Eten in stukjes
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Eten in stukjes
Vanaf wanneer kreeg jullie kindje zijn/haar eten in grotere stukjes?
Want hier willen ze helaas geen stukken fruit of groente/aardappels eten.
Zodra, vooral mijn zoontje, een stukje in zijn mond heeft, werkt hij het meteen zijn mond uit.
Eigenlijk moet alles heel fijn geprakt of gepureerd.
Brood en cracottes enzo gaat trouwens wel prima. Dan vindt hij het heerlijk om het af te bijten.
Want hier willen ze helaas geen stukken fruit of groente/aardappels eten.
Zodra, vooral mijn zoontje, een stukje in zijn mond heeft, werkt hij het meteen zijn mond uit.
Eigenlijk moet alles heel fijn geprakt of gepureerd.
Brood en cracottes enzo gaat trouwens wel prima. Dan vindt hij het heerlijk om het af te bijten.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Re: Eten in stukjes
Wij deden voornamelijk Rapley, dus N. kreeg stukken in haar handen. Misschien is het een idee om hen gewoon zelf te laten eten? Een bord avondeten in stukken voor ze zetten en te kijken wat ze ermee doen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik heb het eten nooit voor ze gepureerd, soms wat geprakt maar al snel gewone stukjes.
Maar ik zou het ook gewoon aan hem geven en kijken wat hij er mee doet ik denk dat het een kwestie van wennen is voor ze.
Maar ik zou het ook gewoon aan hem geven en kijken wat hij er mee doet ik denk dat het een kwestie van wennen is voor ze.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
ik heb het ook nooit gepureerd, maar geprakt en dan steeds grover en vanaf een maand of 7 steeds gotere stukjes gaan geven. Hier gaat het wonderbaarlijk goed met A. terwijl H. tot haar tweede bijna alles zo doorslikte
Gast- Gast
Parisienne schreef:Wij deden voornamelijk Rapley, dus N. kreeg stukken in haar handen. Misschien is het een idee om hen gewoon zelf te laten eten? Een bord avondeten in stukken voor ze zetten en te kijken wat ze ermee doen.
Op zich heb ik wel een beetje spijt dat ik vanaf het begin af aan gepureerd heb.
Maarja, dat is achteraf.
Als ze stukken in hun hand krijgen, gooien ze het vaak meteen op de grond.
@ Studiebol: Ik denk ook dat het een kwestie van wennen is en we proberen het ook elke keer, maar hij stopt gewoon met eten.
Heb je het in het begin geprakt? Of gewoon grotere stukken?
En ook appel bijvoorbeeld?
Want ik ben ook nog wel eens 'bang' dat er harde stukjes in hun keel schiet.
Maar dat is meer mijn eigen 'probleem' denk ik .
_Lana_- Ratel
Lana, ik sneed het fruit gewoon in stukjes, appel gaf ik in het begin niet zo vaak omdat ik dat ook wat te hard vond. Plakjes banaan ging goed, peer als die lekker sappig is kan je daar ook goed op sabbelen, stukjes (erg verse) mango. Ik koos wel het wat zachtere fruit uit.
Ik prakte het wat maar nooit fijn, er zaten altijd gewoon wel stukken in, en dan gaf ik ze kleinere hapjes, eigenlijk is het altijd goed gegaan. Maar dit heb ik eigenlijk gedaan vanaf dat ze fruit en groente hapjes gingen eten.
Ik prakte het wat maar nooit fijn, er zaten altijd gewoon wel stukken in, en dan gaf ik ze kleinere hapjes, eigenlijk is het altijd goed gegaan. Maar dit heb ik eigenlijk gedaan vanaf dat ze fruit en groente hapjes gingen eten.
studiebol- Ratel
Vanaf dat hij goed in de kinderstoel kon zitten. Zo rond de 6 maanden. En vanaf een maand of 7 wou hij zelf alleen nog maar stukjes eten.
S kreeg trouwens in het begin ook gepureerd/geprakt. Dus het hoeft niet daar aan te liggen als ze geen stukjes willen eten.
Ik zou sowieso stukjes eten aan blijven bieden. Eten ze ereens toevallig van is dat mooi meegenomen.
S kreeg trouwens in het begin ook gepureerd/geprakt. Dus het hoeft niet daar aan te liggen als ze geen stukjes willen eten.
Ik zou sowieso stukjes eten aan blijven bieden. Eten ze ereens toevallig van is dat mooi meegenomen.
Studiebol: Ja dat had ik ook moeten doen, meteen vanaf het begin.
En gaf je altijd met een vorkje?
En vanaf wanneer deden ze dat zelf?
En vanaf wanneer gaf je wel appel in stukken?
Hier hebben ze een tijd heel slecht gegeten, dus ik was blij als ze al iets aten.
En gaf je altijd met een vorkje?
En vanaf wanneer deden ze dat zelf?
En vanaf wanneer gaf je wel appel in stukken?
Hier hebben ze een tijd heel slecht gegeten, dus ik was blij als ze al iets aten.
_Lana_- Ratel
Ik heb tot een maand of 9 gepureerd, hij kreeg het anders niet weg, vooral brood niet. Misschien is het een kwestie van wennen, als ze honger hebben... Appel stoomde ik, dan werd het zacht. Die gele kiwi's zijn ook heel zacht. En banaan natuurlijk.
Als het thuis op de grond gegooid werd pakte ik het op en legde het terug, je hoeft niet te eten maar we gooien het niet op de grond
Als het thuis op de grond gegooid werd pakte ik het op en legde het terug, je hoeft niet te eten maar we gooien het niet op de grond
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Lana, heel veel kindjes krijgen gepureerd eten en die gaan ook ooit stukjes eten, dus het komt vast goed. Het is voor je kindje natuurlijk wel een heel ander gevoel in zijn mond, dus ik zou het hem wel consequent blijven aanbieden.
Het feit dat je blij bent dat er eten in komt dat herken ik maar al te goed! Hier hebben ze echt 4 weken heel slecht tot niks gegeten en sinds deze week eten ze weer en hoe, niet normaal echt alles inhalen.
Ik prikte het fruit aan de vork en gaf dat dan aan ze, ze deden hun mond open zeg maar. Maar nu snijd ik de peer in vier stukken en krijgen ze dat gewoon in de hand. Eigenlijk geef ik ook pas nu weer appel, maar ik heb hier wel eens gelezen wat supertalentje zegt dat ze de appel stomen, heb ik nooit gedaan.
En ze eten al wel een poosje met de vork, hoe lang weet ik eigenlijk niet eens. Maar tegenwoordig prik ik het wel aan de vork maar halen ze het met hun handjes van de vork af dus eten ze even niet meer met een vork
Het feit dat je blij bent dat er eten in komt dat herken ik maar al te goed! Hier hebben ze echt 4 weken heel slecht tot niks gegeten en sinds deze week eten ze weer en hoe, niet normaal echt alles inhalen.
Ik prikte het fruit aan de vork en gaf dat dan aan ze, ze deden hun mond open zeg maar. Maar nu snijd ik de peer in vier stukken en krijgen ze dat gewoon in de hand. Eigenlijk geef ik ook pas nu weer appel, maar ik heb hier wel eens gelezen wat supertalentje zegt dat ze de appel stomen, heb ik nooit gedaan.
En ze eten al wel een poosje met de vork, hoe lang weet ik eigenlijk niet eens. Maar tegenwoordig prik ik het wel aan de vork maar halen ze het met hun handjes van de vork af dus eten ze even niet meer met een vork
studiebol- Ratel
Hij stikt nog steeds in gewone appel, maalt een partje in zn mond maar de stukjes blijven te groot of te hard ofzo. Nu hij ontdekt heeft dat alles lekker makkelijk uit zn mond valt als hij zn tong uitsteekt komt er helemaal geen appel meer binnen. Dan maar stomen, hij eet wel mango, meloen, ananas, kiwi, banaan, mandarijn, mineola, bramen, frambozen, aardbeien en pruimen
Ik prik zelf alles aan mijn vork, we eten altijd samen. Dan at hij van mn vork en zelf met zn handen. Nu doe ik een stukje aan zn vork en dat stopt hij zelf in zn mond (oke, soms dan, haha). Zn mandarijn en mineola bijv zuigt hij uit, hij krijgt dat velletje nog niet weg. Leren eten vraagt gewoon geduld en tijd, uiteindelijk zullen ze het echt leren. Ik heb hier gemerkt dat alles dat ik eet interessant is en als ik hem tussendoor een stuk gaf van wat ik had (dus terwijl meneer rond rende in zn loopkar of op de grond aan het spelen was, iets dat op tafel ligt en hij 'stiekem' pakt) dan kon hij het ineens wel/lustte het ineens wel. Het is ook een kwestie van uitproberen!
PS; tijdens het fruit eten pers ik altijd 1 a 2 sinasappels, om te drinken. Als we dan iets nieuws gingen oefenen kreeg hij sowieso verse jusdorange binnen, dan maakte het me minder uit als het eten niet lukte. Nu doe ik het nog, voor de vitaminen
Ik prik zelf alles aan mijn vork, we eten altijd samen. Dan at hij van mn vork en zelf met zn handen. Nu doe ik een stukje aan zn vork en dat stopt hij zelf in zn mond (oke, soms dan, haha). Zn mandarijn en mineola bijv zuigt hij uit, hij krijgt dat velletje nog niet weg. Leren eten vraagt gewoon geduld en tijd, uiteindelijk zullen ze het echt leren. Ik heb hier gemerkt dat alles dat ik eet interessant is en als ik hem tussendoor een stuk gaf van wat ik had (dus terwijl meneer rond rende in zn loopkar of op de grond aan het spelen was, iets dat op tafel ligt en hij 'stiekem' pakt) dan kon hij het ineens wel/lustte het ineens wel. Het is ook een kwestie van uitproberen!
PS; tijdens het fruit eten pers ik altijd 1 a 2 sinasappels, om te drinken. Als we dan iets nieuws gingen oefenen kreeg hij sowieso verse jusdorange binnen, dan maakte het me minder uit als het eten niet lukte. Nu doe ik het nog, voor de vitaminen
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Soortgelijke onderwerpen
» stukjes leren eten.
» geen stukjes
» Stukjes fruit
» Fruit in stukjes: ideeen
» Minder vlees eten/vegetarisch eten
» geen stukjes
» Stukjes fruit