Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Je kindje "moeten" delen

+28
studiebol
*Troela*
Happydobby
Susan
Slakje
Twellie
Fiebje
Viva
Tiara
Floor
Supertalentje
Blue flower
Liadan
maiadebij
meisjesmama
Mamsie
Annie24
Annemie
SarahKey
Teddyaapje
Flower_L
piene1983
Star007
Coco
CCC
kwak
Tania
Clapperdie
32 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 Empty Re: Je kindje "moeten" delen

Bericht  kwak di 10 apr 2012 - 9:18

Zelda schreef:Ik zou er wel behoorlijk van schrikken als een moeder op een snauwerige toon zegt dat ik haar kindje niet mag pakken, aaien of iets dergelijks.
Zoiets kan toch ook gewoon vriendelijk gevraagd worden? scratch

ik vind dus dat jij als "niet moeder van" moet vragen of je het kindje mag oppakken, aaien.
ik ga toch ook niet ongevraagd jou aaien of je op schoot trekken?
ik vind het niet meer dan normaal dat je het vraagt aan de moeder.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 Empty Re: Je kindje "moeten" delen

Bericht  Viva di 10 apr 2012 - 9:21

Nee dit hebben wij gelukkig niet zo gehad. Onze dochter was bij mijn kant de 3e (kleinkind/neefje/nichtje), dus dan valt het denk ik wel wat mee.
1x heb ik haar gewoon bij me gedragen in de draagdoek, en aan het einde heeft mijn zwager haar even vastgehouden omdat hij haar nog niet vastgehouden had.
Ik zou haar in jouw geval (is het een haar, sorry als ik het verkeerd heb!) ook in een doek doen. Niemand die haar er zomaar uit kan gritsen.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 Empty Re: Je kindje "moeten" delen

Bericht  Viva di 10 apr 2012 - 9:22

Ah nice...

Edit Wink ;Ik zou hem in jouw geval ook in een doek doen. Niemand die hem er zomaar uit kan gritsen.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 Empty Re: Je kindje "moeten" delen

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 9:22

kwak schreef:
Zelda schreef:Ik zou er wel behoorlijk van schrikken als een moeder op een snauwerige toon zegt dat ik haar kindje niet mag pakken, aaien of iets dergelijks.
Zoiets kan toch ook gewoon vriendelijk gevraagd worden? scratch

ik vind dus dat jij als "niet moeder van" moet vragen of je het kindje mag oppakken, aaien.
ik ga toch ook niet ongevraagd jou aaien of je op schoot trekken?
ik vind het niet meer dan normaal dat je het vraagt aan de moeder.
Dus ik zou niet over een wangetje van een kindje mogen aaien?
Misschien ligt het aan mij maar ik vind soms echt dat er moeders zijn die té fel reageren daar op. Met aaien is toch niks mis?
Ik denk dat de meeste mensen niet eens het besef hebben dat ze iets verkeerds doen. Het is gewoon een uiting van affectie.
En als je dat niet wil, dan kun je dat toch op een normale toon aangeven? Ik doel hiermee op iemand hierboven die zei dat ze vooral 'niet tactisch' blijft. Ik vraag me af waarom niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 Empty Re: Je kindje "moeten" delen

Bericht  Fiebje di 10 apr 2012 - 9:24

Onze families zijn ook enthousiast, maar als wij het niet nodig vinden blijft hij lekker bij papa of mama zitten. Wanneer we een famlieaangelegenheid hebben dan spreken mijn man ik ook wel af bijvoorbeeld alleen bij de oma's zitten en verder niet. Vind het voor hem niet fijn als die alle armen/schoten af moet.

Ik snauw niet, maar zeg wel; zo W komt lekker bij mama zitten o.i.d.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 Empty Re: Je kindje "moeten" delen

Bericht  kwak di 10 apr 2012 - 9:26

Zelda schreef:
kwak schreef:
Zelda schreef:Ik zou er wel behoorlijk van schrikken als een moeder op een snauwerige toon zegt dat ik haar kindje niet mag pakken, aaien of iets dergelijks.
Zoiets kan toch ook gewoon vriendelijk gevraagd worden? scratch

ik vind dus dat jij als "niet moeder van" moet vragen of je het kindje mag oppakken, aaien.
ik ga toch ook niet ongevraagd jou aaien of je op schoot trekken?
ik vind het niet meer dan normaal dat je het vraagt aan de moeder.
Dus ik zou niet over een wangetje van een kindje mogen aaien?
Misschien ligt het aan mij maar ik vind soms echt dat er moeders zijn die té fel reageren daar op. Met aaien is toch niks mis?
Ik denk dat de meeste mensen niet eens het besef hebben dat ze iets verkeerds doen. Het is gewoon een uiting van affectie.
En als je dat niet wil, dan kun je dat toch op een normale toon aangeven? Ik doel hiermee op iemand hierboven die zei dat ze vooral 'niet tactisch' blijft. Ik vraag me af waarom niet.

ik snap je punt wel, maar ik vind het echt vreselijk als er iemand aan mijn dochter zit. vooral vreemde mensen die even over haar wangetje moeten aaien, ik snap ook niet waarom mensen dat doen want ik ga toch ook geen vreemde mensen aaien?!

mijn ouders hebben gelukkig altijd gevraagd of D. uit de maxicosi mocht, of ze haar mochten verschonen en flesje geven. Mijn schoonmoeder daar in tegen die heeft D. wel eens bijna uit mijn armen getrokken toen ik een flesje voor D. stond te maken, iets wat ik altijd zo deed met D. op mijn arm, dan heeft ze bij mij echt een verkeerde hoor. D. kan het nu gelukkig heel goed zelf aan geven wat ze wil of wat ze niet wil maar toen D. klein was mocht niemand haar pakken zonder mijn toestemming en als iemand dat deed pakte ik D. gewoon terug.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 Empty Re: Je kindje "moeten" delen

Bericht  Teddyaapje di 10 apr 2012 - 9:29

Tania schreef:
Floor schreef:
Teddyaapje schreef:Ik kan me trouwens 1 avond herinneren...kregen we oud studiegenoten van mijn vriend op kraamvisite. Een van de meiden heeft de hele avond (of het echt zolang was weet ik niet meer, maar zo voelde het wel) met T. op schoot gezeten en trok en duwde constant de speen uit en in zijn mond (omdat ze het grappig vond). Ik heb me op zitten vreten! Toen ze naar huis waren zei mijn vriend: 'Goh, M. kon wel goed met T. overweg he?!' :shock: (niet sarcastisch bedoelt)
Dat jij je dan ook nog netjes hebt zitten opvreten, dat zou ik niet kunnen! Voordat ik een kindje had zei ik nooit wat, maar nu als iemand iets wil/doet met onze zoon dan trek ik meteen m'n mond open (en nee ik ben totaal niet tactisch Twisted Evil , mijn man zegt wel eens naderhand, had je dat niet wat aardiger kunnen zeggen? Nee dus)

Ja dat heb ik, sinds J. er is ben ik een stuk assertiever geworden.
Wat ik vooral altijd vervelend vind is dat mensen gewoon koffie of thee gaan zitten drinken boven m'n kind. En dan vinden ze het vaak ook nog raar dat ik m'n kindje terug wil ook Evil or Very Mad



Ik weet ook niet waarom ik er toen niks van gezegd heb, normaal breng ik het wel tactisch.



Over het aaien, ik vond t ook altijd vervelend als T. in slaap was gevallen, dan mensen dan over zijn wangetje gingen aaien of zijn handjes gingen pakken zodat hij wakker zou worden. Ik dacht dan altijd van laat me nou lekker slapen! Gelukkig werd hij er eigenlijk nooit wakker van, anders had ik daar ook wel wat van gezegd (netjes).

Ik denk wel dat dit een aangeboren reactie is bij mensen, ik heb hier zelf ook een neiging toe als ik een baby op schoot heb, moet mezelf altijd inhouden.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 Empty Re: Je kindje "moeten" delen

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 9:32

kwak schreef:
Zelda schreef:Ik zou er wel behoorlijk van schrikken als een moeder op een snauwerige toon zegt dat ik haar kindje niet mag pakken, aaien of iets dergelijks.
Zoiets kan toch ook gewoon vriendelijk gevraagd worden? scratch

ik vind dus dat jij als "niet moeder van" moet vragen of je het kindje mag oppakken, aaien.
ik ga toch ook niet ongevraagd jou aaien of je op schoot trekken?
ik vind het niet meer dan normaal dat je het vraagt aan de moeder.
+1

Ik vind ook dat je zulk soort dingen hoort te vragen. Als vreemden zomaar aan onze honden zitten irriteer ik me al, laat staan zomaar aan je kind. En idd waarom zouden mensen dat zomaar mogen? Ze zitten toch ook niet zomaar aan een wildvreemde volwassene?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 Empty Re: Je kindje "moeten" delen

Bericht  Twellie di 10 apr 2012 - 9:41

De oudste ging bij ons van hand tot hand als er visite was, daar had ik totaal geen problemen mee.

De jongste wilde ik meer voor onszelf houden en dat zei ik gewoon eerlijk tegen mensen, daar is toch niks geks aan? Heb er tenminste nooit van iemand een verkeerd woord over gehoord.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 Empty Re: Je kindje "moeten" delen

Bericht  Slakje di 10 apr 2012 - 10:01

In het begin had ik het daar ook moeilijk mee, maar nu kan ik het gerust laten doen. Ik geniet er zelfs best van. En als ik alsnog wil dat Louise bij mij is, zeg ik dat ook gewoon. Desnoods bijt ik iedereen zijn neus af. MIJN baby.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 Empty Re: Je kindje "moeten" delen

Bericht  Susan di 10 apr 2012 - 10:42

Zelda schreef:
Dus ik zou niet over een wangetje van een kindje mogen aaien?
Misschien ligt het aan mij maar ik vind soms echt dat er moeders zijn die té fel reageren daar op. Met aaien is toch niks mis?
Ik denk dat de meeste mensen niet eens het besef hebben dat ze iets verkeerds doen. Het is gewoon een uiting van affectie.
En als je dat niet wil, dan kun je dat toch op een normale toon aangeven? Ik doel hiermee op iemand hierboven die zei dat ze vooral 'niet tactisch' blijft. Ik vraag me af waarom niet.

Helemaal mee eens. Ik snap ook echt niet wat je denkt ermee op te schieten als je zo onaardig doet. Als je iedereen gaat lopen afbekken die naar je kind wijst hebben ze het op den duur vanzelf wel met je gehad. Dat zou ik tenminste wel hebben met een familielid of kennis die mij bij haar kind vandaan snauwt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 Empty Re: Je kindje "moeten" delen

Bericht  Happydobby di 10 apr 2012 - 10:56

Clapperdie, het is jullie zoon he!

Ik herken het wel hoor, mijn schoonmoeder flikte het ook om M. van mijn schoot te trekken toen hij 2 maanden was, hij was helemaal overstuur en ik kreeg te horen dat mijn zoon eenkennig was Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 394967

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 Empty Re: Je kindje "moeten" delen

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 10:58

Susan schreef:
Zelda schreef:
Dus ik zou niet over een wangetje van een kindje mogen aaien?
Misschien ligt het aan mij maar ik vind soms echt dat er moeders zijn die té fel reageren daar op. Met aaien is toch niks mis?
Ik denk dat de meeste mensen niet eens het besef hebben dat ze iets verkeerds doen. Het is gewoon een uiting van affectie.
En als je dat niet wil, dan kun je dat toch op een normale toon aangeven? Ik doel hiermee op iemand hierboven die zei dat ze vooral 'niet tactisch' blijft. Ik vraag me af waarom niet.

Helemaal mee eens. Ik snap ook echt niet wat je denkt ermee op te schieten als je zo onaardig doet. Als je iedereen gaat lopen afbekken die naar je kind wijst hebben ze het op den duur vanzelf wel met je gehad. Dat zou ik tenminste wel hebben met een familielid of kennis die mij bij haar kind vandaan snauwt.

+1 Vooral oudere mensen hebben hier de neiging om mijn kinderen en aai over hun bol te geven, ik zie het al voor me dat ik een bejaarde vrouw met rollator af snauw omdat ze aan mijn kind zit.

Dat gevoel van moeten delen herken ik ook niet. Ik was alleen maar heel blij dat iedereen zo enthousiast ws.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 Empty Re: Je kindje "moeten" delen

Bericht  *Troela* di 10 apr 2012 - 12:01

Ik herken het gevoel van delen ook niet. Zoon zat vaak bij andere op schoot, en ook stukjes van de verzorging mochten ze doen als ze het leuk vonden. Dochter ook, alleen kwam dat later omdat ze snel overprikkeld was. Ik vind het juist fijn dat fam en vrienden ook zo genieten van onze kinderen. ( Daarbij kijk ik natuurlijk wel of de kinderen het fijn vonden of niet, bij huilen etc wel terug bij mama of papa, en er word ze ook niets opgedrongen.)

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 Empty Re: Je kindje "moeten" delen

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 18:30

Ik heb daar nooit moeite mee gehad, ik vind het zelfs wel lekker om dan zelf even rustig te kunnen zitten. En dat is niet omdat ik er nu 4 heb, dat had ik bij de oudste ook al.

Verder ben ik heel blij dat mijn schoonouders zo begaan zijn met hun kleinkinderen. Mijn vader staat er juist heel anders in, en dat vind ik heel jammer en soms zelfs pijnlijk. Bij hem moet je het nog eerder vragen of hij ze even wil vasthouden, en dat is ook echt niet leuk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 Empty Re: Je kindje "moeten" delen

Bericht  SarahKey di 10 apr 2012 - 18:51

Rood schreef:
SarahKey schreef:Nee ik herken dat niet. Ik vind het alleen maar fijn als oma een keer de fles wil geven of een luier wil verschonen. Vind dat ook een stukje interesse. En als ik bekijk dat ik dan de andere flessen mag geven, dat weegt niet op tegen dat ene flesje eens in de zoveel tijd.

Ik herken dat gevoel van delen ook niet. Ik kan alleen maar genieten als opa en oma allebei boven Siem hangen en hij dan tegen allebei lacht.
Het was me al eerder opgevallen, maar ik vind dat jij op een heel mooie manier je moederschap beleeft.

Dank je wel! Ik ben elke dag weer dankbaar dat ik moeder mag zijn van een klein en prachtig mannetje. I love you
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 Empty Re: Je kindje "moeten" delen

Bericht  SarahKey di 10 apr 2012 - 18:56

Nicci schreef:
SarahKey schreef:

Ik herken dat gevoel van delen ook niet. Ik kan alleen maar genieten als opa en oma allebei boven Siem hangen en hij dan tegen allebei lacht.


Dat vind ik inderdaad ook heel fijn. Maar ik herken het vooral als je op verjaardagen oid bent waar dan een tante die je zelden ziet in het wangetje van je baby gaat prikken als ze huilt en zegt 'aaaah toe dan niet huilen hé aanstellert'. Dan gaan mijn nekharen wel overeind staan. In die zin begrijp ik dat bezitterige wel en neem ik ook meteen mijn dochter uit de armen van die tante. Als opa en oma met haar 'kletsen' en door elk lachje dat ze teruggeeft smelten vind ik juist heerlijk I love you . Mijn vriend heeft laatst stiekem gefilmd hoe mijn vader mijn dochter voor het eerst aan het verschonen was. Dat was zó geweldig lief. De toon maakt ook de muziek he.

Haha dat aanstellert Laughing Ik ben dan wel zo gebekt dat ik zeg: ik zou ook gaan huilen met zo'n eng hoofd boven me.
Ik vind een opa en oma ook heel anders dan zomaar andere familieleden die een kind niet zo vaak ziet.
Hier hebben opa en oma net zoveel uitgekeken naar een baby als wij. Met de miskraam waren ze zo boos dat ze toen de kerstboom zo met versiering en al naar buiten hebben gegooid. En echt bij alles wat Siem doet staat oma erbij te snotteren van geluk Laughing Gisterenavond liet ik ze zien hoe hij hardop kan schateren als je wat met zijn handjes doet. Nou stonden ze daar allebei met tranen toe te juichen. Dat is toch prachtig om te zien. Net als jou filmpje met opa en je dochter. Goud waard!

Met het kraamfeest ging Siem ook van hand tot hand. 's Avonds was hij bek en bek af. Hij heeft even ontzettend zielig gehuild bij mij maar sliep al snel op mijn arm. Daarna weggelegd. Wou mijn moeder hem er weer uit halen. Ja dan zeg ik wel: afblijven nu, hij slaapt eindelijk. Kind was bekaf. Mijn moeder snapt zoiets dan niet. Mijn schoonouders wel, terwijl ik het juist van mijn schoonmoeder anders had verwacht van te voren. Maar die vraagt alles wel netjes of wacht af tot ik zeg: pak hem maar hoor.
Maar bij mijn moeder sta ik wel op mijn strepen. Dan denk ik: je snapt toch wel dat zo'n kleintje bekaf is na een middag volop aandacht.
En als je kindje daarna uren ligt te huilen is het al snel bekeken natuurlijk. Gelukkig kan Siem veel hebben en ging hier thuis ook bij de visite op schoot. Maar na dat kraamfeest vond ik het best even zielig en was blij dat hij toen sliep.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 Empty Re: Je kindje "moeten" delen

Bericht  studiebol di 10 apr 2012 - 18:57

Ik heb er geen moeite mee...eerlijk is eerlijk zeker in het begin vond ik het heerlijk dat iemand anders dat flesje wilde geven.. 12 flesjes op een dag vond ik soms wel eens teveel van het goede, dus ik vroeg ook altijd als ik bij familie of vrienden was. Wie wil Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 561177 ??

Nu drinken ze minder flesjes dus vind ik het minder belastend maar als ik zo als met pasen bij mijn ouders ben en mijn zus en zwager helemaal blij zie kijken als ze een fles mogen geven.. nou helemaal prima hoor. En als het niet gaat of lukt dan ben ik er bij en neem ik het zo over.

Verder zeg ik ook wel gewoon als iemand ff iets niet moet doen en dat wordt ook altijd gewoon gerespecteerd.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 Empty Re: Je kindje "moeten" delen

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 19:11

studiebol schreef:Ik heb er geen moeite mee...eerlijk is eerlijk zeker in het begin vond ik het heerlijk dat iemand anders dat flesje wilde geven.. 12 flesjes op een dag vond ik soms wel eens teveel van het goede, dus ik vroeg ook altijd als ik bij familie of vrienden was. Wie wil Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 561177 ??

Nu drinken ze minder flesjes dus vind ik het minder belastend maar als ik zo als met pasen bij mijn ouders ben en mijn zus en zwager helemaal blij zie kijken als ze een fles mogen geven.. nou helemaal prima hoor. En als het niet gaat of lukt dan ben ik er bij en neem ik het zo over.

Verder zeg ik ook wel gewoon als iemand ff iets niet moet doen en dat wordt ook altijd gewoon gerespecteerd.

Ik heb daar ook nooit moeite mee gehad, ik heb zoiets, ik kan ze nog vaak genoeg een fles geven of vasthouden. Ik vond het juist lekker dat iemand het anders even deed. Nu vind ik het nog steeds lekker zoals afgelopen weekend dat de 2 kleintjes naast mijn schoonouders zitten zodat ik zelf eens een keer rustig kan eten Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 Empty Re: Je kindje "moeten" delen

Bericht  _Lana_ di 10 apr 2012 - 19:31

Doedel schreef:
studiebol schreef:Ik heb er geen moeite mee...eerlijk is eerlijk zeker in het begin vond ik het heerlijk dat iemand anders dat flesje wilde geven.. 12 flesjes op een dag vond ik soms wel eens teveel van het goede, dus ik vroeg ook altijd als ik bij familie of vrienden was. Wie wil Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 561177 ??

Nu drinken ze minder flesjes dus vind ik het minder belastend maar als ik zo als met pasen bij mijn ouders ben en mijn zus en zwager helemaal blij zie kijken als ze een fles mogen geven.. nou helemaal prima hoor. En als het niet gaat of lukt dan ben ik er bij en neem ik het zo over.

Verder zeg ik ook wel gewoon als iemand ff iets niet moet doen en dat wordt ook altijd gewoon gerespecteerd.

Ik heb daar ook nooit moeite mee gehad, ik heb zoiets, ik kan ze nog vaak genoeg een fles geven of vasthouden. Ik vond het juist lekker dat iemand het anders even deed. Nu vind ik het nog steeds lekker zoals afgelopen weekend dat de 2 kleintjes naast mijn schoonouders zitten zodat ik zelf eens een keer rustig kan eten Very Happy

+1 Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 166342 .
Ik vind het ook heel erg mooi om te zien, dat iedereen zo gek is op onze kindjes. Vooral mijn familie, we zeggen wel eens gekscherend, het is maar goed dat we er 2 hebben Laughing , haha. Anders dan bij familie, gaan de kleintjes niet steeds van hand naar hand hoor, dat is nergens voor nodig. Er komt hier vaak een vriendin, voor de gezelligheid en helpen met de voeding enz, dat vind ik heerlijk.


Maar ik snap jou evengoed wel heel goed hoor, mijn situatie is toch even anders. Je zoontje is nog heel klein. Ik zou het als ik jou was aangeven, want het moet niet maar vanzelfsprekend zijn dat zij altijd met je zoontje zitten.
Als mijn kindjes een drukke dag hebben gehad of heel erg huilen, dan zeg ik ook regelmatig dat ze nu even bij papa of mama gaan zitten en dat snapt iedereen dan ook heel goed.


Het is misschien makkelijk gezegd, maar geef goed je grenzen aan. Het is jullie kindje en jij bepaalt hoe het gebeurt. Hoe staat je vriend hierin?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 Empty Re: Je kindje "moeten" delen

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 20:33

_Lana_ schreef:
Ik vind het ook heel erg mooi om te zien, dat iedereen zo gek is op onze kindjes. Vooral mijn familie, we zeggen wel eens gekscherend, het is maar goed dat we er 2 hebben Laughing , haha.



Haha, dat zeg ik ook heel vaak. Ik vind het wel ideaal, als we bij mn schoonouders zijn, meteen 1 afgeven. En toch kun je er zelf dan ook nog lekker 1 vasthouden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 Empty Re: Je kindje "moeten" delen

Bericht  *Lookie* di 10 apr 2012 - 22:48

Ik vind het niet zo erg, ook niet als ze hem het flesje geven. Bij mijn eigen familie vind ik het wel net iets makkelijker dan bij de schoonfamilie, stom is dat. Als hij huilt, heb ik hem wel liever bij me maar dat zeg ik dan ook gewoon.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 Empty Re: Je kindje "moeten" delen

Bericht  MissD wo 11 apr 2012 - 0:17

*Lookie* schreef:Ik vind het niet zo erg, ook niet als ze hem het flesje geven. Bij mijn eigen familie vind ik het wel net iets makkelijker dan bij de schoonfamilie, stom is dat. Als hij huilt, heb ik hem wel liever bij me maar dat zeg ik dan ook gewoon.

Hier precies hetzelfde, al ligt het wel echt aan wie het is.

Bij mijn familie vind ik fijn als ze haar pakken of flesjes/schone luiers geven (al heeft mijn zusje er een handje van om te zorgen dat T. wakker word, daar zeg ik dus wel altijd wat van). Ze zijn ook erg begaan met haar, ze vragen dagelijks hoe het met haar gaat, zijn op de hoogte van alles wat er met haar gebeurt (ook nu met fysio en osteopaat na de behandeling altijd even bellen om te vragen hoe het ging en of er verbeteringen waren). Vind het zo mooi om te zien dat ze mijn ouders ook echt herkent, zodra ze hun stem hoort zowel in het echt of als aan de telefoon begint ze te stralen.

Bij mijn schoonfamilie is het altijd gezeur; wie heeft haar vastgehouden en wie niet, hoelang de 1 haar heeft vast gehouden en de ander dus korter, ze vinden het ook altijd raar dat ik haar daar zelf de fles wil geven of een schone luier aan doen (gewoonweg omdat zij niet doen wat wij willen en wat goed is voor T. met haar spugen en nekklachten).
Daarom ook samen met mijn man besloten dat ze alleen nog door zijn zusje vastgehouden mag worden en niet meer door de rest van de familie. Ze kunnen naar haar kijken en dat is het, het is geen speelgoed, geen pop waar je mee gaat lopen spelen of die je van hand naar hand geeft.

Bij de meeste van onze vrienden heb ik er geen moeite mee dat ze haar vasthouden of een flesje geven. Maar goed, het is wel zo dat wij zeggen/vragen of iemand haar vast wil houden/fles wil geven etc.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 Empty Re: Je kindje "moeten" delen

Bericht  Gast wo 11 apr 2012 - 1:15

MissD voelt je schoonzusje zich niet heel erg opgelaten als alleen ZIJ haar vast mag houden? Wat zeg je als daarna je schoonmoeder zegt, zo mag ik haar nu even?

L is qua vasthouden nu op de leeftijd dat ze prima kan aangeven bij wie wel en bij wie ze niet wil zitten. Als ze ook echt gaat huilen, dan pak ik haar gewoon over.


Qua flesjes geven is het hier gewoon een apart verhaal, ze drinkt heel moeilijk en heel slecht, zelfs op de creche is het al drama. Ze heeft ook reflux, en vooral in het begin wilden we het graag zelf doen, nu is dat al iets minder, maar ze gaat nu draken tijdens de fles en dat doe ik liever zelf zodat ik ook echt kan zien wat erin gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 Empty Re: Je kindje "moeten" delen

Bericht  MissD wo 11 apr 2012 - 1:24

Parel schreef:MissD voelt je schoonzusje zich niet heel erg opgelaten als alleen ZIJ haar vast mag houden? Wat zeg je als daarna je schoonmoeder zegt, zo mag ik haar nu even?

L is qua vasthouden nu op de leeftijd dat ze prima kan aangeven bij wie wel en bij wie ze niet wil zitten. Als ze ook echt gaat huilen, dan pak ik haar gewoon over.


Qua flesjes geven is het hier gewoon een apart verhaal, ze drinkt heel moeilijk en heel slecht, zelfs op de creche is het al drama. Ze heeft ook reflux, en vooral in het begin wilden we het graag zelf doen, nu is dat al iets minder, maar ze gaat nu draken tijdens de fles en dat doe ik liever zelf zodat ik ook echt kan zien wat erin gaat.

Schoonmoeder hebben we geen contact mee Wink. En zijn R. zijn zusje zien we eigenlijk alleen maar bij haar thuis, heel af en toe bij haar vader (zeg maar 2x per jaar... met kerst en met zijn verjaardag) dus eigenlijk is dat niet zo'n probleem.
En tegen mijn schoonvader heb ik (helaas niet zo heel vriendelijk maar was het gewoon echt beu) gezegd dat ik klaar was met het gezeur over wie haar wel/niet vast had gehouden en hoelang en dat hij doordat hij niet deed wat wij hem vroegen (en wat gewoon echt het beste is voor T.) ik T. niet meer aan hem geef en hij gewoon op een afstandje kan kijken.

Nu scheelt het denk ik ook wel dat het contact met mijn schoonvader nooit goed is geweest. Voordat ik zwanger was hadden we hem al haast 2 jaar niet gezien. Dus eigenlijk is het al heel wat dat we weer contact hebben. En dat is niet omdat R. het wilde maar omdat ik vond dat we hem nog 1 laatste kans moesten geven nu T. er is.

Wel fijn dat L. ook zo goed aan geeft bij wie ze wel of niet wil zitten, scheelt een hoop he. T. heeft ook mensen bij wie ze standaard gaat huilen of waarbij ze maar blijft draaien omdat ze gewoon niet goed zit/ligt.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kindje "moeten" delen - Pagina 3 Empty Re: Je kindje "moeten" delen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum