Stukjes fruit
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Stukjes fruit
Met hoeveel maanden zijn jullie begonnen met stukjes fruit geven, ipv pureren of prakken?
Groetjes Minniemeisje
Groetjes Minniemeisje
Minniemeisje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 100
Punten : 124
Registratiedatum : 03-08-11
Re: Stukjes fruit
Met 9 maanden zijn wij echt begonnen met stukjes geven ipv prakken of pureren. Maar bij de rapley methode krijgen kindjes al vanaf 6 maanden stukjes geloof ik.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Hier krijgt hij het nog steeds geprakt met uitgeperste sinaasappel er doorheen.. Anders eet hij slecht fruit
Gast- Gast
ekjir@M schreef:Met 9 maanden zijn wij echt begonnen met stukjes geven ipv prakken of pureren. Maar bij de rapley methode krijgen kindjes al vanaf 6 maanden stukjes geloof ik.
Gaf je dan alleen in het begin "zacht" fruit, zoals banaan, mango etc. Of ook al appel bijvoorbeeld?
Zo rond de 10 maanden ongeveer.
En dan nog best fijn want madame kent het woord kauwen niet.
al gaat het nu de laatste tijd wel beter *klopt af*
En dan nog best fijn want madame kent het woord kauwen niet.
al gaat het nu de laatste tijd wel beter *klopt af*
Gast- Gast
Wij zijn vanaf 6 maanden meteen begonnen met stukken (rapley).
We gaven niet alleen zacht fruit, maar als ik appel gaf dan raspte ik het eerst of deed het een paar sec. in de magnetron.
We gaven niet alleen zacht fruit, maar als ik appel gaf dan raspte ik het eerst of deed het een paar sec. in de magnetron.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Hier het zachte fruit meteen in stukken gegeven, het harde fruit zoals appel ging ik raspen. Nu eet hij zo een appel
Gast- Gast
Laurientje85 schreef:Hier krijgt hij het nog steeds geprakt met uitgeperste sinaasappel er doorheen.. Anders eet hij slecht fruit
Is dat alleen met fruit of prak je zijn avondeten ook?
Ik heb mijn dochtertje net voor het eerst stukjes gegeven (ze is 10 maanden), maar ze heeft ook een stuk minder fruit gegeten,dan normaal (als ik het prak).
Op zich wel logisch voor de eerste keer...
Is weer ene hele andere structuur die ze in haar mond voelt natuurlijk.
Daar meot ze even aan wennen.
Plus dat ze e rnu meer moeite voor moet doen.
Plus dat ze e rnu meer moeite voor moet doen.
Gast- Gast
Sassa schreef:Op zich wel logisch voor de eerste keer...
Plus dat ze e rnu meer m
moeite voor moet doen.
Dat is ook zo.
Sassa, ik heb door jou al de hele tijd het liedje van het Zandkasteel in mijn hoofd, haha.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Liadan schreef:Wij zijn vanaf 6 maanden meteen begonnen met stukken (rapley).
+1
Gast- Gast
Minniemeisje schreef:Laurientje85 schreef:Hier krijgt hij het nog steeds geprakt met uitgeperste sinaasappel er doorheen.. Anders eet hij slecht fruit
Is dat alleen met fruit of prak je zijn avondeten ook?
Ik heb mijn dochtertje net voor het eerst stukjes gegeven (ze is 10 maanden), maar ze heeft ook een stuk minder fruit gegeten,dan normaal (als ik het prak).
Avond eten is wisselend wat we eten, boontjes frietjes enz. Prak ik niet, witlof bijv weer wel, lekker alles door elkaar
Gast- Gast
Minniemeisje schreef:ekjir@M schreef:Met 9 maanden zijn wij echt begonnen met stukjes geven ipv prakken of pureren. Maar bij de rapley methode krijgen kindjes al vanaf 6 maanden stukjes geloof ik.
Gaf je dan alleen in het begin "zacht" fruit, zoals banaan, mango etc. Of ook al appel bijvoorbeeld?
Wij zijn begonnen met banaan, peer, mango, meloen dus echt het zachte fruit
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Vanaf 6maanden kreeg ze fruit gepureerd. Vanaf 8maanden kreeg ze het fruit in stukken. Appel deden we een paar seconden in de magnetron of raspen we.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Hier krijgt meneer gewoon nog alles geprakt. Ik heb al verschillende pogingen gedaan maar alles vliegt dan door de huiskamer heen en hij eet dan veel minder. Iedere week probeer ik het maar tot nu toe geen succes
Gast- Gast
Wij doen t volgens rapley dus we hebben nooit gepureerd. Hij kreeg vanaf 6mnd bijvoeding. Veel kreeg hij in t begin niet binnen maar omdat hij nog bv krijgt maakt dat niet uit. Sinds 8mnd eet hij redelijk goed.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: