Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

geen stukjes

+5
Annemie
Chelle
Parisienne
loesje
L!ND@
9 plaatsers

Ga naar beneden

geen stukjes Empty geen stukjes

Bericht  L!ND@ vr 1 jul 2011 - 5:21

Pffff, eindelijk denken we te weten waarom D. de laatste maanden zo slecht eet....Ze wil geen stukjes!!! Echt een duiveltje is het Twisted Evil Eerder kon het haar niks schelen, maar de laatste maanden dus wel. Mijn man had per ongeluk een verkeerd potje gekocht en omdat ze toch moest eten hebben wie die maar aangeboden. Ze at voor het eerst in tijden een heel potje leeg :shock: Nu, een week later, nam ik de proef op de som en wederom....helemaal leeg! We wisten voor de volle 100% dat ze het eten wel lustte, maar niet wat er nou volgens haar aan mankeerde. Ik zit nu met een dilemma. Ga ik haar eten aanbieden zonder stukje of met. Ze is natuurlijk al wel een jaar, maar als ze op die manier wel wil eten....Ik weet het even niet! Wat zouden jullie doen?
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

geen stukjes Empty Re: geen stukjes

Bericht  loesje vr 1 jul 2011 - 6:08

ik zou gewoon potjes zonder stukje geven en af en toe eentje met stukjes om te oefenen net zolang tot dat ze weer stukje eet. tis waarschijnlijk gewoon een fase.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  L!ND@ vr 1 jul 2011 - 6:19

Alweer zo'n fase....zucht! Het houdt hier gewoon niet op Sad Het rare is dat ze wel pasta met vis of ham en kaas wil eten. Maar ja, die stukjes zijn zacht scratch
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Bericht  Parisienne vr 1 jul 2011 - 6:20

Ik zou zorgen dat ze het inderdaad wel zonder stukjes krijgt, zodat ze toch gewoon goed eet. Je kan alles toch gewoon glad pureren? En dan kan je haar misschien tussendoor een stukje in de mond geven (via een vorkje bijvoorbeeld) van hetzelfde eten. Een stukje aardappel of een stukje groente. Desnoods geef je haar dit in de hand.

Hoe geef je haar brood? Zelf in de hand of geven met een vork (dus stukjes). En eet ze wel zelf gewoon koekjes e.d.?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  L!ND@ vr 1 jul 2011 - 6:26

Hmmm, dat is mischien wel een goed Parisienne. Haar brood eet ze de ene keer van een vorkje, de andere keer wil ze het zelf doen en mag ik me er niet mee bemoeien. Ze pakt dan zelf een stukje brood. Koekjes, rozijntjes e.d. eet ze prima zelf, maar sie lust ze altijd wel Wink
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Bericht  L!ND@ vr 1 jul 2011 - 6:27

Ik ga me nu trouwens goed maken voor een bruiloft. Bedankt voor de tips en mochten er meiden zijn met nog meer tips....

ZEER WELKOM!!!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Bericht  Chelle vr 1 jul 2011 - 6:47

Ik luste vroeger (was toen wel een jaar of 10) ook geen stukjes. Maar dat ging eigenlijk over bijvoorbeeld die kleine stukjes fruit in yoghurt. Echt verschrikkelijk vond ik dat! Ik weet niet of ik dat ook als baby had, maar het is nu wel over hoor! haha!

Ik zou gewoon lekker potjes zonder stukjes geven. Komt later vast wel goed...
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 6:53

Ik zou het half om half doen.
Wel aan blijven bieden. Dat is namelijk erg belangrijk voor de mond motoriek.

Wennes heeft er met haar zoontje erge problemen mee gehad en is ervoor naar een logopedist geweest.

Gast
Gast

Bericht  Annemie vr 1 jul 2011 - 6:57

Mijn zoontje wil ook alleen maar 6 maanden potjes avondeten, vandaag weer een 8 maanden potje geprobeerd, maar dat spuugt hij meteen weer uit of hij doet zijn hoofd opzij....
Een 8 maanden potje fruit en vers fruit eet hij wel, evenals brood,koekje enz... snap er niks van.. maarja, hopelijk komt het nog...
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Jazzlyn vr 1 jul 2011 - 7:20

Mijn zoontje had hetzelfde. Niet eten als het stukjes zijn. Tenzij het de stoommaaltijden waren, of de peutermenu´s! Die stukjes zijn zachter en het eten is smaakvoller. Dat ging dus wel leeg. De olvaritpotjes 1 hapje, daarna huilen en weigeren.

Al met al, zijn we hier mee gestopt. Ik vind het persoonlijk niet nodig dat hij tot zolang gladde potjes eet, of überhaupt potjes. Dus is hij sinds bijna 3 maanden met de pot mee gaan eten. Wat een walhalla!! Laughing We geven het vaak Ala Rapley, met hier en daar een hapje tussendoor. Maar hij eet dan nog niet extreem veel(toch zit hij dan echt vol). Zo 1 keer per 2 a 3 weken krijgt hij nog een potje. Vaak nog minder.

Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Mida4you vr 1 jul 2011 - 7:34

Dit is heeeel herkenbaar. Ons dochtertje van 11 maanden wil ook absoluut geen potjes van 8+ waar stukjes inzitten. Dan spuugt ze alles er meteen weer uit. Ik probeer het af en toe echt aan te bieden maar ze wil het absoluut niet!! Nu krijgt ze nog gewoon potjes van 6+ of ik pureer het eten wat wij ook eten. Ik hoop wel dat dit een keer veranderd. Ik probeer het vaak aan te bieden....

Potjes fruit 8+ eet ze wel weer, koekjes, rozijntjes, stuk vers fruit en brood eet ze ook. Hopelijk veranderd het wel een keer want ik snap er ook niets van.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Susan vr 1 jul 2011 - 7:37

*

Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 22:00; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Annemie vr 1 jul 2011 - 23:34

Blijkbaar hebben dus heel veel kindjes dat, wat apart.. nou ja komt vast wel goed.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  L!ND@ za 2 jul 2011 - 4:58

Annemie schreef:Blijkbaar hebben dus heel veel kindjes dat, wat apart.. nou ja komt vast wel goed.

Nou inderdaad! We hebben het ook wel op de Rapley manier geprobeerd, maar dat was 2 hapjes en dan ging het naar de grond. Dat werd het dus ook niet helemaal Sad Bedankt voor alle antwoorden. In mijn omgeving hoor ik er nooit iemand over, dus ik was al een beetje bang dat ik gewoon een vreemd kind heb hahaha!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Bericht  meisjesmama za 2 jul 2011 - 5:15

En wat doet ze als je stukjes eten geeft?

Ik heb met mijn jongste bij een logopediste gezeten omdat ze niet wilde eten ook niet gepureerd. Ze eet het nu wel maar het is wel een strijd geweest.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Gast za 2 jul 2011 - 5:17

Susan schreef:Ezra kan prima brood, appels, snoepjes, vlees, aardappels, cetera eten, maar als iets gepureerd is dan moet het ook echt gepureerd zijn, hij heeft dus nooit potjes met stukjes gelust, dus potjes voor 6 maanden en niet voor ouder en als hij bijvoorbeeld kwark of yoghurt eet dan mogen er ook geen stukjes fruit in zitten. Het moet bij hem dus gewoon of helemaal vast zijn, of helemaal zacht, een tussenweg vindt hij smerig.

Ik geef hem helemaal gelijk hoor. Twee structuren door elkaar heen is toch ook om te kotsen? Ik ga daarvan ook over mijn nek hoor!

Ik krijg trouwens echt een brok in mijn keel van je onderschrift. Zo mooi!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 2 jul 2011 - 6:22

Minneke schreef:Ik krijg trouwens echt een brok in mijn keel van je onderschrift. Zo mooi!
Eens.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 2 jul 2011 - 7:04

Ik lust ook geen stukjes, van die yoghurt met stukjes perzik etc. ga ik echt over mijn nek.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 2 jul 2011 - 8:19

Fauve schreef:Ik lust ook geen stukjes, van die yoghurt met stukjes perzik etc. ga ik echt over mijn nek.

Ja, precies! Mijn schoonmoeder heeft het na ruim vier jaar nog steeds niet door en heeft áltijd na het eten een toetje bestaande uit: yoghurt met stukjes laughcry . Ik doe echt mijn best, maar zit dan regelmatig met tranende ogen te eten haha (ik ben dus wel een hele lieve schoondochter dat ik dat voor haar over heb angel !)

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: