Zwangerschap en overgewicht
+7
yes1984
samantjuh89
Lynn_
Ella
Novalee
Didi
Puk
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zwangerschap en overgewicht
Hallo:-)
Mijn vriend is bijna 30 en ik ben 25 en in onze omgeving worden er steeds meer kindjes geboren en nu begint het bij ons ook wel te kriebelen.
Nu is het zo dat ik veel te zwaar ben, ik heb een overgewicht van 30 kilo. Dit is al 5 jaar zo, en ik heb al meerdere pogingen gedaan om af te vallen, maar ik ben gewoon een zwakkeling die het niet volhoudt.
Zijn er hier meiden die met flink overgewicht de zwangerschap ingegaan zijn? En hoe voelde dat? Ik voel me namelijk te ongezond om zwanger te raken, het lijkt me gewoon slecht. Ik ben ook heel bang voor de reactie van de verloskundigen/gynecologen. Eigenlijk wil ik in dit lichaam gewoon niet zwanger raken omdat ik me schaam....
Hopelijk zijn er meiden die dit herkennen.......
Groetjes!
Mijn vriend is bijna 30 en ik ben 25 en in onze omgeving worden er steeds meer kindjes geboren en nu begint het bij ons ook wel te kriebelen.
Nu is het zo dat ik veel te zwaar ben, ik heb een overgewicht van 30 kilo. Dit is al 5 jaar zo, en ik heb al meerdere pogingen gedaan om af te vallen, maar ik ben gewoon een zwakkeling die het niet volhoudt.
Zijn er hier meiden die met flink overgewicht de zwangerschap ingegaan zijn? En hoe voelde dat? Ik voel me namelijk te ongezond om zwanger te raken, het lijkt me gewoon slecht. Ik ben ook heel bang voor de reactie van de verloskundigen/gynecologen. Eigenlijk wil ik in dit lichaam gewoon niet zwanger raken omdat ik me schaam....
Hopelijk zijn er meiden die dit herkennen.......
Groetjes!
Puk- Prater
- Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10
Re: Zwangerschap en overgewicht
Ik ben 27 en had ook altijd flink overgewicht (25 kilo ). Toen bij ons het zwanger worden niet lukt en ik uiteindelijk bij de gynaecoloog terecht kwam gaf ze ook aan dat het vaak scheelt om af te vallen. Ik heb zelf ook bijna nooit een eisprong.
Ik ben nu 20 kilo afgevallen en inmiddels door het gebruik van Clomid zwanger. De gynaecoloog vertelde me dat de Clomid een goede uitwerking heeft gehad, maar het feit dat ik zo ben afgevallen een nog grotere uitwerking heeft gehad. Ze was naar een congres geweest en daar werd verteld dat elke 5 kilo die je afvalt je 10% meer kans geeft op een natuurlijke eisprong.
Ik ben nu 20 kilo afgevallen en inmiddels door het gebruik van Clomid zwanger. De gynaecoloog vertelde me dat de Clomid een goede uitwerking heeft gehad, maar het feit dat ik zo ben afgevallen een nog grotere uitwerking heeft gehad. Ze was naar een congres geweest en daar werd verteld dat elke 5 kilo die je afvalt je 10% meer kans geeft op een natuurlijke eisprong.
Didi- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10
Oke, dus dat je geen eisprong had, komt mede door je overgewicht toen?
Want ik heb wel een eisprong, ik heb een hele mooie cyclus van 27 dagen elke keer. Ik slik sinds december geen pil meer, voelde me er niet meer goed bij. Maar we gaan dus nog niet voor een kindje
Wat goed dat je 20 kilo bent afgevallen! Ik heb echt respect voor meiden die zoveel afvallen:-) bedankt voor je reactie!
Want ik heb wel een eisprong, ik heb een hele mooie cyclus van 27 dagen elke keer. Ik slik sinds december geen pil meer, voelde me er niet meer goed bij. Maar we gaan dus nog niet voor een kindje
Wat goed dat je 20 kilo bent afgevallen! Ik heb echt respect voor meiden die zoveel afvallen:-) bedankt voor je reactie!
Puk- Prater
Ik weet natuurlijk niet hoe je eetpatroon nu is, maar als je zwanger bent is gezond eten erg belangrijk. En hoe gezonder je de zwangerschap ingaat hoe beter. Is het misschien een idee om naar een diëtiste te gaan? Zij kan je helpen een gezond eetpatroon op te bouwen. Wellicht kun je dan met haar een streefgewicht afspreken waarop je gaat proberen zwanger te worden.
Overgewicht kan een rol spelen bij vruchtbaarheidsproblemen maar dat hoeft niet. Toen ik van de huisarts een doorverwijzing kreeg naar de gynaecoloog, heeft hij me meteen doorverwezen naar een diëtiste omdat ik op dat moment zo'n 10 kilo te zwaar was. Ik werd doorverwezen naar een gynaecoloog omdat mijn cyclus lang en onregelmatig was en ik dus waarschijnlijk niet elke maand een eisprong had. In het ziekenhuis werd PCO geconstateerd. M'n gynaecoloog heeft in de doorverwijzing kunnen lezen dat ik naar een diëtiste ging, maar hij heeft er verder nooit iets over gezegd, ook niet toen de medicijnen niet aansloegen. Nu is 10 kilo natuurlijk wel iets anders dan 30 kilo, maar als je cyclus nu mooi regelmatig is dan zou ik me daar niet druk om maken.
Overgewicht kan een rol spelen bij vruchtbaarheidsproblemen maar dat hoeft niet. Toen ik van de huisarts een doorverwijzing kreeg naar de gynaecoloog, heeft hij me meteen doorverwezen naar een diëtiste omdat ik op dat moment zo'n 10 kilo te zwaar was. Ik werd doorverwezen naar een gynaecoloog omdat mijn cyclus lang en onregelmatig was en ik dus waarschijnlijk niet elke maand een eisprong had. In het ziekenhuis werd PCO geconstateerd. M'n gynaecoloog heeft in de doorverwijzing kunnen lezen dat ik naar een diëtiste ging, maar hij heeft er verder nooit iets over gezegd, ook niet toen de medicijnen niet aansloegen. Nu is 10 kilo natuurlijk wel iets anders dan 30 kilo, maar als je cyclus nu mooi regelmatig is dan zou ik me daar niet druk om maken.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Didi schreef:Ik ben 27 en had ook altijd flink overgewicht (25 kilo ). Toen bij ons het zwanger worden niet lukt en ik uiteindelijk bij de gynaecoloog terecht kwam gaf ze ook aan dat het vaak scheelt om af te vallen. Ik heb zelf ook bijna nooit een eisprong.
Ik ben nu 20 kilo afgevallen en inmiddels door het gebruik van Clomid zwanger. De gynaecoloog vertelde me dat de Clomid een goede uitwerking heeft gehad, maar het feit dat ik zo ben afgevallen een nog grotere uitwerking heeft gehad. Ze was naar een congres geweest en daar werd verteld dat elke 5 kilo die je afvalt je 10% meer kans geeft op een natuurlijke eisprong[/font].
Hier wil ik even op reageren. Ik ben in 2006 gestopt met de pil (wegens andere redenen dan zwangerschap) er is toen bij mij pco geconstateerd. Ik werd maar om de 3-5 maanden ongesteld. Ik ben nu sinds november bijna 10 kilo afgevallen. En ben sinds december elke maand ongesteld geworden. Nu dus voor de 4de achtereen volgende keer.
Of het alleen door het afvallen is gekomen kan ik niet met zekerheid zeggen maar er is zeker een verband tussen.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Ik wist niet dat je gewicht zoveel invloed heeft op je kans om zwanger te worden .
TO: heb je al eens een dietiste geprobeerd?
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Dat hoeft ook niet per se. Er zijn zat vrouwen met overgewicht die geen vruchtbaarheidsproblemen hebben en dus wel gewoon zonder hulp of afvallen zwanger kunnen raken. Alleen heb je met overgewicht meer kans dat je hormoonhuishouding overhoop ligt waardoor je cyclus door de war raakt. Overigens geldt hetzelfde voor ondergewicht.Lynn_ schreef:Ik wist niet dat je gewicht zoveel invloed heeft op je kans om zwanger te worden .
Novalee- Kletskop
Wij willen nu nog geen kindjes, maar ik ben onlangs 60,3 kilo afgevallen met een maagverkleining. Mijn mensturatie komt elke maand op dezelfde dag.
Heb ik dan een goede hormoonhuishouding om zwanger te raken?
Een eispron heb ik (denk ik) nog nooit gevoeld....
samantjuh89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 86
Punten : 141
Registratiedatum : 02-01-11
Lynn_ schreef:Ik wist niet dat je gewicht zoveel invloed heeft op je kans om zwanger te worden .
Ik heb inderdaad een keer bij een diëtiste gelopen, maar dat ging niet goed. We hadden niet echt een klik en ik had het idee dat ze mij niet begreep, ik voelde me daar niet fijn bij. Maar ik zit erover te denken om naar de huisarts te gaan om te overleggen wat ik kan doen om gezond af te vallen voor een zwangerschap. Misschien is er een andere diëtiste..die meer bij mij past.
Puk- Prater
Allereerst, knap dat je zoveel afgevallen bent! Als je elke maand ongesteld wordt, dan is heb je gewoon een eisprong. Je moet dan gewoon zwanger kunnen raken.samantjuh89 schreef:Wij willen nu nog geen kindjes, maar ik ben onlangs 60,3 kilo afgevallen met een maagverkleining. Mijn mensturatie komt elke maand op dezelfde dag.
Novalee- Kletskop
Yvette schreef:Didi schreef:Ik ben 27 en had ook altijd flink overgewicht (25 kilo ). Toen bij ons het zwanger worden niet lukt en ik uiteindelijk bij de gynaecoloog terecht kwam gaf ze ook aan dat het vaak scheelt om af te vallen. Ik heb zelf ook bijna nooit een eisprong.
Ik ben nu 20 kilo afgevallen en inmiddels door het gebruik van Clomid zwanger. De gynaecoloog vertelde me dat de Clomid een goede uitwerking heeft gehad, maar het feit dat ik zo ben afgevallen een nog grotere uitwerking heeft gehad. Ze was naar een congres geweest en daar werd verteld dat elke 5 kilo die je afvalt je 10% meer kans geeft op een natuurlijke eisprong[/font].
Hier wil ik even op reageren. Ik ben in 2006 gestopt met de pil (wegens andere redenen dan zwangerschap) er is toen bij mij pco geconstateerd. Ik werd maar om de 3-5 maanden ongesteld. Ik ben nu sinds november bijna 10 kilo afgevallen. En ben sinds december elke maand ongesteld geworden. Nu dus voor de 4de achtereen volgende keer.
Of het alleen door het afvallen is gekomen kan ik niet met zekerheid zeggen maar er is zeker een verband tussen.
Dit bewijst inderdaad dat overgewicht dus wel zeker invloed heeft....of het moet toeval zijn, maar daar geloof ik niet zo in:) Goed dat je zoveel bent afgevallen zeg!
Puk- Prater
Ik ben ook aan de zware kant. En bij ons was het in ronde twee raak. Dus ik denk niet dat het alleen aan gewicht ligt. Het blijft lastig....
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Yvette schreef:Didi schreef:Ik ben 27 en had ook altijd flink overgewicht (25 kilo ). Toen bij ons het zwanger worden niet lukt en ik uiteindelijk bij de gynaecoloog terecht kwam gaf ze ook aan dat het vaak scheelt om af te vallen. Ik heb zelf ook bijna nooit een eisprong.
Wow, wat goed zeg. Er is idd zeker een verband tussen. Ik vond ook dat ik echt moest afvallen, ik dacht wie weet levert het iets op. En dat is dus ook gebeurd.
Didi- Prater
yes1984 schreef:Ik ben ook aan de zware kant. En bij ons was het in ronde twee raak. Dus ik denk niet dat het alleen aan gewicht ligt. Het blijft lastig....
Tuurlijk, het ligt niet alleen aan het gewicht. Er zijn ook genoeg slanke vrouwen met vruchtbaarheidsproblemen en genoeg zware vrouwen die met gemak zwanger raken. Het is vaak wel het proberen waard om af te vallen. Wel goed trouwens dat het bij jullie zo snel ging!
Didi- Prater
Didi schreef:yes1984 schreef:Ik ben ook aan de zware kant. En bij ons was het in ronde twee raak. Dus ik denk niet dat het alleen aan gewicht ligt. Het blijft lastig....
Tuurlijk, het ligt niet alleen aan het gewicht. Er zijn ook genoeg slanke vrouwen met vruchtbaarheidsproblemen en genoeg zware vrouwen die met gemak zwanger raken. Het is vaak wel het proberen waard om af te vallen. Wel goed trouwens dat het bij jullie zo snel ging!
Het is zeker de moeite waard om het wel te proberen! Dat ben ik met je eens. Ik plaatste deze opmerking ook meer om mensen een positief verhaal mee te geven. Het hoeft niet vermindere vruchtbaarheid te betekenen.
Vruchtbare maanden toegewenst!
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Puk schreef:Yvette schreef:Didi schreef:Ik ben 27 en had ook altijd flink overgewicht (25 kilo ). Toen bij ons het zwanger worden niet lukt en ik uiteindelijk bij de gynaecoloog terecht kwam gaf ze ook aan dat het vaak scheelt om af te vallen. Ik heb zelf ook bijna nooit een eisprong.
Dit bewijst inderdaad dat overgewicht dus wel zeker invloed heeft....of het moet toeval zijn, maar daar geloof ik niet zo in:) Goed dat je zoveel bent afgevallen zeg!
Ik geloof ook niet in toeval hierin. Ik zie echt een verband. Ben er wel heel blij mee nu. Nu heb ik het gevoel dat het voor mij hopelijk ook mogelijk is in de toekomst om zonder med hulp zwanger te worden.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Novalee schreef:Allereerst, knap dat je zoveel afgevallen bent! Als je elke maand ongesteld wordt, dan is heb je gewoon een eisprong. Je moet dan gewoon zwanger kunnen raken.samantjuh89 schreef:Wij willen nu nog geen kindjes, maar ik ben onlangs 60,3 kilo afgevallen met een maagverkleining. Mijn mensturatie komt elke maand op dezelfde dag.
Dat kun je toch niet zeggen? Je kan elke maand keurig ongesteld worden en dan toch geen (goede) eisprong hebben. Verder zijn er nog veel meer dingen die ervoor kunnen zorgen dat je niet zwanger kan worden.
Ik heb ook overgewicht en was na ongeveer anderhalf jaar zwanger. De verloskundige hebben er tijdens de eerste afspraak iets van gezegd (dat ik gezond moest eten en eventueel naar de dietiste). Ik heb gezegd dat ik daar geen behoefte aan had en toen nooit meer iets over gehoord.
Tijdens mijn zwangerschap heb ik geen last van m'n overgewicht gehad. Ik denk niet dat ik een andere zwangerschap had gehad als ik lichter was geweest.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Een kennis/vriendin van mij heeft ook overgewicht, ik denk zo'n 40 0f 50 kg. Bij de eerste duurde het een poosje voor het raak was, toen ze voor de 2e gingen is ze van te voren 30 kg afgevallen, dit 'moest' ook van haar man en werd haar aangeraden..ze was toen in 1 ronde al zwanger (maar was toen ook nog wel 10/20 kg te zwaar).
Zij vond het ook erg moeilijk, is een echte emotie eter en vindt alles lekker. Zij is toen elke dag een uur of twee uur op de crosstrainer gaan staan (die hebben ze thuis) en liet snoep en koekjes zoveel mogelijk staan. Bovendien had ze echt een doel waarvoor ze het deed.
Tijdens de zwangerschap is ze wel weer 30 kg aangekomen, ze kon de laatste twee maanden nauwelijks nog lopen... Het was veel te zwaar en ze had last van haar bekken + hield vocht vast. Ze had ook een te hoge bloeddruk en moest op een gegeven moment dagelijks naar het zkh.
Dus ja misschien raak je minder snel zwanger, maar het is ook tijdens de zwangerschap vaak veel zwaarder met overgewicht + meer kans op zwangerschapsdiabetes en te hoge bloeddruk.
Misschien lukt het deze keer wel om af te vallen nu je een duidelijk doel voor ogen hebt? Een dietiste doet eigenlijk niet heel veel (in mijn ogen), misschien is iets als Weight Watchers meer iets voor jou? Dan krijg je veel meer stimulans. En sporten doet gewoon ook heel veel, dus als je wilt afvallen moet je dat zeker ook meer gaan doen! Eigenlijk zou je een personal trainer moeten hebben ...maarja dat is meestal wel erg prijzig.
Zij vond het ook erg moeilijk, is een echte emotie eter en vindt alles lekker. Zij is toen elke dag een uur of twee uur op de crosstrainer gaan staan (die hebben ze thuis) en liet snoep en koekjes zoveel mogelijk staan. Bovendien had ze echt een doel waarvoor ze het deed.
Tijdens de zwangerschap is ze wel weer 30 kg aangekomen, ze kon de laatste twee maanden nauwelijks nog lopen... Het was veel te zwaar en ze had last van haar bekken + hield vocht vast. Ze had ook een te hoge bloeddruk en moest op een gegeven moment dagelijks naar het zkh.
Dus ja misschien raak je minder snel zwanger, maar het is ook tijdens de zwangerschap vaak veel zwaarder met overgewicht + meer kans op zwangerschapsdiabetes en te hoge bloeddruk.
Misschien lukt het deze keer wel om af te vallen nu je een duidelijk doel voor ogen hebt? Een dietiste doet eigenlijk niet heel veel (in mijn ogen), misschien is iets als Weight Watchers meer iets voor jou? Dan krijg je veel meer stimulans. En sporten doet gewoon ook heel veel, dus als je wilt afvallen moet je dat zeker ook meer gaan doen! Eigenlijk zou je een personal trainer moeten hebben ...maarja dat is meestal wel erg prijzig.
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Dat weet ik wel, heb er ook even getwijfeld hoe ik m'n post zou formuleren. Er kunnen best andere dingen spelen waardoor het niet lukt om zwanger te raken, of je nou een regelmatige cyclus hebt of niet. Maar volgens mij ging deze vraaf over geen eisprong krijgen door overgewicht. Als Samantjuh elke maand regelmatig ongesteld is dan kun je er toch wel redelijk vanuit gaan dat ze een eisprong heeft en dat dat dus niet in de weg staat om zwanger te worden. Ik weet ook wel dat er tegelijkertijd misschien wel iets anders mis kan zijn (te korte lutheale fase, vijandelijk baarmoederslijm, slecht zaad, etc), maar dat leek me niet de vraag van Samantjuh en ik heb het er bewust voor gekozen om dat er niet bij te zetten om haar geen angst aan te jagen. Natuurlijk moet je altijd in je achterhoofd houden dat het niet vanzelfsprekend is om zwanger te raken, maar voor nu is erg geen reden om er van uit te gaan dat het niet zou lukken.Tania schreef:Novalee schreef:Allereerst, knap dat je zoveel afgevallen bent! Als je elke maand ongesteld wordt, dan is heb je gewoon een eisprong. Je moet dan gewoon zwanger kunnen raken.samantjuh89 schreef:Wij willen nu nog geen kindjes, maar ik ben onlangs 60,3 kilo afgevallen met een maagverkleining. Mijn mensturatie komt elke maand op dezelfde dag.
Dat kun je toch niet zeggen? Je kan elke maand keurig ongesteld worden en dan toch geen (goede) eisprong hebben. Verder zijn er nog veel meer dingen die ervoor kunnen zorgen dat je niet zwanger kan worden.
Novalee- Kletskop
Le chat noir, ik geloof inderdaad wel dat de zwangerschap zwaarder kan zijn als je al overgewicht hebt. Je moet al die kilo's wel meezeulen natuurlijk, die van jezelf en die door de zwangerschap:)
Ik sport ook, 2 keer in de week naar de sportschool, fitness en body pump:) En afvallen is gewoon voor doorzetters, en dat ben ik helaas niet:( Maar ik moet het wel proberen!
Ik sport ook, 2 keer in de week naar de sportschool, fitness en body pump:) En afvallen is gewoon voor doorzetters, en dat ben ik helaas niet:( Maar ik moet het wel proberen!
Puk- Prater
Als je zwaarder bent, kun je ook juist minder aankomen tijdens je zwangerschap. Omdat je je eigen reserves gaat 'opvreten'. Maar dan moet je natuurlijk niet van alles er bij gaan snoepen
wat trouwens tegenwoordig ook door verloskundige niet meer wordt gedaan; een thuis bevalling bij een te hoog bmi. Je bent dan verplicht om in het ziekenhuis te bevallen, wel onder hun begeleiden vanwege de extra risico's die overgewicht met zich mee brengt.
Maar zelf heb ik ook overgewicht en ben in sep gestopt met de pil, toen gewoon gesext wanneer we er zin in hadden, in januari het heel bewust en vaak gedaan en toen was ik zwanger. Dus vrij vlot. En ben ook nieuwsgierig wat er was gebeurd als we in sept al heel serieus er mee bezig waren geweest. Maar goed dat zullen we nooit weten...
Heel veel succes
wat trouwens tegenwoordig ook door verloskundige niet meer wordt gedaan; een thuis bevalling bij een te hoog bmi. Je bent dan verplicht om in het ziekenhuis te bevallen, wel onder hun begeleiden vanwege de extra risico's die overgewicht met zich mee brengt.
Maar zelf heb ik ook overgewicht en ben in sep gestopt met de pil, toen gewoon gesext wanneer we er zin in hadden, in januari het heel bewust en vaak gedaan en toen was ik zwanger. Dus vrij vlot. En ben ook nieuwsgierig wat er was gebeurd als we in sept al heel serieus er mee bezig waren geweest. Maar goed dat zullen we nooit weten...
Heel veel succes
Nijntje- Prater
- Aantal berichten : 512
Punten : 519
Ik heb ook PCO en word dus ook zelden ongesteld. Bij de oudste werd ik ongepland zwanger terwijl ik al 8 maanden niet ongesteld was geweest. Tijdens het zwanger-willen-worden-proces van de jongste werd geconstateerd dat ik PCO had. Ik had toen zo'n 15-20 kilo overgewicht. Van de gyn moest ik minimaal 10 kilo afvallen voor ik met Clomid mocht starten. Dit om te kijken of mijn cyclus door het afvallen zelf weer op gang zou komen. Helaas was dit niet het geval en uiteindelijk ben ik dus toch met Clomid gestart en zwanger geworden.
Ik ben trouwens beiden keren thuis bevallen met een behoorlijk hoge BMI.
Ik ben trouwens beiden keren thuis bevallen met een behoorlijk hoge BMI.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Soortgelijke onderwerpen
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» zwanger (worden) en overgewicht
» Kleding en overgewicht
» Vriend met overgewicht....
» zwanger en overgewicht
» zwanger (worden) en overgewicht
» Kleding en overgewicht