevoel heb ik..... Ook hebben we altijd gezegd dat we nooit meer een 2e willen hebben maar ik ben al een paar maanden aan het twijfelen en mijn man wil het dolgraag. Ook gaat het financieel niet super goed ( al een paar jaar niet ) maar goed, voor een 2e is het toch makkelijker want we hebben eigenlijk alles al in huis van onze 1e dochter. Ja, allemaal twijfels... ik wil het graag even van me afschrijven en ik weet het niet. Mijn gevoel zegt, ga ervoor! Mijn andere kant zegt, wacht er nog even mee, probeer nog meer af te vallen.....
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels..... Empty Re: Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels.....

Bericht  Parel za 8 sep 2012 - 22:04

Afvallen kan daarna nog.. Straks ben je veel afgevallen en komt alles er weer bij aan?
En wie zegt dat je snel zwanger bent, wie weet ben je 80 kilo als je zwanger wordt!

Ik zou wel uitkijken met het financiële gedeelte en dat meer op orde krijgen..
Een 2de is idd goedkoper omdat je de grote spullen al hebt maar er komen toch nog veel dingen bij, qua kleertjes, andere aankleding kamer bij ander geslacht, weer luiers, wellicht fv. En op de lange termijn, ze moeten ook allebei naar school, allebei zwemmen. En wat als het een tweeling is, dan mag je alles weer nieuw kopen..
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels..... Empty Re: Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels.....

Bericht  Twellie za 8 sep 2012 - 22:04

Leuk dat jullie over een tweede nadenken!

Eerlijk gezegd zou eerder het financiele gedeelte dan het gewichtgedeelte mij persoonlijk tegen houden. Wat je zelf ook al zegt: negentig kilo is geen heel groot overgewicht, of je zou 1.45 meter moeten zijn Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels..... 1578173417 , maar daar ga ik maar even niet van uit. Ik weet wel dat er met meer extreem overgewicht risico's zijn voor moeder en kind, maar volgens mij gaat dat hier zozeer niet op.

En het financiele gedeelte: het ligt eraan hoe krap jullie zitten. Wij zitten nu door omstandigheden ook erg krap (omdat ik een familielid financieel ondersteun), maar mijn tweede dochter kost ook bijna niets nu. Melk en luiers kan ik van de kinderbijslag betalen, kleren heb ik nog van mijn oudste dochter en ik koop er bijna niets bij en verder zitten de kosten alleen in fruit, warm eten en brood, misschien 1.50 per dag? En dan de kinderopvang trouwens nog, weet niet hoe jullie dat geregeld hebben?

Maar gevoel is denk ik wel heel belangrijk en als er geen onoverkomelijke praktische bezwaren zijn, wat staat je dan in de weg?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels..... Empty Re: Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels.....

Bericht  Mida4you za 8 sep 2012 - 22:08

Parel schreef:Afvallen kan daarna nog.. Straks ben je veel afgevallen en komt alles er weer bij aan?
En wie zegt dat je snel zwanger bent, wie weet ben je 80 kilo als je zwanger wordt!

Ik zou wel uitkijken met het financiële gedeelte en dat meer op orde krijgen..
Een 2de is idd goedkoper omdat je de grote spullen al hebt maar er komen toch nog veel dingen bij, qua kleertjes, andere aankleding kamer bij ander geslacht, weer luiers, wellicht fv. En op de lange termijn, ze moeten ook allebei naar school, allebei zwemmen. En wat als het een tweeling is, dan mag je alles weer nieuw kopen..

Ja daar heb je wel gelijk in Parel. Financieel gaat het nog niet super maar mijn man gaat volgende maand als zzper beginnen en gaat dan een stuk meer verdienen waardoor het allemaal ruimer wordt natuurlijk! En kleertjes voor mijn dochter van 2 koop ik meestal bij de C&A of marktplaats en dan bespaar je natuurlijk ook een boel geld
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels..... Empty Re: Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels.....

Bericht  Mida4you za 8 sep 2012 - 22:11

Tuinstoel schreef:Leuk dat jullie over een tweede nadenken!

Eerlijk gezegd zou eerder het financiele gedeelte dan het gewichtgedeelte mij persoonlijk tegen houden. Wat je zelf ook al zegt: negentig kilo is geen heel groot overgewicht, of je zou 1.45 meter moeten zijn Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels..... 1578173417 , maar daar ga ik maar even niet van uit. Ik weet wel dat er met meer extreem overgewicht risico's zijn voor moeder en kind, maar volgens mij gaat dat hier zozeer niet op.

En het financiele gedeelte: het ligt eraan hoe krap jullie zitten. Wij zitten nu door omstandigheden ook erg krap (omdat ik een familielid financieel ondersteun), maar mijn tweede dochter kost ook bijna niets nu. Melk en luiers kan ik van de kinderbijslag betalen, kleren heb ik nog van mijn oudste dochter en ik koop er bijna niets bij en verder zitten de kosten alleen in fruit, warm eten en brood, misschien 1.50 per dag? En dan de kinderopvang trouwens nog, weet niet hoe jullie dat geregeld hebben?

Maar gevoel is denk ik wel heel belangrijk en als er geen onoverkomelijke praktische bezwaren zijn, wat staat je dan in de weg?

We zitten niet heel erg krap en zoals ik ook al zei tegen Parel is dat mijn man volgende maand gaat starten als zzp'er en daardoor een stuk meer gaat verdienen. Onze dochter gaat nu naar 3 dagen naar de kinderopvang en ons toekomstige kindje kan daar ook heen. Dat gaat natuurlijk ook weer meer kosten.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels..... Empty Re: Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels.....

Bericht  Twellie za 8 sep 2012 - 22:16

Ja, tweede kindje naar de opvang is geloof ik naar verhouding wel goedkoper (met belastingteruggave) dan de eerste. Het bedrag is hier tenminste niet verdubbeld.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels..... Empty Re: Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels.....

Bericht  Mida4you za 8 sep 2012 - 22:17

Tuinstoel schreef:Ja, tweede kindje naar de opvang is geloof ik naar verhouding wel goedkoper (met belastingteruggave) dan de eerste. Het bedrag is hier tenminste niet verdubbeld.

Inderdaad, dus dat zal allemaal wel goed komen...... Tja al die twijfels ook.... wordt soms niet goed van mezelf :P
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels..... Empty Re: Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels.....

Bericht  Gast za 8 sep 2012 - 22:30

Ik ben voor de 2e toch wel €200 in de maand meer kwijt aan opvang eigen bijdrage.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels..... Empty Re: Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels.....

Bericht  Star007 za 8 sep 2012 - 22:35

Luce schreef:Ik ben voor de 2e toch wel €200 in de maand meer kwijt aan opvang eigen bijdrage.
dat is natuurlijk inkomstenafhankelijk. wij zouden 100 euro meer kwijt zijn, voor een 2e.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels..... Empty Re: Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels.....

Bericht  bolus26 za 8 sep 2012 - 22:56

even over de gewichtskwestie: ik was nog iets zwaarder en volgens mijn artsen was er geen bezwaar om zwanger te raken qua risico´s.



qua financien weet je zelf het beste vanuit welke standaard je wilt leven en of het dus haalbaar is!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels..... Empty Re: Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels.....

Bericht  Gast za 8 sep 2012 - 22:58

Star007 schreef:
Luce schreef:Ik ben voor de 2e toch wel €200 in de maand meer kwijt aan opvang eigen bijdrage.
dat is natuurlijk inkomstenafhankelijk. wij zouden 100 euro meer kwijt zijn, voor een 2e.

Dat klopt. Maar ik schrok er wel van. Want zo'n enorm inkomen hebben we niet eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels..... Empty Re: Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels.....

Bericht  Mida4you zo 9 sep 2012 - 0:57

Dat kan ik vandaag wel eens even uitrekenen met mijn man. Om te kijken hoeveel we straks eventueel kwijt zijn als er 2 kindjes zijn....
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels..... Empty Re: Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels.....

Bericht  Mida4you zo 9 sep 2012 - 3:48

Het topic wordt veel bekeken maar niet echt op gereageerd smile. Is er niemand die zich een beetje herkend in mijn verhaal?? Om misschien verhalen en ervaringen uit te wisselen
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels..... Empty Re: Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels.....

Bericht  PapillonRose zo 9 sep 2012 - 6:29

Ik herken me een beetje in je verhaal, wat het gewicht betreft dan. Nu scheelt het hier dat er voorlopig geen zwangerschap aan zal komen, maar toch. Ooit zou ik wel graag een tweede willen, maar als het even kan wil ik er eerst echt wat kilo's af hebben. Ik heb de pech dat ik er na de zwangerschap nagenoeg hetzelfde eruit zie als ervoor (grotendeels heel positief dus), op een enorm dikke hangbuik na pale Dus ik kan me best voorstellen dat er nog meer meiden zijn die met hun gewicht zitten, en ik ben zelf wel bang dat ik na een eventuele volgende zwangerschap nog dikker/zwaarder zal worden als ik niet eerst wat kwijtraak. Balen is alleen dat het echt alleen buik is wat weg moet (ja, de rest mag best wat vanaf maar is niet noodzakelijk) en laat plaatselijk afvallen bij de buik nu net praktisch onmogelijk zijn..
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels..... Empty Re: Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels.....

Bericht  Sanne zo 9 sep 2012 - 6:45

Ik heb je topic wel gelezen, maar herken het niet. Wat je gewicht betreft, volgens mij hoeft dat niet echt een belemmering te zijn. Wat Parel ook al zei, wie weet weeg je nog een stuk minder op het moment dat je zwanger bent, want dat kan natuurlijk even duren.

Ik ben zelf iemand die wel kijkt of het financieel haalbaar is. Wij zullen bij een tweede ook zo'n 200 euro extra per maand kwijt zijn aan kinderopvang. Dat staat niet in verhouding tot de opvangkosten voor kindje 1, maar het totaalbedrag is wel een flinke aanslag op ons inkomen. Jij zegt dat je man straks als zzp'er aan de slag gaat en dan 'natuurlijk' meer geld ontvangt. Hoe 'natuurlijk' is dat? Het is in de huidige tijd best een stap om voor jezelf te beginnen en dat is echt niet altijd makkelijk. Heeft hij uit zijn werkzaamheden straks gelijk een goed en stabiel inkomen? Is er altijd voldoende werk voorhanden? Persoonlijk zou mij dit meer zorgen baren dan je gewicht.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels..... Empty Re: Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels.....

Bericht  Mida4you zo 9 sep 2012 - 6:56

Ook daar hebben jullie gelijk in hoor. Financiën spelen nu eenmaal een grote rol en dat is niet anders en dat vindt ik echt rot. Het is toch eigenlijk best raar dat je misschien geen kindje kunt nemen omdat het financieel niet goed gaat als je er zo langer over nadenkt?

Het is ook inderdaad een grote stap dat mijn man als zzp'er gaat beginnen en in het begin gaat hij schulden maken. Dat is natuurlijk ook nog een reden. ( heeft een auto nodig, bedrijfskleding en ga zo maar door ) Hij heeft vanaf het begin gelukkig wel een goed en stabiel inkomen, maar ook daar moet hij een deel weer vanaf staan per maand om de auto weer af te betalen en de rest van zijn begin schulden. En er is voor hem de komende jaren genoeg werk, dat is wel zeker gelukkig! Maar goed toch altijd spannend om zoiets op te zetten, je neemt een heleboel risico's.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels..... Empty Re: Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels.....

Bericht  Annemie zo 9 sep 2012 - 7:00

.


Laatst aangepast door Annemie op za 27 okt 2012 - 1:50; in totaal 1 keer bewerkt
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels..... Empty Re: Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels.....

Bericht  sonly zo 9 sep 2012 - 22:40

Wat de anderen ook zeggen, het financiele gedeelte zou voor mij meer tellen dan de gewichtsquestie.
Daarbij, de laatste keer dat ik je zag (Januari geloof ik?) vond ik jou hooguit een beetje stevig, maar niet dik te noemen! En sinds toen ben je volgens mij afgevallen toch? Dus ik denk zeker niet dat je je daar door moet laten tegen houden.
Het financiele gedeelte is altijd wat lastiger inderdaad...
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels..... Empty Re: Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels.....

Bericht  liesje ma 10 sep 2012 - 5:13

eens met de andere meiden.ik denk dat je het financiële plaatje eerst op orde moet hebben. zodat je wel een stabiel inkomen hebt voor 4 personen
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels..... Empty Re: Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels.....

Bericht  Mida4you ma 10 sep 2012 - 7:13

Ja, mijn man en ik gaan eerst de boel maar eens doorberekenen.. Ook omdat hij straks een nieuw inkomen heeft en alles veranderd.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels..... Empty Re: Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels.....

Bericht  Triesje1983 ma 10 sep 2012 - 8:51

Wat is je BMI? Want daar word vaak naar gekeken als je overgewicht hebt. Zodra deze boven de 35 is, dan heb je meteen (volgens de artsen) kans op meer gezondheidsrisico's voor moeder én kind...
Triesje1983
Triesje1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 772
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels..... Empty Re: Zwanger worden en wat overgewicht en andere twijfels.....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum