Fruit in stukjes: ideeen
+12
Printje
koNijntje
Happydobby
Annie24
Lejow
Susan
Liadan
Wennes
duckie
Linda
*Troela*
Darius
16 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Fruit in stukjes: ideeen
Er is nu ook maar weinig keuze natuurlijk, gezien het seizoen, maar ik grijp zo snel naar de banaan voor P. Lekker makkelijk, snel in stukjes en dan eet hij met een vorkje het op.
Appel gaat er niet zo goed in,is ook erg hard. Peer gaat wel aardig. Mango en meloen vindt hij heerlijk. Maar ik heb niet altijd zin om dat te gaan klaarmaken.
Welk fruit is een succes bij jullie kindjes en makkelijk voor mij om klaar te maken?
Appel gaat er niet zo goed in,is ook erg hard. Peer gaat wel aardig. Mango en meloen vindt hij heerlijk. Maar ik heb niet altijd zin om dat te gaan klaarmaken.
Welk fruit is een succes bij jullie kindjes en makkelijk voor mij om klaar te maken?
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Fruit in stukjes: ideeen
Hier aardbeien en druiven. Als ze de kans hebben blijven ze aan het eten.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Mijn dochter eet heel veel mango en meloen. Ik geef haar ook regelmatig stukjes avocado. Peer eet ze de ene keer goed en de andere keer niet.
Al het rode fruit lust ze ook.
Appel is ze niet zo gek op, evenals sinaasappel.
Al het rode fruit lust ze ook.
Appel is ze niet zo gek op, evenals sinaasappel.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
ik herken het idd om voor het gemak naar de banaan te grijpen.... zet haar in de kinderstoel, banaan half afgepeld en ze kan hem zelf opeten...
wat ze hier ook erg lekker vind is druiven, peer, mandarijntjes, sinaasappel en kiwi
wat ze hier ook erg lekker vind is druiven, peer, mandarijntjes, sinaasappel en kiwi
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Pitloze druiven, kiwi, aardbeien
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10
duckie schreef:ik herken het idd om voor het gemak naar de banaan te grijpen.... zet haar in de kinderstoel, banaan half afgepeld en ze kan hem zelf opeten...
+1
Gast- Gast
- druiven
- pruimen
- mandarijn
- peer
Ik geef Kian de laatste tijd regelmatig een geschilde appel waar ik het klokhuis uit heb gehaald, gewoon in 1 stuk dus. Daar hapt hij zelf kleine stukken af, gaat heel goed en is snel geschild.
- pruimen
- mandarijn
- peer
Ik geef Kian de laatste tijd regelmatig een geschilde appel waar ik het klokhuis uit heb gehaald, gewoon in 1 stuk dus. Daar hapt hij zelf kleine stukken af, gaat heel goed en is snel geschild.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ezra is dol op peer en meloen, Yrsa vindt mango en mandarijntjes heel lekker en allebei lusten ze ook wel appel. Ezra moet absoluut niks van banaan hebben en Yrsa heeft een tijdje gehad dat ze rode uitslag op haar wangen kreeg als ze banaan op haar huid kreeg, dus dat koop ik eigenlijk nooit. Ik kan me wel voorstellen dat het handig is.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
nectarines, perzikken ?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Hier elke dag 1 banaan en 1 andere fruitsoort. Ligt er maar net aan wat er nog op de fruitschaal ligt. Y. lust alles wbt fruit
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
en als je zorgt dat je wat bakjes in de koelkast hebt staan met gesneden fruit? Op het moment zelf heb ik ook nooit zin om te snijden, maar meestal is er op de dag wel even gelegenheid om een paar stukken fruit te snijden.
Anders is kers nog een idee, maar daar moet je pitten uithalen, mandarijntje moet je wel schillen, maar is ook wel makkelijk te maken
Kiwi en aardbei wordt onder het jaar trouwens afgeraden ivm allergie, ik zag ze hier een aantal keren voorbij komen.
Anders is kers nog een idee, maar daar moet je pitten uithalen, mandarijntje moet je wel schillen, maar is ook wel makkelijk te maken
Kiwi en aardbei wordt onder het jaar trouwens afgeraden ivm allergie, ik zag ze hier een aantal keren voorbij komen.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:
Mijn zoon heeft al kiwi gehad, mijn vriend heeft ze gegeven en wist niet dat het niet mocht.
De tip van Liadan had ik ook gehad van een collega maar ik heb het nog niet geprobeerd, zou het lukken zonder tanden?
Je kan ook diepvries fruit kopen, is al in stukken.
Verder vind ik het ook moeilijk om te variëren.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik weet niet of van een appel happen lukt zonder tanden, maar je kan het altijd proberen!
Kian heeft inmiddels 7 tanden dus hij bijt het er gewoon af.
Kian heeft inmiddels 7 tanden dus hij bijt het er gewoon af.
Liadan- Ratel
ik hoorde laatst iemand die een appel had gekookt totdat deze zacht was en dan kunnen kindjes dit zelf eten. ik heb het inmiddels 2x geprobeerd en t. vind dit wel lekker, maar hij lust dan ook alles..
dus appel schillen, in 8 stukken, klokhuis eruit en dan koken.
dus appel schillen, in 8 stukken, klokhuis eruit en dan koken.
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Ik maak altijd een mix van vanalles, ik snij banaan/peer/appel bijv. in kleine partjes en alles in een bakje, dan eten we samen zo heel het bakje leeg.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
In overgang van vloeibaar naar stukken heb ik veel geraspt. Prima voor bijv appel.
Verder kiwi, peer, druiven, mango, en straks aardbeien en meloen, nectarines, perzikken.
Vind ook lastig in winter, k ok m vaak op zelfse uit.
Verder kiwi, peer, druiven, mango, en straks aardbeien en meloen, nectarines, perzikken.
Vind ook lastig in winter, k ok m vaak op zelfse uit.
Laatst aangepast door Flower_L op zo 8 apr 2012 - 8:33; in totaal 1 keer bewerkt
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Lejow schreef:nectarines, perzikken ?
Nectarines en perziken zijn er nu toch nog niet? Althans, niet bij de AH of in ons biologische groentepakket.
Darius- Ratel
Happydobby schreef:Rejoy. schreef:
Mijn zoon heeft al kiwi gehad, mijn vriend heeft ze gegeven en wist niet dat het niet mocht.
De tip van Liadan had ik ook gehad van een collega maar ik heb het nog niet geprobeerd, zou het lukken zonder tanden?
Je kan ook diepvries fruit kopen, is al in stukken.
Verder vind ik het ook moeilijk om te variëren.
Kiwi en aardbei heb ik nog niet gegeven, dat is toch pas vanaf een jaar? Bovendien vind ik de aardbeien nu gewoon echt niet lekker, overtwee maand haal ik ze rechtstreeks van de kweker en uit eigen tuin, heerlijk!
Appel is ook vandaag niet gelukt, hij heeft wel tanden maar hij sabbelt er alleen op.
Mandarijn gaan we van de week maar eens proberen.
Thanks allemaal!
Darius- Ratel
Appel raspen, valt hier erg in de smaak
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Printje schreef:Ik maak altijd een mix van vanalles, ik snij banaan/peer/appel bijv. in kleine partjes en alles in een bakje, dan eten we samen zo heel het bakje leeg.
Dat vind La.urens ook heerlijk, maar P.epijn dus niet zo, hij kan nog niet alles eten.
Darius- Ratel
Liadan schreef:- druiven
- pruimen
- mandarijn
- peer
Geef je gewoon pitloze druiven, me het velletje er nog om?
Darius- Ratel
Ja pitloze druiven en ik laat het velletje erom. Je kan ze ook doormidden snijden, dan zijn ze makkelijker te eten.
Liadan- Ratel
Hoe geven jullie mandarijntjes dan? Dat velletje is vaak harstikke stug, die spuug ik soms zelfs uit
Mandarijntjes zonder pit zijn ook niet altijd zonder pit...
@druiven; hier snijden we ze 1x doormidden. Dan weet ik zeker dat er geen pit inzit. Gewoon met het velletje dus.
Mandarijntjes zonder pit zijn ook niet altijd zonder pit...
@druiven; hier snijden we ze 1x doormidden. Dan weet ik zeker dat er geen pit inzit. Gewoon met het velletje dus.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Liadan schreef:Ja pitloze druiven en ik laat het velletje erom. Je kan ze ook doormidden snijden, dan zijn ze makkelijker te eten.
Ik ga dinsdag meteen proberen, thanks! En nog lekker makkelijk ook.
Darius- Ratel
@annie. Uitpersen krijg ze zelf ook niet weg.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: